A linképítés lényege, és hogyan működik a gyakorlatban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hatékony linképítési technikák, amiket ma is megéri alkalmazni

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A linképítés már hosszú évek óta az egyik legstabilabb SEO technikának számít. Általánosságban minél több visszahivatkozást sikerül szerezned webhelyed számára, annál jobb rangsorolásra számíthatsz a keresőmotoroktól. A Google számára a visszahivatkozások jelentik az egyik legfontosabb rangsorolási szempontot, hiszen ezek alapján állapítja meg, hogy mennyire hiteles, megbízható és tekintélyes egy webhely.
 

Mindez persze köztudott információ, és ebből következik, hogy minden online marketinges arra hajt, hogy webhelye (vagy ügyfelei webhelye) minél több hivatkozást szerezzen. Ha te magad is digitális marketinggel foglalkozol, akkor könnyen lehet, hogy email fiókod telis tele van olyan üzenetekkel, ahol más webmesterek kérnek nálad elhelyezett hivatkozásokat saját webhelyükre. Mégis hogyan érvényesülhet valaki egy ilyen kompetitív környezetben?

 

A válasz egyszerű: támaszkodj a bevált linképítési technikákra!

 

Annak ellenére, hogy a trendeknek és az algoritmusoknak köszönhetően SEO egy folyamatosan változó tudomány, néhány régi, bizonyítottan hatékony módszer továbbra is a legjobb eredményeket hozhatja – legalább is, ha a linképítésről van szó. Nézzük is, hogy melyek ezek!

 

1. Írj vendégcikkeket

Ha szeretnél több forgalmat bevonzani webhelyedre, akkor a vendégblogolás az egyik legjobb módszer erre. A vendégcikkek lehetővé teszik, hogy szakértőként tüntesd fel magad egy másik webhely vagy blog olvasói előtt.

 

Persze egy saját blog vezetése mindenképpen remek taktika, de gondolj csak bele, hogy mennyivel több érdeklődő olvasóhoz juttathatod el saját nevedet (és webhelyedét) egy olyan blogon, amelyet naponta több ezren látogatnak.

 

Az ilyen vendégcikkek mellé általában egy rövid ismertető is mellékelhető a szerzőről, amiben elhelyezhetsz egy-egy hivatkozást saját webhelyedre vagy blogodra. A vendégblogolás szinte ingyenes (leszámítva a cikk megírásába fektetett időt) reklámfelületet biztosít saját tartalmaid számára.

 

Persze csak olyan blogokra éri meg vendégcikkeket írni, amelyek kimagasló befolyással rendelkeznek, hiszen a cél az, hogy ez a befolyás kihasson saját webhelyedre is a visszahivatkozásokon keresztül.

 

A kérdés csak az, hogy hogy kezdj hozzá…

 

Először is nézz szét azon blogok között, amelyekről tudod, hogy számodra releváns témákkal foglalkoznak, és derítsd ki, hogy elfogadnak-e vendégcikkeket. Ne pazarold az időd a tiédnél kevésbé népszerű blogokra – igyekezz a sajátodnál nagyobb olvasóbázisú blogokat keresni.

 

A másik lehetőség a Google-on keresztül felkutatni néhány releváns blogot. Itt érdemes olyan keresőkifejezéseket használni, amelyek segítenek kiszűrni az olyan blogokat, ahol elfogadnak vendégcikkeket – használd a „beküldés”, „vendégcikk” és hasonló kifejezéseket keresésedben, hogy szűkítsd a találatokat.

 

Ha találtál egy megfelelő oldalt, akkor nézd meg, hogy milyen feltételekhez kötik a beküldött cikkek elfogadását, illetve, hogy milyen egyéb szabályok kötik a vendégblogolást. Például blog csupán egy, néhány, vagy több hivatkozást is enged elhelyezni a cikkben.

 

2. Említs meg influencereket a bejegyzéseidben

Akármilyen témakör iránt is érdeklődsz, biztosan találkoztál már olyan cikkekkel, amelyekben a szerző ipari szakértők véleményeit sorolja fel egy bizonyos kérdést illetően.

 

Egy másik, nagyon hasonló kategóriát képeznek azok a cikkek, amelyek listaszerűen sorolnak fel gyakorlatilag bármit, ami érdekelheti az embereket. Ezek azok a „Top 10”, „Minden idők leg…” és hasonló jellegű cikkek, amik ráadásul nagyon népszerűek a közösségi oldalakon.

 

És itt van a varázsszó: népszerűek. Ezek a tartalmak (az előbb említett szakértői véleményeket felsoroló cikkekkel együtt) egyszerűen mágnesként vonzzák a visszahivatkozásokat.

