notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 promóciós ötlet karácsonyra, amikkel megnyerheted célközönségedet

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 marketing ötlet a karácsonyi időszakra webáruházaknak


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Szeretnéd webáruházad forgalmát csúcsra pörgetni a karácsonyi időszakban? Ezeket a marketing ötleteket érdemes megfontolnod, tapasztalataink alapján sokat hozhatnak! Ne késlekedj, webkereskedőként már bőven december előtt foglalkoznod kell az ünnepekkel.

Bizony, a márkák számára az ünnepek már hetekkel szenteste előtt elkezdődnek, hiszen minél előbb kezdi el valaki ismételgetni karácsonyi üzeneteit, annál több lehetséges ügyfél emlékezetébe vésheti bele márkája nevét.

 

Azonban nem elég, ha az emberek tudnak márkádról, hiszen meg is kell győznöd valamivel őket arról, hogy tényleg tőled lenne érdemes vásárolniuk az ünnepek előtt, vagy alatt. A következő 5 promóciós taktika pontosan ebben hivatott segíteni, hiszen egy kis kedvesség most óriási forgalomként térül majd meg a későbbiek során. Kezdjük is!

 

Szeretnéd, ha jövő évben már profi felépített online marketing kampányokkal találna a karácsony? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT

 

Állíts össze ajándékcsomagokat!

Az ünnepekkor sok helyen divat a „húzós” ajándékozás, amivel gyakran bajban vannak az emberek, mert egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy mit adhatnának a másiknak. Persze más esetben is jól jöhet némi plussz ötlet: a távoli rokonoknak, a szomszédnak, vagy akár közeli ismerősnek is problémát jelenthet az ajándékozás. Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy termékeidből különféle csomagokat állítasz össze!

 

A lehetőségek listája végtelen, bármilyen jellegű termékekben is utazol. Ha például egy divatmárkát képviselsz, akkor állíts össze kiegészítőkből, vagy komplett öltözékekből álló csomagokat különféle alkalmakra. A csomagban árult termékek még az egyszeri vásárlásokból is nagy bevételt képesek termelni.

 

Ha a vendéglátásban tevékenykedsz, akkor állj össze egy szállodával, étteremmel, vagy más vendéglátó létesítménnyel, és állíts össze egy szállást, étkezést, és más különleges élményeket kínáló csomagot az utazni és pihenni vágyók számára.

 

Előfizetéses modellben is gondolkodhatsz, ha kínálatod megengedi azt. Ha például alkoholban utazol, akkor felajánlhatsz az érdeklődőknek olyan csomagokat, amikre előfizetve minden hónapban egy új szeszkülönlegességet kaphatnak házhozszállítással.

 

Legyen egyedi landing oldala karácsonyi ajándékötleteidnek!

A karácsonyt megelőző hetekben a megszokottnál nagyobb forgalom érkezik majd webhelyedre, amelynek nagy részét az ajándékokat keresgélő látogatók teszik majd ki. Tedd élvezetessé és egyszerűvé számukra a vásárlást azzal, hogy kifejezetten az ő igényeknek megfelelő landing oldalakat készítesz az ünnepekre.

 

A legegyszerűbb, ha az oldalt külön szegmensekre osztod fel, amelyekben különféle vásárlótípusokat célzol meg ajánlataiddal. Ezeket az ajánlatokat lehetőleg az ügyfelek vásárlási előzményei alapján állítsd össze, hogy pontosan tudd, mire is vágynának a különböző vásárlótípusok.

 

Egy másik opció (ami persze nem zárja ki az előzőt) napi különleges ajánlatokat feltüntetni webhelyeden. Ezek lényege, hogy egy terméket nagyon kedvező áron árulsz, de csak egyetlen egy órán át naponta, egészen karácsony napjáig (vagy addig, ameddig biztosan garantálni tudod a kézbesítést szenteste előtt). Nem kell túl sok időt szánni erre – napi egy termék egy órán keresztül bőven elég lesz, hogy látogatóid (és akár vásárlóid is) rendszeresen visszatérjenek webhelyedre.

 

Ezt a landing oldalt aztán persze email feliratkozóidnak, és közösségi követőidnek is jelentsd be, hogy minél nagyobb visszatérő forgalomra tehess szert.

 

Még ha a látogatók nem is állnak készen a vásárlásra, jó eséllyel szívesen feliratkoznak majd hírleveledre, hogy megkapják az aznapi legjobb ajánlatokról szóló értesítésedet.

 

Mindehhez nincs szükséged óriási fejlesztői csapatra, vagy egy kisebb vagyonra. Csupán egy ügyfélközpontú termékajánló rendszerre van szükséged, ami egy könnyedén átlátható formátumban kínál fel különböző releváns vásárlási opciókat az érdeklődő látogatóknak, megkönnyítve ezzel az ünnepi bevásárlásukat (és sokaknak már ez is ajándék ilyenkor).

 

Varázsolj karácsonyi hangulatot felületeidre!

