6 marketing trend, amellyel megfoghatod a fiatal korosztályt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketing fiataloknak: Íme a 6 legnépszerűbb trend, amit érdemes kipróbálni

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Minden évben egyre több fiatal válik keresőképessé, és az ilyen korosztályok iránt érdeklődő márkák folyamatosan azon tanakodnak, hogy milyen módszerekkel is szólíthatnák meg millenáris és Z-generációs célközönségüket. A fiataloknak szóló marketing nem egyszerű, hiszen minden egyes korosztály új ízléseket és preferenciákat hoz magával, amihez minden olyan márkának igazodnia kell, amelyik nem szeretné, hogy ideális ügyfelei régimódinak titulálják.

Ha te is egy ilyen márkát képviselsz, akkor jó, ha tisztában vagy azokkal a marketingtrendekkel, amelyek kifejezetten a fiatalokat megcélzó stratégiákat erősíthetik. A következőkben ezekről les szó!
 

1. Átmeneti üzletek


Az „átmeneti üzletek” olyan üzlethelységek, amelyeket a már kiépült márkák használnak gondosan kiválasztott helyeken, hogy ezekkel szélesebb célközönségeket érhessenek el. Az átmeneti üzletekben (nevükből adódóan) csak korlátozott ideig érhetők el bizonyos kínálatok, és lehetőséget adnak a cégek számára, hogy kreatív kockázatokat vállaljanak egy, a márkától különálló üzlethelységben.

Például vannak olyan átmeneti üzletek, amelyeket különböző élelmiszermárkák használhatnak kísérleti célokra, konkrétabban hogy kideríthessék, hogyan reagálna a piac egy-egy új receptre. A márkák így kockázatmentesen mérhetik fel a reakciókat anélkül, hogy veszélybe sodornák saját hírnevüket.

Az átmeneti üzletek továbbá lehetővé teszik a márkák számára, hogy különféle településeken próbáljanak szerencsét, és ezzel új közönségeket érhessenek el anélkül, hogy hosszútávon el kellene köteleződniük egy-egy helyen.

 

2. Különös ételek


Nagy sikere van az ételekkel való kísérletezésnek is. Az élelmiszermárkák rájöttek, hogy a különös receptekkel vagy a gasztronómiai újításokkal felhívhatják magukra a figyelmet, és nagyobb követőbázisra tehetnek szert a közösségi méduián.

Mivel fiatalabb korosztályok általában pozitívan és intenzíven reagálnak a furcsa, virális trendekre, a márkák már tudják, hogy gyakran a legbizarrabb és legvitatottabb ételek kapják a legtöbb figyelmet. Ezek a kísérleti fogások gyakran kulturális trendekhez, vagy aktualitásokhoz kötődnek.

Ha egy márka releváns szeretne maradni, akkor a fiatal korosztály kísérletezésre és felfedezésre való vágyára kell hatnia. A fiatal vásárlók azokra a márkákra figyelnek fel, amelyek nem félnek feszegetni a határokat.

 

3. Esport


Az e-sport (elektronikus sport) az elmúlt évek egyik legfelkapottabb trendjévé nőtte ki magát. Az e-sport lényegében versenyszerű online (vagy helyi) játékokra utal, ami sokak szerint komoly hatással lesz a technológiai fejlődés jövőjére.

Az e-sport különösen a fiatalok köreiben népszerű, és nem ritkák a nemzetközi világbajnokságok sem, amelyek egyenként több tízezer nézőt foglalkoztatnak éves szinten.

Ugyan még nem tartoznak a jelentősebb méretű iparágak közé, a versenyszerű online játékokra már most több márka is felfigyelt, amelyek fiatal célközönségük vagy technológiai érdekeltségük miatt fontosnak tartják, hogy befektessenek az e-sport egyre növekvő piacába.

 

4. Kiterjesztett valóság


A millenáris és Z-generációs korosztály életében fontosabb szerepet játszik a technológia, mint minden korábbi generációéban. Ezeket a fiatalokat már a nap 24 órájában körülveszi a technológia, és a márkák ezzel tisztában is vannak. Éppen ezért egyre többen igyekeznek beiktatni ezt a jelenséget marketingkommunikációjukba.

Jó példa erre a kiterjesztett valóság, amit jelenleg főképpen a szépségipar használ ki a leglátványosabban. Több közösségi médiás fénykép és videószűrő teszi lehetővé, hogy a felhasználók megnézhessék, hogy hogyan mutatna rajtuk egy ékszer, vagy egy adott színű smink, és ezek a funkciók a reklámokban is kezdenek megjelenni.

 

5. Televíziós rajongótáborok


Egyre több márka eszmél rá, hogy a televízió milyen nagyszerű új marketinglehetőségeket kínál. Valóban, a televíziós rajongótáborok elképesztő hatalmat és befolyást képviselnek. Legnagyobb előnyük, hogy több millió rajongót kötnek össze a világ minden részéről. Éppen ezért a márkák sikeres TV-sorozatok sztárjaival állnak össze, hogy hatást gyakorolhassanak ezekre az elszánt követőkre.

Szintén egyre több márka fedezi fel, hogy ha csak egyetlen termékük is jelenik meg, vagy kerül említésre egy sikersorozatban, azzal máris rajongók milliói figyelmét hívhatják fel magukra.

 

6. Millenáris anyukák


Az elmúlt években egyre komolyabb trenddé vált a millenáris szülőknek való marketing. Ez a korosztály most éli 20-as és 30-as éveit, és sokuknál már beindult a családalapítás is. A márkák természetesen tisztában vannak vele, hogy ezek az emberek lehetséges célcsoportot alkotnak, komoly befolyással.

A millenáris anyukák különösen nagy hatalmat képviselnek a piacon. A kutatások szerint az e korosztályba tartozó anyukáknak több közösségi fiókjuk van és több időt töltenek rajta, mint az idősebb generációk, vagy a szintén millenáris apukák. Ezek az anyukák többek között arra használják a közösségi csatornákat, hogy megosszák a márkákkal és termékekkel kapcsolatos tapasztalataikat más anyukákkal, vagy ismerőseikkel. Ebből következik, hogy ha egy márkának sikerül pozitív élményekkel gazdagítania csupán egyetlen ilyen anyukát, akkor rajta keresztül további érdeklődőkre tehetnek szert.

Habár a millenáris anyukák nem restek megosztani véleményeiket azokról a márkákról, amikkel valamilyen tapasztalatot szereztek (jót vagy rosszat), többségük teljes átlátszóságot követel meg a cégektől. Ezek az anyukák nem olyan márkákkal szeretnének kapcsolatba lépni, akik csak az anyaság pozitív, túlidealizált oldalát reklámozzák, hanem azokkal, amelyek bizonyítják, hogy igenis tisztában vannak egy modern anyuka hétköznapi kihívásaival, és hogy képesek erre megoldást kínálni nekik.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!