2019 közösségi média trendjei: Hogyan tűnj ki a tömegből? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 közösségi média marketing trend, amikkel 2019-ben az élre törhetsz

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

2019-ben világszerte emberek milliárdjai használják a közösségi médiát, aminek durván 42%-át mobilfelhasználók teszik ki (2019 januári globális átlag a Statista szerint). A közösségi média tagadhatatlanul is életünk részévé vált, így nem csoda, hogy a társadalommal és az új technikák fejlődésével párhuzamosan folyamatos változáson is megy keresztül.

Ez egy marketinges számára egyszerre jelenthet áldást és átkot is: rendszeresen jelennek meg új technológiák és eszközök, amelyek új kommunikációs csatornákat nyitnak meg a márkák és ügyfeleik között, de marketinges legyen a talpán, aki képes lépést tartani azzal az elképesztő tempóval, amit a közösségi média diktál.

 

A márkák számára egyre fontosabb ott és olyan módon felvenni a kapcsolatot közönségükkel, ahol és ahogyan ők azt preferálják – erre a megannyi közösségi platform kiváló lehetőséget nyújt, hisz a fiatalok megcélzására ott az Instagram, a profik a LinkedInen vannak, a Facebook pedig általánosságban a legtöbb demográfiai csoportot lefedi.

 

De mi a helyzet azokkal a trendekkel, amelyek a legtöbb közösségi hálózatra kiterjednek majd az előttünk álló évben? Mik azok az irányzatok, szokások, amik meghatározzák, hogy hogyan is kell „marketingelni” a közösségi médián 2019-ben? Nos, cikkünk pontosan erről szól…

 

1. Másképpen fogyasztjuk a tartalmakat


A videós tartalmak továbbra is az élen szárnyalnak, de mivel ez senkinek nem újdonság, és manapság már mindenki videókat gyárt, egyre nehezebb kitűnni a tömegből. A VIdyard szerint összesen 8 másodperced van arra, hogy valakinek megkaparintsd a figyelmét ezzel a legnépszerűbb tartalomtípussal, különben búcsút inthetsz neki.

 

Szóval mi a megoldás? Hogyan tűnhetsz ki a tömegből, és készíthetsz érdekes videókat?


Készíts rövid videókat az Instagramra


Ez az elsődleges tipp a videókkal kapcsolatban. A rövid, könnyedén emészthető videók – az emberek egyre rövidülő koncentrációs képességei miatt – rohamosan terjednek. Töltsd fel 15-60 másodperces videókat az Instagramra vagy a történetek közé, és ne felejtsd el fókuszba rakni őket, hogy tovább láthatók maradjanak.

 

Miről érdemes videókat készíteni?


A rövid formátummal meglepően sok mindent bemutathatsz:

  • Készíts történeteket új termékeidről, és mutasd be, hogy mikre érdemes használni őket
  • Készíts összefoglaló videókat a termékértékelésekről, és mutasd be elégedett vásárlóid sikertörténeteit
  • Készíts kulisszák mögötti videókat egy eseményről
  • Mutasd be, hogy hogyan készül terméked
  • Mutasd be, hogy hogyan zajlik egy nap, vagy egy munkafolyamat cégednél
  • Kérj meg egy influencert, hogy „vegye át az irányítást” márkád Instagram fiókja felett egy napra, és készítsen tartalmakat arra közönséged (és saját közönsége) számára

 

Minél tovább nézik az emberek a videóidat, annál több felhasználó hírfolyamában jelennek majd meg. E mellett ne feledkezz meg a hashtagek, említések, földrajzi címkék használatáról sem, hogy a felhasználók minél egyszerűbben rátalálhassanak tartalmaidra.

 

 

Alkalmazd a kiterjesztett valóságot


Egy olyan digitális világban, ahol mindenki képekkel és videókkal próbálja lenyűgözni közönségét, nehéz igazán egyedinek mutatkozni – főleg ha te is így teszel. Emelkedj hát ki a tömegből a kiterjesztett valóság segítségével, amire garantáltan többen figyelnek majd oda, mint egy egyszerű hirdetésre.

 

A kiterjesztett valóság új lehetőségeket ad mind a marketingesek, mind a felhasználók kezébe – az utóbbiak esetén akár szó szerint. Mivel ez a technológia még gyerekcipőben jár (de már most rohamosan fejlődik), kevesen vették át, és az emberek nem igazán szoktak hozzá. Ezt kell kihasználnod, és valami igazán egyedit készíteni számukra, ami egyelőre még nem olyan nehéz.

 

 

2. Megérkezett a mesterséges intelligencia


A mesterséges intelligencia itt van, és megállás nélkül fejlődik. Egyre több eszközben és alkalmazásban jelenik meg, megkönnyítve ezzel hétköznapi, vagy kevésbé hétköznapi feladatainkat. A hangos otthoni segédektől kezdve a képfelismerő algoritmusokon át az adatfeldolgozó rendszerekig rengeteg újdonságot kínál az informatika e területe a marketingeseknek is.

