Marketing stratégia elemei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy sikeres marketing stratégia 5 nélkülözhetetlen eleme

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Manapság még a kisebb cégek és vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy egy részletes, átgondolt marketing stratégia alapján kommunikáljanak leendő és meglévő ügyfeleikkel. Marketing stratégia nélkül minden kommunikációs befektetés óriási kockázattal jár, és az egész olyan, mintha a márka a sötétben tapogatózna. De mi is az a marketing stratégia, és milyen elemek nélkülözhetetlenek hozzá? Mai cikkünk pontosan ezt szeretné tisztázni!
 

Mi az a marketing stratégia?

Röviden megfogalmazva, a marketing stratégia különféle technikák és eljárások olyan gondosan összeállított gyűjteménye, amelyek lehetővé teszik egy szervezet számára, hogy erőforrásait a lehető leghatékonyabban használja fel az értékesítések fellendítésére, illetve egy fenntartható előny kialakítására a versenytársakkal szemben. Egy marketing stratégia hosszútávú tevékenységekből áll, amelyek mind elősegítik a márkaismertség terjesztését.

 

Milyen elemekből áll egy igényes marketing stratégia?

Most, hogy tudjuk, pontosan mit is takar ez a kifejezés, nézzük meg, hogy milyen elemekre van szüksége egy igazán erős marketing stratégiának!

 

1. Célközönség

Marketing stratégiád kialakításához először is tudnod kell, hogy kiket próbálsz elérni marketing tevékenységeiddel. Kik azok az emberek, akik a számodra tökéletes ügyfelet testesítik meg? Ez az első lépés – a célközönség azonosítása.

 

Természetesen szó sincs arról, hogy később figyelmen kívül kellene hagynod azokat a lehetséges ügyfeleket, akik nem felelnek meg az összes lefektetett kritériumodnak. Mindenki megvásárolhatja termékeidet/szolgáltatásaidat, de marketingedet azokra az emberekre kell összpontosítanod, akik a legvalószínűbb, hogy élnének a lehetőséggel.

 

Ha sikerül azonosítanod célközönséged érdeklődési köreit, akkor marketing stratégiádat olyan stílusban állíthatod össze, ami számukra természetesnek érződik majd – legyen szó a TV-s reklámokról, a YouTube hirdetésekről, vagy akár a blogbejegyzések megfogalmazásáról, amik nekik szólnak.

 

2. Márkaismertség

Minden cég marketingcéljai közé tartozik, hogy elnyerje célközönsége bizalmát, és ismertebbé tegye márkáját közöttük. Tény, hogy ma, az internet és a digitális eszközök korában a tradicionális marketingformák már nem olyan hatékonyak (és messze nem olyan mérhetők), mint a modernebb megoldások (online hirdetések, tartalommarketing, email, stb.), így minden eddiginél fontosabb, hogy online marketinged bombabiztos legyen.

 

Elengedhetetlen tehát, hogy egy cég stabil online jelenléttel rendelkezzen, hiszen az emberek többsége az interneten tölti ideje nagy részét. Az online marketing alapja egy naprakész, optimalizált webhely létrehozása (és megfelelő tartalmakkal való feltöltése), a közösségi média marketing, illetve a fizetett digitális hirdetések számos formája is.

 

Szeretnél egy profi online marketing stratégiát? Egy olyat, amivel megelőzheted versenytársaidat, elérheted célközönségedet, és nagyobb bevételre tehetsz szert? Segítünk! Kattints IDE!

 

3. Az egyedi előnyök felmutatása

Ma, amikor szinte bárki vállalkozást indíthat és labdába rúghat az online marketing világában, cégendek fel kell mutatnia egy olyan egyedi előnyt, amely arra ösztönzi majd célközönségedet, hogy téged válasszanak a versenytársak helyett. Milyen terméktulajdonságokkal, vagy szolgáltatásokkal tudod megkülönböztetni magadat a mezőnytől? Miben jobb az, amit te kínálsz, vagy ahogyan te kínálod, mint ahogyan a versenytársak kínálják? Ha nem jut ilyen az eszedbe, akkor jobb lesz, ha minél előbb előállsz eggyel, mert ez a valami lesz az, amit marketinged során népszerűsítened kell majd.

 

Fényképszerkesztő alkalmazásokból például Dunát lehetne rekeszteni, de ha te mégis úgy érzed, hogy ezzel szeretnél nevet csinálni márkádnak, akkor egyedi előnyödnek hatnia kell a célközönség egy gyakori igényére. Például rendkívül gyors működést kell kínálnod nekik, vagy sok kreatív szűrőt a képekhez, esetleg egy felhőszolgáltatást, ahol elmenthetik kész alkotásaikat, és így tovább. Valami olyat kell kínálnod nekik, amit más nem, vagy ha igen, akkor sokkal jobb kivitelezésben.

 

Persze nem szabad túlzásokba sem esni. A túl hosszú, részletes reklámok, érkezzenek bármilyen formában is, nagyon idegesítők tudnak lenni, és habár a negatív hírnév is hírnév, ne ezzel próbálj berobbanni a köztudatba. Olcsóbban adsz valamit, mint mindenki más? Akkor koncentrálj erre, és ne terjengj feleslegesen!

 

4. Az ügyfelekkel való kommunikáció

Tudnod kell azt is, hogy mikor és hogyan kommunikálj célközönségeddel. Nem elég csak beregisztrálni márkádat a különböző közösségi platformokra, néha posztolni valamit, és azt várni, hogy százezrével jönnek majd a kedvelők. Az ügyfeleiddel kialakított kapcsolat jellege és minősége rettentően fontos szerepet játszik marketingstratégiád sikerében.

 

A közösségi média kétségtelenül fontos, de azt is egy stratégia szerint kell végezni – egy közösségi média marketing stratégia szerint, ami átfogó marketingstratégiád részét képezi. Például el kell döntened, hogy mely platformokon és milyen hirdetéseket futtatsz majd – eleinte így szerezhetsz leggyorsabban követőket oldalaidra.

 

Ahogy aztán gyűlni kezdenek a kedvelők/követők, oda kell figyelned arra, hogy folyamatosan kommunikálj velük a kialakított kapcsolatok megerősítése érdekében. Persze nem mindegy, hogy ezek a kommunikációk miről szólnak – ha mindig csak saját termékeidről beszélsz, akkor azzal garantáltan ellököd majd magadtól az egyébként érdeklődő, lelkes rajongóidat is. Persze ezeket is meg kell említened időnként, de első sorban arra kell összpontosítanod, hogy mi érdekli a követőidet, és hogy milyen problémáik vannak, amiket esetleg megoldást kínálhatsz (termékeiddel és szolgáltatásaiddal).

 

5. Folyamatos marketing

Egy marketingstratégia sosem fejeződik be. Ha sikerül is azonosítanod céljaidat, és kiépítened egy érdeklődő, hűséges célközönséged, akkor ideje arra koncentrálni, ami összefogja az eddig említett elemeket: a különféle marketingtevékenységekre.

 

Rendszeresen emlékeztetned kell célközönségedet kínálatod előnyeiről. Ezt megteheted online jelenléted kihasználásával, hirdetések futtatásával, előadásokkal, tartalommarketinggel, nyereményjátékokkal, interjúkkal, és temérdek egyéb módon, amelyek mind marketingstratégiádhoz igaznodak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!