A legjobb egészségügyi marketnig tartalomtípusok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így válaszd ki a legjobb tartalomtípusokat egészségügyi marketingedhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Egy hatékony tartalommarketing-stratégia magába foglalja a legjobb eszközök és csatornák kiválasztását is. Nem csak az számít, hogy mit próbálsz kommunikálni, hanem az is, hogy milyen médiumon keresztül terjeszted üzeneteidet célközönséged irányába. Ideális esetben persze minden létező eszközt felhasználhatnál erre a célra, azonban a legtöbbeknek egyszerűen nincs kapacitása erre. Mely tartalomtípusokkal érdemes tehát foglalkozni?

Habár a tartalommarketing évről-évre egyre népszerűbb, az egészségügyi tartalommarketing a külső (szabályozások, rendeletek stb.) illetve belső (vezetőségi döntések) tényezőknek köszönhetően egyre nehezebb feladatnak bizonyul.
Az alábbi útmutatóban megmutatjuk, hogy hogyan választhatod ki a legjobb tartalomtípusokat marketingüzeneteid terjesztéséhez. Természetesen mindez csak akkor működhet, ha már van egy alapvető tartalomstratégiád, amit kiegészíthetsz az alábbiakkal!

 

1. Ismerd meg célközönségedet

A tartalomkészítés mindig a közönség felmérésével kezdődik. Közönséged megismerésével nem csak azt derítheted ki, hogy pontosan miről szeretnének hallani lehetséges és meglévő ügyfeleid, hanem arról is, hogy milyen tartalomtípusok formájában preferálják ezeket az információkat.
Miközben ideális ügyfeleid buyer personáit állítod össze, derítsd ki, hogy milyen típusú tartalmakkal élnek és hogy milyenekre vágynak. Ezek az információk segítenek majd szegmentálni közönségedet, hogy minden csoportnak az általuk preferált formákban készíthesd el üzeneteidet.
Íme néhány hasznos tudnivaló az egészségügy két nagy ügyfélszegmenséről:

 

Orvosok

A tapasztalt egészségügyi marketingesek jól tudják, hogy az orvosoknak különösen nehéz értékesíteni. Ezeknek a szakembereknek alig van idejük, nagyon megválogatják, hogy kikkel állnak le tárgyalni, és általában kapuőrök vigyáznak rájuk. Többségük egyáltalán nem nyitott az értékesítésre.
Ezzel szemben nagyon is nyitottak a hasznos adatokra és tényekre, a szakmabeliek véleményeire, illetve más hiteles, harmadik felektől származó információkra.
Amennyiben vállalatod képes biztosítani ezeket, az ilyen egészségügyi szakemberek is sokkal szívesebben fogadják majd ajánlataidat.

 

Fogyasztók

A legtöbb egészségügyi szervezetnek nehezére esik érdekes tartalmakat készíteni. Nem feltétlenül a színvonallal vagy a technikai szempontokkal van a baj, mindinkább azzal, hogy a tartalmak egyszerűen nem ösztönzik konverzióra a webhelyek látogatóit. Ennek általában két oka lehet: vagy nem igazítják üzenetüket a páciensek/ügyfelek igényeihez, vagy túl sok hangsúlyt fektetnek az önreklámra, amivel tönkre teszik a webhely felhasználói élményét.
A két éve tartó világjárványnak köszönhetően jelentősen megnőtt az igény a pontos és hasznos egészségügyi információkra. Mi több, az egyre rövidülő figyelem, a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák és az egymással versenyben álló prioritások csak tovább nehezítik az olyan marketingtartalmak létrehozását, amelyek mind a marketingcélokkal, mind az ügyfelek igényeivel párhuzamban állnak.
Egy egészégügyi tartalommarketingesnek modern, testreszabott stratégiákat kell alkalmaznia, ha szeretné hatékonyan elérni célközönségét.

