Online marketing tippek éttermeknek, rendezvényhelyszíneknek

Online marketing rendezvényhelyszíneknek

Online marketing rendezvényhelyszíneknek

Ha egy rendezvényhelyszín lefoglalásáról van szó, a vásárlók utazásának durván kétharmada a digitális közegben zajlik. Ez azt jelenti, hogy ha nem vagy jelen az interneten, akkor lehetséges ügyfeleid több, mint feléről lemaradhatsz.
Online marketing rendezvényhelyszíneknek Szóval hogyan alakíthatsz ki egy olyan marketingstratégiát rendezvényhelyszíned számára, amivel minél több szervezőt érhetsz el az interneten? Ebben segít az alábbi útmutató!
 

1. Optimalizáld webhelyedet

Egy rendezvényhelyszín online marketingje a webhellyel kezdődik. Bármilyen csatornán is próbálod elérni ideális ügyfeleidet, előbb vagy utóbb mindannyian a webhelyeden kötnek majd ki. Ha viszont ez a webhely nem elég gyors, mutatós és felhasználóbarát, akkor a legtöbben hamar távoznak majd róla – bármit is ígértek nekik hirdetéseid, amikre rákattintottak.
A felhasználói élmény általános javítása, illetve az általad kínált szolgáltatások felsorolása mellett webhelyeden több mindenre is fokozott figyelmet kell fordítanod:
 

Mutasd be vizuálisan a helyszínt

Felesleges hosszú bekezdésekben körülírni rendezvényhelyszínedet, hiszen egy kép többet mond ezer szónál. Ezekre lesz szükséged:
•    Pontos alaprajzok: Az alaprajzok minden rendezvénszervező számára rendkívül hasznosak lehetnek, ezért ezeket is mellékeld a helyszín bemutatásához.
•    Jó minőségű fényképek: Te megvásárolnál egy drágább terméket úgy, hogy egyetlen egy képet sem láttál róla? Mutasd be rendezvényhelyszínedet látványos, profi fényképek segítségével, amelyek kiemelik annak egyedi tulajdonságait és felszereltségét is.
•    Videók: Számos rendezvényszervező a videókat tartja a leghasznosabb vizuális elemeknek egy helyszín webhelyén.

Használj mobilbarát designt

A helyszínek felkutatása évtizedekkel ezelőtt az internetre költözött, újabban pedig a szervezők markába, pontosabban mobilkészülékeikre került át. Ha webhelyed nem kínál első osztályú mobilélményeket, akkor ügyfeleid máshol keresnek majd tovább.
Még a Google kutatásai is azt bizonyítják, hogy ha egy felhasználó negatív mobilélményeket tapasztal, akkor 62%-kal kevésbé valószínű, hogy a jövőben vásárol is majd valamit az adott márkától. Mi több, a mobilhasználók 48%-a hajlandó egy mobileszközön leszervezni egy teljes utazást (kutatás, tervezés, foglalások), így nem kérdéses, hogy ugyan ilyen nyitottak egy rendezvényhelyszín lefoglalására is.
Íme néhány tipp egy mobilbarát webhely kialakításához:
1.    Ne használj elavult, mobilkészülékekkel nem kompatibilis technológiákat (pl. Flash)
2.    Használj reszponzív designt, hogy webhelyed elemei automatikusan átrendeződjenek és megfelelő méretben jelenjenek meg az aktuális képernyőn
3.    Gondoskodj webhelyed gyorsaságáról – a mobilhasználók általában 3 másodpercet hajlandók várni egy-egy oldal betöltésére, mielőtt távoznának egy webhelyről
 

Használj valamilyen segédeszközt

A legtöbb szállodának és más rendezvényhelyszínnek nincs egy saját fejlesztői csapata, ami magára vállalhatná egy jól felszerelt, modern webhely kialakítását és karbantartását. Szerencsére többféle olyan online eszköz is létezik, ami megkönnyíti a szervezők számára a rendezvény megtervezését, beleértve az asztalok elhelyezését, az ülésrendet stb.
 

