A profi fotók jelentősége az online marketingben - Szalay Mona cikke

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A profi fotók jelentősége az online marketingben

Szalay Mona

szerző:
Szalay Mona

Napjainkban szinte már mindenki képes ilyen-olyan eszközzel fotókat készíteni. Ám kép és kép között hatalmas különbségek lehetnek. Gyakorlott fotósként, ha valamilyen terméket, vagy szolgáltatást keresek a neten, kevésbé vagyok bizalommal azon vállalkozásokkal, amelyeknek a weboldala és az ott látható fotók nem mondhatók igényesnek. Hiába helyezkedik el az adott oldal a találati lista (leg)elején.
 

Szintén bizalmatlanná válok, ha egyazon vállalkozás megjelenési felületein – pl. közösségi oldalaikon - ritkán látok változásokat. Ha nem számolnak be képek formájában az újdonságaikról, sikereikről, eseményeikről. (Persze a gyakoriság nagy mértékben függ a vállalkozás profiljától is).
 

A vizuális megjelenés fontossága

Egy-egy vállalkozás szempontjából tehát egyáltalán nem irreleváns, hogy milyen fotókat tartalmaz a weboldal. E fotóknak elsődleges célja, hogy magával ragadja és ott tartsa az oda látogatót, felkeltse az érdeklődést és vásárlásra késztesse őket. Célja továbbá a hitelesség megjelenítése, illetve a tömegből való kiemelés, az egyediség. Legyen szó termékről, szolgáltatásról vagy a vállalkozásban dolgozó személyekről készült portréfotókról. Fontos szempont, hogy ezek a fotók egységességet mutassanak. Portréképek esetében például az azonos koncepció, a háttér, az öltözet, az ápoltság. Termékfotók esetén már kicsit bonyolultabb a helyzet. A termék méretétől kezdve sok minden más is befolyásol(hat)ja a végeredményt. Érdemes tehát olyan fotóst választani, aki hatékonyan dolgozik, elég kreatív ahhoz, hogy extrém helyzetekben is feltalálja magát a cél megoldása érdekében, rendelkezik megfelelő rutinnal és a kivitelezéshez szükséges felszereléssel. 
 

Professzionális fotó vs. stockfotó

Balázs és én is hiszünk a profi fotók marketing erejében. Vállalkozástól függően, de időszakonként szükség van egy-egy újabb portfólióra, a megújulásra. Az újabb fotók lefedik az elkövetkezendő hosszabb-rövidebb marketing időszakokat akár weboldalon, akár a közösségi oldalakon. 

Itt szeretném megemlíteni az ún. stock fotókat, melyeket készen meg lehet vásárolni ügynökségektől. Ám ebben az esetben esélyes, hogy a potenciális vásárló máshol is találkozhat ugyanazon fotóval. Például a konkurencia netes felületén. 

A stock fotók árai is igen eltérőek lehetnek, ugyanígy 1-1 fotózás munkadíja is. Találkozni olyan cégekkel, akik nem szánnak megfelelő összeget a fotózásra, így aztán előfordulhat, hogy a végeredmény valami teljesen más lesz, mint amit elképzeltek eredetileg. 

 

 

A képlopásról

Sajnos gyakran találni weboldalakon lopott képeket is. Szándékosan használtam a lopás szót. 
Az interneten elérhető és letölthető képek további felhasználása – irreleváns, hogy az adott kép weboldalon, közösségi oldalon, stb. található -, csak a kép készítőjének, tulajdonosának engedélyével (lenne) lehetséges. Nagyobb a vétek, ha a szóban forgó képet kereskedelmi célra használták fel jogalap nélkül.
 

Ez egyrészt nem szép tett, másrészt törvénybe ütközik. Az elkészült felvételeket ugyanis a szerzői jogi törvény védi. A törvény a fénykép szerzőjének lehetőséget biztosít annak meghatározására, hogy a képeket hol, mikor, mennyi ideig, milyen módon és formában lehet felhasználni. Profi fotós esetében valószínűleg írásbeli szerződés fog erről rendelkezni annak figyelembe vételével, hogy a megbízó részéről milyen igényeket kell teljesítenie a megbízott szakembernek. 
 

A profi fotók és az online siker

Elengedhetetlen az előzetes egyeztetés mind a marketinges szakemberrel, mind a profi fotóssal a fejlődés, az arculattervezés és az online megjelenés szempontjából. Manapság a legtöbb ember szívesebben olvas képes tartalommal színesített weboldalakat, cikkeket,  illetve néz közösségi médiát. Egy szép, izgalmas, vagy akár meghökkentő főcím és fotó együttes hatása mindenképpen figyelemfelkeltő. Míg marketing szempontjából a szöveg és kevésbé vizualizálható tevékenységek fontosak, a megjelenéshez, figyelemfelkeltéshez pedig a jól átgondolt, szépen kidolgozott profi fotók.
Minél több tartalom jelenik meg a vállalkozásod online felületein, annál nagyobb eséllyel lehet előrébb kerülni a találati listában, annál több értékes követőt lehet szerezni a közösségi oldalakon.

 

Légy sikeres a vállalkozásodban!

Szalay Mona
professzionális fotográfus

 
 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!