6 marketing trend, amellyel megfoghatod a fiatal korosztályt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketing fiataloknak: Íme a 6 legnépszerűbb trend, amit érdemes kipróbálni

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Minden évben egyre több fiatal válik keresőképessé, és az ilyen korosztályok iránt érdeklődő márkák folyamatosan azon tanakodnak, hogy milyen módszerekkel is szólíthatnák meg millenáris és Z-generációs célközönségüket. A fiataloknak szóló marketing nem egyszerű, hiszen minden egyes korosztály új ízléseket és preferenciákat hoz magával, amihez minden olyan márkának igazodnia kell, amelyik nem szeretné, hogy ideális ügyfelei régimódinak titulálják.

Ha te is egy ilyen márkát képviselsz, akkor jó, ha tisztában vagy azokkal a marketingtrendekkel, amelyek kifejezetten a fiatalokat megcélzó stratégiákat erősíthetik. A következőkben ezekről les szó!
 

1. Átmeneti üzletek


Az „átmeneti üzletek” olyan üzlethelységek, amelyeket a már kiépült márkák használnak gondosan kiválasztott helyeken, hogy ezekkel szélesebb célközönségeket érhessenek el. Az átmeneti üzletekben (nevükből adódóan) csak korlátozott ideig érhetők el bizonyos kínálatok, és lehetőséget adnak a cégek számára, hogy kreatív kockázatokat vállaljanak egy, a márkától különálló üzlethelységben.

Például vannak olyan átmeneti üzletek, amelyeket különböző élelmiszermárkák használhatnak kísérleti célokra, konkrétabban hogy kideríthessék, hogyan reagálna a piac egy-egy új receptre. A márkák így kockázatmentesen mérhetik fel a reakciókat anélkül, hogy veszélybe sodornák saját hírnevüket.

Az átmeneti üzletek továbbá lehetővé teszik a márkák számára, hogy különféle településeken próbáljanak szerencsét, és ezzel új közönségeket érhessenek el anélkül, hogy hosszútávon el kellene köteleződniük egy-egy helyen.

 

2. Különös ételek


Nagy sikere van az ételekkel való kísérletezésnek is. Az élelmiszermárkák rájöttek, hogy a különös receptekkel vagy a gasztronómiai újításokkal felhívhatják magukra a figyelmet, és nagyobb követőbázisra tehetnek szert a közösségi méduián.

Mivel fiatalabb korosztályok általában pozitívan és intenzíven reagálnak a furcsa, virális trendekre, a márkák már tudják, hogy gyakran a legbizarrabb és legvitatottabb ételek kapják a legtöbb figyelmet. Ezek a kísérleti fogások gyakran kulturális trendekhez, vagy aktualitásokhoz kötődnek.

Ha egy márka releváns szeretne maradni, akkor a fiatal korosztály kísérletezésre és felfedezésre való vágyára kell hatnia. A fiatal vásárlók azokra a márkákra figyelnek fel, amelyek nem félnek feszegetni a határokat.

 

3. Esport


Az e-sport (elektronikus sport) az elmúlt évek egyik legfelkapottabb trendjévé nőtte ki magát. Az e-sport lényegében versenyszerű online (vagy helyi) játékokra utal, ami sokak szerint komoly hatással lesz a technológiai fejlődés jövőjére.

Az e-sport különösen a fiatalok köreiben népszerű, és nem ritkák a nemzetközi világbajnokságok sem, amelyek egyenként több tízezer nézőt foglalkoztatnak éves szinten.

Ugyan még nem tartoznak a jelentősebb méretű iparágak közé, a versenyszerű online játékokra már most több márka is felfigyelt, amelyek fiatal célközönségük vagy technológiai érdekeltségük miatt fontosnak tartják, hogy befektessenek az e-sport egyre növekvő piacába.

 

4. Kiterjesztett valóság


A millenáris és Z-generációs korosztály életében fontosabb szerepet játszik a technológia, mint minden korábbi generációéban. Ezeket a fiatalokat már a nap 24 órájában körülveszi a technológia, és a márkák ezzel tisztában is vannak. Éppen ezért egyre többen igyekeznek beiktatni ezt a jelenséget marketingkommunikációjukba.

Jó példa erre a kiterjesztett valóság, amit jelenleg főképpen a szépségipar használ ki a leglátványosabban. Több közösségi médiás fénykép és videószűrő teszi lehetővé, hogy a felhasználók megnézhessék, hogy hogyan mutatna rajtuk egy ékszer, vagy egy adott színű smink, és ezek a funkciók a reklámokban is kezdenek megjelenni.

 

5. Televíziós rajongótáborok


Egyre több márka eszmél rá, hogy a televízió milyen nagyszerű új marketinglehetőségeket kínál. Valóban, a televíziós rajongótáborok elképesztő hatalmat és befolyást képviselnek. Legnagyobb előnyük, hogy több millió rajongót kötnek össze a világ minden részéről. Éppen ezért a márkák sikeres TV-sorozatok sztárjaival állnak össze, hogy hatást gyakorolhassanak ezekre az elszánt követőkre.

Szintén egyre több márka fedezi fel, hogy ha csak egyetlen termékük is jelenik meg, vagy kerül említésre egy sikersorozatban, azzal máris rajongók milliói figyelmét hívhatják fel magukra.

 

6. Millenáris anyukák


Az elmúlt években egyre komolyabb trenddé vált a millenáris szülőknek való marketing. Ez a korosztály most éli 20-as és 30-as éveit, és sokuknál már beindult a családalapítás is. A márkák természetesen tisztában vannak vele, hogy ezek az emberek lehetséges célcsoportot alkotnak, komoly befolyással.

A millenáris anyukák különösen nagy hatalmat képviselnek a piacon. A kutatások szerint az e korosztályba tartozó anyukáknak több közösségi fiókjuk van és több időt töltenek rajta, mint az idősebb generációk, vagy a szintén millenáris apukák. Ezek az anyukák többek között arra használják a közösségi csatornákat, hogy megosszák a márkákkal és termékekkel kapcsolatos tapasztalataikat más anyukákkal, vagy ismerőseikkel. Ebből következik, hogy ha egy márkának sikerül pozitív élményekkel gazdagítania csupán egyetlen ilyen anyukát, akkor rajta keresztül további érdeklődőkre tehetnek szert.

Habár a millenáris anyukák nem restek megosztani véleményeiket azokról a márkákról, amikkel valamilyen tapasztalatot szereztek (jót vagy rosszat), többségük teljes átlátszóságot követel meg a cégektől. Ezek az anyukák nem olyan márkákkal szeretnének kapcsolatba lépni, akik csak az anyaság pozitív, túlidealizált oldalát reklámozzák, hanem azokkal, amelyek bizonyítják, hogy igenis tisztában vannak egy modern anyuka hétköznapi kihívásaival, és hogy képesek erre megoldást kínálni nekik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!