2. Alkalmazz keresőoptimalizálást, azaz SEO-t

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segít fellelhetőbbé tenni rendezvényhelyszíned webhelyét a Google és más keresőmotorok találatai között. A sikeres SEO-hoz tudnod kell, hogy ideális ügyfeleid milyen tartalmakat tartanak értékesnek, és hogy mikre keresnek rá egy rendezvény szervezése során.
Egy rendezvényhelyszínnek általános és helyi SEO-ra is szüksége lesz – íme egy rövid áttekintés ezekről:
 

Helyi SEO rendezvényhelyszíneknek

Egy rendezvényhelyszín jellegéből adódóan „helyi” érdeklődésű ügyfeleket vonz majd, ezért a helyi keresőoptimalizálással is foglalkoznod kell. A helyi SEO-val azokat az ügyfeleket célozhatod meg, akik valahol létesítményed közelében keresnek maguknak rendezvényhelyszínt.
Ehhez három fő feladattal kell foglalkoznod:
1.    Használj helyi kulcsszavakat webhelyed tartalmaiban, különösen a meta tagekben és a címekben.
2.    Szerezz helyi visszahivatkozásokat a „közeli” webhelyekről. Ezek lehetnek utazási irodák, éttermek és egyéb szolgáltatók is, amelyek ügyfeleinek rendezvényhelyszínekre is szüksége lehet.
3.    Készítsd el és töltsd ki rendezvényhelyszíned Google Cégprofil adatlapját, hiszen e nélkül nem igazán jelenhetsz majd meg a helyi találatok között.
 

Általános SEO rendezvényhelyszíneknek

A Google az alapján rendezi sorba (rangsorolja) a találatokat, hogy mennyire lehetnek hasznosak az épp kereső felhasználó számára. Ehhez számos különböző szempontot vesz figyelembe, amelyeket érdemes észben tartani.
A kulcsszókutatás a SEO fontos része, azonban ez csupán egy tényező azok közül, amelyek meghatározzák egy-egy tartalom rangsorolását. Íme a legfontosabbak:
•    Webhelyen töltött idő: Minél több időt töltenek a látogatók webhelyeden, annál inkább úgy véli majd a Google, hogy hasznos tartalmakat kínálsz nekik.
•    Visszafordulási arány: Visszafordulásnak nevezik azt, amikor valaki megérkezik webhelyedre, majd utána úgy távozik onnan, hogy előtte nem látogat meg más oldalakat is rajta. Minél magasabb ez az arány, annál alacsonyabb rangsorolásra számíthatsz.
•    A webhelyedre mutató visszahivatkozások: Minél több más, tekintélyes webhely linkel sajátodra, annál hitelesebbnek és értékesebbnek tekinti majd azt a Google, ami magasabb rangsorolással jár.
•    Kulcsszavak: Használj kulcsszavakat a meta tagekben, az URL-ekben, a címekben és címsorokban, illetve az oldalak fő szöveges tartalmában is.
 

3. Foglalkozz a fizetett hirdetésekkel is

A legtöbb Google-on indított keresésre fizetett, kiemelt reklámok is megjelennek majd az organikus találatok felett. Ezek az úgynevezett PPC (pay-per-click) hirdetések, és ha ügyesen használod őket, akkor számos új ügyfelet szerezhetsz velük rendezvényhelyszíned számára. Ha azonban felelőtlenül bánsz velük, akkor több pénzbe kerülnek majd, mint amennyit csinálnak neked.
 

Szinkronizáld PPC-det a SEO-val

Ha vannak olyan kulcsszavak, amelyekre gyakran megjelennek tartalmaid az első organikus találatok között, de ennek ellenére csak ritkán kattintanak rájuk az emberek, akkor célozd meg ezeket a kulcsszavakat is hirdetéseiddel.
 

