Email marketing – Melyik nap és mikor küldd ki hírleveleidet?

Az email marketingben rendkívül fontos, hogy mely napon és időpontban küldöd ki üzeneteidet feliratkozóid számára. Kutatások és gyakorlati tapasztalataink.

Email marketing – Melyik nap és mikor küldd ki üzeneteidet

Az email marketingben rendkívül fontos, hogy mely napon és időpontban küldöd ki üzeneteidet feliratkozóid számára. Nem számít ugyanis, hogy milyen jó ajánlattal nyitsz az emberek felé, ha gondosan megírt emailjeid egyszerűen elkerülik a figyelmüket – aztán jön a fejvakarás, hogy miért nem nyitogatják meg a címzettek üzeneteket és kattintanak rá a bennük elhelyezett linkekre.
 
Az email marketingben rendkívül fontos, hogy mely napon és időpontban küldöd ki üzeneteidet feliratkozóid számára. Kutatások és gyakorlati tapasztalataink. Érezted már úgy, mintha a mélységbe kiabálnál, amikor elküldesz egy-egy csoportos emailt? Ezzel nem vagy egyedül, az email kampányok sikere ugyanis gyakran az időzítésen múlik.

Habár nincs tökéletes válasz arra, hogy pontosan mikor is érdemes kiküldeni a marketing emaileket, számos tényezőt letesztelhetsz, hogy rátalálj a számodra legmegfelelőbb időpontokra.

Akár használsz automatizálást email marketingedben, akár nem, megvannak a módszerek rá, hogy megtaláld a legjobb email küldési időket kampányodhoz.
 

Nézz rá korábbi statisztikáidra

Mindenekelőtt érdemes visszatekintened eddigi email kampányaid teljesítményére. Nézd meg, hogy van-e bármilyen látható összefüggés az emailek kiküldési ideje és az aktivitási arányaik (megnyitások, átkattintások) között.

Nincs rá garancia, hogy feltűnő, ismétlődő trendeket látsz majd. Meglehet, hogy nincs elegendő adatod hozzá, vagy egyszerűen olyan rendszertelenséggel küldted eddig emailjeidet, hogy nehéz bármilyen következtetést levonni a teljesítményükből.

Ettől függetlenül nincs veszítenivalód. Ha rendelkezel ezekkel az adatokkal, akkor használd ki őket!
 

Melyek a legjobb napok a marketing emailek kiküldésére?


Az ünnepnapoktól (amik hajlamosak eltérni a szokásos hétköznapoktól és munkaszüneti napoktól) eltekintve a HubSpot adatai szerint:
 
  • A keddi napokon kiküldött üzenetek általánosságban valamivel magasabb megnyitási arányt érhetnek el a többi hétköznaphoz képest.
  • A délelőtt 11-kor küldött emailek eredményezik a legmagasabb megnyitási arányokat.
  • A megnyitási arányok általában apadni kezdenek a hét vége felé, és ez a trend a hétvégi napokon is folytatódik.


Ez persze csak egy forrás – meglehet, hogy a saját gyűjtésű adataid egészen mást mutatnak majd.

 

Melyek a legjobb időpontok a marketing emailek kiküldésére?

Kedden, reggel 7 vagy délelőtt 11 órakor érdemes első körben kísérletezni a marketing üzenetek küldözgetésével. Az így szerzett adatok adják majd a tesztek viszonyítási alapját.
Apropó tesztelés….

Ha szeretnéd megállapítani, hogy saját közönséged mikor vevő igazán marketing emailjeidre, akkor addig kell tesztelned a különböző tényezőket, amíg elegendő adatot nem gyűjtesz a legjobb napok és időpontok azonosításához. Erről valamivel lejjebb bővebben is olvashatsz majd.
 

Mely tényezők befolyásolják az ideális emailküldési időket?

Tisztában kell lenned azokkal a tényezőkkel, amelyek hatással lehetnek az ideális emailküldési időkre.

Ha például valaki egy cég számára szeretne szoftvert vásárolni, akkor azt nem érdemes hétvégén megcélozni ajánlataiddal, hiszen ilyenkor jó eséllyel nem figyeli az emailjeit, és nem foglalkozik majd üzeneteddel.

