A profi fotók jelentősége az online marketingben - Szalay Mona cikke

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A profi fotók jelentősége az online marketingben

Szalay Mona

szerző:
Szalay Mona

Napjainkban szinte már mindenki képes ilyen-olyan eszközzel fotókat készíteni. Ám kép és kép között hatalmas különbségek lehetnek. Gyakorlott fotósként, ha valamilyen terméket, vagy szolgáltatást keresek a neten, kevésbé vagyok bizalommal azon vállalkozásokkal, amelyeknek a weboldala és az ott látható fotók nem mondhatók igényesnek. Hiába helyezkedik el az adott oldal a találati lista (leg)elején.
 

Szintén bizalmatlanná válok, ha egyazon vállalkozás megjelenési felületein – pl. közösségi oldalaikon - ritkán látok változásokat. Ha nem számolnak be képek formájában az újdonságaikról, sikereikről, eseményeikről. (Persze a gyakoriság nagy mértékben függ a vállalkozás profiljától is).
 

A vizuális megjelenés fontossága

Egy-egy vállalkozás szempontjából tehát egyáltalán nem irreleváns, hogy milyen fotókat tartalmaz a weboldal. E fotóknak elsődleges célja, hogy magával ragadja és ott tartsa az oda látogatót, felkeltse az érdeklődést és vásárlásra késztesse őket. Célja továbbá a hitelesség megjelenítése, illetve a tömegből való kiemelés, az egyediség. Legyen szó termékről, szolgáltatásról vagy a vállalkozásban dolgozó személyekről készült portréfotókról. Fontos szempont, hogy ezek a fotók egységességet mutassanak. Portréképek esetében például az azonos koncepció, a háttér, az öltözet, az ápoltság. Termékfotók esetén már kicsit bonyolultabb a helyzet. A termék méretétől kezdve sok minden más is befolyásol(hat)ja a végeredményt. Érdemes tehát olyan fotóst választani, aki hatékonyan dolgozik, elég kreatív ahhoz, hogy extrém helyzetekben is feltalálja magát a cél megoldása érdekében, rendelkezik megfelelő rutinnal és a kivitelezéshez szükséges felszereléssel. 
 

Professzionális fotó vs. stockfotó

Balázs és én is hiszünk a profi fotók marketing erejében. Vállalkozástól függően, de időszakonként szükség van egy-egy újabb portfólióra, a megújulásra. Az újabb fotók lefedik az elkövetkezendő hosszabb-rövidebb marketing időszakokat akár weboldalon, akár a közösségi oldalakon. 

Itt szeretném megemlíteni az ún. stock fotókat, melyeket készen meg lehet vásárolni ügynökségektől. Ám ebben az esetben esélyes, hogy a potenciális vásárló máshol is találkozhat ugyanazon fotóval. Például a konkurencia netes felületén. 

A stock fotók árai is igen eltérőek lehetnek, ugyanígy 1-1 fotózás munkadíja is. Találkozni olyan cégekkel, akik nem szánnak megfelelő összeget a fotózásra, így aztán előfordulhat, hogy a végeredmény valami teljesen más lesz, mint amit elképzeltek eredetileg. 

 

 

A képlopásról

Sajnos gyakran találni weboldalakon lopott képeket is. Szándékosan használtam a lopás szót. 
Az interneten elérhető és letölthető képek további felhasználása – irreleváns, hogy az adott kép weboldalon, közösségi oldalon, stb. található -, csak a kép készítőjének, tulajdonosának engedélyével (lenne) lehetséges. Nagyobb a vétek, ha a szóban forgó képet kereskedelmi célra használták fel jogalap nélkül.
 

Ez egyrészt nem szép tett, másrészt törvénybe ütközik. Az elkészült felvételeket ugyanis a szerzői jogi törvény védi. A törvény a fénykép szerzőjének lehetőséget biztosít annak meghatározására, hogy a képeket hol, mikor, mennyi ideig, milyen módon és formában lehet felhasználni. Profi fotós esetében valószínűleg írásbeli szerződés fog erről rendelkezni annak figyelembe vételével, hogy a megbízó részéről milyen igényeket kell teljesítenie a megbízott szakembernek. 
 

A profi fotók és az online siker

Elengedhetetlen az előzetes egyeztetés mind a marketinges szakemberrel, mind a profi fotóssal a fejlődés, az arculattervezés és az online megjelenés szempontjából. Manapság a legtöbb ember szívesebben olvas képes tartalommal színesített weboldalakat, cikkeket,  illetve néz közösségi médiát. Egy szép, izgalmas, vagy akár meghökkentő főcím és fotó együttes hatása mindenképpen figyelemfelkeltő. Míg marketing szempontjából a szöveg és kevésbé vizualizálható tevékenységek fontosak, a megjelenéshez, figyelemfelkeltéshez pedig a jól átgondolt, szépen kidolgozott profi fotók.
Minél több tartalom jelenik meg a vállalkozásod online felületein, annál nagyobb eséllyel lehet előrébb kerülni a találati listában, annál több értékes követőt lehet szerezni a közösségi oldalakon.

 

Légy sikeres a vállalkozásodban!

Szalay Mona
professzionális fotográfus

 
 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!