Foglalkozz a legkértékesebb kulcsszóiddal

Csak azokra a kulcsszavakra tégy ajánlatot, amelyek mögött konverziós szándék is áll. Ha például egy szabadtéri rendezvényhelyszínt szeretnél népszerűsíteni Egerben, akkor a „szabadtéri rendezvényhelyszín Eger” kifejezés több lehetséges ideális szerezhet számodra, mint a „rendezvényhelyszín Eger”.
 

Kísérletezz különféle hirdetési szövegekkel

Ne adj fel egy kulcsszót csak azért, mert nem teljesít jól, és ne feltételezd, hogy egy jól teljesítő hirdetéscsoport nem hozhatna még jobb eredményeket. Egy-két kisebb változtatással, illetve a különböző verziók teljesítményének összehasonlításával könnyedén kiderítheted, hogy mi működik jól, és mi nem.
 

4. Ne csak értékesíts a szervezőknek – segíts nekik jobb rendezvényeket tervezni

Az online rendezvényhelyszín-marketing nem az azonnali konverziókról szól. Egyetlen valamirevaló rendezvényszervező sem bólint rá egy ajánlatra, amíg nem nézett utána a részleteknek. Ezért igyekszik több szállodalánc és független rendezvényhelyszín segítőkész partnerként prezentálni magát a szervezők számára. Ennek érdekében hasznos tartalmakat kínálnak nekik, amelyek segítségével még jobb rendezvényeket állíthatnak össze.
Ezek a tartalmak egyben azt jelképezik a szervezők számára, hogy ezek a helyszínek többféleképpen is szeretnék segíteni munkájukat. Mi több, egy sikeres rendezvény jelentősen növeli az esélyét annak, hogy az adott cég vagy szervező a jövőben ismét a helyszínhez fordul majd.
Ezek a hasznos tartalmak lehetnek videós vagy szöveges útmutatók, infografikák, korábbi rendezvények esettanulmányai, és bármi más, ami értékes lehet a szervező ügyfelek számára.
 

5. Tedd láthatóbbá rendezvényhelyszínedet a specializált adatbázisokban is

Számos rendezvényszervező online rendezvényhelyszín-gyűjtőwebhelyeket is használ. Ezek lényegében olyan keresőmotorok, mint amilyen a Google is, de a találatok között csak rendezvényhelyszínek jelennek meg.
Ezek a gyűjtőwebhelyek lehetőséget adnak a szállodák és más helyszínek számára, hogy még több érdeklődő szervezőnek mutathassák be kínálatukat.
Fontos észben tartani, hogy ezek a webhelyek szinte mind sablonokat használnak, ezért nehezebb feladat látványosan megkülönböztetni rajta egy helyszínt a többitől. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
 

Koncentrálj az egyedi tulajdonságokra

Mik azok a dolgok, amik egyedivé teszik helyszínedet a versenytársakkal (vagy legalábbis a közeli versenytársakkal) szemben? Mutasd be ezeket profilodon, és magyarázd el, hogy hogyan segítenek az emlékezetes, gördülékeny rendezvények lebonyolításában.
 

Használj társadalmi bizonyítékot

A korábbi együttműködések sikere nagyszerű bizonyíték arra, hogy nálad érdemes rendezvényeket szervezni. Tüntesd fel korábbi ügyfeleid nyilvános fényképeit és visszajelzéseit, hogy felhasználhasd ezeket marketingedben (nem csak a gyűjtőwebhelyeken).
 

Használj vizuális elemeket

Akárcsak webhelyeden, ezeken a profilokon is fontos jó minőségű képeket feltüntetni. Érdemes továbbá olyan platformokat használni, amelyekre a helyszín alaprajzát is feltöltheted.
 