 

2. Határozd meg célodat

Azon kívül, hogy megismered közönségedet, a legjobb egészségügyi tartalommarketing-típusok kiválasztásában sokat segít, ha tisztában vagy üzeneteid céljával is.
Fontos, hogy mindig legyen valamilyen konkrét célod. Ha egy-egy tartalmaddal túl sokat próbálsz egyszerre elérni, akkor azzal mind a tartalomszerzők, mind a tartalomstratégiai szakértők feladatát megnehezíted.
Lássuk tehát a legalapvetőbb tartalomcélokat, illetve, hogy milyen tartalomtípusokkal érdemes kidolgozni őket:

 

Oktató célú tartalmak

A COVID-19 járvány az egészségügy minden területét megváltoztatta, beleértve a páciensek és egészségügyi ellátóik között kiépült kapcsolatokat is. Ebből kifolyólag a hatékony egészségügyi tartalomstratégiák is a megelőzésre és a gondozásra kezdtek el koncentrálni.
Az oktató jellegű tartalmak a keresőoptimalizáláshoz és az organikus forgalom bevonzásához is fontosak. Az oktató jellegű egészségügyi tartalmak általában könnyedén hozzáférhetők és egyszerű nyelvezettel íródnak.
Persze számos egészségügyi márka készít jobbnál jobb oktató tartalmakat az internetre, ezért, ha szeretnél kitűnni a tömegből, akkor egyedi, minőségi és érdekes témájú tartalmakat kell készítened közönséges számára, a megfelelő formátumokban.

 

Oktató célú tartalmak például:

  • egészségügyi szolgáltatások
  • egészségügyi beavatkozások
  • betegségek és egészségügyi állapotok
  • kezelések
  • gyógyszerek és étrendkiegészítők
  • ügyintézési folyamatok
  • pácienseknek és látogatóknak szóló útmutatók

 

Tartalomtípusok oktató jellegű tartalmakhoz:

  • landing oldalak
  • online útmutatók
  • tanulmányok
  • e-könyvek
  • blogbejegyzések
  • brosúrák
  • videók

 

Tájékoztató célú tartalmak

A tájékoztató, vagy információs célú tartalmak megnevezése meglehetősen beszédes, hiszen fő céljuk, hogy hasznos információkról tájékoztassák célközönségedet. A tájékoztató jellegű tartalmak könnyedén elérhetők, lényegre törők és könnyedén értelmezhetők.
Az oktató célú tartalmakkal ellentétben tájékoztató jellegű tartalmak nem feltétlenül érdekesek, hanem elérhetőségekre és más alapvető információkra összpontosítanak.

 

Tájékoztató célú tartalmak például:

  • számlázási és biztosítási tudnivalók
  • egészségügyi osztályok és központok
  • orvosok, specialisták, a cég története stb.
  • elérhetőségek

 

Tartalomtípusok tájékoztató célú tartalmakhoz:

  • landing oldalak a webhelyen
  • „Rólunk” oldal a webhelyen
  • „Elérhetőségek” vagy „Kapcsolat” oldal a webhelyen

 

Bejelentések és hírek

Ez a kategória is magától értetődő. Olyan egészségügyi hírek és bejelentések tartoznak ide, amelyek az adott egészségügyi ágazattal, magával a céggel vagy a páciensekkel kapcsolatosak.

Bejelentések és hírek például:

  • legfrissebb egészségügyi tájékoztatások
  • új helyszíneken megnyílt rendelők
  • új termékek, szolgáltatások vagy kezelési opciók
  • új orvosok, ápolók és további munkatársak
  • évfordulók, díjak

 

Tartalomtípusok a bejelentésekhez és hírekhez:

  • cikkek
  • blogbejegyzések
  • közösségi médiás bejegyzések
  • hírlevelek
  • sajtótájékoztatók

 

Események

Amennyiben egészségügyi céged valamilyen eseményre vagy rendezvényre készül, ezti s érdemes megosztanod közönségeddel. Továbbá összefoglalókat is készíthetsz egy-egy esemény után.

