A legjobb egészségügyi marketnig tartalomtípusok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így válaszd ki a legjobb tartalomtípusokat egészségügyi marketingedhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Egy hatékony tartalommarketing-stratégia magába foglalja a legjobb eszközök és csatornák kiválasztását is. Nem csak az számít, hogy mit próbálsz kommunikálni, hanem az is, hogy milyen médiumon keresztül terjeszted üzeneteidet célközönséged irányába. Ideális esetben persze minden létező eszközt felhasználhatnál erre a célra, azonban a legtöbbeknek egyszerűen nincs kapacitása erre. Mely tartalomtípusokkal érdemes tehát foglalkozni?

Habár a tartalommarketing évről-évre egyre népszerűbb, az egészségügyi tartalommarketing a külső (szabályozások, rendeletek stb.) illetve belső (vezetőségi döntések) tényezőknek köszönhetően egyre nehezebb feladatnak bizonyul.
Az alábbi útmutatóban megmutatjuk, hogy hogyan választhatod ki a legjobb tartalomtípusokat marketingüzeneteid terjesztéséhez. Természetesen mindez csak akkor működhet, ha már van egy alapvető tartalomstratégiád, amit kiegészíthetsz az alábbiakkal!

 

1. Ismerd meg célközönségedet

A tartalomkészítés mindig a közönség felmérésével kezdődik. Közönséged megismerésével nem csak azt derítheted ki, hogy pontosan miről szeretnének hallani lehetséges és meglévő ügyfeleid, hanem arról is, hogy milyen tartalomtípusok formájában preferálják ezeket az információkat.
Miközben ideális ügyfeleid buyer personáit állítod össze, derítsd ki, hogy milyen típusú tartalmakkal élnek és hogy milyenekre vágynak. Ezek az információk segítenek majd szegmentálni közönségedet, hogy minden csoportnak az általuk preferált formákban készíthesd el üzeneteidet.
Íme néhány hasznos tudnivaló az egészségügy két nagy ügyfélszegmenséről:

 

Orvosok

A tapasztalt egészségügyi marketingesek jól tudják, hogy az orvosoknak különösen nehéz értékesíteni. Ezeknek a szakembereknek alig van idejük, nagyon megválogatják, hogy kikkel állnak le tárgyalni, és általában kapuőrök vigyáznak rájuk. Többségük egyáltalán nem nyitott az értékesítésre.
Ezzel szemben nagyon is nyitottak a hasznos adatokra és tényekre, a szakmabeliek véleményeire, illetve más hiteles, harmadik felektől származó információkra.
Amennyiben vállalatod képes biztosítani ezeket, az ilyen egészségügyi szakemberek is sokkal szívesebben fogadják majd ajánlataidat.

 

Fogyasztók

A legtöbb egészségügyi szervezetnek nehezére esik érdekes tartalmakat készíteni. Nem feltétlenül a színvonallal vagy a technikai szempontokkal van a baj, mindinkább azzal, hogy a tartalmak egyszerűen nem ösztönzik konverzióra a webhelyek látogatóit. Ennek általában két oka lehet: vagy nem igazítják üzenetüket a páciensek/ügyfelek igényeihez, vagy túl sok hangsúlyt fektetnek az önreklámra, amivel tönkre teszik a webhely felhasználói élményét.
A két éve tartó világjárványnak köszönhetően jelentősen megnőtt az igény a pontos és hasznos egészségügyi információkra. Mi több, az egyre rövidülő figyelem, a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák és az egymással versenyben álló prioritások csak tovább nehezítik az olyan marketingtartalmak létrehozását, amelyek mind a marketingcélokkal, mind az ügyfelek igényeivel párhuzamban állnak.
Egy egészégügyi tartalommarketingesnek modern, testreszabott stratégiákat kell alkalmaznia, ha szeretné hatékonyan elérni célközönségét.