6. Építs ki egy közösségi médiás jelenlétet

Instagram

Az Instagram a világ egyik legnagyobb vizuális közösségi platformja, ugyanis világszerte több, mint egymilliárd aktív felhasználója van. Ha pedig nem használod rendezvényhelyszíned marketingjére, akkor számos lehetőségről maradsz le.
Na persze, egy Instagram jelenlét kiépítéséhez nem elég néhány mutatós képet feltölteni profilodra, és elfelejteni. Ha szeretnél kiemelkedni a többi rendezvényhelyszín közül, akkor egy hatékony stratégiára lesz szükséged. Íme néhány tipp ehhez:
1.    Ha szeretnél minél több követőt szerezni és kitűnni a tömegből a hírfolyamjukban, akkor rendszeresen kell látványos képeket feltöltened profilodra helyszínedről.
2.    Ha ismersz más (nem konkurens) cégeket, vagy vannak partnereid a közelben, akik nagyobb követőtáborral rendelkeznek az Instagramon, akkor kérd meg őket egy kis kölcsönös népszerűsítésre egymás profilján.
3.    Influencerek segítségét is kérheted rendezvényhelyszíned népszerűsítésében. Ügyelj azonban arra, hogy a kiszemelt véleményvezérek követői számodra is ideális ügyfelek legyenek.
4.    Ha azt szeretnéd, hogy minél több új követő találjon rá profilodra az Instagramon, akkor hashtagekre is szükséged lesz. Használj olyan címkéket, amelyek kapcsolódnak a képek tartalmához, és ne felejtsd el helyileg is megjelölni feltöltéseidet. 
5.    Kérd meg vendégeidet, hogy jelöljék meg rendezvényhelyszíned profilját a nálad készült képeiken.
 

Facebook

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amit senkinek nem kell bemutatni. Annak ellenére, hogy az Instagrammal együtt a Meta tulajdona, a Facebookon egy egészen más stratégiát kell alkalmaznod, ha szeretnél egy közösséget kiépíteni rendezvényhelyszíned számára.
Míg az Instagram egy mindenekelőtt vizuális platform, addig a Facebookon többféle tartalomtípus is bevethető. Íme néhány hasznos tipp egy sikeres Facebook stratégia kialakításához:
1.    Készíts egy Facebook csoportot és hívd meg bele azokat, akik rendezvényt szerveznének vagy szerveztek már korábban nálad. Ebben a csoportban exkluzív ajánlatokat és különleges híreket oszthatsz meg a tagokkal, hogy ismételt foglalásra ösztönözd őket.
2.    Ne csak rendezvényhelyszínedről posztolj, hanem ossz meg a szektorral kapcsolatos híreket, helyi híreket, szervezési tippeket, közeli látnivalókat és egyéb érdekes dolgokat is.
 

Fizetett hirdetések

A Facebook és Instagram fizetett hirdetései segíthetnek rendezvényhelyszíned célzott népszerűsítésében, hiszen precízen definiált közönségeket érhetsz el velük. Ez az egyik legfontosabb tényező: a megfelelő célzási beállítások megadásával biztosíthatod, hogy hirdetéseid érdeklődő felhasználók jelenjenek meg ezen a két népszerű platformon.
Íme a legfontosabb közönségtípusok, amelyeket ismerned kell ehhez:
 

Alapvető célközönség

Ez az alapértelmezett közönség, amit megcélozhatsz hirdetéseiddel. Különféle paraméterek (kor, nem, érdeklődési körök stb.) szerint szűkítheted, illetve ki is zárhatsz bizonyos felhasználókat, ha megfelelnek a megadott kizáró kritériumoknak.
 

Egyéni célközönség

Ezek az email listádból vagy más adatforrásokból összeszedett felhasználók, akiknek már volt korábban dolguk márkáddal (pl. feliratkoztak hírleveledre, árajánlatot kértek tőled vagy korábban ügyfeleid voltak). Ez a közönség már legalább egyszer érdeklődését fejezte ki márkád iránt, ezért érdemes megcélozni néhány egyedi hirdetéssel.

Hasonmás célközönség

Ez a beállítás azokat a felhasználókat célozza meg, akik alapján hasonlítanak jelenlegi célközönségedhez. Ezek között a felhasználók között is sok olyan ideális ügyfélre lelhetsz, akik még 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok