2019 legerősebb marketing trendjei - Integráld online marketing stratégiádba a legfontosabb elemeket

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek lesznek 2019 legfontosabb marketingtrendjei

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Az online marketing kínálta lehetőségek tárháza végtelen. Nem azt kell felismernünk, hogy egy erős online kommunikációval egy cég vagy vállalkozás akár felhasználók millióihoz érhet el – és értékesítheti így hatékonyan termékét vagy szolgáltatását – hanem azon kell elgondolkodnunk, hogyan hozhatunk ki még többet az online marketing stratégiánkból, hogyan alakíthatjuk előnyünkre a legújabb trendeket.

 

2019 már tavaly is számos újdonságot ígért. Most csokorba szedtük a legfontosabb elemeket, amiket neked is érdemes stratégiádba integrálnod, esetleg azokhoz alakítanod a már meglévő eszközeidet.

1. A Facebook változó szerepe

A Facebook továbbra is a világ elsőszámú közösségi hálózata, azonban demográfiai összetétele látványos – és sokak számára aggasztó – változáson megy keresztül. Az Egyesült Államokban például a felhasználók 41%-a 65 év feletti, ami egyértelműen arra utal, hogy a fiatalok sorra hagyják ott a platformot.

 

Ha visszaemlékezünk egy kicsit a Facebook előző években kirobbant botrányaira, akkor ez nem is olyan meglepő. A modern felhasználók számára fontos személyes adataik védelme, és sokakat még a 2018-ban bevezetett GDPR sem volt képes meggyőzni arról, hogy a Facebook biztonságos helynek számít ilyen szempontból. Ha tehát 2019-ben továbbra is használni szeretnéd a Facebookot marketingstratégiádban, akkor gondolkodj el rajta, hogy milyen közönséget is szeretnél megcélozni rajta. Érdemes megvizsgálni Facebook oldalad analitikáit, hogy kiderítsd, jó úton haladsz-e célközönséged eléréséhez.

 

2. Az Instagram a fiatalok kedvence

Ha Mark Zuckerberg nem vásárolta volna meg az Instagramot 2012-ben, akkor most nagy bajban lenne, ugyanis a népszerű képmegosztó alkalmazás az, ami a fiatalokat „lopkodja” a Facebooktól. A képek és videók megosztására is alkalmas platform kifejezetten ilyen tartalmakra lett kiélezve, méghozzá okostelefonokra, így nem csoda, hogy annyira kedveltté vált a 30 év alatti korosztály köreiben.

 

Az Instagram 2018-ban lépte túl az egymilliárd felhasználót (amiből havi szinten több száz millióan aktívak is). Ha 2019-ben a fiatalabb korosztályt szeretnéd megcélozni, akkor jobban teszed, ha itt próbálkozol vele első körben.

 

Felpezsdítenéd Instagram oldaladat? Szeretnél még több releváns, aktív követőt, vagy akár segítségével több látogatót webhelyedre, konverziót céged vagy vállalkozásod számára? Tudjuk, hogyan állj neki! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

3. Egyre több a chatbot

Azoknak, akik 2019-ben még mindig nem tudják, hogy mik azok a chatbotok: lényegében olyan digitális asszisztensekről van szó, amelyeket a különböző cégek webhelyükön, vagy éppen üzenetküldő alkalmazásokban használnak, többek között ügyfélszolgálati célokra, vagy hogy elérhetőbbé tegyenek velük bizonyos funkciókat (pl. vásárlás, adatlekérés, stb.) a felhasználók számára.

 

A chatbotok az elmúlt években kezdtek elterjedni, és ma már gépi tanulással is felruházzák őket, ami azt jelenti, hogy képesek „megtanulni” a felhasználók szokásait, és ezekhez igazítani működésüket, segítségnyújtásukat.

 

A Facebookon, pontosabban a Messenger alkalmazásban rengeteg chatbotot használtak már 2018-ban is. Ezek az asszisztensek – amikkel a felhasználó hasonlóképpen kommunikál, mint egy másik, chatelő emberrel – képesek ügyfélszolgálati feladatokat ellátni, lekérhető tőlük egy időjárás-jelentés, rendelhetők velük különböző termékek, és így tovább. Ahogy ez a technológia egyre fejlődik, úgy egyre több cég számára válik majd elérhetővé, és egyre több helyen találkozhatunk vele. 

