Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így optimalizáld plasztikai sebészeti webhelyedet online marketingre

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Plasztikai sebészként bizonyára te is minél kevesebb idődet szeretnéd marketinggel, és minél többet pácienseiddel tölteni. A legtöbb plasztikai szakember mindinkább magánpraxisa üzleti és persze gyakorlati részével foglalkozik, de persze erre csak akkor nyílik lehetőség, ha az embernek ügyfelei is vannak, akikkel üzletelhet.

Ha szeretnéd kihasználni webhelyedet, hogy minél több pácienst vonzhass vele rendelőd küszöbére, akkor íme néhány tipp, ami kifejezetten ebben segít majd!

Szerezz ajánlásokat pácienseidtől

A legjobb marketinget elégedett pácienseidtől kapod majd. Ez a fajta szájhagyomány-marketing különösen akkor hatékony, ha egy adott réspiacot célzol meg, vagy egy adott területen dolgozol. Emeled ki webhelyeden elégedett pácienseid pozitív visszajelzéseit, amiket nyilvánosan írnak praxisodról. Ezeket a hiteles, őszinte véleményeket olvasva a döntésképtelen, lehetséges páciensekben is megszilárdul majd, hogy te vagy számukra a megfelelő választás.

Szintén érdemes képes (előtte/utána fotók) és videós bizonyítékokat is felhasználni erre a célra, természetesen kizárólag pácienseid engedélyével.

 

Ügyelj webhelyed kialakítására

Ez egy óriási témakör, de mindenképpen érdemes említést tenni róla, ha egy plasztikai webhely optimalizálásáról van szó.

Először is biztosítanod kell, hogy webhelyed optimalizálva legyen azokra a kulcsszavakra és kifejezésekre, amelyekkel szeretnéd megcélozni ideális pácienseidet. A „plasztikai sebész” egy releváns kifejezés ugyan, ami komoly forgalmat terelhet webhelyedre, de bizonyára mindenki más is pályázik rá, így rettenetesen drága és nehéz érvényesülni vele. Ezzel szemben, ha a „plasztikai sebész Pécs” kifejezést célzod meg, azzal lényegesen leszűkíted a versenytársak listáját, és egyben láthatóbbá teheted praxisodat azok számára, akik épp Pécsett keresnek maguknak plasztikai szolgáltatásokat.

Ezen kívül ne felejts el rendszeresen minőségi tartalmakat készíteni webhelyedre, amelyekben elhelyezheted megcélzandó kulcsszavaidat is. Ezek nem csak több lehetséges páciensnek segítenek majd rátalálni praxisodra, hanem biztosítják azt is, hogy ezek az emberek lássák szakértelmedet, és sokkal magabiztosabban forduljanak hozzád problémáikkal.

 

Ne hanyagold a marketing hagyományos formáit

Tartsd a kapcsolatot más orvosokkal is a környéken. Érdeklődd meg tőlük, hogy nem-e helyeznék el brosúráidat rendelőik várótermeiben, hogy többekhez is eljusson praxisod híre. Természetesen itt nem a konkurenciáról van szó, hanem azokról az orvosokról, akiknek a szakterülete kapcsolódik a tiédhez, de pácienseiknek a te segítségedre is szükségük lehet, nem csak az övékre.

Érdemes ezekben a reklámlapokban elhelyezni némi információt praxisodról, és valódi példákkal illusztrálni, hogy milyen eredményekre számíthatnak, ha tőled kérnek segítséget.

 

Foglalkozz aktívan a közösségi média marketinggel

Ezt többféleképpen is kivitelezheted. Praxisod közösségi fiókjai kényelmes és privát kommunikációs lehetőséget nyújtanak pácienseid számára. Sokan manapság először a Facebookon vagy más platformon keresnek fel először orvosokat, mielőtt egy emaillel vagy telefonhívással vennék fel velük a kapcsolatot. A közösségi médián később rendszeres kommunikációd folytathatsz pácienseiddel, akik így preferálnak tartani a kapcsolatot veled.

A közösségi platformokon persze számos új pácienst is elérhetsz. Ossz meg hasznos, értékes tartalmakat, hogy ezeket követőid továbbosszák ismerőseiknek, és hozzájuk is eljusson praxisod híre. Ezen kívül persze célzott hirdetései kampányokat is indíthatsz, amelyekkel aktívan próbálhatod elérni ideális pácienseidet.

 

Alkalmazz email marketinget

A megannyi korszerű digitális platform kényemében könnyedén megfeledkezünk az email szerepéről a marketingben. Ez a régi, de cseppet sem divatjamúlt marketingeszköz azonban a mai napig is olyan hasznos, mint amilyen mindig is volt. Az email, mint marketingcsatorna webhelyed, blogod és közösségi profiljaid tökéletes kiegészítője lehet, és bámulatos eredményeket érhetsz el vele, ha tudod, hogyan csináld.

Az email marketing egyik legfőbb hasznát az adja, hogy olyan felhasználóknak népszerűsítheted vele szolgáltatásaidat, akik ebbe önszántukból beleegyeztek – ők a feliratkozók. Az emailek nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy aktívan tarthasd a kapcsolatot meglévő és volt pácienseiddel, illetve azokkal is, akik határozottan érdeklődnek szolgáltatásid iránt.

Feliratkozóidból többféle csoportot is létrehozhatsz, például az alapján, hogy a páciens-folyamat melyik szakaszában járnak éppen. Ezeknek a csoportoknak aztán kifejezetten nekik szánt üzeneteket küldhetsz, hogy mindenki releváns emaileket kapjon, ne pedig érdektelen spamet.

 

Készíts online hirdetéseket

Az internet tele van hirdetési felületekkel, amelyeket megpályázva temérdek lehetséges páciensnek népszerűsítheted plasztikai praxisodat. Ezek az úgynevezett „fizetett médiák” (azaz hirdetések) lehetővé teszik, hogy a felhasználókat kifejezetten akkor és ott érhesd el ajánlataiddal, amikor és ahol a legnagyobb eséllyel érdeklődnének irántuk.

A fizetett hirdetéseknek számos formája van – alkalmazhatsz PPC keresőhirdetéseket, display (vizuális) hirdetéseket, közösségi hiretéseket, mobilhirdetéseket és számos másik felületet is.

 

Tartsd a kapcsolatot korábbi ügyfeleiddel

Sosem tudhatod, hogy mikor lesz ismét szüksége egy volt ügyfelednek plasztikai ellátására. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen emlékeztesd őket praxisodról, még akkor is, ha már véget ért a kezelésük. Ha elégedettek voltak az eredményekkel, akkor sokkal nagyobb eséllyel fordulnak majd ismét hozzád ilyen jellegű problémáikkal, illetve szívesebben is javasolják majd praxisodat ismerőseiknek.

Igyekezz tehát az emlékezetükben maradni, amit megtehetsz a fent említett emailekkel, illetve egy aktív közösségi jelenlét fenntartásával is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!