Az Online marketing számos lehetőséget kínál egy vállalkozás számára, hogy az növelje jelenlétét a célközönség előtt és minél több üzleti lehetőségre tehessen szert. A B2B marketing azonban számos módon más mint a klasszikus Online marketing: az üzleti résztvevők elérése sok esetben más technikákat követel meg tőlünk. Jó példa erre, hogy a közösségi média platformok mennyire tűrik meg – vagy éppen mennyire nem – a tömény szakmai tartalmat. Bár kétség sem férhet hozzá, hogy sok B2B vállalkozás esetében a Facebook is használatos a stratégiában, a LinkedIn mégis egy olyan üzleti hálózat, amely kifejezetten ezt a célt szolgálja: lehetővé teszi, hogy az emberek és vállalkozások kapcsoltot építsenek, üzleti lehetőségeket tálaljanak a másik fél elé. De hogyan szerepelhetsz aktívan a LinkedIn-en? Mutatjuk, mik a legfontosabb lépések!
A LinkedIn profil létrehozása, optimalizálása
Természetesen mint minden közösségi média felületen, a LinkedIn-en is nagyon fontos, hogy profilod hogyan jelenik meg. Ennek megfelelően az első lépés a hatékony LinkedIn marketinghez, hogy a vállalati profil megfelelően optimalizálva legyen: használj szakmai és vonzó képeket a profilkép és borítókép számára, valamint természetesen ügyelj rá, hogy a profil neve és leírása pontosan bemutassa vállalkozásod! Ezekhez releváns kulcsszavakat hozzáadva ahhoz is hozzájárulhass, hogy a keresőmotorok jól rangsorolják profilod.Építs kapcsolatot!
A LinkedIn erőssége az üzleti kapcsolatok építésében rejlik, ezért ez az egyik legfontosabb dolog, amivel foglalkoznod kell. Attól függően keresd a szakembereket, hogy mi a célod:- ha B2B vállalkozásod szolgáltatásaid adnád el, potenciális célközönséged kell felkutatnod
- ha humánerőforrást keresel, leendő munkavállalóid profiljára kell rálelned.
Bármelyik is a cél, nagyon fontos, hogy a kapcsolatteremtés bizalomgerjesztő legyen: küldj személyre szabott üzeneteket az embereknek, és mutasd meg nekik, miért érdemes csatlakozni hozzád – akár ügyfélként, akár munkatársként.
Készíts értékes tartalmakat
Ahogy egyik közösségi média felület sem, úgy a LinkedIn sem működhet megfelelő tartalom nélkül. Az emberek ráadásul itt szakmai, minőségi tartalmat keresnek, olyat, amely az üzletágban releváns. Ezek lehetnek cikkek, blogbejegyzések, de akár videók vagy infografikák is – a lényeg, hogy jól megszólítsa célközönséged és számára valamilyen értéket képviseljen.Kiválóan működnek a személyes történetek, a referenciamunkák bemutatásai, a különböző esettanulmányok és statisztikák ezen a platformon!

Szerző: