LinkedIn marketing - Marketing a LinkedInen 9 technikával a 2019-es trendek alapján

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 LinkedIn marketing tipp 2019-re az áttörő sikerért

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A LinkedIn több mint félmilliárd felhasználója csak arra vár, hogy te is csatlakozz közéjük. Jó-jó, talán ez egy kicsit túlzás, de kétségtelen, hogy egy ekkora, szakemberekből álló felhasználóbázis temérdek lehetőséget tartogat azoknak, akik B2B marketingben utaznak. A következőkben minden fontosabb tudnivalót megosztunk arról, hogy hogyan használhatod a világ legnépszerűbb B2B közösségi platformját marketingcéljaid megvalósítására.

 

Megjegyzés: A továbbiakban az egyszerűség kedvéért csak „cégként” emlegetjük majd regisztrált fiókodat, de ha egy vállalkozást, vagy márkát regisztráltál, arra is vonatkozik minden tipp!
 

1. Készíts profilt céged számára

Cégedet egy külön oldallal népszerűsítheted a LinkedInen. Ez lényegében olyan, mintha egy külön profilt hoznál létre céged számára, de számos sajátos funkciót kínál, és másképpen is működik, mint egy személyes profil.

 

Ehhez először egy saját, személyes LinkedIn profilra lesz szükséged. Ha az megvan, akkor itt készítheted el céges oldaladat a Create your Page gombra kattintva (ehhez előbb be kell jelentkezned személyes profiloddal).

 

Az oldal elkészítéséhez mindössze két adatot kell megadnod – az egyik a cég neve, a máik pedig a profil URL címe. Ha ez megvan, igazolnod kell, hogy a cég képviselője vagy, és hogy jogosult vagy létrehozni annak egy oldalt a LinkedInen (jelöld be a kis négyzetet a szöveg mellett). Ha mindez kész, kattints a Create Page gombra, és céged oldala pillanatokon belül el is készül.

 

Egy üres oldal persze nem sokat ér :) – kezdésképpen tölts fel egy jó minőségű profilképet, ami cégedet jellemzi, például a logót. Fontos, hogy kitöltsd az összes alapadatot is cégedről – minél több információt adsz meg, annál egyszerűbbé teszed a többi felhasználó számára, hogy rátaláljanak. Ne felejtsd el kitölteni az About us (Rólunk) részt (habár a LinkedIn egy csillaggal jelzi, hogy muszáj megadni valamit a mezőbe). Használj a cégedhez kapcsolódó kulcsszavakat, hogy keresőoptimalizáld bemutatkozásodat. Add meg céged földrajzi elhelyezkedését is, hogy megjelenhess a helyi keresések között is. Az utolsó fontos mező a Featured groups – ez egy komolyabb témakör, amire később vissza is térünk.

 

Ezzel nagyjából el is készült a fiókod. A következő lépésként el kell kezdened népszerűsíteni azt – oszd meg a többi közösségi platformon, írd be a linket az emailjeidben szereplő aláírásodba, írj ki egy hírt webhelyedre/blogodra, hogy már a LinkedInen is megtalálható a céged, és így tovább.

 

2. Posztolj minőségi tartalmakat

A tartalmak a LinkedInen is éppen olyan fontosak, mint bármely más platformon – sőt, a felhasználók itt sokkal érdeklődőbbek tartalmaid iránt, mint bárhol máshol. Kulcsfontosságú tehát, hogy rendszeresen ossz meg minél jobb tartalmakat, kapacitásodtól függően lehetőleg naponta többször is.

 

Készíthetsz szöveges, illetve képpel ellátott bejegyzéseket is, de akár videót is feltölthetsz, közvetlenül a platformra. A szöveges bejegyzések valójában a LinkedInre írt cikkek, amikhez egy kép, és egy főcím is tartozik, de írhatsz rövidebb bejegyzéseket is, amikbe belinkelheted blogbejegyzéseidet.

 

A lényeg az, ami minden tartalommarketing lényege is: készíts hasznos, érdekes, értékes tartalmakat közönségednek, hogy ezekkel hívd fel figyelmedet cégedre. Érdemes minél előbb legalább 5-10 bejegyzést publikálni a LinkedInen, hogy profilod hitelesebbnek tűnjön.

 

3. Használd a Matched Audiences funkciót

A LinkedIn hirdetési rendszere rengeteget fejlődött az elmúlt évek során, és ma már az egyik leggazdagabb (amiről részletesen ITT írtunk) az összes közösségi platform közül. A számos hirdetési lehetőség mellett rendelkezésedre áll a Matched Audiences funkció, aminek segítségével olyan felhasználókat célozhatsz újra, akik korábban már kapcsolatba léptek cégeddel. Újracélozhatod webhelyed korábbi látogatóit vagy akár feltöltheted email listádat is hogy tovább bővítsd (vagy éppen szűkítsd) hirdetéscélzásodat a LinkedInen.

 

Szeretnél még többet tudni? Egy erős stratégiával a hátad mögött hódítanád meg a LinkedIn-t? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, segítünk!