Események például:

  • céges események
  • adománygyűjtések
  • közösségi események és rendezvények

 

Tartalomtípusok az eseményekhez:

  • hírlevelek
  • közösségi médiás bejegyzések
  • külön landing oldal a céges eseménynek
  • blogbejegyzések

 

3. Tartsd szem előtt a marketingtölcsért

Ahhoz, hogy határozott célú, hatékony tartalmakat készíthess, ismerned kell ideális ügyfeleid viselkedését. Hol keresnek maguknak információt és milyen formában szeretik „fogyasztani” azt a marketingtölcsér (más néven az ügyfél utazásának) különböző szakaszaiban?
Minden szakaszban tisztában kell lenned az igényeikkel, hogy a lehető legjobb tartalmakat készíthesd el számukra.

 

A tölcsér teteje

Az ügyfél útja a tölcsér tetején veszi kezdetét, amikor közönséged tagjai még nincsenek elköteleződve. Általában a Google-on vagy valamelyik közösségi platformon próbálnak információhoz jutni. Ilyenkor minőségi, releváns tartalmakat kell biztosítanod számukra jól optimalizált blogbejegyzések és figyelemfelkeltő közösségi bejegyzések formájában.

 

A tölcsér közepe

Ekkor zajlik az értékbecslés. Meg kell mutatnod az érdeklődőknek, hogy a te egészségügyi márkád a meghatározó szaktekintély az adott területen. Ezt megteheted tanulmányok, e-könyvek és más tartalmak segítségével, amelyekért cserébe például elkérheted email címüket hírlevélküldés céljából. Ezt követően már emailen keresztül is tarthatod a kapcsolatot az érdeklődőkkel.

 

Néhány megjegyzés az email marketingről

Az email marketing a mai napig egy hatékony csatorna az érdeklődők elérésére. Ha jól csinálod és feliratkozóid vevők is üzeneteidre, akkor az email marketing a konverziók egy nagyon költséghatékony módja lehet. Mi több, meglévő pácienseidet/ügyfeleidet is ösztönözheted rá, hogy a következő alkalommal is hozzád forduljanak, ha ismét egészségügyi segítségre lenne szükségük.
Fontos persze odafigyelni az emailküldés szabályaira, például, hogy csak akkor küldhetsz bármilyen marketingcélú emailt ügyfeleidnek, ha ezt ők kifejezetten engedélyezték neked. Ezen felül minden üzenetedben helyezz el egy leiratkozó linket is, hogy ügyfeleid bármikor visszamondhassák feliratkozásukat.
Az email listák továbbá különböző szempontok szerint szegmentálhatók is, ami segít a célzott üzenetek megalkotásában. Mindemellett érdemes ezt az automatizálással is párosítani, hogy a legfontosabb értesítéseket és válaszokat rögtön megkaphassák pácienseid.

 

A tölcsér alja

Ahogy az érdeklődők egyre jobban megismerik cégedet a különböző tartalmakon keresztül, és egyre jobban megbíznak benned, úgy egyre nyitottabbakká is válnak a közvetlen kommunikációra márkáddal. A webináriumok, események és bemutatók mind lehetőséget kínálnak arra, hogy újra és újra demonstráld szaktudásodat és hogy megtaláld azokat az érdeklődőket, akik komolyan is megfontolnák kínálatodat.

 

4. Hozd ki a legtöbbet tartalmaidból

Habár mindenképpen fontos, hogy rendszeresen új tartalmakkal állj elő közönséged számára, meglévő tartalmaid úrjahasznosításával is komoly sikereket érhetsz el az egészségügyi marketingben.
Egy korábban már elkészült és sikeres tartalom új formában új közönségeket érhet el. Egy népszerű blogbejegyzésből például videót készíthetsz, vagy össze is fűzhetsz több ilyen cikket egy e-könyvbe. A lehetőségek listája szinte végtelen.
Fontos továbbá észben tartanod, hogy a tartalommarketing nem csak webhelyeden történhet. Az internet számos digitális csatornát kínál ehhez, és ha ezeken közönséged is jelen van, akkor valószínűleg megéri majd némi figyelmet fordítanod rájuk. Ilyenek például a YouTube, illetve az olyan közösségi platformok is, mint a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn.
Tartalmaidat e mellett arra is felhasználhatod, hogy megállapítsd, mely látogatóid mik iránt érdeklődnek, hogy ezek alapján újra megcélozhasd őket valamelyik remarketing csatornán keresztül.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!