Minőségi tartalomírás - 7 tipp a minőségi tartalommarketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 tipp a minőségi tartalomíráshoz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Talán nem mondunk újat azzal, hogy a tartalommarketing a leghatékonyabb modern marketingforma minden márka számára, függetlenül attól, hogy egy B2B vagy egy B2C cégről beszélünk. Persze nem mindegy, hogy milyen minőségű tartalmakról beszélünk, ugyanis hiába irkálod tucat számra a blogbejegyzéseket, nem sokra mész majd velük, ha nem válaszolod meg velük a célközönséged kérdéseit, és nem kínálsz értéket számukra.
 

A mennyiség ne menjen a minőség rovására! Nem sok cikkel, hanem jó cikkekkel biztosíthatod magadnak a konverziókat. Van egy rossz hírünk… még az sem elég, ha egy tartalom szimplán jó. Nagyon jónak kell lennie, hogy tényleg kiemelkedhessen a versenytársak próbálkozásai közül. Hatnia kell közönségedre – ki kell váltania belőlük valamit, hogy azok továbbhaladhassanak vásárlói utazásuk ösvényén. A minőségi tartalmak pedig ritkán jönnek saját kútfőből – a legtöbb esetben rengeteg kutatást követelnek meg.

 

Persze minden piaci terület más és más, ahogy ebből következően minden célközönség is. Azért néhány általános példát adhatunk, amik irányvonalat mutatnak a kiemelkedő tartalmakhoz, amiket a jövőben gyártani fogsz!

 

Figyelj oda a közösségi médiára

Remélhetőleg tudod, hogy mit jelent a közösségi média figyelése (ha mégsem ITT egy cikk hozzá) (vagy „hallgatása”), és oda is figyelsz saját márkád említéseire, ez azonban így önmagában még nem elegendő. Nyitott szemmel kell járnod új trendek, vélemények és közösségi jelek után kutatva, amelyek arra utalhatnak, hogy valamilyen változásra készülhetsz, vagy hogy van egy betöltetlen piaci rés, amire lecsaphatnál. Például meglehet, hogy pont egy felhasználó egyik hozzászólása ihlet majd meg egy új terméket.

 

Ismerd meg ügyfeleidet

Habár ügyfeleket nem szabad statisztikákként kezelni, CRM-ed (ügyfélkapcsolat-kezelő rendszered), jó eséllyel telis tele van olyan információkkal róluk, amiket nem hasznosítasz. Add ki értékesítőidnek, hogy minden interakciót jegyezzenek fel ügyfeleiddel kapcsolatban – ha kell, mutasd meg nekik, hogy hogyan.

 

Az ügyfélszolgálati jegyzetek, úgymint a hozzászólások, vagy a panaszok rengeteg hasznos információt rejtenek magukban – ezeket nem feltétlenül találod meg számadatok formájában egy adatbázisban. Ahhoz, hogy tudd, hogyan keltheted fel célközönséged vagy meglévő ügyfeleid figyelmét, bele kell látnod a fejükbe. Keresd hát meg azokat a területeit termékkínálatodnak vagy szolgáltatásodnak, amik sok visszajelzést kaptak, és próbáld kitalálni, hogy milyen változtatásokra lehetne szükség.

 

Tartsd szemmel versenytársaidat

A versenytárs-analízis a tartalommarketing egyik kihagyhatatlan eleme. Azzal, hogy „felméred a terepet”, egy sokkal részletesebb képet kaphatsz arról, hogy mire van igény piaci réseden belül, és mi az, amire pozitívan reagálnak az emberek. Tekintve továbbá, hogy a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlanok egymástól, számos SEO információt is összegyűjthetsz egy ilyen audit során. Feljegyezheted a legjobb trendeket, a legkedveltebb tartalomtípusokat, és lehetséges influencerekre is ráakadhatsz egy ilyen terepszemle során.

 

Szeretnéd, ha még több felhasználó ismerné meg a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Végre felvennéd a harcot a konkurenciával egy bombabiztos online jelenléttel? Auditáljuk cégedet és felállítjuk komplex online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Végezz kulcsszókutatást

Az elavult SEO technikák (kulcsszóhalmozás, stb.) nagy része manapság már nem hogy nem segít, konkrétan ronthat is a rangsorolásodon, ha a Google rajtakap (és rajta is fog, nem tudod átverni). Ha azonban van egy dolog, ami még mindig releváns, és elengedhetetlen manapság a tartalommarketingben, akkor az a kulcsszókutatás. A kulcsszókutatás során felfedezheted, hogy az emberek mikre keresnek rá, mikről beszélgetnek az interneten, és ez alapján azt is, hogy milyen kulcsszavakkal hívhatod fel a figyelmüket tartalmaidra.

 

Találj egy jó címet

Egy jó tartalom mit sem ér, ha nem tartozik hozzá egy frappáns, de nem klikkcsali jellegű cím, ami megragadja a felhasználók figyelmét, és felkelti az érdeklődésüket. Az olyan címek, amelyekben zárójelezett kifejezések, vagy éppen számok találhatók hajlamosak jobban teljesíteni, de nem árt több variációt is kipróbálni idővel, ha valami nem válik be.

 

Olvasd el a különféle marketingkutatások eredményeit

A modern online marketingben csak az éli túl, aki naprakész marad. Szerencsére temérdek kutatás eredményei kerülnek ki a nyilvánosság elé szinte napi rendszerességgel, amelyek összefoglalják egy adott terület jelenlegi állását – legyen szó a legújabb tartalomtrendekről, vagy éppen a különböző tartalomtípusok népszerűségéről.

 

Ezeket a kutatási eredményeket továbbá általában saját cikkeidben is felhasználhatod (a forrás megjelölésével), de ne sűrűn írj cikkeket csak kutatási statisztikákból. Sokkal jobb ötlet egy-egy blogbejegyzést kiegészíteni velük, hogy értékesebbek és hitelesebbek legyenek az olvasóknak.

 

Optimalizáld tartalmaidat

Ha mindez megvan, akkor már „csak” az optimalizálás van hátra. Ennek nagy részét jobb, ha szöveges tartalmad publikálása előtt végzed el, hogy a Google már így indexelhesse, de megeshet, hogy utólag kell bővítened, vagy változtatnod valamit az optimalizáláson. Ha írásod kellően fókuszált, akkor a szöveg természetes módon tartalmaz majd olyan fogalmakat és kifejezéseket, amelyek szemantikailag (jelentésükben) kapcsolódnak elsődleges kulcsszavadhoz. Emiatt nem is igazán kell aggódnod.

 

A keresőoptimalizálást többféleképpen is megerősítheted tartalmaidban:

  • Rövid, lényegre törő meta leírással (ez nem közvetlen SEO taktika, de hasznos lehet)
  • Kulcsszavakat és azok variációit tartalmazó alcímsorokkal
  • Más, a webhelyen található oldalakra mutató hivatkozásokkal (hogy a látogatók tovább maradjanak a domainen belül)
  • Kifelé mutató hivatkozásokkal (kizárólag hiteles, tekintélyes webhelyekre)
  • Képekkel (optimalizált ALT címkével)

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!