 

2. Határozd meg célodat

Azon kívül, hogy megismered közönségedet, a legjobb egészségügyi tartalommarketing-típusok kiválasztásában sokat segít, ha tisztában vagy üzeneteid céljával is.
Fontos, hogy mindig legyen valamilyen konkrét célod. Ha egy-egy tartalmaddal túl sokat próbálsz egyszerre elérni, akkor azzal mind a tartalomszerzők, mind a tartalomstratégiai szakértők feladatát megnehezíted.
Lássuk tehát a legalapvetőbb tartalomcélokat, illetve, hogy milyen tartalomtípusokkal érdemes kidolgozni őket:

 

Oktató célú tartalmak

A COVID-19 járvány az egészségügy minden területét megváltoztatta, beleértve a páciensek és egészségügyi ellátóik között kiépült kapcsolatokat is. Ebből kifolyólag a hatékony egészségügyi tartalomstratégiák is a megelőzésre és a gondozásra kezdtek el koncentrálni.
Az oktató jellegű tartalmak a keresőoptimalizáláshoz és az organikus forgalom bevonzásához is fontosak. Az oktató jellegű egészségügyi tartalmak általában könnyedén hozzáférhetők és egyszerű nyelvezettel íródnak.
Persze számos egészségügyi márka készít jobbnál jobb oktató tartalmakat az internetre, ezért, ha szeretnél kitűnni a tömegből, akkor egyedi, minőségi és érdekes témájú tartalmakat kell készítened közönséges számára, a megfelelő formátumokban.

 

Oktató célú tartalmak például:

  • egészségügyi szolgáltatások
  • egészségügyi beavatkozások
  • betegségek és egészségügyi állapotok
  • kezelések
  • gyógyszerek és étrendkiegészítők
  • ügyintézési folyamatok
  • pácienseknek és látogatóknak szóló útmutatók

 

Tartalomtípusok oktató jellegű tartalmakhoz:

  • landing oldalak
  • online útmutatók
  • tanulmányok
  • e-könyvek
  • blogbejegyzések
  • brosúrák
  • videók

 

Tájékoztató célú tartalmak

A tájékoztató, vagy információs célú tartalmak megnevezése meglehetősen beszédes, hiszen fő céljuk, hogy hasznos információkról tájékoztassák célközönségedet. A tájékoztató jellegű tartalmak könnyedén elérhetők, lényegre törők és könnyedén értelmezhetők.
Az oktató célú tartalmakkal ellentétben tájékoztató jellegű tartalmak nem feltétlenül érdekesek, hanem elérhetőségekre és más alapvető információkra összpontosítanak.

 

Tájékoztató célú tartalmak például:

  • számlázási és biztosítási tudnivalók
  • egészségügyi osztályok és központok
  • orvosok, specialisták, a cég története stb.
  • elérhetőségek

 

Tartalomtípusok tájékoztató célú tartalmakhoz:

  • landing oldalak a webhelyen
  • „Rólunk” oldal a webhelyen
  • „Elérhetőségek” vagy „Kapcsolat” oldal a webhelyen

 

Bejelentések és hírek

Ez a kategória is magától értetődő. Olyan egészségügyi hírek és bejelentések tartoznak ide, amelyek az adott egészségügyi ágazattal, magával a céggel vagy a páciensekkel kapcsolatosak.

Bejelentések és hírek például:

  • legfrissebb egészségügyi tájékoztatások
  • új helyszíneken megnyílt rendelők
  • új termékek, szolgáltatások vagy kezelési opciók
  • új orvosok, ápolók és további munkatársak
  • évfordulók, díjak

 

Tartalomtípusok a bejelentésekhez és hírekhez:

  • cikkek
  • blogbejegyzések
  • közösségi médiás bejegyzések
  • hírlevelek
  • sajtótájékoztatók

 

Események

Amennyiben egészségügyi céged valamilyen eseményre vagy rendezvényre készül, ezti s érdemes megosztanod közönségeddel. Továbbá összefoglalókat is készíthetsz egy-egy esemény után.

