Költséghatékony online marketing kezdőknek - Online marketing tippek és eszközök kezdő vállalkozásoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Költségkímélő online marketing tippek kezdő vállalkozásoknak

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Költségkímélő online marketingstratégiák kezdő vállalkozásoknak. A kezdő vállalkozások egyik leggyakoribb buktatója, hogy képtelenek láthatóvá tenni magukat a nyilvánosság, és az esetleges érdeklődő, lehetséges ügyfelek számára. Ezért többnyire a limitált marketing-költségvetés okolható, hiszen a legtöbb friss cégnek nincs stabil anyagi alapja a hagyományos reklámokra.

Itt lép színre az online marketing – a hagyományos módszerek modern, megfizethetőbb „utódja”. Az online marketing számtalan gazdaságosabb alternatívát kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy még a minimális költségvetéssel dolgozó cégek is esélyt kapjanak online jelenlétük megalapozására. Ha szeretnéd hatékonyabban elkölteni vállalkozásod marketingre félretett tartalékait, akkor az alábbi technikára érdemes fordítani őket!

1. Minőségi tartalmak

A tartalom a digitális marketing egyik alappillérét képezi. A tartalom segít bevonzani a forgalmat egy cég webhelyére, javítja a rangsorolást a keresőoldalak találatai között, és persze – ha igazán jó minőségű – akkor konverzióra (például vásárlásra) ösztönzi majd a látogatókat.

 

Lényegében olyan tartalmakról van szó, amelyek értékesek, érdekesek, hasznosak lehetnek célközönséged számára, és persze igényesen is vannak elkészítve. A cél az eredetiségre való törekvés, a minőség pedig attól függ, hogy milyen tartalomról (szövegeknél a megfogalmazás, képeknél a képminőség, stb.) van szó.

 

A hasznos, értékes információt a megfelelő módon is kell prezentálnod webhelyed látogatóinak. Ügyelj a megfelelő tagolásra – ebben a különböző alcímek segítenek, amelyek nem csak átláthatóbbá teszik a hosszabb szöveges tartalmakat, de 10 emberből 8 csak ezeket olvassa el, mielőtt úgy döntene, hogy nekikezd az egész tartalomnak.

 

A képek, videók, és egyéb vizuális elemek szerepe is pótolhatatlan – ezek segítenek ábrázolni, bemutatni az éppen tárgyalt témákat, illetve gondoskodnak róla, hogy az olvasó ne unja meg a folyamatos olvasgatást.

 

2. A közösségi média fellendítése

A közösségi média az emberek hétköznapi életének szerves részévé vált, amit többek között az okostelefonok elterjedésének is köszönhetünk. Egyre többen töltik el a Facebookon, az Instagramon és egyéb platformokon szabadidejük nagy részét, a nyitott szemmel járó márkák pedig hamar rájöttek, hogy a közösségi média egy olyan felületet biztosít számukra, ahol minden eddiginél hatékonyabban érhetik el célközönségüket.

 

A Facebook milliárdnyi felhasználójával joggal érdemelte ki a „közösségi média királya” címet, és habár remek csatornaként szolgál a márkák és a fogyasztók közötti kommunikációra, az elmúlt évek során egyre nehezebbé vált érvényesülni rajta – legalábbis az ingyenes eszközöket használva.

 

Sajnos nem a Facebook az egyetlen hálózat, ahol a cégek ingyenes és fizetett módszereket is kénytelenek alkalmazni, hogy láthatóbbá váljanak célközönségük számára. A közösségi média marketing egy óriási, különálló témakör, ami saját stratégiát igényel, azonban néhány rövid tanácsot megemlítenénk hozzá.

 

Az organikus és fizetett tartalomterjesztésen kívül fontos kitapasztalni, hogy mikor érdemes új bejegyzéseket közzétenni profiljaidon. A különböző célcsoportok más és más időpontokban aktívak a platformokon, és ehhez kell majd igazítanod napi rendszerességű tartalmaidat.

 

Hasonlóképpen a fentebb tárgyalt tartalommarketinghez, itt is érvényesülnek az értékes, hasznos tartalmak iránti igények. Szerencsére webhelyed (vagy blogod) tartalmait a közösségi hálózatok legtöbbjén is megoszthatod.

 

Nem árt továbbá egy pillantást vetni a különböző platformok fizetett hirdetéseinek célzási opcióira, amelyek segítenek abban, hogy marketingüzeneteid azon felhasználókhoz juthassanak el, akik valóban érdeklődnének irántuk (és így ne kelljen olyan hirdetésmegjelenítésekért fizetned, amikből nem származhat hasznod).

 

Ha kevesebb erőforrással és idővel rendelkezel, akkor eleinte érdemes egy, legfeljebb két közösségi platformon beindítani online tevékenységeidet, mert túl sok hálózat kezelése könnyedén túl időigényessé válhat. Derítsd ki, hogy ügyfeleid mely platformokat használják a leggyakrabban, és koncentrálj azokra!


3. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

A keresőoptimalizálás (SEO) egy hosszútávú befektetés, aminek eredményei nem azonnaliak ugyan, de kétségtelenül érezhetővé válnak, amint a Google észreveszi a változtatásokat. Ha belegondolunk, hogy az online keresők nagy része szinte automatikusan az első Google találatra kattint, akkor nem csoda, hogy a SEO az egyik legfontosabb online marketing technika a láthatóság fellendítésére.

 

A keresőoptimalizálás számos kisebb eljárásból áll, és habár (attól függően, hogy mennyire részletesen akar foglalkozni vele az ember) valóban komplex feladat lehet, valójában az egyik legolcsóbb módszer is egyben. Egy tapasztalt keresőoptimalizálási szakértő a legtöbbet hozza ki tartalomkezelő rendszeredből és webhelyed tartalmaiból, hogy oldalaidnak minél több esélye legyen előkelő pozícióban megjelenni a keresőtalálatok között. Ide tartozik az oldal meta mezőinek megfelelő kitöltése, a szöveges tartalom optimalizálása, a kulcsszókutatás, a webhely technikai felzárkóztatása és számos egyéb feladat is.

 

4. Az influencerek szerepe

Az influencer marketing csak az elmúlt néhány évben kezdett igazán fellendülni. Lényege, hogy olyan befolyásos online személyeken keresztül érheted el célközönségedet, akik szavahihetőségükre támaszkodva igyekeznek népszerűsíteni márkádat egy hiteles, őszinte módon.

 

Influencer lehet a helyi sportcsarnok blogvezető edzője, vagy akár egy nemzetközi sztár is. A lényeg, hogy olyasvalakit válassz partnernek erre a célra, akiknek tartalmai és feldolgozott témái kapcsolódnak mindahhoz, amiket márkád kínál, hogy egy érdeklődő célközönségnek prezentálhassák azt.

 

5. Egy jól működő webhely

A webhelyről tartalmi és SEO keretek között esett már szó, de éppen ilyen fontos, hogy megfelelő technikai alapokon álljon. Ahogy egyre többen böngészik az internetet mobileszközeikről, úgy egyre fontosabbá vált, hogy a webhelyek gyorsan és kényelmesen navigálhatóan jelenjenek meg az okostelefonokon és más készülékeken.

 

A webhely mind tartalmilag, mind vizuálisan, mind pedig megbízhatóságában tükrözi mindazt, amit egy érdeklődő ügyfél márkádtól várhat. Ha nem elég jó az első benyomás, akkor könnyen lehet, hogy hamar felhagy a böngészéssel, és egy versenytársad webhelyét keresi majd fel.

 

Fontos tehát, hogy webhelyed gyors, stabil és könnyedén használható legyen minden eszközön. A mobil-első index bevezetése óta a webhely mobilos verziója fontosabbá vált, mint a régi, asztali verzió.

 

6. Vizuális elemek

A vizuális elemek közvetlen hatással vannak az emberek érzéseire és gondolkodására. Már korábban is említettük, hogy a képek és videók segítenek megtartani az olvasók figyelmét, hogy nagyobb eséllyel olvassák végig egy oldal szöveges tartalmát.

 

A vizuális elemek hasonlóan alkalmasak a látogatók ösztönzésére, legyen az asztalfoglalás, feliratkozás, vagy rendelés. Lehet itt szó fényképekről, videókról és infografikákról is, amelyek kifejezetten népszerűek a különböző közösségi oldalakon is, és az emberek előszeretettel osztják meg őket ismerőseikkel.

 

7. E-mail marketing

Az email marketing a közhiedelemmel ellentétben nincs hanyatlóban – sőt, valójában az egyik legeredményesebb és legköltséghatékonyabb marketingforma, amelyet akár a kisebb, kezdő vállalkozások is hatékonyan alkalmazhatnak.

 

Az emberek nagy része (durván 77%) preferálja az e-mailben lebonyolított marketingkommunikációt a többi csatornával szemben, és majdnem minden második címzett vásárolt már valamit egy korábbi marketing e-mail miatt.

 

8. Ingyenes ajándékok

Habár az ingyenes ajándékok osztogatása vitatott kérdés a marketing világában, kétségtelen, hogy egy kezdő vállalkozásnak sokat segíthet a módszer, ha ésszerűen alkalmazza. Ezzel egy kis ízelítőt adhatsz az érdeklődőknek, hogy pontosan mire is számíthatnak márkádtól.

 

De mit érdemes ingyen osztogatni? Valójában kevesen gondolnak rá, de a webhelyeken és blogokon közzétett hasznos, értékes tartalmak is ingyenesen felkínáltak, a hozzájuk tartozó (vagy éppen külön közzétett) képekkel, videókkal és más kiegészítő elemekkel együtt.

 

A koncepció persze nem csak ezekben merül ki – ott vannak például a népszerű e-könyvek is, amelyek elkészítése és terjesztése lényegében semmibe nem kell hogy kerüljön, és letöltésükért cserébe bátran el lehet kérni a felhasználók e-mail címét is, amivel beleegyeznek a hírlevélre való feliratkozásba is. Az ingyenes tartalomajándékozás nem kell, hogy különösen (vagy egyáltalán) költséges legyen. A lényeg, hogy egyedi, kreatív, hasznos és értékes dolgokat kínálj fel az érdeklődőknek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!