Miért olyan fontos a marketing egy eLearning márka számára?
A szélesebb közönségek elérése és a befektetések előnyös megtérülése az online marketing csupán két nagyobb előnye egy eLearning márka számára, de az alábbiakról sem szabad megfeledkezni:• Fokozott ügyfélaktivitás: Egy hatásos kampány önálló lépésekre ösztönzi a célközönség tagjait.
• Szélesebb márkaelismerés: Egy jó eLearning kampány hitelesebbé teszi márkádat a célközönség szemében.
• Több bevétel: Minél több lehetséges ügyfelet szerez egy kampány, annál nagyobb bevételre számíthatsz.
• Szilárdabb márkahűség: Kampányoddal meglévő ügyfeleidet is közelebb vonzhatod márkádhoz, hogy a későbbiekben is szívesen válasszanak téged.
Tippek a sikeres eLearning marketinghez
Szóval milyen eszközöket használhatsz ehhez? Ebben segítenek az alábbi eLearning marketing tippek:1. Tűzd ki a céljaidat
Mindenekelőtt döntsd el, hogy mit szeretnél elérni marketingeddel. Ezek a célok alkotják majd a projekt alapját. A megfelelő célok kitűzéséhez érdemes a SMART-keretrendszert használni, és megválaszolni az alábbi kérdéseket:• Mit szeretnél elérni a kurzussal?
• Mikortól (illetve meddig) elérhető a kurzus?
• Kik jelentkezhetnek rá?
• Hogyan férhetnek hozzá a jelentkezők a kurzus anyagához?
Ha sikerül megválaszolnod ezeket a kérdéseket (tehát ismered a terméket, amit kínálsz), akkor céljaid kitűzése is sokkal egyszerűbbé válik.
2. Ismerd meg célközönségedet
Minél jobban ismered célközönségedet, annál könnyebb lesz nekik szóló üzeneteket megfogalmaznod eLearning marketinged során. Bármilyen kurzust is kínálsz, tudnod kell, hogy kiknek szól ajánlatod. Ez segít majd szoros kapcsolatot teremteni velük.Derítsd ki, hogy kiknek szólnak kurzusaid. Milyen nemű, életkorú és társadalmi csoportba tartozó jelentkezőkre számítasz? Mit szeretnének elérni az adott kurzussal?
3. Népszerűsítsd kínálatodat
Még a legjobb eLearning kurzusok sem érnek sokat, ha az emberek nem tudnak róluk. Értesítened kell tehát közönségedet kínálatodról, illetve, hogy hol és hogyan érhetik el azt.Kínálj egyértelmű információkat kurzusodról, hogy célközönséged pontosan tudja, hogy mit kínálsz nekik. Említsd meg a kurzus terjedelmét, témaköreit és persze árát is. Minél többet tudnak célközönséged tagjai kurzusodról, annál több olyan jelentkezőre számíthatsz, akik nem hagyják félbe, és pontozzák le azt rövid időn belül.
A cél az, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését kínálatod iránt. Ez a promóció történhet a közösségi médián, emailek formájában, videómarketinggel és egyéb csatornákon is, attól függően, hogy hol a legaktívabbak ideális ügyfeleid.
4. Használd ki az emberek érdeklődését
Ha az emberek már tudnak kínálatodról, akkor a következő lépés arra ösztönözni őket, hogy éljenek is az általad kínált lehetőséggel, és jelentkezzenek kurzusodra. Fogalmazz meg egy meggyőzős üzenetet, amelyet aztán az erre alkalmas csatornákon közvetítesz nekik.Egyszerre elég legfeljebb 5-6 ilyen üzenetet megfogalmaznod, amelyekben kiemeled kínálatod legfontosabb és legegyedibb előnyeit.
Sokat segíthet, ha valamilyen módon szegmentálni tudod célközönségedet, és a különböző csoportoknak olyan üzeneteket küldesz, ami a leginkább passzol érdeklődési köreikhez és igényeikhez.
5. Foglalkozz aktívan volt ügyfeleiddel is
ELearning márkaként nem csak arra kell törekedned, hogy új ügyfeleket szerezz – meglévő, illetve volt ügyfeleidet sokkal könnyebb lesz újból meggyőznöd, hogy ismét téged válasszanak, ha bővíteni szeretnék tudásukat.Ehhez persze nem szabad hagynod, hogy megfeledkezzenek rólad, miután befejezték kurzusodat. Rendszeresen keresd fel őket különleges, személyreszabott ajánlatokkal korábbi érdeklődési köreik alapján, és kínálj nekik exkluzív kedvezményeket is, ezzel is megerősítve hűségüket márkád iránt.
Ehhez többféle kommunikációs csatornát is használhatsz, mint például email marketinget és remarketing hirdetéseket.