LinkedIn marketing - Marketing a LinkedInen 9 technikával a 2019-es trendek alapján

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 LinkedIn marketing tipp 2019-re az áttörő sikerért

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A LinkedIn több mint félmilliárd felhasználója csak arra vár, hogy te is csatlakozz közéjük. Jó-jó, talán ez egy kicsit túlzás, de kétségtelen, hogy egy ekkora, szakemberekből álló felhasználóbázis temérdek lehetőséget tartogat azoknak, akik B2B marketingben utaznak. A következőkben minden fontosabb tudnivalót megosztunk arról, hogy hogyan használhatod a világ legnépszerűbb B2B közösségi platformját marketingcéljaid megvalósítására.

 

Megjegyzés: A továbbiakban az egyszerűség kedvéért csak „cégként” emlegetjük majd regisztrált fiókodat, de ha egy vállalkozást, vagy márkát regisztráltál, arra is vonatkozik minden tipp!
 

1. Készíts profilt céged számára

Cégedet egy külön oldallal népszerűsítheted a LinkedInen. Ez lényegében olyan, mintha egy külön profilt hoznál létre céged számára, de számos sajátos funkciót kínál, és másképpen is működik, mint egy személyes profil.

 

Ehhez először egy saját, személyes LinkedIn profilra lesz szükséged. Ha az megvan, akkor itt készítheted el céges oldaladat a Create your Page gombra kattintva (ehhez előbb be kell jelentkezned személyes profiloddal).

 

Az oldal elkészítéséhez mindössze két adatot kell megadnod – az egyik a cég neve, a máik pedig a profil URL címe. Ha ez megvan, igazolnod kell, hogy a cég képviselője vagy, és hogy jogosult vagy létrehozni annak egy oldalt a LinkedInen (jelöld be a kis négyzetet a szöveg mellett). Ha mindez kész, kattints a Create Page gombra, és céged oldala pillanatokon belül el is készül.

 

Egy üres oldal persze nem sokat ér :) – kezdésképpen tölts fel egy jó minőségű profilképet, ami cégedet jellemzi, például a logót. Fontos, hogy kitöltsd az összes alapadatot is cégedről – minél több információt adsz meg, annál egyszerűbbé teszed a többi felhasználó számára, hogy rátaláljanak. Ne felejtsd el kitölteni az About us (Rólunk) részt (habár a LinkedIn egy csillaggal jelzi, hogy muszáj megadni valamit a mezőbe). Használj a cégedhez kapcsolódó kulcsszavakat, hogy keresőoptimalizáld bemutatkozásodat. Add meg céged földrajzi elhelyezkedését is, hogy megjelenhess a helyi keresések között is. Az utolsó fontos mező a Featured groups – ez egy komolyabb témakör, amire később vissza is térünk.

 

Ezzel nagyjából el is készült a fiókod. A következő lépésként el kell kezdened népszerűsíteni azt – oszd meg a többi közösségi platformon, írd be a linket az emailjeidben szereplő aláírásodba, írj ki egy hírt webhelyedre/blogodra, hogy már a LinkedInen is megtalálható a céged, és így tovább.

 

2. Posztolj minőségi tartalmakat

A tartalmak a LinkedInen is éppen olyan fontosak, mint bármely más platformon – sőt, a felhasználók itt sokkal érdeklődőbbek tartalmaid iránt, mint bárhol máshol. Kulcsfontosságú tehát, hogy rendszeresen ossz meg minél jobb tartalmakat, kapacitásodtól függően lehetőleg naponta többször is.

 

Készíthetsz szöveges, illetve képpel ellátott bejegyzéseket is, de akár videót is feltölthetsz, közvetlenül a platformra. A szöveges bejegyzések valójában a LinkedInre írt cikkek, amikhez egy kép, és egy főcím is tartozik, de írhatsz rövidebb bejegyzéseket is, amikbe belinkelheted blogbejegyzéseidet.

 

A lényeg az, ami minden tartalommarketing lényege is: készíts hasznos, érdekes, értékes tartalmakat közönségednek, hogy ezekkel hívd fel figyelmedet cégedre. Érdemes minél előbb legalább 5-10 bejegyzést publikálni a LinkedInen, hogy profilod hitelesebbnek tűnjön.

 

3. Használd a Matched Audiences funkciót

A LinkedIn hirdetési rendszere rengeteget fejlődött az elmúlt évek során, és ma már az egyik leggazdagabb (amiről részletesen ITT írtunk) az összes közösségi platform közül. A számos hirdetési lehetőség mellett rendelkezésedre áll a Matched Audiences funkció, aminek segítségével olyan felhasználókat célozhatsz újra, akik korábban már kapcsolatba léptek cégeddel. Újracélozhatod webhelyed korábbi látogatóit vagy akár feltöltheted email listádat is hogy tovább bővítsd (vagy éppen szűkítsd) hirdetéscélzásodat a LinkedInen.

 

Szeretnél még többet tudni? Egy erős stratégiával a hátad mögött hódítanád meg a LinkedIn-t? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, segítünk!