 

4. 2019, a videó éve

Az internetfelhasználók többsége „fogyaszt” valamilyen formában videókat az interneten. A YouTube csupán egy a temérdek platform közül, ami ilyen funkciókat kínál – a 2018-ban bejelentett IGTV egy remek példa arra, hogy a legnagyobb márkák is komolyan veszik a videómarketing trendjét.

 

Most persze vitázhatnánk azon, hogy valami, ami ennyire a hétköznapok részévé vált, és ilyen sok ideje jelen van valóban trend-e, de most nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy 2019-ben is éppen olyan fontos lesz videómarketinggel foglalkozni, mint korábban – vagy még fontosabb is.

 

5. Az élő videó sem megy sehová

Kivéve persze több millió néző okostelefonjára, valós időben. Habár a videó továbbra is az egyik vezető tartalomtípus, nem feledkezhetünk meg a digitális marketing egyik legígéretesebb trendjéről, az élő videóról sem.

 

A videó megtekintésére alkalmas eszközök (értsd okostelefonok) már mindenki zsebében ott vannak. A videókról tudjuk azt is, hogy rengeteg aktivitást ki lehet váltani velük a felhasználókból. A videók korának következő szakaszát a különböző videóközvetítő platformok elterjedése jelzi. Persze itt nem csak új platformokra kell gondolni – többek között Facebookon is lehet élő közvetítéseket indítani, de ez csupán egy példa a sok közül. Mostanában szívesen kombinálják ezt egy másik trenddel – az influencer marketinggel. A lehetőségek sora szinte végtelen.

 

6. A tartalom továbbra is a király

A tartalommarketing még mindig minden valamirevaló digitálismarketing-stratégia fontos része. A tartalom minősége továbbra is elsődleges, de a közeljövőben egyre fontosabb lesz ismerni a célközönséget is, hiszen csak így biztosítható a tartalmak relevanciája is.

 

Szó sincs arról, hogy az általános közönségnek szóló tartalmak háttérbe szorulnának, azonban komolyabb hangsúly kerül a speciális témákat feldolgozó, résközönségeket megcélzó tartalmakra is.

 

7. A személyreszabottság lesz a sikeres email marketing titka

Az email továbbra is a leghatékonyabb marketingcsatornák egyike, hiszen milliárdok használják világszerte személyes, üzleti, és egyéb jellegű kommunikációra. Habár az email marketing 2018-ban valamivel szigorúbbá vált a GDPR-nak köszönhetően, ha szabályosan végzi az ember, akkor keresve sem találhatunk hatékonyabb eszközt egy marketinges digitális arzenáljában.

 

Azonban az email marketing ma már nem úgy néz ki, mint 10, vagy kár 5 évvel ezelőtt. A terület legfontosabb kulcsszavai 2019-ben az automatizálás és a személyreszabottság lesznek. Az emberek többsége nem csak élvezi, hanem egyszerűen elvárja, hogy egy modern szolgáltató személyreszabott üzeneteket küldjön neki, legyen szó egyszerű kommunikációról, hírlevelekről, vagy exkluzív ajánlatokról.

 

8. A hangos interakciók hódítása

Az olyan hangos asszisztensek, mint a Google, a Siri, vagy az Alexa egyre több amerikai háztartásban vannak jelen és várják az otthoniak parancsát. Ezek az eszközök egyre több mindenre képesek, de igazi előnyük az okostelefonokkal szemben, hogy használatuk egyszerűen kényelmesebb – könnyebb szóban megkérni egy eszközt valamire, mint kézzel bepötyögni azt egy telefonba.

 

Habár még odébb van, hogy ezek a technológiák a hazai otthonokban is megjelenjenek, a hangalapú keresés már az itthon kapható okostelefonokban is működik. Ez a fajta keresés sokban különbözik a kulcsszavas, begépelt lekérdezésektől, ezért másképpen is kell optimalizálni rájuk.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!