2019 közösségi média trendjei: Hogyan tűnj ki a tömegből? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 közösségi média marketing trend, amikkel 2019-ben az élre törhetsz

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

2019-ben világszerte emberek milliárdjai használják a közösségi médiát, aminek durván 42%-át mobilfelhasználók teszik ki (2019 januári globális átlag a Statista szerint). A közösségi média tagadhatatlanul is életünk részévé vált, így nem csoda, hogy a társadalommal és az új technikák fejlődésével párhuzamosan folyamatos változáson is megy keresztül.

Ez egy marketinges számára egyszerre jelenthet áldást és átkot is: rendszeresen jelennek meg új technológiák és eszközök, amelyek új kommunikációs csatornákat nyitnak meg a márkák és ügyfeleik között, de marketinges legyen a talpán, aki képes lépést tartani azzal az elképesztő tempóval, amit a közösségi média diktál.

 

A márkák számára egyre fontosabb ott és olyan módon felvenni a kapcsolatot közönségükkel, ahol és ahogyan ők azt preferálják – erre a megannyi közösségi platform kiváló lehetőséget nyújt, hisz a fiatalok megcélzására ott az Instagram, a profik a LinkedInen vannak, a Facebook pedig általánosságban a legtöbb demográfiai csoportot lefedi.

 

De mi a helyzet azokkal a trendekkel, amelyek a legtöbb közösségi hálózatra kiterjednek majd az előttünk álló évben? Mik azok az irányzatok, szokások, amik meghatározzák, hogy hogyan is kell „marketingelni” a közösségi médián 2019-ben? Nos, cikkünk pontosan erről szól…

 

1. Másképpen fogyasztjuk a tartalmakat


A videós tartalmak továbbra is az élen szárnyalnak, de mivel ez senkinek nem újdonság, és manapság már mindenki videókat gyárt, egyre nehezebb kitűnni a tömegből. A VIdyard szerint összesen 8 másodperced van arra, hogy valakinek megkaparintsd a figyelmét ezzel a legnépszerűbb tartalomtípussal, különben búcsút inthetsz neki.

 

Szóval mi a megoldás? Hogyan tűnhetsz ki a tömegből, és készíthetsz érdekes videókat?


Készíts rövid videókat az Instagramra


Ez az elsődleges tipp a videókkal kapcsolatban. A rövid, könnyedén emészthető videók – az emberek egyre rövidülő koncentrációs képességei miatt – rohamosan terjednek. Töltsd fel 15-60 másodperces videókat az Instagramra vagy a történetek közé, és ne felejtsd el fókuszba rakni őket, hogy tovább láthatók maradjanak.

 

Miről érdemes videókat készíteni?


A rövid formátummal meglepően sok mindent bemutathatsz:

  • Készíts történeteket új termékeidről, és mutasd be, hogy mikre érdemes használni őket
  • Készíts összefoglaló videókat a termékértékelésekről, és mutasd be elégedett vásárlóid sikertörténeteit
  • Készíts kulisszák mögötti videókat egy eseményről
  • Mutasd be, hogy hogyan készül terméked
  • Mutasd be, hogy hogyan zajlik egy nap, vagy egy munkafolyamat cégednél
  • Kérj meg egy influencert, hogy „vegye át az irányítást” márkád Instagram fiókja felett egy napra, és készítsen tartalmakat arra közönséged (és saját közönsége) számára

 

Minél tovább nézik az emberek a videóidat, annál több felhasználó hírfolyamában jelennek majd meg. E mellett ne feledkezz meg a hashtagek, említések, földrajzi címkék használatáról sem, hogy a felhasználók minél egyszerűbben rátalálhassanak tartalmaidra.

 

 

Alkalmazd a kiterjesztett valóságot


Egy olyan digitális világban, ahol mindenki képekkel és videókkal próbálja lenyűgözni közönségét, nehéz igazán egyedinek mutatkozni – főleg ha te is így teszel. Emelkedj hát ki a tömegből a kiterjesztett valóság segítségével, amire garantáltan többen figyelnek majd oda, mint egy egyszerű hirdetésre.

 

A kiterjesztett valóság új lehetőségeket ad mind a marketingesek, mind a felhasználók kezébe – az utóbbiak esetén akár szó szerint. Mivel ez a technológia még gyerekcipőben jár (de már most rohamosan fejlődik), kevesen vették át, és az emberek nem igazán szoktak hozzá. Ezt kell kihasználnod, és valami igazán egyedit készíteni számukra, ami egyelőre még nem olyan nehéz.

 

 

2. Megérkezett a mesterséges intelligencia


A mesterséges intelligencia itt van, és megállás nélkül fejlődik. Egyre több eszközben és alkalmazásban jelenik meg, megkönnyítve ezzel hétköznapi, vagy kevésbé hétköznapi feladatainkat. A hangos otthoni segédektől kezdve a képfelismerő algoritmusokon át az adatfeldolgozó rendszerekig rengeteg újdonságot kínál az informatika e területe a marketingeseknek is.