 

4. Használd a platform pontos keresőjét

Félmilliárd felhasználó nem kis mennyiség, és a temérdek lehetséges ügyfél, vagy partner könnyedén elveszhet ebben az óriási tömegben. Szerencsére a LinkedIn rendkívül pontos keresőfunkciója lehetővé teszi, hogy a legapróbb részletekkel szűkítsd keresésedet, és rátalálhass ideális kapcsolataidra. A legprecízebb célzáshoz válaszd a kereső All filters (Minden szűrő) funkcióját, ahol helyek, jelenlegi és korábbi munkahelyek, nyelvek, és egyéb szempontok alapján szűkítheted keresésedet.

 

5. Használd a csoportokat

Ha több kapcsolatot szeretnél szerezni a LinkedInen, akkor érdemes szétnézni a különböző csoportok között. A csoportokban számos olyan felhasználót találhatsz, akik érdeklődési köreik alapján ideális ügyfelek, vagy partnerek lehetnek céged számára.

 

A csoportok régebben a platform kevésbé népszerű funkciói közé tartoztak, de – akárcsak a hirdetések – rengeteget fejlődtek. Amikor a Groups (Csoportok) oldalra navigálsz, kiemelt eseményeket láthatsz csoportjaidból – például a legaktívabb beszélgetéseket, amikhez azonnal csatlakozhatsz is. Ezen kívül a Discover oldalon új csoportokat fedezhetsz fel, és jelezheted nekik, hogy csatlakozni szeretnél hozzájuk.

 

A csoportok kiválóan alkalmasak arra, hogy megoszd véleményeidet, ötleteidet hasonló gondolkodású szakemberekkel, és hogy rengeteget tanuljatok egymástól!

 

6. Készíts saját csoporto(ka)t

Csoportokat akár te magad is készíthetsz, szintén ezekre a célokra, különösen ha nem találsz olyat, ami passzolna érdeklődési köreidhez. Egy saját csoport segít gondolatvezetői pozícióba emelni téged, ami persze cégednek is kiváló reklám lesz majd. Egy igazi közösséget építhetsz vele, és visszajelzést kaphatsz arról, hogy mit gondolnak az emberek cégedről, és az ahhoz kapcsolódó témákról.

 

Nincs más dolgod, mint a My Groups (Csoportjaim) fül alatt a Create group (Csoport létrehozása) gombra kattintani, majd megadni néhány nagyon alapvető adatot új csoportodról.

 

Ezen kívül megadhatsz bizonyos szabályokat a csoport tagjai számára (ez nem kötelező), illetve beállíthatod csoportod láthatóságát is:

  • Standard group: A tagok meghívhatnak másokat, és a csoport megjelenik a keresésekben.
  • Unlisted group: Csak a jogosult tagok hívhatnak meg új tagokat, és a csoport nem jelenik meg a keresésekben.

 

A saját csoportok lényege, hogy ne próbáld meg közvetlen értékesítésre használni őket. Mint említettük, az emberek azért csatlakoznak ezekhez, hogy ötleteket, véleményeket osszanak meg egymással, értesüljenek egy terület híreiről, és így tovább. Ha sikerül létrehoznod egy ilyen közösséget, akkor annak tagjai vezető egyéniségként tekintenek majd rád.

 

7. Használd az InMailt

Az InMail a LinkedIn beépített privát levelezőrendszere, ami – értelemszerűen – lehetővé teszi, hogy üzeneteket küldj a többi felhasználünak. Az egyetlen „hátulütője”, hogy az InMail egy fizetős funkció. A LinkedInen nem üzengethetsz csak úgy bárkinek, hiszen ez rengeteg spamet eredményezne, ami sokakat elfordítana a platformtól. De mit kapsz a fizetett üzenetekért? Nos, a statisztikák szerint az InMailek válaszadási aránya háromszor akkora, mint a hagyományos emaileké.

 

Az InMail annyira fontos (és hatékony) része a LinkedIn stratégiáknak, hogy még saját analitikai jelentései is vannak, amikkel rengeteg hasznos információhoz juthatsz az üzenetekkel kapcsolatban.

 

8. Kövesd a LinkedIn Marketing blogot

A LinkedIn Marketing Blogot a platform munkatársai szerkesztik, és olyan válogatott cikkek kerülnek fel rá, amelyek kifejezetten a LinkedIn marketinggel kapcsolatosak. Rengeteg tipp, tanács, hír, és egyéb tartalom olvasható itt, habár csak angol nyelven.

 

Ha nincs problémád az angollal, akkor a blog egy felbecsülhetetlen tudástár azok számára, akik szeretnék meghódítani a LinkedInt!


9. Használd a LinkedIn Sales Solutionst

A LinkedIn Sales Solutions a platform egy fizetős funkciója, ami lehetővé teszi, hogy egy felületen célozd meg és vedd fel a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel vagy partnereiddel a Linkedinen.

 

Az LSS annyira összetett és funkciódús, hogy egy különálló platform is lehetne, és jóval részletesebb célzást is kínál, mint a LinkedIn ingyenes keresője. Ha mély kutatást szeretnél végezni célközönségedről, akkor érdemes megismerkedni vele.

 

A platform állítása szerint akár 35%-kal értékesebb üzleteket is megköthetsz az LSS használatával, és 34%-kal több lehetőséget is kihasználhatsz majd befektetett pénzedért cserébe.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!