 

Ha egy népszerű influencert említesz meg a bejegyzésedben, akkor arra többen is felkapják majd a fejüket, hiszen ha a tartalom elég jó minőségű, akkor nagy valószínűséggel az az adott személy (vagy személyek) megosztja majd cikkedet olvasókörével – és ezzel nyertél is. Mit? Befolyásos, jó minőségű visszahivatkozásokat.

 

Ez a technika azért működik, mert az online személyiségek egyszerűen szeretik látni, hogy mások elismerik befolyásukat és tekintélyüket az iparban. Ha egy jól megfogalmazott cikkben találják magukat, akkor nehezen állnak majd ellen a hízelgésnek, és igyekeznek minél több követőjüket értesíteni az említésről.

 

De honnan tudod, hogy kit érdemes megemlíteni a bejegyzésben?

 

Pofonegyszerű: keress rá a Google-ban az elmúlt év legsikeresebb vállalkozóira vagy online személyiségeire az adott témakörön belül. Ha megfelelően fogalmazod meg keresésedet, akkor jó eséllyel több olyan találatot is kapsz majd, ami a már említett „Top 10” és hasonló formátumban készült. Ezekből aztán könnyedén kiválaszthatod magadnak, hogy kiket érdemes megvizsgálni a releváns influencerek közül.

 

Persze hiába említesz meg 100 befolyásos személyt cikkedben, ha tartalmilag csapnivaló – törekedj minél jobb minőségű tartalmak készítésére, hogy az említett influencerek szívesen hivatkozzanak rá.

 

3. Keress hibás hivatkozásokat

A hibás hivatkozások felderítése az egyik legrégebbi linképítési technika, ami valószínűleg még sok-sok évig bombabiztos módszer lesz néhány visszahivatkozás beszerzésére.

 

Az elmélet végtelenül egyszerű: egy népszerű, számodra releváns tartalmú blog olvasgatása közben átvizsgálod azt, hogy a benne elhelyezett hivatkozások nem-e hibásak véletlenül. Ha találsz egy hivatkozást, ami nem működik, akkor értesíted a blog szerkesztőjét, hogy hibás linket találtál – persze csak akkor ha fel tudsz kínálni valamilyen saját tartalmat, ami átvehetné az előző link helyét a cikkben.

 

Ez az egész lényege. A blog szerkesztője értesítést kap a hibás linkről, és egyszerre máris felajánlasz neki valamilyen tartalmat, amit behelyettesíthet. Senki sem szeret hibás hivatkozásokat tartogatni a tartalmaiban, ezért már azzal is jó pontot érhetsz el az adott bloggernél, hogy szóltál neki erről a kis hibáról. Ha megvizsgálja tartalmad és megfelelőnek találja az előző helyére, akkor jó eséllyel kaptál egy új visszahivatkozást.

 

A lényeg, hogy ne légy túl rámenős és erőszakos, amikor felkínálod saját tartalmad – csupán említsd meg, hogy van valami, ami esetleg helyettesíthetné a régit, és mellékeld hozzá a hivatkozásodat.

 

A módszer nagy előnye, hogy nem igényel új tartalmakat, hiszen meglévő bejegyzéseidet kínálod fel.

 

Számos hivatkozásellenőrző böngészőbővítmény segíthet a rossz hivatkozások felderítésében. Ilyen például a Check My Links https://chrome.google.com/webstore/detail/check-my-links/ojkcdipcgfaekbeaelaapakgnjflfglf?hl=en-GB

 

Persze bármilyen más, hasonló jellegű eszközt is használhatsz. Érdemes továbbá egy email sablont készíteni, amibe csak a címzett nevét, webhelyét, hivatkozását és saját hivatkozásodat kell beillesztened, valahányszor felkeresel vele egy új szerkesztőt – csak ne bonyolítsd túl!

 

4. Infografikák, avagy a legális linkcsalik

Az infografikák az internet legnépszerűbb, leggyakrabban megosztott tartalmai közé tartoznak. Annyira közkedveltek, hogy több webhely kizárólag csak ilyen informatív ábrák megosztására szakosodott.

 

Sikerük annak köszönhető, hogy vizuális módon, könnyen emészthető adagolással szemléltetik azokat az adatokat, amelyek egyszerű szöveges formában rettentően szárazak és unalmasak lennének. Emellett lényegesen gyorsabb is átfutni őket, mint egy több ezer szavas bejegyzést.

 

A népszerűség pedig megosztásokat és visszahivatkozásokat eredményez.

 

Habár több webes alkalmazás is segíthet egy-egy ilyen vizuális szemléltetés elkészítésében, ha nem szeretnél órákat vesződni vele, akkor bízd egy tehetséges grafikusra őket. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!