Egészségügyi LinkedIN kampányok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn.
A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy igazán leegyszerűsített hasonlat.
Ha szeretnél új B2B ügyfeleket szerezni a LinkedInen, akkor kövesd az alábbi lépéseket egy sikeres kampány összeállításáért!

1. Ismerkedj meg célközönségeddel

Mivel B2B cégként más vállalatokkal kell üzletet kötnöd, először is ki kell derítened, hogy kik ideális ügyfeleid döntéshozói, akik cégüket képviselik, és hatalmukban áll döntéseket hozniuk a cég pénzügyeivel kapcsolatban. Ehhez buyer personákat érdemes létrehoznod, akik ideális döntéshozóidat testesítik meg.

 

2. Ismerd meg ügyfeleid döntéshozó-folyamatát

Mik azok a problémák, amikre ideális ügyfeleid megoldást keresnek? Milyen megoldást kínálnak azok a termékek és/vagy szolgáltatások, amiket céged kínál? Milyen gondolatmenet zajlik le az érdeklődők fejében, mielőtt tényleges ügyfeleiddé válnának? Hogyan néz ki az értékesítési ciklusod?
Ezekre a kérdésekre kell választ adnod, hogy rátalálhass arra a hirdetési módszerre, amellyel akadálymentesítheted ideális ügyfeleid utazását. Ha sikerül minden kérdésükre választ adnod, amelyet utazásuk különböző szakaszaiban megfogalmaznak, akkor azzal egyrészt egy pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki velük, másrészt pedig megmutathatod nekik, hogy milyen előnyöket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid.

 

3. Tervezd meg kampányodat

Minden marketingkampánynak szüksége van egy egyértelmű célra. Ha tudod, hogy mi a célod, akkor felállíthatsz egy stratégiát e cél elérésére.
E stratégiát befolyásolja továbbá, hogy mennyi időd, pénzed, és egyéb erőforrásod áll rendelkezésre, amelyeket befektethetsz a projektbe. Egy nagyobb kampányhoz több hirdetésre, landing oldalra, és nagyobb költségkeretre is szükség lehet majd.

 

4. Keresd meg a LinkedIn Campaign Managert

Mindenek előtt természetesen szükséged lesz egy ingyenes LinkedIn fiókra, amit itt (https://www.linkedin.com/campaignmanager/login) regisztrálhatsz magadnak. A Campaign Managerben ez után kattints arra az ikonra, ami úgy néz ki, mint egy Rubik-kocka (a jobb felső sarokban találod), majd kattints az Advertise opcióra.
Ez után átkerülsz egy oldalra, ahol a LinkedIn ismerteti a hirdetések alapvető tudnivalóit. Itt kattints a Create ad opcióra, hogy elkészíthesd első LinkedIn hirdetésedet.

 

5. Tervezd meg hirdetésedet

A LinkedInen többféle hirdetéstípus közül is választhatsz, úgymint:

  • Sponsored content: Szponzorált hirdetések, amik a felhasználók hírfolyamában jelennek meg.
  • Text ads: Szöveges hirdetések, amik a LinkedIn felületének jobb oldalán jelennek meg.
  • Sponsored InMail: Közvetlenül más felhasználók LinkedIn postaládájába küldött üzenetek.

 

6. Kösd össze kampányodat céges, vagy showcase oldaladdal

Ha még nincs céges oldalad (company page), akkor készíts egyet minél előbb, hiszen a LinkedIn marketing fontos eszköze lesz majd számodra (és egyébként is jó, ha céged jelen van a LinkedInen). Könnyen lehet, hogy valaki ezen az adatlapon találkozik először cégeddel, így fontos, hogy pozitív első benyomást tégy.

 

7. Állapítsd meg, hogy hol szeretnél konvertálni

Habár a LinkedIn hirdetéseivel rögtön saját webhelyedre is átirányíthatod az esetleges érdeklődőket, a platform saját leadfogó űrlapot is enged készíteni, amivel közvetlenül a LinkedInen szerezheted meg érdeklődőid adatait. Döntsd el, hogy hol szeretnéd konvertálni az embereket, és milyen módszerrel, hogy ehhez alakíthasd ki felhívásaidat, és kampányaid egyéb elemeit.

 

8. Készítsd el a hirdetést

A LinkedIn hasznos forrásokat kínál, amik segítenek, hogy a legtöbbet hozhasd ki a különböző hirdetéstípusokból. Érdemes egy hirdetésből többfélét is készíteni, hogy kideríthesd, melyek a leghatékonyabbak (A/B tesztelés, ha úgy tetszik).

 

9. Add meg célközönségedet

Most lesz igazán fontos, hogy korábban megismerted célközönségedet. Meg kell adnod, hogy pontosan kiket is szeretnél elérni hirdetéseiddel. A LinkedIn többféle opciót is kínál ehhez, így foghatod célzásodat szűkre, tágra, vagy beállíthatsz valamit a kettő között is. A platformon 16 különféle célzási szempontot adhatsz meg (cég, tapasztalat, képzettség, érdeklődési körök, stb.), illetve beállíthatsz ezek mellé helyi célzást is.

 

10. Határozd meg költségkeretedet és kampányod ütemezését

A LinkedIn többféle árképzési lehetőséget is kínál. Választhatsz például PPC, vagy CPM árazást is, de a kézbesített szponzorált InMail üzenetek után is fizethetsz, ha ezt a hirdetési típust választod.
Meg kell továbbá szabnod, hogy naponta mekkora költségkeretet vagy hajlandó a kampányra szánni, illetve a kampány kezdő és befejező dátumát is.
Mindezek után add meg fizetési adataidat, és készen is vagy. Nézd át még egyszer, hogy mindent helyesen állítottál-e be, és ha igen, akkor az útjára is eresztheted kampányodat.

 

11. Bónusz tipp: Ne felejtsd el nyomon követni a teljesítményt

A digitális marketing egyik legnagyobb előnye, hogy egy kampány bármikor módosítható, miután elindítottad azt. Így van ez a LinkedInen is, ahol néhány nappal a kampány létrehozása után érdemes ellenőrizni annak statisztikáit, és elvégezni rajta a kellő módosításokat, ha szükségét látod ennek. Kövesd nyomon kampányodat, és módosítsd szükség szerint rendszeresen egészen addig, míg be nem fejeződik!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!