Minden évben egyre több fiatal válik keresőképessé, és az ilyen korosztályok iránt érdeklődő márkák folyamatosan azon tanakodnak, hogy milyen módszerekkel is szólíthatnák meg millenáris és Z-generációs célközönségüket. A fiataloknak szóló marketing nem egyszerű, hiszen minden egyes korosztály új ízléseket és preferenciákat hoz magával, amihez minden olyan márkának igazodnia kell, amelyik nem szeretné, hogy ideális ügyfelei régimódinak titulálják.
Ha te is egy ilyen márkát képviselsz, akkor jó, ha tisztában vagy azokkal a marketingtrendekkel, amelyek kifejezetten a fiatalokat megcélzó stratégiákat erősíthetik. A következőkben ezekről les szó!
1. Átmeneti üzletek
Az „átmeneti üzletek” olyan üzlethelységek, amelyeket a már kiépült márkák használnak gondosan kiválasztott helyeken, hogy ezekkel szélesebb célközönségeket érhessenek el. Az átmeneti üzletekben (nevükből adódóan) csak korlátozott ideig érhetők el bizonyos kínálatok, és lehetőséget adnak a cégek számára, hogy kreatív kockázatokat vállaljanak egy, a márkától különálló üzlethelységben.
Például vannak olyan átmeneti üzletek, amelyeket különböző élelmiszermárkák használhatnak kísérleti célokra, konkrétabban hogy kideríthessék, hogyan reagálna a piac egy-egy új receptre. A márkák így kockázatmentesen mérhetik fel a reakciókat anélkül, hogy veszélybe sodornák saját hírnevüket.
Az átmeneti üzletek továbbá lehetővé teszik a márkák számára, hogy különféle településeken próbáljanak szerencsét, és ezzel új közönségeket érhessenek el anélkül, hogy hosszútávon el kellene köteleződniük egy-egy helyen.
2. Különös ételek
Nagy sikere van az ételekkel való kísérletezésnek is. Az élelmiszermárkák rájöttek, hogy a különös receptekkel vagy a gasztronómiai újításokkal felhívhatják magukra a figyelmet, és nagyobb követőbázisra tehetnek szert a közösségi méduián.
Mivel fiatalabb korosztályok általában pozitívan és intenzíven reagálnak a furcsa, virális trendekre, a márkák már tudják, hogy gyakran a legbizarrabb és legvitatottabb ételek kapják a legtöbb figyelmet. Ezek a kísérleti fogások gyakran kulturális trendekhez, vagy aktualitásokhoz kötődnek.
Ha egy márka releváns szeretne maradni, akkor a fiatal korosztály kísérletezésre és felfedezésre való vágyára kell hatnia. A fiatal vásárlók azokra a márkákra figyelnek fel, amelyek nem félnek feszegetni a határokat.
3. Esport
Az e-sport (elektronikus sport) az elmúlt évek egyik legfelkapottabb trendjévé nőtte ki magát. Az e-sport lényegében versenyszerű online (vagy helyi) játékokra utal, ami sokak szerint komoly hatással lesz a technológiai fejlődés jövőjére.
Az e-sport különösen a fiatalok köreiben népszerű, és nem ritkák a nemzetközi világbajnokságok sem, amelyek egyenként több tízezer nézőt foglalkoztatnak éves szinten.
Ugyan még nem tartoznak a jelentősebb méretű iparágak közé, a versenyszerű online játékokra már most több márka is felfigyelt, amelyek fiatal célközönségük vagy technológiai érdekeltségük miatt fontosnak tartják, hogy befektessenek az e-sport egyre növekvő piacába.
4. Kiterjesztett valóság
A millenáris és Z-generációs korosztály életében fontosabb szerepet játszik a technológia, mint minden korábbi generációéban. Ezeket a fiatalokat már a nap 24 órájában körülveszi a technológia, és a márkák ezzel tisztában is vannak. Éppen ezért egyre többen igyekeznek beiktatni ezt a jelenséget marketingkommunikációjukba.
Jó példa erre a kiterjesztett valóság, amit jelenleg főképpen a szépségipar használ ki a leglátványosabban. Több közösségi médiás fénykép és videószűrő teszi lehetővé, hogy a felhasználók megnézhessék, hogy hogyan mutatna rajtuk egy ékszer, vagy egy adott színű smink, és ezek a funkciók a reklámokban is kezdenek megjelenni.
5. Televíziós rajongótáborok
Egyre több márka eszmél rá, hogy a televízió milyen nagyszerű új marketinglehetőségeket kínál. Valóban, a televíziós rajongótáborok elképesztő hatalmat és befolyást képviselnek. Legnagyobb előnyük, hogy több millió rajongót kötnek össze a világ minden részéről. Éppen ezért a márkák sikeres TV-sorozatok sztárjaival állnak össze, hogy hatást gyakorolhassanak ezekre az elszánt követőkre.
Szintén egyre több márka fedezi fel, hogy ha csak egyetlen termékük is jelenik meg, vagy kerül említésre egy sikersorozatban, azzal máris rajongók milliói figyelmét hívhatják fel magukra.
6. Millenáris anyukák
Az elmúlt években egyre komolyabb trenddé vált a millenáris szülőknek való marketing. Ez a korosztály most éli 20-as és 30-as éveit, és sokuknál már beindult a családalapítás is. A márkák természetesen tisztában vannak vele, hogy ezek az emberek lehetséges célcsoportot alkotnak, komoly befolyással.
A millenáris anyukák különösen nagy hatalmat képviselnek a piacon. A kutatások szerint az e korosztályba tartozó anyukáknak több közösségi fiókjuk van és több időt töltenek rajta, mint az idősebb generációk, vagy a szintén millenáris apukák. Ezek az anyukák többek között arra használják a közösségi csatornákat, hogy megosszák a márkákkal és termékekkel kapcsolatos tapasztalataikat más anyukákkal, vagy ismerőseikkel. Ebből következik, hogy ha egy márkának sikerül pozitív élményekkel gazdagítania csupán egyetlen ilyen anyukát, akkor rajta keresztül további érdeklődőkre tehetnek szert.
Habár a millenáris anyukák nem restek megosztani véleményeiket azokról a márkákról, amikkel valamilyen tapasztalatot szereztek (jót vagy rosszat), többségük teljes átlátszóságot követel meg a cégektől. Ezek az anyukák nem olyan márkákkal szeretnének kapcsolatba lépni, akik csak az anyaság pozitív, túlidealizált oldalát reklámozzák, hanem azokkal, amelyek bizonyítják, hogy igenis tisztában vannak egy modern anyuka hétköznapi kihívásaival, és hogy képesek erre megoldást kínálni nekik.