Professzionális segítséget szeretnél közösségi média marketingedhez? 2008-óta foglalkozunk vele, folyamatosan frissítjük tudásunk, kezelünk több millió követőt, segtünk! Kattints IDE!
A legjobb eredmények érdekében fontos, hogy olyan platformokat válassz, amik segítenek üzleti céljaid (és persze ideális vendégeid) elérésében. Ebben segít az alábbi cikk is, amiben egy általános útmutatót olvashatsz minden népszerűbb közösségi média platformról.
Különösen fontos egy csoport használata, amelyben lelkes utazókból álló közösségeket építhetsz fel szállodád márkája köré. Persze más csoportokban is ajánlott aktívan jelen lenned márkáddal, és részt venned az ott zajló beszélgetésekben. Így óriási közönségekhez juthatsz el, és egyszerre hasznos tanácsokkal is elláthatod őket, hiszen az első benyomás nagyon fontos.
A Facebookon mindemellett precízen célzott hirdetéseket is létrehozhatsz ideális ügyfeleid elérése vagy újbóli megszólítása érdekében.
Íme néhány hasznos statisztika a Facebook felhasználóiról:
- A 18-24 évesek 18,1%-a használja a Facebookot
- A 25-34 évesek 23,7%-a használja a Facebookot
- A 35-44 évesek 18,1%-a használja a Facebookot
- A 45-54 évesek 13,6%-a használja a Facebookot
- Az 55-64 évesek 11%-a használja a Facebookot
- A 65 év felettiek 10,6%-a használja a Facebookot
Ott vannak például a történetek („stories”), amelyek tökéletesen az aktuális, akár valós időben zajló események és történések megosztására, legyen szó akár influencerekről, vendégekről vagy személyzetedről. Mi több, a temérdek funkció segítségével könnyedén bemutathatod potenciális partnereidet egy kampányban (éttermek, szórakozóhelyek stb.)
A történeteknek továbbá nem muszáj végleg eltűnniük az Instagramról, ugyanis ezek hosszútávon is rögzíthetők, hogy később is megtekinthetők legyenek egy influencer fiókján.
Hasonló népszerűségnek örvendenek az Instagram Reelek – ezek azok a rövid videók, amelyekkel a Meta a TikTokkal próbál lépést tartani. Érdemes ezekben az aktuális trendekre koncentrálni, illetve hasznos tippeket vagy érdekességeket megosztani az érdeklődő utazókkal.
TikTok
A TikTok a közösségi média ifjú titánja. Habár messze nem olyan rég óta van a köztudatban, mint a Facebook vagy az Instagram, mára már ezekkel az óriásokkal versenyzik népszerűségében. A TikTokon nem csupán inspirálhatod követőidet, hanem segítséget is nyújthatsz nekik utazásaik megtervezésében.A fiatalabb generációk előszeretettel böngészik ezt a platformot tájékozódás céljából. Egyesek az „új Google” néven emlegetik, ami, habár túlzásnak hangzik, nem áll olyan messze az igazságtól. A TechCrunch 2022-es adatai szerint a felhasználók 40%-a használja a TikTokot keresőmotorként a Google helyett.
Fontos persze észben tartani, hogy fiatal közönsége ellenére a TikTok az idősebb korosztályban is egyre népszerűbb, tehát nem érdemes beskatulyázni.
A TikTok szintén kiváló az influencerekkel való együttműködésre, hogy márkád híre minél több
lehetséges ügyfélhez eljusson. A platformon a rövid videóké a főszerep, amiket sok influencer tökéletesen használ a különböző úticélok bemutatására.
A Pinterest felhasználói táblákat készítenek, amelyekre aztán úticélokat, utazási tippeket, listákat és programterveket tűznek ki. Ilyen kitűzött bejegyzéseket („pineket”) te magad is készíthetsz a platformra, és érdemes őket releváns kulcsszókkal is ellátni, hogy minél több lehetséges ügyfeled találjon rájuk a kereső funkció használata közben.
YouTube
A YouTube a megfelelő választás közösségi média marketingedhez, ha elsősorban hosszabb formátumú videókkal szeretnéd lenyűgözni az utazókat. Videóid lehetnek tájékoztató jellegűek, szórakoztatók vagy épp mindkettő, de az inspirációnak is bőven van hely ezen a vizuális platformon.Az utazásukat tervező érdeklődők ízelítőt kaphatnak általad kínált élményekről saját vagy egy influencer tartalmain keresztül.
A YouTube-on megéri nagyban gondolkodni, de persze itt is rendelkezésre állnak a népszerű rövid videók „Shorts” néven, amiket hasonlóan érdemes használni, mint más platformokon.
A Redditen tehát nagyon fontos az őszinteség és a hitelesség. Ha márkád nevében próbálsz kommunikálni rajta egy célközönséggel, akkor igazodnod kell a platform mentalitásához és valódi értékkel kell hozzájárulnod az épp zajló beszélgetésekhez.
A Redditezők rendszeresen kérik ki mások véleményeit egy szálláshellyel vagy annak környékével kapcsolatban, szóval határozottan érdemes legalább odafigyelni rá. Ha viszont aktívan próbálsz jelen lenni rajta, akkor nem szabad értékesítői szögből megközelítened.
X (azaz Twitter)
A sokak által továbbra is Twitterként ismert X egy érdekes platform, ha a turizmusról van szó. Az X lehetőséget biztosít rá, hogy gyorsan és röviden oszthass meg kulcsfontosságú információkat követőiddel, legyen szó aktuális eseményekről, hírekről vagy más bejelentésekről.Sok más platformhoz hasonlóan itt is közvetlenül léphetsz kapcsolatba a többi felhasználóval, és egy egész közösséget építhetsz fel márkád köré. Az X továbbá egy remek platform az aktuális trendek nyomon követésére és az azokban való részvételre is.
Threads
A Threads az Instagram egyik kiegészítő platformja, ami működésében leginkább az X-hez hasonlítható. Az Instagrammal ellentétben a Threads lehetővé teszi a csak szöveges bejegyzések publikálását is, legfeljebb 500 karakterig (persze ezekhez képek és videók is mellékelhetők).A Threads közössége jelenleg javarészt az Instagram felhasználóiból áll, tehát érdemes foglalkozni vele, ha elsősorban az Instagramon szeretnéd népszerűsíteni márkádat.
Twitch
A Twitch egy streamelésre, azaz (élő) közvetítésekre kiélezett platform, ahol a közvetítők (streamerek) egy hatalmas, aktívan érdeklődő közönségnek mutathatják be, amit csak szeretnének. Twitch elsősorban a játékosok köreiben is népszerű, de egyes kreatív influencerek megtalálták a módját, hogy hogyan népszerűsítsék partnereik kínálatát hiteles módon.Ennek köszönhetően a Twitch is bővítette szerepkörét az online marketing világában, ámbár még mindig első sorban a videojátékok kedvelőit vonzza.
A Twitch influencerek élőben mutathatják be az úticélokat a követőknek, ami nagyban hozzájárul az ilyen promóciók hitelességéhez.
A LinkedIn legnagyobb előnye a hitelessége. Ezen a platformon a szavahihetőségé és a bizalomé a főszerep, amire marketinged során is ügyelned kell.
A platformon továbbá számos olyan üzleti kapcsolatra is szert tehetsz, amelyeket később keresztpromóciók vagy egyéb partneri megállapodások formájában hasznosíthatsz.
E mellett lépést tarthatsz a legújabb ipari szakmai trendekkel, hogy egy lépéssel versenytársaid előtt maradhass.