Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Long tail: A hosszú kulcsszavak szerepe a SEO-ban

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A long tail kulcsszavakról gyakran hallani a SEO kapcsán, sokan mégis figyelmen kívül hagyják őket alacsony keresettségük miatt. Azonban ha megfelelően használod őket keresőoptimalizálási stratégiádban, komoly előnyre tehetsz szert velük a találati oldalakon, ráadásul minősített érdeklődőket vonzhatsz is be velük webhelyedre.

Ha úgy érzed, nincs időd és energiád ezekkel is foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva

 

Mik azok a long tail kulcsszavak?

A long tail, azaz „hosszú farok”, vagy „hosszú farkú” kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek több (általában legalább három) szóból állnak. Mivel hosszabb kulcsszavakról van szó, ritkábban is keresnek rájuk az emberek, mint a rövidebb, egyszerűbb szavakra. Azonban ez nem feltétlenül hátrány, hiszen ha valaki egy long tail kulcsszót használ, akkor általában nagyon konkrét keresőszándéka van, tehát jobb eséllyel is konvertál majd.


Szóval, ha vannak hosszú farok kulcsszavak, akkor léteznek rövid farkú kulcsszavak is? Igen – ezek a három szónál rövidebb kifejezések, amik általában szélesebb körű, kevésbé konkrét keresőszándékot rejtenek maguk mögött. Éppen ezért többen használják őket kereséseik során, de ritkábban konvertálnak, mint a hosszú farok kulcsszavak.

 

 

Mint ahogy a fenti ábrán is látható, a long tail, azaz a hosszú farok megnevezés nem arra utal, hogy a kifejezések hosszúak, hanem arra, hogy a kulcsszógörbe nyújtottabb, hosszabb részén találhatók – mintha csak egy kígyó hosszú farkát látnánk. Ezek a kulcsszavak több kifejezésből állnak, és kevesebben keresnek rájuk. A short tail kulcsszavak kevesebb szóból állnak, de gyakrabban keresnek rájuk.

 

Miért érdemes long tail kulcsszavakat használni?

A long tail kulcsszavak elsőre meglehetősen haszontalannak tűnhetnek, elvégre mi értelmük van, ha ritkábban keresnek rájuk az emberek, mint a short tail kulcsszavakra? A helyzet az, hogy egy kulcsszó keresettsége nem a legfontosabb mutató, ami a kulcsszó minőségére utal. A kulcsszó mögött álló szándék, illetve a kulcsszóra jellemző verseny (hogy hány másik tartalom célozza meg) sokkal jelentősebb szempontok, amiket figyelembe kell venned a kulcsszókutatás során.


Íme néhány nyomós érv a long tail kulcsszavak mellett:

 

A long tail kulcsszavakra kisebb verseny jellemző

A short tail kulcsszavakért elképesztő verseny zajlik, hiszen mindenki szeretne a gyakran keresett, általános szavakra és kifejezésekre megjelenni. Persze ez egy olyan mezőnyt eredményez, amiben tényleg csak a legerősebb webhelyek rúghatnak labdába, és rangsorolhatnak az első találatok között.


Amennyiben nem tartozol az ilyen nagyobb, tekintélyesebb márkák közé, és nincs erős online jelenléted, nem igazán lesz esélyed jól rangsorolni a rövidebb kulcsszavakra. Meglehet, hogy több ezren keresnek rájuk havi szinten, de mindez nem sokat ér, ha minden forgalom a legnagyobb webhelyeké lesz.


Mivel a long tail kulcsszavakra kevesebben keresnek rá havi szinten, kevesebb webhely is igyekszik megkaparintani ezeket a felhasználókat. Ez lehetőséget nyújt az olyan kisebb webhelyek számára is, amelyek hajlandók némi időt áldozni egy-egy long tail optimalizálásra. 

 

A long tail kulcsszavak jobban konvertálnak

Mint fentebb említettük, a long tail kulcsszavak mögött általában határozottabb keresőszándék bújik meg. Ez azt jelenti, hogy akik ilyen kulcsszavakat használnak keresésükben, azok nagyobb valószínűséggel konvertálnak majd, ha rátalálnak arra, amit keresnek.


Például, ha valaki az [okostelefon] szóra keres rá, az lehet, hogy a legújabb okostelefonos híreket szeretné elolvasni, vagy csak képeket próbál találni néhány okostelefonról. Ez egy short tail keresés, aminek bizonytalan a szándéka. Ezzel szemben ha valaki a [legjobb olcsó okostelefonok 2021] kifejezést írja be (négy szó, tehát long tail), akkor szinte biztos, hogy a felhasználónak konkrét vásárlói szándéka van, és kész megvenni egy kedvezőbb árú készüléket.

 

A long tail kulcsszavak short tail kulcsszavakat is magukba foglalnak

Amikor long tail kulcsszavakra optimalizálsz, akkor ezekkel egyszerre a short tail kulcsszavak is belekerülnek tartalmaidba. Nem muszáj választanod a long tail és short tail kulcsszavak között.

 

A long tail kulcsszavak a PPC-ben is segítenek

A PPC hirdetések célzásához a legtöbb tapasztalt marketinges long tail kulcsszavakat használ. A magyarázat egyszerű: a PPC-ben minden egyes kattintásért fizetned kell, ezért fontos, hogy hirdetéseid csak olyan felhasználóknak jelenjenek meg, akik konkrétan érdeklődnek is kínálatod iránt. Ha általános, short tail kifejezésekkel célzol, akkor ugyan többeknek is megjelennek majd hirdetéseid, de nagyobb is lesz az esélye annak, hogy sokan feleslegesen kattintanak rájuk, és neked ígyis-úgyis fizetned kell majd.