Események például:

  • céges események
  • adománygyűjtések
  • közösségi események és rendezvények

 

Tartalomtípusok az eseményekhez:

  • hírlevelek
  • közösségi médiás bejegyzések
  • külön landing oldal a céges eseménynek
  • blogbejegyzések

 

3. Tartsd szem előtt a marketingtölcsért

Ahhoz, hogy határozott célú, hatékony tartalmakat készíthess, ismerned kell ideális ügyfeleid viselkedését. Hol keresnek maguknak információt és milyen formában szeretik „fogyasztani” azt a marketingtölcsér (más néven az ügyfél utazásának) különböző szakaszaiban?
Minden szakaszban tisztában kell lenned az igényeikkel, hogy a lehető legjobb tartalmakat készíthesd el számukra.

 

A tölcsér teteje

Az ügyfél útja a tölcsér tetején veszi kezdetét, amikor közönséged tagjai még nincsenek elköteleződve. Általában a Google-on vagy valamelyik közösségi platformon próbálnak információhoz jutni. Ilyenkor minőségi, releváns tartalmakat kell biztosítanod számukra jól optimalizált blogbejegyzések és figyelemfelkeltő közösségi bejegyzések formájában.

 

A tölcsér közepe

Ekkor zajlik az értékbecslés. Meg kell mutatnod az érdeklődőknek, hogy a te egészségügyi márkád a meghatározó szaktekintély az adott területen. Ezt megteheted tanulmányok, e-könyvek és más tartalmak segítségével, amelyekért cserébe például elkérheted email címüket hírlevélküldés céljából. Ezt követően már emailen keresztül is tarthatod a kapcsolatot az érdeklődőkkel.

 

Néhány megjegyzés az email marketingről

Az email marketing a mai napig egy hatékony csatorna az érdeklődők elérésére. Ha jól csinálod és feliratkozóid vevők is üzeneteidre, akkor az email marketing a konverziók egy nagyon költséghatékony módja lehet. Mi több, meglévő pácienseidet/ügyfeleidet is ösztönözheted rá, hogy a következő alkalommal is hozzád forduljanak, ha ismét egészségügyi segítségre lenne szükségük.
Fontos persze odafigyelni az emailküldés szabályaira, például, hogy csak akkor küldhetsz bármilyen marketingcélú emailt ügyfeleidnek, ha ezt ők kifejezetten engedélyezték neked. Ezen felül minden üzenetedben helyezz el egy leiratkozó linket is, hogy ügyfeleid bármikor visszamondhassák feliratkozásukat.
Az email listák továbbá különböző szempontok szerint szegmentálhatók is, ami segít a célzott üzenetek megalkotásában. Mindemellett érdemes ezt az automatizálással is párosítani, hogy a legfontosabb értesítéseket és válaszokat rögtön megkaphassák pácienseid.

 

A tölcsér alja

Ahogy az érdeklődők egyre jobban megismerik cégedet a különböző tartalmakon keresztül, és egyre jobban megbíznak benned, úgy egyre nyitottabbakká is válnak a közvetlen kommunikációra márkáddal. A webináriumok, események és bemutatók mind lehetőséget kínálnak arra, hogy újra és újra demonstráld szaktudásodat és hogy megtaláld azokat az érdeklődőket, akik komolyan is megfontolnák kínálatodat.

 

4. Hozd ki a legtöbbet tartalmaidból

Habár mindenképpen fontos, hogy rendszeresen új tartalmakkal állj elő közönséged számára, meglévő tartalmaid úrjahasznosításával is komoly sikereket érhetsz el az egészségügyi marketingben.
Egy korábban már elkészült és sikeres tartalom új formában új közönségeket érhet el. Egy népszerű blogbejegyzésből például videót készíthetsz, vagy össze is fűzhetsz több ilyen cikket egy e-könyvbe. A lehetőségek listája szinte végtelen.
Fontos továbbá észben tartanod, hogy a tartalommarketing nem csak webhelyeden történhet. Az internet számos digitális csatornát kínál ehhez, és ha ezeken közönséged is jelen van, akkor valószínűleg megéri majd némi figyelmet fordítanod rájuk. Ilyenek például a YouTube, illetve az olyan közösségi platformok is, mint a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn.
Tartalmaidat e mellett arra is felhasználhatod, hogy megállapítsd, mely látogatóid mik iránt érdeklődnek, hogy ezek alapján újra megcélozhasd őket valamelyik remarketing csatornán keresztül.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!