Ha azonban B2C márkaként végzed az email marketinget, akkor meglehet, hogy pont a hétvégék lesznek a legjobban konvertáló időszakaid. Talán épp te magad is szombat reggelente nézelődsz az akciós ajánlatok között kedvenc webáruházaid kínálatában.
 

A különböző email típusok ideális kiküldési ideje

Az sem mindegy, hogy milyen jellegű email kampány keretei között szeretnél emaileket küldeni címzettjeidnek. Egy minden feliratkozódnak szóló csoportos üzenetet máskor lesz érdemes kiküldeni, mint egy olyan promóciós emailt, amivel csupán egyetlen szegmensedet célzod meg egy kedvezményes kuponnal.

 

Mikor küldj mindenkinek szóló csoportos emaileket?

A csoportos emailek ideális kiküldési ideje számos tényezőtől függ, úgymint a célközönségtől, iparágadtól és a kiküldött üzenet céljától. Habár nincs egyetlen menetrend, ami minden cég számára tökéletes lenne, íme néhány dolog, amiket érdemes észben tartanod csoportos emailjeid időzítésekor:
 
  • Ismerd a közönségedet: Légy képben célközönséged szokásait és preferenciáit illetően. Vedd figyelembe, hogy mely napokon, mettől meddig dolgoznak, mikor van szabadidejük stb. Nemzetközi célközönség esetében az időzónákra is figyelj oda. Továbbá, a B2B közönségek valószínűleg máshogy viszonyulnak majd a különböző kiküldési időkhöz, mint a B2C közönségek.
  • Kísérletezz az időzítésekkel: Végezz A/B teszteket, hogy kiderítsd mely napokon és időpontokban éred el a legjobb megnyitási és átkattintási arányokat. Küldd el emailjeidet más-más napokon és időpontokban a különböző szegmenseknek, és nézd meg, hogy miként befolyásolja az időzítés a sikerarányokat.
  • Kerüld a buzgóbb időszakokat: Ne a csúcsidőben küldd emailjeidet, amikor az embereknek túl sok a dolguk vagy túl sok emailt kapnak mindenki mástól. A hétfők és péntekek például aktívabb napok lehetnek, és alacsonyabb megnyitási arányokat eredményezhetnek. A hét középső napjai, pontosabban azok reggeli vagy kora délutáni órái kedvezőbbek lehetnek számodra.
  • Vedd figyelembe az időzónákat: Ha célközönséged különböző időzónákra oszlik szét, akkor érdemes ez alapján is szegmentálnod őket, és ügyleni rá, hogy az „eltérő időkben” élő címzettek a megfelelő időpontokban kapják meg üzeneteidet.
  • Eszközhasználat: A reggeli és esti órák is gyakran népszerűek, hiszen sokan a munkába utazás során vagy szabadidejükben ellenőrzik emailjeiket.
  • Kerüld az ünnepnapokat és hétvégéket: A hétvégék remek időszakoknak tűnhetnek arra, hogy megragadd az emberek figyelmét, azonban ezeken a napokon sokan inkább magukkal foglalkoznak, nem pedig a marketing emailekkel. Hasonlóképpen az ünnepnapok és hosszú hétvégék is alacsonyabb aktivitási arányokhoz vezethetnek.
  • Ügylej az ipari trendekre: Nézz utána iparágad email statisztikáinak. A viszonteladók például meglehet, hogy pont hétvégéken vagy ünnepnapokon érik el a legtöbb címzettjüket marketing emailjeikkel, míg a B2B szolgáltató cégek a hétköznapi munkaórák során arathatnak nagyobb sikereket.
 

Mikor küldj promóciós emaileket?