 

4. Használd a platform pontos keresőjét

Félmilliárd felhasználó nem kis mennyiség, és a temérdek lehetséges ügyfél, vagy partner könnyedén elveszhet ebben az óriási tömegben. Szerencsére a LinkedIn rendkívül pontos keresőfunkciója lehetővé teszi, hogy a legapróbb részletekkel szűkítsd keresésedet, és rátalálhass ideális kapcsolataidra. A legprecízebb célzáshoz válaszd a kereső All filters (Minden szűrő) funkcióját, ahol helyek, jelenlegi és korábbi munkahelyek, nyelvek, és egyéb szempontok alapján szűkítheted keresésedet.

 

5. Használd a csoportokat

Ha több kapcsolatot szeretnél szerezni a LinkedInen, akkor érdemes szétnézni a különböző csoportok között. A csoportokban számos olyan felhasználót találhatsz, akik érdeklődési köreik alapján ideális ügyfelek, vagy partnerek lehetnek céged számára.

 

A csoportok régebben a platform kevésbé népszerű funkciói közé tartoztak, de – akárcsak a hirdetések – rengeteget fejlődtek. Amikor a Groups (Csoportok) oldalra navigálsz, kiemelt eseményeket láthatsz csoportjaidból – például a legaktívabb beszélgetéseket, amikhez azonnal csatlakozhatsz is. Ezen kívül a Discover oldalon új csoportokat fedezhetsz fel, és jelezheted nekik, hogy csatlakozni szeretnél hozzájuk.

 

A csoportok kiválóan alkalmasak arra, hogy megoszd véleményeidet, ötleteidet hasonló gondolkodású szakemberekkel, és hogy rengeteget tanuljatok egymástól!

 

6. Készíts saját csoporto(ka)t

Csoportokat akár te magad is készíthetsz, szintén ezekre a célokra, különösen ha nem találsz olyat, ami passzolna érdeklődési köreidhez. Egy saját csoport segít gondolatvezetői pozícióba emelni téged, ami persze cégednek is kiváló reklám lesz majd. Egy igazi közösséget építhetsz vele, és visszajelzést kaphatsz arról, hogy mit gondolnak az emberek cégedről, és az ahhoz kapcsolódó témákról.

 

Nincs más dolgod, mint a My Groups (Csoportjaim) fül alatt a Create group (Csoport létrehozása) gombra kattintani, majd megadni néhány nagyon alapvető adatot új csoportodról.

 

Ezen kívül megadhatsz bizonyos szabályokat a csoport tagjai számára (ez nem kötelező), illetve beállíthatod csoportod láthatóságát is:

  • Standard group: A tagok meghívhatnak másokat, és a csoport megjelenik a keresésekben.
  • Unlisted group: Csak a jogosult tagok hívhatnak meg új tagokat, és a csoport nem jelenik meg a keresésekben.

 

A saját csoportok lényege, hogy ne próbáld meg közvetlen értékesítésre használni őket. Mint említettük, az emberek azért csatlakoznak ezekhez, hogy ötleteket, véleményeket osszanak meg egymással, értesüljenek egy terület híreiről, és így tovább. Ha sikerül létrehoznod egy ilyen közösséget, akkor annak tagjai vezető egyéniségként tekintenek majd rád.

 

7. Használd az InMailt

Az InMail a LinkedIn beépített privát levelezőrendszere, ami – értelemszerűen – lehetővé teszi, hogy üzeneteket küldj a többi felhasználünak. Az egyetlen „hátulütője”, hogy az InMail egy fizetős funkció. A LinkedInen nem üzengethetsz csak úgy bárkinek, hiszen ez rengeteg spamet eredményezne, ami sokakat elfordítana a platformtól. De mit kapsz a fizetett üzenetekért? Nos, a statisztikák szerint az InMailek válaszadási aránya háromszor akkora, mint a hagyományos emaileké.

 

Az InMail annyira fontos (és hatékony) része a LinkedIn stratégiáknak, hogy még saját analitikai jelentései is vannak, amikkel rengeteg hasznos információhoz juthatsz az üzenetekkel kapcsolatban.

 

8. Kövesd a LinkedIn Marketing blogot

A LinkedIn Marketing Blogot a platform munkatársai szerkesztik, és olyan válogatott cikkek kerülnek fel rá, amelyek kifejezetten a LinkedIn marketinggel kapcsolatosak. Rengeteg tipp, tanács, hír, és egyéb tartalom olvasható itt, habár csak angol nyelven.

 

Ha nincs problémád az angollal, akkor a blog egy felbecsülhetetlen tudástár azok számára, akik szeretnék meghódítani a LinkedInt!


9. Használd a LinkedIn Sales Solutionst

A LinkedIn Sales Solutions a platform egy fizetős funkciója, ami lehetővé teszi, hogy egy felületen célozd meg és vedd fel a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel vagy partnereiddel a Linkedinen.

 

Az LSS annyira összetett és funkciódús, hogy egy különálló platform is lehetne, és jóval részletesebb célzást is kínál, mint a LinkedIn ingyenes keresője. Ha mély kutatást szeretnél végezni célközönségedről, akkor érdemes megismerkedni vele.

 

A platform állítása szerint akár 35%-kal értékesebb üzleteket is megköthetsz az LSS használatával, és 34%-kal több lehetőséget is kihasználhatsz majd befektetett pénzedért cserébe.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!