Online marketing ügynökség kiválasztásának lépései

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

 
Hogyan választhatjuk ki tehát a mi igényeinknek megfelelő marketing ügynökséget?

 

Az alábbi szempontok segítenek eldönteni

 
Vizsgáljuk meg a marketing ügynökségek weboldalát


Mielőtt személyesen egyeztetnénk egy adott marketing ügynökséggel, jó ötlet egy pillantást vetni a cég weboldalára. Itt leggyakrabban megtaláljuk, hogy az ügynökség miket emel ki főbb erősségekként. Ezek segíthetnek eldönteni, hogy érdemes-e tovább érdeklődni utánuk. Akár brandingre, designra, SEO-ra, vagy egyéb szolgáltatásokra keresünk ügynökséget, a kiemelt szolgáltatásokat rögtön megtaláljuk weboldalukon.


 
Beszélgessünk el jelenlegi marketing ügynökségünkkel


Egy marketing ügynökség nem szeretne csalódást okozni meglévő ügyfeleinek. Éppen ezért sok ügynökség minden kérdésre és kérésre rávágja az igent, függetlenül attól, hogy mennyire életképes az adott ötlet. Ilyenkor az ügynökség nem megtéveszteni akar bennünket, hanem el akarja kerülni a csalódást.
 
Ahelyett, hogy egy igen/nem választ várnánk, részletesen beszélgessünk el az ügynökséggel az elvárásokról és a kivitelezésről. Emeljük ki, hogy csak akkor egyezzenek bele a feladat elvégzésébe, ha biztosak benne, hogy maximális teljesítményt képesek nyújtani, akár az eddigi szolgáltatások minőségénél magasabb szinten is. Említsük meg nekik, hogy a visszautasítás nem feltétlenül rossz dolog, az őszinteségnek pedig értéke van.
 
Ezzel nekünk, mint ügyfélnek, és nekik, mint szolgáltatónak is számos kellemetlenséget spórolhatunk meg hosszú távon.
 


Adjunk mások véleményére


Az interneten számos weboldal lehetővé teszi hogy egy-egy cégről többet tudjunk meg a korábbi és jelenlegi ügyfelek (vagy vásárlók) értékelései alapján. Érdemes tehát utána nézni, akár a Google, akár más szolgáltatások segítségével, hogy egy adott ügynökség hol áll a hasonló cégek „ranglistáján”.
 
Sok esetben az emberek az ügynökség Facebook oldalát is megvizsgálják, azonban a Facebook egyik hátránya, hogy egy adott oldal kedvére törölheti azokat a hozzászólásokat, amelyek rossz színben tűntetik fel. Ezzel szemben a Twitteren egy cégnek nincs beleszólása az ügyfelek tweetjeibe (bejegyzéseibe).
 
Azonban fontos, hogy körültekintők legyünk, amikor megvizsgáljuk egy ügynökség profilját, mondjuk a Twitteren, hiszen a konkurens cégek szándékosan írhatnak hamis lejárató, leminősítő értékeléseket.
 
Ez remek lehetőség arra is, hogy megfigyeljük, miként kezeli a csalódott, negatív hozzászólásokat az adott ügynökség. Ez sokat elmond arról, hogy milyen együttműködésre számíthatunk tőlük ügyfélként.


 
Vizsgáljuk meg az ügynökségek referenciáit


Mielőtt bármit is aláírnánk, vegyük fel a kapcsolatot néhány korábbi vagy jelenlegi ügyféllel. Az adott ügynökség weboldalán található értékelések nem feltétlenül pontosak, de akár kitaláltak is lehetnek. A leghitelesebb képet akkor állíthatjuk fel egy ügynökségről, ha több referenciát is megvizsgálunk.
 
Ha sikerül telefonon elérnünk egy korábbi ügyfelet, akkor ne csak annyit kérdezzünk meg, hogy az ügynökség „jó”-e. Érdeklődjünk az együttműködésük során fellépett nehézségekről, kihívásokról, akadályokról, és tudjuk meg, hogy az ügynökség hogyan és milyen hatékonyan kezelte ezeket. Ne felületes, hanem átfogó információt szeretnénk kapni – kérdezzük meg, hogy az ügynökség hogyan teljesít azokon a területeken (SEO, design, közösségi média) amikre nekünk szükségünk van.


 
Végezetül


Ha marketing ügynökséggel szeretnénk elvégeztetni cégünk, márkánk, termékeink vagy szoláltatásaink népszerűsítését, akkor fontos, hogy ne hozzunk elhamarkodott döntéseket. Ha megfigyeljük az ügynökség weboldalát, online értékeléseit, közösségi oldalát és elbeszélgetünk néhány korábbi és meglévő ügyfelükkel, akkor sokkal kisebb eséllyel választunk magunknak olyan céget, akik nem megfelelőek számunkra.


Forrás: Forbes.com

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!