 

A mesterséges intelligencia szerepe az ügyfélszolgálatban


Manapság senkinek nem újdonság, hogy ha pozitív élményeket biztosítasz az embereknek, akkor sokkal valószínűbb, hogy hű, visszatérő ügyfelei lesznek márkádnak. Ez különösen igaz a mai digitális világban, ahol a felhasználók gördülékeny, akadálymentes élményekre vágynak.

 

Itt lépnek színre a chatbotok, amelyekről nem idén olvashatunk először, hiszen már jó ideje elkezdték átformálni az online ügyfélszolgálat fogalmát. Az ügyfélszolgálat az a pont, ami az ügyfélélmények nagy részét biztosítja a vásárlók számára, és a mesterséges intelligencia (főleg ha gépi tanulással is fel van szerelve) képes személyre szabott ügyfélszolgálatot kínálni minden felhasználónak, az év 365 napjának minden percében, fáradhatatlanul.

 

Egyre több márka alkalmaz chatbotokat, és biztos lehetsz benne, hogy 2019-ben még több ilyen márkával találkozol majd. Persze a chatbotok sem tökéletesek, és vannak olyan problémák amiket még messze nem képesek megoldani, vagy egyáltalán értelmezni.

 

Ennek ellenére számos ügyfélszolgálati feladatot képesek ellátni az egyszerű tanácsadástól kezdve a rendelések kezelésén át a problémák jelentéséig – vész esetén pedig rögtön értesíthetnek egy valódi ügyfélszolgálatost, aki személyesen veheti át az ügyfél kezelését.

 

 

A mesterséges intelligencia, mint a tartalomterjesztés eszköze


A chatbotok, egész pontosan a „messenger marketing” lehetővé teszi, hogy tartalmaiddal minél több felhasználót érhess el. Míg az emailek durván 20-21%-os megnyitási arányt kínálnak, addig az üzenetküldő alkalmazásokon küldött linkek megnyitási aránya 98% is lehet.

 

 

3. Mikroinfluencerek


Az influencer marketing sosem volt annyira népszerű, mint manapság, azonban az influencerek árai követőbázisuk növekedésével egyre magasabbra kúsznak. Ez komoly probléma a kis- és középvállalkozások számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak, hogy a legnagyobb influencereken keresztül érjenek el új közönségeket.

 

Szerencsére számukra is van megoldás, méghozzá az úgynevezett mikroinfluencerek. Ezek az influencerek csupán a nagyobb nevek követőinek töredékét foglalkoztatják, de ez egy sokkal közvetlenebb, szorosabb kapcsolatot tesz lehetővé közük és közönségük között, amit minden márka megirigyelhetne. Mindezt persze jóval kevesebb pénzért kínálják, mint a nagyobb nevek.

 

Az influencer marketingben sokáig azt nézték a márkák, hogy kinek van több követője, azonban ahogy egyre többen próbálnak csalással nagyobb követőbázist szerezni (ami ellen az Instagram tavaly drasztikusan fellépett), úgy egyre kevésbé válik fontos mutatóvá a követők száma. Ha igazán jó influencert szeretnél találni, akkor érdeklődj az aktivitási arányukról!

 

 

4. Bizalom


Itt az ideje, hogy a márkák visszaszerezzék a vásárlók bizalmát. Az emberek manapság nagyon is tisztában vannak vele, hogy hogyan működik a marketing, és egyre aktívabban próbálják kizárni a reklámokat hétköznapijaikból.

 

Idén létfontosságú lesz márkád számára, hogy őszinte, átlátszó legyen a közönségével, és kiálljon azon értékek mellett, amelyek miatt az emberek megszerették.

 

Ne feledd: a legértékesebb marketing szájról szájra terjed, és ha kiváló termékeket, szolgáltatásokat, és ügyfélélményt kínálsz az embereknek, akkor boldogan és önkéntesen számolnak majd be márkádról másoknak is.

 

Ezen kívül próbálkozz az alábbiakkal, ha némi pezsgést szeretnél kelteni márkád neve körül:

  • Készíts egy márkás hashtaget és ösztönözd arra a felhasználókat, hogy használják azt, és osszák meg kedvenc emlékeiket márkáddal, termékeiddel, vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban.
  • Indíts be beszélgetéseket történeteiddel, képeiddel, videóiddal, rendezz versenyeket, vagy támogass egy nemes ügyet, ezzel is bizonyítva, hogy milyen értékeket képvisel márkád. 
     

Ha Te is szeretnél hatékony közösségi média marketinget, de nem tudod hogyan is kezdj hozzá, akkor mi segítünk! Kérd személyes online marketing konzultációnkat! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!