Egészségügyi LinkedIN kampányok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn.
A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy igazán leegyszerűsített hasonlat.
Ha szeretnél új B2B ügyfeleket szerezni a LinkedInen, akkor kövesd az alábbi lépéseket egy sikeres kampány összeállításáért!

1. Ismerkedj meg célközönségeddel

Mivel B2B cégként más vállalatokkal kell üzletet kötnöd, először is ki kell derítened, hogy kik ideális ügyfeleid döntéshozói, akik cégüket képviselik, és hatalmukban áll döntéseket hozniuk a cég pénzügyeivel kapcsolatban. Ehhez buyer personákat érdemes létrehoznod, akik ideális döntéshozóidat testesítik meg.

 

2. Ismerd meg ügyfeleid döntéshozó-folyamatát

Mik azok a problémák, amikre ideális ügyfeleid megoldást keresnek? Milyen megoldást kínálnak azok a termékek és/vagy szolgáltatások, amiket céged kínál? Milyen gondolatmenet zajlik le az érdeklődők fejében, mielőtt tényleges ügyfeleiddé válnának? Hogyan néz ki az értékesítési ciklusod?
Ezekre a kérdésekre kell választ adnod, hogy rátalálhass arra a hirdetési módszerre, amellyel akadálymentesítheted ideális ügyfeleid utazását. Ha sikerül minden kérdésükre választ adnod, amelyet utazásuk különböző szakaszaiban megfogalmaznak, akkor azzal egyrészt egy pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki velük, másrészt pedig megmutathatod nekik, hogy milyen előnyöket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid.

 

3. Tervezd meg kampányodat

Minden marketingkampánynak szüksége van egy egyértelmű célra. Ha tudod, hogy mi a célod, akkor felállíthatsz egy stratégiát e cél elérésére.
E stratégiát befolyásolja továbbá, hogy mennyi időd, pénzed, és egyéb erőforrásod áll rendelkezésre, amelyeket befektethetsz a projektbe. Egy nagyobb kampányhoz több hirdetésre, landing oldalra, és nagyobb költségkeretre is szükség lehet majd.

 

4. Keresd meg a LinkedIn Campaign Managert

Mindenek előtt természetesen szükséged lesz egy ingyenes LinkedIn fiókra, amit itt (https://www.linkedin.com/campaignmanager/login) regisztrálhatsz magadnak. A Campaign Managerben ez után kattints arra az ikonra, ami úgy néz ki, mint egy Rubik-kocka (a jobb felső sarokban találod), majd kattints az Advertise opcióra.
Ez után átkerülsz egy oldalra, ahol a LinkedIn ismerteti a hirdetések alapvető tudnivalóit. Itt kattints a Create ad opcióra, hogy elkészíthesd első LinkedIn hirdetésedet.

 

5. Tervezd meg hirdetésedet

A LinkedInen többféle hirdetéstípus közül is választhatsz, úgymint:

  • Sponsored content: Szponzorált hirdetések, amik a felhasználók hírfolyamában jelennek meg.
  • Text ads: Szöveges hirdetések, amik a LinkedIn felületének jobb oldalán jelennek meg.
  • Sponsored InMail: Közvetlenül más felhasználók LinkedIn postaládájába küldött üzenetek.

 

6. Kösd össze kampányodat céges, vagy showcase oldaladdal

Ha még nincs céges oldalad (company page), akkor készíts egyet minél előbb, hiszen a LinkedIn marketing fontos eszköze lesz majd számodra (és egyébként is jó, ha céged jelen van a LinkedInen). Könnyen lehet, hogy valaki ezen az adatlapon találkozik először cégeddel, így fontos, hogy pozitív első benyomást tégy.

 

7. Állapítsd meg, hogy hol szeretnél konvertálni

Habár a LinkedIn hirdetéseivel rögtön saját webhelyedre is átirányíthatod az esetleges érdeklődőket, a platform saját leadfogó űrlapot is enged készíteni, amivel közvetlenül a LinkedInen szerezheted meg érdeklődőid adatait. Döntsd el, hogy hol szeretnéd konvertálni az embereket, és milyen módszerrel, hogy ehhez alakíthasd ki felhívásaidat, és kampányaid egyéb elemeit.

 

8. Készítsd el a hirdetést

A LinkedIn hasznos forrásokat kínál, amik segítenek, hogy a legtöbbet hozhasd ki a különböző hirdetéstípusokból. Érdemes egy hirdetésből többfélét is készíteni, hogy kideríthesd, melyek a leghatékonyabbak (A/B tesztelés, ha úgy tetszik).

 

9. Add meg célközönségedet

Most lesz igazán fontos, hogy korábban megismerted célközönségedet. Meg kell adnod, hogy pontosan kiket is szeretnél elérni hirdetéseiddel. A LinkedIn többféle opciót is kínál ehhez, így foghatod célzásodat szűkre, tágra, vagy beállíthatsz valamit a kettő között is. A platformon 16 különféle célzási szempontot adhatsz meg (cég, tapasztalat, képzettség, érdeklődési körök, stb.), illetve beállíthatsz ezek mellé helyi célzást is.

 

10. Határozd meg költségkeretedet és kampányod ütemezését

A LinkedIn többféle árképzési lehetőséget is kínál. Választhatsz például PPC, vagy CPM árazást is, de a kézbesített szponzorált InMail üzenetek után is fizethetsz, ha ezt a hirdetési típust választod.
Meg kell továbbá szabnod, hogy naponta mekkora költségkeretet vagy hajlandó a kampányra szánni, illetve a kampány kezdő és befejező dátumát is.
Mindezek után add meg fizetési adataidat, és készen is vagy. Nézd át még egyszer, hogy mindent helyesen állítottál-e be, és ha igen, akkor az útjára is eresztheted kampányodat.

 

11. Bónusz tipp: Ne felejtsd el nyomon követni a teljesítményt

A digitális marketing egyik legnagyobb előnye, hogy egy kampány bármikor módosítható, miután elindítottad azt. Így van ez a LinkedInen is, ahol néhány nappal a kampány létrehozása után érdemes ellenőrizni annak statisztikáit, és elvégezni rajta a kellő módosításokat, ha szükségét látod ennek. Kövesd nyomon kampányodat, és módosítsd szükség szerint rendszeresen egészen addig, míg be nem fejeződik!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!