Online marketing ügynökség kiválasztásának lépései

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

 
Hogyan választhatjuk ki tehát a mi igényeinknek megfelelő marketing ügynökséget?

 

Az alábbi szempontok segítenek eldönteni

 
Vizsgáljuk meg a marketing ügynökségek weboldalát


Mielőtt személyesen egyeztetnénk egy adott marketing ügynökséggel, jó ötlet egy pillantást vetni a cég weboldalára. Itt leggyakrabban megtaláljuk, hogy az ügynökség miket emel ki főbb erősségekként. Ezek segíthetnek eldönteni, hogy érdemes-e tovább érdeklődni utánuk. Akár brandingre, designra, SEO-ra, vagy egyéb szolgáltatásokra keresünk ügynökséget, a kiemelt szolgáltatásokat rögtön megtaláljuk weboldalukon.


 
Beszélgessünk el jelenlegi marketing ügynökségünkkel


Egy marketing ügynökség nem szeretne csalódást okozni meglévő ügyfeleinek. Éppen ezért sok ügynökség minden kérdésre és kérésre rávágja az igent, függetlenül attól, hogy mennyire életképes az adott ötlet. Ilyenkor az ügynökség nem megtéveszteni akar bennünket, hanem el akarja kerülni a csalódást.
 
Ahelyett, hogy egy igen/nem választ várnánk, részletesen beszélgessünk el az ügynökséggel az elvárásokról és a kivitelezésről. Emeljük ki, hogy csak akkor egyezzenek bele a feladat elvégzésébe, ha biztosak benne, hogy maximális teljesítményt képesek nyújtani, akár az eddigi szolgáltatások minőségénél magasabb szinten is. Említsük meg nekik, hogy a visszautasítás nem feltétlenül rossz dolog, az őszinteségnek pedig értéke van.
 
Ezzel nekünk, mint ügyfélnek, és nekik, mint szolgáltatónak is számos kellemetlenséget spórolhatunk meg hosszú távon.
 


Adjunk mások véleményére


Az interneten számos weboldal lehetővé teszi hogy egy-egy cégről többet tudjunk meg a korábbi és jelenlegi ügyfelek (vagy vásárlók) értékelései alapján. Érdemes tehát utána nézni, akár a Google, akár más szolgáltatások segítségével, hogy egy adott ügynökség hol áll a hasonló cégek „ranglistáján”.
 
Sok esetben az emberek az ügynökség Facebook oldalát is megvizsgálják, azonban a Facebook egyik hátránya, hogy egy adott oldal kedvére törölheti azokat a hozzászólásokat, amelyek rossz színben tűntetik fel. Ezzel szemben a Twitteren egy cégnek nincs beleszólása az ügyfelek tweetjeibe (bejegyzéseibe).
 
Azonban fontos, hogy körültekintők legyünk, amikor megvizsgáljuk egy ügynökség profilját, mondjuk a Twitteren, hiszen a konkurens cégek szándékosan írhatnak hamis lejárató, leminősítő értékeléseket.
 
Ez remek lehetőség arra is, hogy megfigyeljük, miként kezeli a csalódott, negatív hozzászólásokat az adott ügynökség. Ez sokat elmond arról, hogy milyen együttműködésre számíthatunk tőlük ügyfélként.


 
Vizsgáljuk meg az ügynökségek referenciáit


Mielőtt bármit is aláírnánk, vegyük fel a kapcsolatot néhány korábbi vagy jelenlegi ügyféllel. Az adott ügynökség weboldalán található értékelések nem feltétlenül pontosak, de akár kitaláltak is lehetnek. A leghitelesebb képet akkor állíthatjuk fel egy ügynökségről, ha több referenciát is megvizsgálunk.
 
Ha sikerül telefonon elérnünk egy korábbi ügyfelet, akkor ne csak annyit kérdezzünk meg, hogy az ügynökség „jó”-e. Érdeklődjünk az együttműködésük során fellépett nehézségekről, kihívásokról, akadályokról, és tudjuk meg, hogy az ügynökség hogyan és milyen hatékonyan kezelte ezeket. Ne felületes, hanem átfogó információt szeretnénk kapni – kérdezzük meg, hogy az ügynökség hogyan teljesít azokon a területeken (SEO, design, közösségi média) amikre nekünk szükségünk van.


 
Végezetül


Ha marketing ügynökséggel szeretnénk elvégeztetni cégünk, márkánk, termékeink vagy szoláltatásaink népszerűsítését, akkor fontos, hogy ne hozzunk elhamarkodott döntéseket. Ha megfigyeljük az ügynökség weboldalát, online értékeléseit, közösségi oldalát és elbeszélgetünk néhány korábbi és meglévő ügyfelükkel, akkor sokkal kisebb eséllyel választunk magunknak olyan céget, akik nem megfelelőek számunkra.


Forrás: Forbes.com

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!