Íme néhány általános tipp és trend a promóciós emailek időzítéséhez:
 
  • Hétköznapok és a hét közepe: A promóciós emailek nagyobb aktivitási arányokat érhetnek el, ha hétköznapokon, főleg keddenként, szerdánként vagy csütörtökönként küldik ki őket. Ezeken a napokon általában kevesebb email érkezik az emberek digitális postaládájába a hétfőkhöz és péntekekhez képest.
  • Reggelek és kora délutánok: Igyekezz promóciós emailjeidet a reggeli (9-11) vagy kora délutáni (13-15) órákban kiküldeni, amikor az emberek nagyobb valószínűséggel nézegetik emailjeiket a szüneteikben.
  • Kerüld a kora reggeleket és késő estéket: A túl korán vagy túl későn kiküldött emailek hajlamosabbak „elveszni” a címzettek beérkező üzenetei között. Ilyekor meglehet, hogy egyáltalán nem is veszik észre őket, vagy szimplán csak figyelmen kívül hagyják emailjeidet, mert nincs kedvük végigolvasni még egy promóciós üzenetet.
  • Ebédszünetek: Az ebédszünetekben (általában 12-13 óra között) szintén sokan nézegetik emailjeiket, így ez is egy ideális időszak lehet promóciós üzeneteid kiküldésére.
 

Mikor küldj marketing emaileket?

A marketing emailekre ugyanazok a tippek vonatkoznak, mint a promóciós emailekre!
 

Mit érdemes A/B tesztelni a marketing emailek időzítésében?


Az időzítések kapcsán nincs túl sok variálható tényező, de amiket szabályozhatsz, azokat mind érdemes tesztelni az ideális napok és időszakok azonosítása érdekében.

A következő tényezőket vetheted A/B tesztelés alá email kampányaidban:
 
  • Napszak (reggel vagy este)
  • A hét napja (hétköznapok vagy hétvégék)
  • Szokásokhoz kötött időszakok (munkanap eleje, munkanap vége vagy ebédszünet)

Miután sikerült rátalálnod a legjobb napokra és időszakokra, aprólékosabban is elkezdheted tesztelni emailjeid időzítését.

Az A/B teszteléshez erősen ajánlott (habár nem követelmény) egy olyan email platformot választani, ami képes automatizálni ezt a folyamatot.
 

Mikor ne küldj emaileket?

Kerüld az egészkor, 15-kor, 30-kor és 45-kor kiküldött emaileket. A legtöbb marketinges ezekre az időpontokra időzíti emailjeit, mert a legtöbbeknek ezek jutnak eszébe és ezeket kényelmes beállítani.

Ezzel egyrészt másokkal versengsz majd a címzettek figyelméért, másrészt pedig az internetszolgáltatóknál is fennakadást okozhat, ha mindenki percre pontosan ugyanakkor küld ki egyszerre akár több tízezer emailt is.

13 óra helyett tehát időzíts például 12:52-re vagy 12:55-re, és ne felejtsd el jegyezni, hogy mely időpontok válnak be a legjobban.

Más ideális időpontok lehetnek még 7, 21 vagy 36 perccel egész után.
 

A nap követése: emailküldési stratégia globális célközönségekhez

Mi a teendő, ha célközönséged a világ különböző pontjaira szóródik szét, és nincs elegendő erőforrásod, hogy külön időzónákra szegmentáld feliratkozóidat?
Kövesd a napot.

A „napot követő” kampányok emailjeit általában akkor küldik ki a címzetteknek, amikor az adott földrajzi térségben felkel náluk a nap.

Ez több esélyt ad rá, hogy emailed a legújabb üzenetek közé kerüljön címzettjeid beérkező levelei között. Ez az internetszolgáltatóval is kíméletesebb, mert több kisebb adagra oszlik majd szét egy-egy üzeneted kiküldése.

Ez már határozottan olyasmi, amihez mindenképpen szükséged lesz valamilyen automatizálható email szolgáltatóra.
 

Mi a helyzet a tranzakciós emailekkel?

A tranzakciós emailek esetében általában nem számít, hogy mikor kerülnek kiküldésre. Az ilyen emailek többségét valamilyen művelet indítja el (egy regisztráció, egy rendelés, egy visszaigazolás stb.)

A tranzakciós emaileket továbbá nem szokás egyszerre több száz vagy több tízezer címzettnek kiküldeni – a küldés sokkal „organikusabban” történik, mint a promóciós vagy marketing üzenetek kiküldése (még ha ezeket is automatikus rendszer kezeli).
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!