Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn.
A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy igazán leegyszerűsített hasonlat.
Ha szeretnél új B2B ügyfeleket szerezni a LinkedInen, akkor kövesd az alábbi lépéseket egy sikeres kampány összeállításáért!

1. Ismerkedj meg célközönségeddel

Mivel B2B cégként más vállalatokkal kell üzletet kötnöd, először is ki kell derítened, hogy kik ideális ügyfeleid döntéshozói, akik cégüket képviselik, és hatalmukban áll döntéseket hozniuk a cég pénzügyeivel kapcsolatban. Ehhez buyer personákat érdemes létrehoznod, akik ideális döntéshozóidat testesítik meg.

 

2. Ismerd meg ügyfeleid döntéshozó-folyamatát

Mik azok a problémák, amikre ideális ügyfeleid megoldást keresnek? Milyen megoldást kínálnak azok a termékek és/vagy szolgáltatások, amiket céged kínál? Milyen gondolatmenet zajlik le az érdeklődők fejében, mielőtt tényleges ügyfeleiddé válnának? Hogyan néz ki az értékesítési ciklusod?
Ezekre a kérdésekre kell választ adnod, hogy rátalálhass arra a hirdetési módszerre, amellyel akadálymentesítheted ideális ügyfeleid utazását. Ha sikerül minden kérdésükre választ adnod, amelyet utazásuk különböző szakaszaiban megfogalmaznak, akkor azzal egyrészt egy pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki velük, másrészt pedig megmutathatod nekik, hogy milyen előnyöket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid.

 

3. Tervezd meg kampányodat

Minden marketingkampánynak szüksége van egy egyértelmű célra. Ha tudod, hogy mi a célod, akkor felállíthatsz egy stratégiát e cél elérésére.
E stratégiát befolyásolja továbbá, hogy mennyi időd, pénzed, és egyéb erőforrásod áll rendelkezésre, amelyeket befektethetsz a projektbe. Egy nagyobb kampányhoz több hirdetésre, landing oldalra, és nagyobb költségkeretre is szükség lehet majd.

 

4. Keresd meg a LinkedIn Campaign Managert

Mindenek előtt természetesen szükséged lesz egy ingyenes LinkedIn fiókra, amit itt (https://www.linkedin.com/campaignmanager/login) regisztrálhatsz magadnak. A Campaign Managerben ez után kattints arra az ikonra, ami úgy néz ki, mint egy Rubik-kocka (a jobb felső sarokban találod), majd kattints az Advertise opcióra.
Ez után átkerülsz egy oldalra, ahol a LinkedIn ismerteti a hirdetések alapvető tudnivalóit. Itt kattints a Create ad opcióra, hogy elkészíthesd első LinkedIn hirdetésedet.

 

5. Tervezd meg hirdetésedet

A LinkedInen többféle hirdetéstípus közül is választhatsz, úgymint:

  • Sponsored content: Szponzorált hirdetések, amik a felhasználók hírfolyamában jelennek meg.
  • Text ads: Szöveges hirdetések, amik a LinkedIn felületének jobb oldalán jelennek meg.
  • Sponsored InMail: Közvetlenül más felhasználók LinkedIn postaládájába küldött üzenetek.

 

6. Kösd össze kampányodat céges, vagy showcase oldaladdal

Ha még nincs céges oldalad (company page), akkor készíts egyet minél előbb, hiszen a LinkedIn marketing fontos eszköze lesz majd számodra (és egyébként is jó, ha céged jelen van a LinkedInen). Könnyen lehet, hogy valaki ezen az adatlapon találkozik először cégeddel, így fontos, hogy pozitív első benyomást tégy.

 

7. Állapítsd meg, hogy hol szeretnél konvertálni

Habár a LinkedIn hirdetéseivel rögtön saját webhelyedre is átirányíthatod az esetleges érdeklődőket, a platform saját leadfogó űrlapot is enged készíteni, amivel közvetlenül a LinkedInen szerezheted meg érdeklődőid adatait. Döntsd el, hogy hol szeretnéd konvertálni az embereket, és milyen módszerrel, hogy ehhez alakíthasd ki felhívásaidat, és kampányaid egyéb elemeit.

 

8. Készítsd el a hirdetést

A LinkedIn hasznos forrásokat kínál, amik segítenek, hogy a legtöbbet hozhasd ki a különböző hirdetéstípusokból. Érdemes egy hirdetésből többfélét is készíteni, hogy kideríthesd, melyek a leghatékonyabbak (A/B tesztelés, ha úgy tetszik).