 

Long tail kulcsszókutatás

A leggyorsabban és legegyszerűbben úgy alakíthatsz át egy short tail kifejezést long taillé, hogy elkezded begépelni a Google-ba. Mielőtt rányomnál a keresésre, a Google keresősávja több variációt is felkínál azon kulcsszavak alapján, amiket már beírtál. Ez után a találati oldal aljára is érdemes legörgetni, ahol a Google további kapcsolódó keresési javaslatokat jelenít meg.

 

Az interneten persze számos ingyenes és fizetős long tail kulcsszókutató eszközt is találsz – a Google Ads kulcsszótervezője is egy lehetséges (ingyenes) opció a sok közül.

 

Optimalizálás long tail kulcsszavakkal

Amint sikerült összeállítanod egy listát a legjobb long tail kulcsszavakból, ideje felhasználni őket tartalmaidban.

 

A tartalomban

Első körben nézd meg, hogy egy tartalmadban hová szúrhatnád be úgy kiválasztott long tail kulcsszavadat (illetve annak kapcsolódó variációit), hogy természetesen illeszkedjenek a szövegkörnyezetükhöz. Persze, a legjobb, ha erre már a fogalmazás során odafigyelsz, de utólag is megoldható, némi átszerkesztéssel.

 

A H2-H3 címsorokban

A long tail kulcsszavak remekül passzolnak egy cikk alacsonyabb szintű címsoraihoz is. Egy hosszabb magyarázó, vagy útmutató cikknek számos H2 és H3 címsora lehet, amelyekbe mind elhelyezhetsz egy-egy olyan long tail kulcsszót, ami kapcsolódik a cikk témájához.
Ha például a kertészkedésről írsz egy cikket, aminek a címe „Hogyan terem a tökéletes paradicsom?”, akkor olyan címsorokra oszthatod szövegedet, mint:
•    Hogyan kell trágyázni a paradicsomot?
•    Milyen talajba kell ültetni a paradicsomot?
•    Hogyan kell gondozni a paradicsomot?
 

 

Alakíts ki egy GY.I.K. részt cikkedben

Ha van több long tail kulcsszavad is, amelyek kapcsolódnak egy cikk tartalmához, de sehogyan sem tudod természetesen elhelyezni őket a szövegben, akkor készíts egy „gyakori kérdések” részt a szöveg végére, és dolgozd bele a kifejezéseket a kérdésekbe és a válaszokba.
Ez remek taktika landing oldalakra, termékek, szolgáltatások adatlapjaira, illetve a „Rólunk” és egyéb oldalak tartalmába is.
 

 

Optimalizáld külső és belső horgonyszövegeidet

A belső hivatkozások remek lehetőségeket kínálnak néhány long tail kulcsszó elhelyezésére. Írj hozzájuk olyan horgonyszövegeket, amikre elhelyezheted hivatkozásaidat, és kapcsolódnak a hivatkozott oldal tartalmához. Természetesen továbbra is figyelj rá, hogy ezek természetesen illeszkedjenek a szövegkörnyezetbe!


Ugyan ez vonatkozik azokra a visszahivatkozásokra is, amiket módosíthatsz. Valahányszor egy másik domainről linkelsz saját webhelyedre (pl. egy vendégbejegyzésből, vagy egy másik webhelyedről), próbálj valamilyen releváns long tail kifejezést megadni horgonyszövegnek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

webáruház seo
2021-06-24

Webáruház SEO – Így szerezz több vevőt webáruházadnak

Az elmúlt évek során futótűzként terjedt az online vásárlás trendje, amit a vírus okozta távolságtartás is csak fellendített. Ennek köszönhetően több kereskedő is a digitális közegbe költöztette üzletét, ami nagyobb versenyt, és minden eddiginél magasabb ügyfélszerzési költségeket eredményezett.

Digitális egészségügyi marketing: ezért olyan hatékiny
2021-06-22

Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing

Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.  

szezonális seo
2021-06-17

Szezonális SEO az e-kereskedelemben – Így optimalizáld webáruházadat

A legtöbb cég passzív marketingformaként tekint a SEO-ra, különösen, ha az email marketinggel, vagy fizetett hirdetésekkel hasonlítják össze. Ennek köszönhetően sokaknak eszébe sem jut a keresőoptimalizálásra is kiterjeszteniük szezonális kampányaikat. Pedig ha valami, akkor a SEO is lehet szezonális, és sokat segíthet egy webáruház közelgő kampányának felfuttatásában.

Facebook hirdetések fogorvosoknak: 7 tipp a páciensszerzéshez
2021-06-15

7 tipp a Facebook hirdetések fellendítésére fogorvosoknak

A világ egy tagadhatatlan digitalizálódáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, így manapság már egyetlen fogorvos sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen aktívan az interneten. A fogászati marketing egyik alapvető elve, hogy ott kell felvenned a kapcsolatot ideális pácienseiddel, ahol azok a legtöbb idejüket töltik – ez pedig sokak számára a Facebook.

SEO Covid változások
2021-06-11

Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t az elmúlt időben

Nehéz lenne olyan iparágat találni manapság, amelyet nem változtatott meg az elmúlt évben zajló COVID-19 járvány. Mindenkinek átalakult valamennyire az élete és munkája, és ez alól a SEO szakemberek sem kivételek.

Long tail kulcsszavak
2021-06-10

Long tail: A hosszú kulcsszavak szerepe a SEO-ban

A long tail kulcsszavakról gyakran hallani a SEO kapcsán, sokan mégis figyelmen kívül hagyják őket alacsony keresettségük miatt. Azonban ha megfelelően használod őket keresőoptimalizálási stratégiádban, komoly előnyre tehetsz szert velük a találati oldalakon, ráadásul minősített érdeklődőket vonzhatsz is be velük webhelyedre.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!