Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hozz létre egy sikeres egészségügyi LinkedIn kampányt

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A közösségi média marketing és az egészségügy szoros kapcsolata már rég óta ismeretes a legtöbb marketinges számára, azonban általában csak a B2C marketing kapcsán találkozunk velük egy bekezdésben. Mi a helyzet azonban az egészségügyi B2B cégekkel? Ők talán kimaradnak ebből a rengeteg üzleti lehetőségből, szimplán azért, mert nem olyan ideális számukra a Facebook, vagy épp az Instagram? Erre a problémára kínál megoldást a LinkedIn.
A LinkedIn lényegében a szakemberek közösségi platformja, ahol macskás videók és a celebhírek helyett a szakmai témáké, trendeké, és a cégek, illetve vállalkozók közötti kapcsolatépítésé a főszerep. A LinkedIn a B2B cégek és vállalkozók „Facebookja”, ha úgy tetszik, habár ez egy igazán leegyszerűsített hasonlat.
Ha szeretnél új B2B ügyfeleket szerezni a LinkedInen, akkor kövesd az alábbi lépéseket egy sikeres kampány összeállításáért!

1. Ismerkedj meg célközönségeddel

Mivel B2B cégként más vállalatokkal kell üzletet kötnöd, először is ki kell derítened, hogy kik ideális ügyfeleid döntéshozói, akik cégüket képviselik, és hatalmukban áll döntéseket hozniuk a cég pénzügyeivel kapcsolatban. Ehhez buyer personákat érdemes létrehoznod, akik ideális döntéshozóidat testesítik meg.

 

2. Ismerd meg ügyfeleid döntéshozó-folyamatát

Mik azok a problémák, amikre ideális ügyfeleid megoldást keresnek? Milyen megoldást kínálnak azok a termékek és/vagy szolgáltatások, amiket céged kínál? Milyen gondolatmenet zajlik le az érdeklődők fejében, mielőtt tényleges ügyfeleiddé válnának? Hogyan néz ki az értékesítési ciklusod?
Ezekre a kérdésekre kell választ adnod, hogy rátalálhass arra a hirdetési módszerre, amellyel akadálymentesítheted ideális ügyfeleid utazását. Ha sikerül minden kérdésükre választ adnod, amelyet utazásuk különböző szakaszaiban megfogalmaznak, akkor azzal egyrészt egy pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki velük, másrészt pedig megmutathatod nekik, hogy milyen előnyöket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid.

 

3. Tervezd meg kampányodat

Minden marketingkampánynak szüksége van egy egyértelmű célra. Ha tudod, hogy mi a célod, akkor felállíthatsz egy stratégiát e cél elérésére.
E stratégiát befolyásolja továbbá, hogy mennyi időd, pénzed, és egyéb erőforrásod áll rendelkezésre, amelyeket befektethetsz a projektbe. Egy nagyobb kampányhoz több hirdetésre, landing oldalra, és nagyobb költségkeretre is szükség lehet majd.

 

4. Keresd meg a LinkedIn Campaign Managert

Mindenek előtt természetesen szükséged lesz egy ingyenes LinkedIn fiókra, amit itt (https://www.linkedin.com/campaignmanager/login) regisztrálhatsz magadnak. A Campaign Managerben ez után kattints arra az ikonra, ami úgy néz ki, mint egy Rubik-kocka (a jobb felső sarokban találod), majd kattints az Advertise opcióra.
Ez után átkerülsz egy oldalra, ahol a LinkedIn ismerteti a hirdetések alapvető tudnivalóit. Itt kattints a Create ad opcióra, hogy elkészíthesd első LinkedIn hirdetésedet.

 

5. Tervezd meg hirdetésedet

A LinkedInen többféle hirdetéstípus közül is választhatsz, úgymint:

  • Sponsored content: Szponzorált hirdetések, amik a felhasználók hírfolyamában jelennek meg.
  • Text ads: Szöveges hirdetések, amik a LinkedIn felületének jobb oldalán jelennek meg.
  • Sponsored InMail: Közvetlenül más felhasználók LinkedIn postaládájába küldött üzenetek.

 

6. Kösd össze kampányodat céges, vagy showcase oldaladdal

Ha még nincs céges oldalad (company page), akkor készíts egyet minél előbb, hiszen a LinkedIn marketing fontos eszköze lesz majd számodra (és egyébként is jó, ha céged jelen van a LinkedInen). Könnyen lehet, hogy valaki ezen az adatlapon találkozik először cégeddel, így fontos, hogy pozitív első benyomást tégy.

 

7. Állapítsd meg, hogy hol szeretnél konvertálni

Habár a LinkedIn hirdetéseivel rögtön saját webhelyedre is átirányíthatod az esetleges érdeklődőket, a platform saját leadfogó űrlapot is enged készíteni, amivel közvetlenül a LinkedInen szerezheted meg érdeklődőid adatait. Döntsd el, hogy hol szeretnéd konvertálni az embereket, és milyen módszerrel, hogy ehhez alakíthasd ki felhívásaidat, és kampányaid egyéb elemeit.

 

8. Készítsd el a hirdetést

A LinkedIn hasznos forrásokat kínál, amik segítenek, hogy a legtöbbet hozhasd ki a különböző hirdetéstípusokból. Érdemes egy hirdetésből többfélét is készíteni, hogy kideríthesd, melyek a leghatékonyabbak (A/B tesztelés, ha úgy tetszik).

 

9. Add meg célközönségedet

Most lesz igazán fontos, hogy korábban megismerted célközönségedet. Meg kell adnod, hogy pontosan kiket is szeretnél elérni hirdetéseiddel. A LinkedIn többféle opciót is kínál ehhez, így foghatod célzásodat szűkre, tágra, vagy beállíthatsz valamit a kettő között is. A platformon 16 különféle célzási szempontot adhatsz meg (cég, tapasztalat, képzettség, érdeklődési körök, stb.), illetve beállíthatsz ezek mellé helyi célzást is.

 

10. Határozd meg költségkeretedet és kampányod ütemezését

A LinkedIn többféle árképzési lehetőséget is kínál. Választhatsz például PPC, vagy CPM árazást is, de a kézbesített szponzorált InMail üzenetek után is fizethetsz, ha ezt a hirdetési típust választod.
Meg kell továbbá szabnod, hogy naponta mekkora költségkeretet vagy hajlandó a kampányra szánni, illetve a kampány kezdő és befejező dátumát is.
Mindezek után add meg fizetési adataidat, és készen is vagy. Nézd át még egyszer, hogy mindent helyesen állítottál-e be, és ha igen, akkor az útjára is eresztheted kampányodat.

 

11. Bónusz tipp: Ne felejtsd el nyomon követni a teljesítményt

A digitális marketing egyik legnagyobb előnye, hogy egy kampány bármikor módosítható, miután elindítottad azt. Így van ez a LinkedInen is, ahol néhány nappal a kampány létrehozása után érdemes ellenőrizni annak statisztikáit, és elvégezni rajta a kellő módosításokat, ha szükségét látod ennek. Kövesd nyomon kampányodat, és módosítsd szükség szerint rendszeresen egészen addig, míg be nem fejeződik!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!