Közösségi média marketing stratégia: így alakítsd ki 6 lépésben!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így állítsd össze közösségi stratégiádat 6 egyszerű lépésben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A közösségi média a modern marketingesek egyik leghatékonyabb fegyvere lehet, de persze csak azok kezében, akik tudják is, hogy hogyan bánjanak vele. A különböző platformokkal nem csak ismertebbé teheti magát egy márka, hanem hűséges követőbázist is gyűjthet maga köré, ha megfelelő stílusban kommunikál célközönségével, hasznos tartalmakat oszt meg vele, és gyorsan reagál az ügyfelek visszajelzéseire.

Mindehhez természetesen egy stabil, összeszedett, és konkrét célokra épülő közösségi média marketing stratégiára lesz szükség, hiszen még a legegyszerűbb platformok kezelésébe is könnyedén bele lehet szédülni. Habár egy teljes stratégia kialakítása paltformtól, cégtől, közönségtől, és céloktól függ, íme néhány általános tanács, amiket érdemes megfogadni!

 

Szeretnél egy valóban hatékony stratégiát? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és alakítsuk ki együtt! 

 

1. Tanulj másoktól… Versenytársaid segítenek!

Mint minden marketingprojektet, egy közösségi médiás stratégia összeállítását is erősen ajánlott kutatással kezdeni. Első lépésként például nézd meg, hogy mit kínálnak a „többiek” a különböző platformokon (ugyanis biztos lehetsz benne, hogy a konkurencia is használja a közösségi médiát marketingjében).

 

Mint említettük, sok minden függ a közönségtől, a márkáktól, és a konkrét üzleti területtől is, amit éppen vizsgálsz, de még iparágakon belül is élesen eltérhet egymástól két konkurens cég kommunikációja. Mindezek ellenére jó tisztában lenni azzal, hogy ki mit csinál, és hogy ezekből mi működik nekik és mi nem.

 

Habár ebben számos közösségi eszköz segíthet, érdemes személyesen elvégezni ezeket a kutatásokat (vagy egy marketingirodára bízni a feladatot), hogy egy igazán részletes képet kapj arról, hogy kik és mivel versenyeznek.

 

2. Melyik platform a legfontosabb? Az, amelyiken célközönséged a legtöbb időt tölti! 

A közösségi média marketing egyik legfontosabb része, hogy tudd, hol érheted el közönségedet. Semmi értelme nincs időt, emberi erőforrásokat, és pénzt vesztegetni olyan platformokra, amiken ritkán fordulnak meg ideális ügyfeleid.

 

Ezeket a kulcsfontosságú adatokat többek között a Google Analytics felületén derítheted ki, továbbá itt találod közönséged demográfiai jellemzőit és viselkedését is, amelyek szintén hasznosak lesznek, amikor a tartalmak elkészítéséhez érsz.

 

Minden valamire való online közösségi platform kínál valamilyen analitikai felületet, amik további rálátást kínálnak közönséged viselkedésére, illetve tartalmaid teljesítményére. Ehhez persze egy meglévő fiókkal kell rendelkezned az adott közösségi platformon, de ha már valahol aktív vagy, akkor megnézheted, hogy milyen tartalmakat kedvel jobban közönséged kínálatodból.

 

3. Célok nélkül sehova!

A marketingesek rajonganak a mérhető értékekért, hiszen ezek mutatják meg nekik, hogy fáradozásaik és befektetéseik megtérülnek-e vagy sem. Mielőtt tehát egyáltalán egyetlen szó is papírra kerülne a stratégiát illetően, a marketingosztálynak olyan konkrét célokat kell kitűznie maga elé, amelyek reálisak a választott közösségi csatornák tekintetében.

 

Sok szervezet tűz ki maga elé konkrét, mérhető, elérhető, releváns, és időhöz kötött célokat (ez a SMART-modell lényege), ezzel biztosítva, hogy azok alkalmazkodjanak az általános céges célokhoz. Fontos, hogy minden lépést részletesen kidolgozzanak, hogy az egész csapat értse, miről van szó, és hogy mit szeretnének elérni.

 

Például a „több konverziót szeretnénk a Facebookról” nem elég konkrét cél, viszont a „25%-kal több konverziót szeretnénk a képes Facebook hirdetésekből a következő negyedévben” már sokkal határozottabb és érthetőbb.

 

4. Alkalmazkodj a platformon uralkodó trendekhez!

Függetlenül attól, hogy szórakoztatni, informálni, vagy oktatni szeretnéd közönségedet, semmiképpen ne próbáld meg minden csatornádon ugyan azt a taktikát alkalmazni. A különböző csatornák eltérő jellege nem feltétlenül teszi ezt lehetővé (ami jól működik az Instagramon, az a Twitteren már nem biztos hogy ugyan úgy fog).

 

Emellett fontos szempont az is, hogy a személyre szabott megközelítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy sokkal valósághűbb képet kapjanak arról, amit a tartalom szeretne elérni – így kezd majd el épülni egy komolyabb kapcsolat a felhasználókés a márka között.

 

Kétszer is meg kell gondolni, hogy rányomsz-e a „Küldés” gombra, miután elkészítettél egy közösségi bejegyzést, hiszen előfordulhat, hogy az adott tartalom sokkal hatékonyabb lenne más formátumban.

 

Ügyelned kell tehát arra, hogy a különböző marketingüzeneteket mindig az adott platformnak megfelelő módon közöld, illetve arra, hogy az üzenetek a felhasználóknak szóljanak.

 

5. Több szem többet lát… Vondd be a kollégákat is!

Nem kérdés, hogy a közösségi médiás felhasználók általában jobban bíznak más emberek bejegyzéseiben, mint a márkák üzeneteiben. Vond be tehát a többi alkalmazottat is cégedtől a marketingkommunikációba (értsd: kérd fel őket, hogy osszák meg a céges tartalmakat), hogy ezzel ne csak egy nagyobb közönség elé juttasd el marketingüzeneteidet, hanem hogy az alkalmazottakkal is éreztesd, mennyire fontosak is a cég számára.

 

6. Visszacsatolás nélkül nincs hatékony stratégia!

Nem egyszerű manapság érvényesülni a közösségi médián, hiszen minden nagyobb hálózatra elképesztő zaj jellemző. Az emberek hozzászoktak, hogy a nap 24 órájában tartalmakkal bombázzák őket, szóval valami igazán rendkívülit kell alkotnod, hogy megnyerd figyelmüket és érdeklődésüket.

 

Itt lépnek színre a platformok analitikai eszközei, amelyek megmutatják, hogy közönséged mikor a legaktívabb, és, ebből következően, hogy mikor érdemes posztolni a legjobb tartalmakat.

 

Az adatok elképesztően értékesnek bizonyulnak majd közösségi médiás stratégiád elkészítése és kivitelezése során. Nem csak a kutatási fázisban kell, hogy odafigyelj ezekre, hiszen minden egyes lépésednek következményei lesznek, és ezeket részletesen elemezned kell, hogy tudd, mi működik, és mi nem. Ezzel a hozzáállással rengeteg komoly hibát kerülhetsz el a jövőben, és idővel tökételesen kiismerheted, hogy mire hogy reagál közönséged. Mindezen adatok segíthetnek majd, hogy idővel minél több olyan tartalommal állj elő nekik, amikre pozitívan reagálnak majd.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!