Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy sikeres marketing stratégia 5 nélkülözhetetlen eleme

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Manapság még a kisebb cégek és vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy egy részletes, átgondolt marketing stratégia alapján kommunikáljanak leendő és meglévő ügyfeleikkel. Marketing stratégia nélkül minden kommunikációs befektetés óriási kockázattal jár, és az egész olyan, mintha a márka a sötétben tapogatózna. De mi is az a marketing stratégia, és milyen elemek nélkülözhetetlenek hozzá? Mai cikkünk pontosan ezt szeretné tisztázni!
 

Mi az a marketing stratégia?

Röviden megfogalmazva, a marketing stratégia különféle technikák és eljárások olyan gondosan összeállított gyűjteménye, amelyek lehetővé teszik egy szervezet számára, hogy erőforrásait a lehető leghatékonyabban használja fel az értékesítések fellendítésére, illetve egy fenntartható előny kialakítására a versenytársakkal szemben. Egy marketing stratégia hosszútávú tevékenységekből áll, amelyek mind elősegítik a márkaismertség terjesztését.

 

Milyen elemekből áll egy igényes marketing stratégia?

Most, hogy tudjuk, pontosan mit is takar ez a kifejezés, nézzük meg, hogy milyen elemekre van szüksége egy igazán erős marketing stratégiának!

 

1. Célközönség

Marketing stratégiád kialakításához először is tudnod kell, hogy kiket próbálsz elérni marketing tevékenységeiddel. Kik azok az emberek, akik a számodra tökéletes ügyfelet testesítik meg? Ez az első lépés – a célközönség azonosítása.

 

Természetesen szó sincs arról, hogy később figyelmen kívül kellene hagynod azokat a lehetséges ügyfeleket, akik nem felelnek meg az összes lefektetett kritériumodnak. Mindenki megvásárolhatja termékeidet/szolgáltatásaidat, de marketingedet azokra az emberekre kell összpontosítanod, akik a legvalószínűbb, hogy élnének a lehetőséggel.

 

Ha sikerül azonosítanod célközönséged érdeklődési köreit, akkor marketing stratégiádat olyan stílusban állíthatod össze, ami számukra természetesnek érződik majd – legyen szó a TV-s reklámokról, a YouTube hirdetésekről, vagy akár a blogbejegyzések megfogalmazásáról, amik nekik szólnak.

 

2. Márkaismertség

Minden cég marketingcéljai közé tartozik, hogy elnyerje célközönsége bizalmát, és ismertebbé tegye márkáját közöttük. Tény, hogy ma, az internet és a digitális eszközök korában a tradicionális marketingformák már nem olyan hatékonyak (és messze nem olyan mérhetők), mint a modernebb megoldások (online hirdetések, tartalommarketing, email, stb.), így minden eddiginél fontosabb, hogy online marketinged bombabiztos legyen.

 

Elengedhetetlen tehát, hogy egy cég stabil online jelenléttel rendelkezzen, hiszen az emberek többsége az interneten tölti ideje nagy részét. Az online marketing alapja egy naprakész, optimalizált webhely létrehozása (és megfelelő tartalmakkal való feltöltése), a közösségi média marketing, illetve a fizetett digitális hirdetések számos formája is.

 

Szeretnél egy profi online marketing stratégiát? Egy olyat, amivel megelőzheted versenytársaidat, elérheted célközönségedet, és nagyobb bevételre tehetsz szert? Segítünk! Kattints IDE!

 

3. Az egyedi előnyök felmutatása

Ma, amikor szinte bárki vállalkozást indíthat és labdába rúghat az online marketing világában, cégendek fel kell mutatnia egy olyan egyedi előnyt, amely arra ösztönzi majd célközönségedet, hogy téged válasszanak a versenytársak helyett. Milyen terméktulajdonságokkal, vagy szolgáltatásokkal tudod megkülönböztetni magadat a mezőnytől? Miben jobb az, amit te kínálsz, vagy ahogyan te kínálod, mint ahogyan a versenytársak kínálják? Ha nem jut ilyen az eszedbe, akkor jobb lesz, ha minél előbb előállsz eggyel, mert ez a valami lesz az, amit marketinged során népszerűsítened kell majd.

 

Fényképszerkesztő alkalmazásokból például Dunát lehetne rekeszteni, de ha te mégis úgy érzed, hogy ezzel szeretnél nevet csinálni márkádnak, akkor egyedi előnyödnek hatnia kell a célközönség egy gyakori igényére. Például rendkívül gyors működést kell kínálnod nekik, vagy sok kreatív szűrőt a képekhez, esetleg egy felhőszolgáltatást, ahol elmenthetik kész alkotásaikat, és így tovább. Valami olyat kell kínálnod nekik, amit más nem, vagy ha igen, akkor sokkal jobb kivitelezésben.

 

Persze nem szabad túlzásokba sem esni. A túl hosszú, részletes reklámok, érkezzenek bármilyen formában is, nagyon idegesítők tudnak lenni, és habár a negatív hírnév is hírnév, ne ezzel próbálj berobbanni a köztudatba. Olcsóbban adsz valamit, mint mindenki más? Akkor koncentrálj erre, és ne terjengj feleslegesen!

 

4. Az ügyfelekkel való kommunikáció

Tudnod kell azt is, hogy mikor és hogyan kommunikálj célközönségeddel. Nem elég csak beregisztrálni márkádat a különböző közösségi platformokra, néha posztolni valamit, és azt várni, hogy százezrével jönnek majd a kedvelők. Az ügyfeleiddel kialakított kapcsolat jellege és minősége rettentően fontos szerepet játszik marketingstratégiád sikerében.

 

A közösségi média kétségtelenül fontos, de azt is egy stratégia szerint kell végezni – egy közösségi média marketing stratégia szerint, ami átfogó marketingstratégiád részét képezi. Például el kell döntened, hogy mely platformokon és milyen hirdetéseket futtatsz majd – eleinte így szerezhetsz leggyorsabban követőket oldalaidra.

 

Ahogy aztán gyűlni kezdenek a kedvelők/követők, oda kell figyelned arra, hogy folyamatosan kommunikálj velük a kialakított kapcsolatok megerősítése érdekében. Persze nem mindegy, hogy ezek a kommunikációk miről szólnak – ha mindig csak saját termékeidről beszélsz, akkor azzal garantáltan ellököd majd magadtól az egyébként érdeklődő, lelkes rajongóidat is. Persze ezeket is meg kell említened időnként, de első sorban arra kell összpontosítanod, hogy mi érdekli a követőidet, és hogy milyen problémáik vannak, amiket esetleg megoldást kínálhatsz (termékeiddel és szolgáltatásaiddal).

 

5. Folyamatos marketing

Egy marketingstratégia sosem fejeződik be. Ha sikerül is azonosítanod céljaidat, és kiépítened egy érdeklődő, hűséges célközönséged, akkor ideje arra koncentrálni, ami összefogja az eddig említett elemeket: a különféle marketingtevékenységekre.

 

Rendszeresen emlékeztetned kell célközönségedet kínálatod előnyeiről. Ezt megteheted online jelenléted kihasználásával, hirdetések futtatásával, előadásokkal, tartalommarketinggel, nyereményjátékokkal, interjúkkal, és temérdek egyéb módon, amelyek mind marketingstratégiádhoz igaznodak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!