 

9. Add meg célközönségedet

Most lesz igazán fontos, hogy korábban megismerted célközönségedet. Meg kell adnod, hogy pontosan kiket is szeretnél elérni hirdetéseiddel. A LinkedIn többféle opciót is kínál ehhez, így foghatod célzásodat szűkre, tágra, vagy beállíthatsz valamit a kettő között is. A platformon 16 különféle célzási szempontot adhatsz meg (cég, tapasztalat, képzettség, érdeklődési körök, stb.), illetve beállíthatsz ezek mellé helyi célzást is.

 

10. Határozd meg költségkeretedet és kampányod ütemezését

A LinkedIn többféle árképzési lehetőséget is kínál. Választhatsz például PPC, vagy CPM árazást is, de a kézbesített szponzorált InMail üzenetek után is fizethetsz, ha ezt a hirdetési típust választod.
Meg kell továbbá szabnod, hogy naponta mekkora költségkeretet vagy hajlandó a kampányra szánni, illetve a kampány kezdő és befejező dátumát is.
Mindezek után add meg fizetési adataidat, és készen is vagy. Nézd át még egyszer, hogy mindent helyesen állítottál-e be, és ha igen, akkor az útjára is eresztheted kampányodat.

 

11. Bónusz tipp: Ne felejtsd el nyomon követni a teljesítményt

A digitális marketing egyik legnagyobb előnye, hogy egy kampány bármikor módosítható, miután elindítottad azt. Így van ez a LinkedInen is, ahol néhány nappal a kampány létrehozása után érdemes ellenőrizni annak statisztikáit, és elvégezni rajta a kellő módosításokat, ha szükségét látod ennek. Kövesd nyomon kampányodat, és módosítsd szükség szerint rendszeresen egészen addig, míg be nem fejeződik!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Szállodamarketing tippek
2021-07-29

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Hogyan érd el az idősebb korosztályt egészégügyi marketingeddel?
2021-07-27

Egészségügyi marketing az idősebb korosztálynak

Az idősebb korosztályt megcélzó marketingesek gyakran ítélik kudarcra saját magukat stratégiájukkal. Hogy miért? Mert célközönségük nem szereti, ha az idősebb korosztályba sorolják őket. Úgy érzik, hogy a marketingesek üzenetei olyan képeket festenek róluk, amelyek szerint már „lejárt az idejük”, és túl vannak életük fénykorán. Ezek az üzenetek gyakran egészségügyi témájúak. Némelyikük egy kórháztól, egészségügyi rendszertől érkezik, de sok közük a kereskedelmi reklám is, legyen szó hallókészülékekről, idősebbekre szabott fitnesz csomagokról, kozmetikai termékekről, vitaminokról, és így tovább. Hogyan lehet tehát megszólítani ezt a piaci szegmenset az egészségügyi marketingben?

Facebook algoritmus
2021-07-22

Amit a Facebook algoritmusáról tudni érdemes

A Facebook algoritmusa már rég óta okoz sok fejtörést és fejfájást a marketingeseknek, hiszen ez a rendszer szabályozza organikus láthatóságukat és eléréseiket. Amennyiben te is szeretnéd alkalmazni a Facebookot marketingstratégiád részeként, fontos, hogy megismerkedj ezzel a mindenható algoritmussal, és tudd, hogy hogyan rangsorolja a tartalmakat. Az alábbiakban pontosan erről lesz szó!

A Covid-19 hatása az egészségügyre: Új marketingtrendek
2021-07-20

6 új egészségügyi marketingtrend, amit a Covid-19 idézett elő

A koronavírus járvány a feje tetejére állította az egészségügyet, és vele együtt az egészségügyi marketinget. Elég csak visszatekinteni az elmúlt másfél évre, és rögtön láthatóvá válik, hogy milyen jelentős változásokat is eredményezett a vírushelyzet az orvosok illetve egészségügyi entitások, illetve pácienseik és ügyfeleik kommunikációjában. Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy klinika marketingjéért felelsz, egészségügyi márkád csak akkor maradhat versenyképes, ha lépést tart ezekkel a változásokkal. Éppen ezért gyűjtöttük össze ma azokat a legfontosabb egészségügyi marketingtrendeket, amiket a koronavírus (Covid-19) járvány idézett elő.

seo alapok
2021-07-15

Amit a SEO-ról mindenképpen tudnod kell

Ha több ingyenes forgalmat szeretnél vonzani webhelyedre, akkor SEO-ra lesz szükséged. A SEO, habár már sokan próbálták eltemetni, valójában fontosabb az online marketingben, mint valaha. A Google a webhelyek forgalmának több, mint 57%-áért felel, amiről értelemszerűen nem éri meg lemaradni.

2021-07-13

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn. A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!