Minőségi tartalomírás - 7 tipp a minőségi tartalommarketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 tipp a minőségi tartalomíráshoz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Talán nem mondunk újat azzal, hogy a tartalommarketing a leghatékonyabb modern marketingforma minden márka számára, függetlenül attól, hogy egy B2B vagy egy B2C cégről beszélünk. Persze nem mindegy, hogy milyen minőségű tartalmakról beszélünk, ugyanis hiába irkálod tucat számra a blogbejegyzéseket, nem sokra mész majd velük, ha nem válaszolod meg velük a célközönséged kérdéseit, és nem kínálsz értéket számukra.
 

A mennyiség ne menjen a minőség rovására! Nem sok cikkel, hanem jó cikkekkel biztosíthatod magadnak a konverziókat. Van egy rossz hírünk… még az sem elég, ha egy tartalom szimplán jó. Nagyon jónak kell lennie, hogy tényleg kiemelkedhessen a versenytársak próbálkozásai közül. Hatnia kell közönségedre – ki kell váltania belőlük valamit, hogy azok továbbhaladhassanak vásárlói utazásuk ösvényén. A minőségi tartalmak pedig ritkán jönnek saját kútfőből – a legtöbb esetben rengeteg kutatást követelnek meg.

 

Persze minden piaci terület más és más, ahogy ebből következően minden célközönség is. Azért néhány általános példát adhatunk, amik irányvonalat mutatnak a kiemelkedő tartalmakhoz, amiket a jövőben gyártani fogsz!

 

Figyelj oda a közösségi médiára

Remélhetőleg tudod, hogy mit jelent a közösségi média figyelése (ha mégsem ITT egy cikk hozzá) (vagy „hallgatása”), és oda is figyelsz saját márkád említéseire, ez azonban így önmagában még nem elegendő. Nyitott szemmel kell járnod új trendek, vélemények és közösségi jelek után kutatva, amelyek arra utalhatnak, hogy valamilyen változásra készülhetsz, vagy hogy van egy betöltetlen piaci rés, amire lecsaphatnál. Például meglehet, hogy pont egy felhasználó egyik hozzászólása ihlet majd meg egy új terméket.

 

Ismerd meg ügyfeleidet

Habár ügyfeleket nem szabad statisztikákként kezelni, CRM-ed (ügyfélkapcsolat-kezelő rendszered), jó eséllyel telis tele van olyan információkkal róluk, amiket nem hasznosítasz. Add ki értékesítőidnek, hogy minden interakciót jegyezzenek fel ügyfeleiddel kapcsolatban – ha kell, mutasd meg nekik, hogy hogyan.

 

Az ügyfélszolgálati jegyzetek, úgymint a hozzászólások, vagy a panaszok rengeteg hasznos információt rejtenek magukban – ezeket nem feltétlenül találod meg számadatok formájában egy adatbázisban. Ahhoz, hogy tudd, hogyan keltheted fel célközönséged vagy meglévő ügyfeleid figyelmét, bele kell látnod a fejükbe. Keresd hát meg azokat a területeit termékkínálatodnak vagy szolgáltatásodnak, amik sok visszajelzést kaptak, és próbáld kitalálni, hogy milyen változtatásokra lehetne szükség.

 

Tartsd szemmel versenytársaidat

A versenytárs-analízis a tartalommarketing egyik kihagyhatatlan eleme. Azzal, hogy „felméred a terepet”, egy sokkal részletesebb képet kaphatsz arról, hogy mire van igény piaci réseden belül, és mi az, amire pozitívan reagálnak az emberek. Tekintve továbbá, hogy a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlanok egymástól, számos SEO információt is összegyűjthetsz egy ilyen audit során. Feljegyezheted a legjobb trendeket, a legkedveltebb tartalomtípusokat, és lehetséges influencerekre is ráakadhatsz egy ilyen terepszemle során.

 

Szeretnéd, ha még több felhasználó ismerné meg a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Végre felvennéd a harcot a konkurenciával egy bombabiztos online jelenléttel? Auditáljuk cégedet és felállítjuk komplex online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Végezz kulcsszókutatást

Az elavult SEO technikák (kulcsszóhalmozás, stb.) nagy része manapság már nem hogy nem segít, konkrétan ronthat is a rangsorolásodon, ha a Google rajtakap (és rajta is fog, nem tudod átverni). Ha azonban van egy dolog, ami még mindig releváns, és elengedhetetlen manapság a tartalommarketingben, akkor az a kulcsszókutatás. A kulcsszókutatás során felfedezheted, hogy az emberek mikre keresnek rá, mikről beszélgetnek az interneten, és ez alapján azt is, hogy milyen kulcsszavakkal hívhatod fel a figyelmüket tartalmaidra.

 

Találj egy jó címet

Egy jó tartalom mit sem ér, ha nem tartozik hozzá egy frappáns, de nem klikkcsali jellegű cím, ami megragadja a felhasználók figyelmét, és felkelti az érdeklődésüket. Az olyan címek, amelyekben zárójelezett kifejezések, vagy éppen számok találhatók hajlamosak jobban teljesíteni, de nem árt több variációt is kipróbálni idővel, ha valami nem válik be.

 

Olvasd el a különféle marketingkutatások eredményeit

A modern online marketingben csak az éli túl, aki naprakész marad. Szerencsére temérdek kutatás eredményei kerülnek ki a nyilvánosság elé szinte napi rendszerességgel, amelyek összefoglalják egy adott terület jelenlegi állását – legyen szó a legújabb tartalomtrendekről, vagy éppen a különböző tartalomtípusok népszerűségéről.

 

Ezeket a kutatási eredményeket továbbá általában saját cikkeidben is felhasználhatod (a forrás megjelölésével), de ne sűrűn írj cikkeket csak kutatási statisztikákból. Sokkal jobb ötlet egy-egy blogbejegyzést kiegészíteni velük, hogy értékesebbek és hitelesebbek legyenek az olvasóknak.

 

Optimalizáld tartalmaidat

Ha mindez megvan, akkor már „csak” az optimalizálás van hátra. Ennek nagy részét jobb, ha szöveges tartalmad publikálása előtt végzed el, hogy a Google már így indexelhesse, de megeshet, hogy utólag kell bővítened, vagy változtatnod valamit az optimalizáláson. Ha írásod kellően fókuszált, akkor a szöveg természetes módon tartalmaz majd olyan fogalmakat és kifejezéseket, amelyek szemantikailag (jelentésükben) kapcsolódnak elsődleges kulcsszavadhoz. Emiatt nem is igazán kell aggódnod.

 

A keresőoptimalizálást többféleképpen is megerősítheted tartalmaidban:

  • Rövid, lényegre törő meta leírással (ez nem közvetlen SEO taktika, de hasznos lehet)
  • Kulcsszavakat és azok variációit tartalmazó alcímsorokkal
  • Más, a webhelyen található oldalakra mutató hivatkozásokkal (hogy a látogatók tovább maradjanak a domainen belül)
  • Kifelé mutató hivatkozásokkal (kizárólag hiteles, tekintélyes webhelyekre)
  • Képekkel (optimalizált ALT címkével)

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!