 

A mesterséges intelligencia szerepe az ügyfélszolgálatban


Manapság senkinek nem újdonság, hogy ha pozitív élményeket biztosítasz az embereknek, akkor sokkal valószínűbb, hogy hű, visszatérő ügyfelei lesznek márkádnak. Ez különösen igaz a mai digitális világban, ahol a felhasználók gördülékeny, akadálymentes élményekre vágynak.

 

Itt lépnek színre a chatbotok, amelyekről nem idén olvashatunk először, hiszen már jó ideje elkezdték átformálni az online ügyfélszolgálat fogalmát. Az ügyfélszolgálat az a pont, ami az ügyfélélmények nagy részét biztosítja a vásárlók számára, és a mesterséges intelligencia (főleg ha gépi tanulással is fel van szerelve) képes személyre szabott ügyfélszolgálatot kínálni minden felhasználónak, az év 365 napjának minden percében, fáradhatatlanul.

 

Egyre több márka alkalmaz chatbotokat, és biztos lehetsz benne, hogy 2019-ben még több ilyen márkával találkozol majd. Persze a chatbotok sem tökéletesek, és vannak olyan problémák amiket még messze nem képesek megoldani, vagy egyáltalán értelmezni.

 

Ennek ellenére számos ügyfélszolgálati feladatot képesek ellátni az egyszerű tanácsadástól kezdve a rendelések kezelésén át a problémák jelentéséig – vész esetén pedig rögtön értesíthetnek egy valódi ügyfélszolgálatost, aki személyesen veheti át az ügyfél kezelését.

 

 

A mesterséges intelligencia, mint a tartalomterjesztés eszköze


A chatbotok, egész pontosan a „messenger marketing” lehetővé teszi, hogy tartalmaiddal minél több felhasználót érhess el. Míg az emailek durván 20-21%-os megnyitási arányt kínálnak, addig az üzenetküldő alkalmazásokon küldött linkek megnyitási aránya 98% is lehet.

 

 

3. Mikroinfluencerek


Az influencer marketing sosem volt annyira népszerű, mint manapság, azonban az influencerek árai követőbázisuk növekedésével egyre magasabbra kúsznak. Ez komoly probléma a kis- és középvállalkozások számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak, hogy a legnagyobb influencereken keresztül érjenek el új közönségeket.

 

Szerencsére számukra is van megoldás, méghozzá az úgynevezett mikroinfluencerek. Ezek az influencerek csupán a nagyobb nevek követőinek töredékét foglalkoztatják, de ez egy sokkal közvetlenebb, szorosabb kapcsolatot tesz lehetővé közük és közönségük között, amit minden márka megirigyelhetne. Mindezt persze jóval kevesebb pénzért kínálják, mint a nagyobb nevek.

 

Az influencer marketingben sokáig azt nézték a márkák, hogy kinek van több követője, azonban ahogy egyre többen próbálnak csalással nagyobb követőbázist szerezni (ami ellen az Instagram tavaly drasztikusan fellépett), úgy egyre kevésbé válik fontos mutatóvá a követők száma. Ha igazán jó influencert szeretnél találni, akkor érdeklődj az aktivitási arányukról!

 

 

4. Bizalom


Itt az ideje, hogy a márkák visszaszerezzék a vásárlók bizalmát. Az emberek manapság nagyon is tisztában vannak vele, hogy hogyan működik a marketing, és egyre aktívabban próbálják kizárni a reklámokat hétköznapijaikból.

 

Idén létfontosságú lesz márkád számára, hogy őszinte, átlátszó legyen a közönségével, és kiálljon azon értékek mellett, amelyek miatt az emberek megszerették.

 

Ne feledd: a legértékesebb marketing szájról szájra terjed, és ha kiváló termékeket, szolgáltatásokat, és ügyfélélményt kínálsz az embereknek, akkor boldogan és önkéntesen számolnak majd be márkádról másoknak is.

 

Ezen kívül próbálkozz az alábbiakkal, ha némi pezsgést szeretnél kelteni márkád neve körül:

  • Készíts egy márkás hashtaget és ösztönözd arra a felhasználókat, hogy használják azt, és osszák meg kedvenc emlékeiket márkáddal, termékeiddel, vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban.
  • Indíts be beszélgetéseket történeteiddel, képeiddel, videóiddal, rendezz versenyeket, vagy támogass egy nemes ügyet, ezzel is bizonyítva, hogy milyen értékeket képvisel márkád. 
     

Ha Te is szeretnél hatékony közösségi média marketinget, de nem tudod hogyan is kezdj hozzá, akkor mi segítünk! Kérd személyes online marketing konzultációnkat! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!