Talán gonosz dolog ilyen nyersen fogalmazni, de tulajdonképpen elkerülhetetlen: tény, hogy az “ünnepi hangulat” megnyitja kicsit az emberek pénztárcáját. Nem véletlen ám, hogy a legtöbb autókereskedés valóságos party-hangulattal vár! És ez a karácsonyra is igaz…

 

A közösségi média az online marketing alappillérét képezi. Számtalan márka használja arra a Facebookot, a Twittert, az Instagramot, és más népszerű platformokat, hogy kapcsolatokat építsen ki és szilárdítson meg célközönsége tagjaival, illetve segítséget nyújtson azoknak. Ez az a hely, ahol néha elfér egy kis könnyed bolondozás, amivel egyébként is jó néha megtörni a márkaüzeneteket.

 

Az ünnepek közeledtével érdemes rákapcsolni a vidám hangulatra és segítségnyújtásra. Ha sok egyéb márkához képest a tiéd is arra használja a közösségi médiát, hogy megerősítse kapcsolatát közönségével, akkor itt az ideje megmutatni nekik, hogy mit is jelent céged számára a karácsony.

 

Habár a közösségi médián egyébként is fontos, hogy erős vizuális tartalmakkal vond magadra közönséged figyelmét, ilyenkor elengedhetetlen, hogy minél több mutatós képet, és lehetőség szerint videót alkalmazz a különböző platformokon.

 

A jogos kérdés persze az, hogy mit tartalmazzanak ezek a vizuális bejegyzések. Nos, bemutathatod például a kulisszák mögötti karácsonyi hangulatú pillanatokat cégednél, vagy végig kísérheted egy ajándék (termék) kalandjait a gyártástól egészen a szállításig. Mindemellett versenyekkel, nyereményjátékokkal, és egyéb közösségi programokkal teheted aktívabbá célközönségedet. Próbáld részvételre ösztönözni őket, például hogy osszák meg egy hozzászólásban kedvenc karácsonyi ötleteiket, programjaikat, vagy épp receptjeiket.

 

A lényeg, hogy ne mindig csak marketingre (sőt, minél kevesebbre) használd céged közösségi profiljait. A karácsony egyébként is arról szól, hogy milyen jó adni – ne próbáld mindenkire ráerőltetni, hogy ész nélkül vásároljanak.

 

Ne feledkezz meg a CPC kampányokról!

Amennyiben használsz PPC hirdetéseket, akkor ne felejts el különleges kampányokat összeállítani az ünnepekre is.

 

Ilyenkor rengeteg ajándékozással kapcsolatos keresés történik, és a kereskedők nagy rész teljesen megfeledkezik arról, hogy PPC hirdetésekkel célozza meg ezeket. Ez persze neked, mint felkészült marketingesnek remek lehetőséget biztosít arra, hogy kínálatodat egy érdeklődő közönségnek prezentáld. Elő azokkal az ünnepi kulcsszavakkal!

 

Ha szeretnéd feljebb tornászni konverziós arányodat, akkor vedd a fáradtságot, és fogalmazz meg néhány karácsonyi stílusú szöveget. Használj olyan kifejezéseket, mint „karácsonyi ajánlatok”, és zárd a mondandódat szezonális ízesítésű felhívásokkal, úgymint „ingyenes karácsonyi házhozszállítás a december 17-ig leadott rendelésekre” vagy „5000 Ft-os rendelés felett ingyenes” és így tovább.

 

Ne felejts el beállítani retargeting kampányokat, hogy visszacsalogathasd velük azokat a látogatókat, akik korábban már érdeklődtek kínálatod iránt, de még nem vásároltak márkádtól.

 

A karácsony 12 napja

A karácsony 12 napja inkább az angolajkú országok hagyománya, de senki sem tarthat vissza attól, hogy hazai célközönségedet is elragadtasd ezzel a módszerrel. A koncepció lényege, hogy december első 12 napján email feliratkozóidnak 12 különleges ajánlatot küldesz ki, mellettük 12 hasznos tartalommal is. Mivel itthon ez a hagyomány nem igazán létezik, nyugodtan alakíthatod saját lehetőségeid szerint is – például a karácsonyt megelőző 12 vagy 14 nap, és így tovább.

 

A lényeg persze nem is az, hogy minek hívod, vagy hogy mettől meddig csinálod, hanem az, hogy ezzel arra ösztönzöd lehetséges ügyfeleidet, hogy minden egyes nap tűkön ülve várják az új különleges ajánlatot email fiókjukba. Ehhez a stratégiához létrehozhatsz egy külön landing oldalt, amit aztán persze meghirdethetsz a közösségi médián és más csatornákon is. Az érdeklődők boldogan iratkoznak majd fel hírleveledre a különleges ajánlatok reményében.

 

Ha igazán sikeresen szeretnéd implementálni a „karácsony 12 napját”, akkor próbálj tartalmaiddal egy vagy több történetet előadni. Ügyelj rá hogy ezek a tartalmak érdekes, értékes, hasznos források legyenek, és kapcsolódjanak az adott napi ajánlathoz.
 

 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!