Közösségi média statisztikák, tények és tudnivalók stratégiád felállításához - Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Érdekes statisztikák a közösségi média marketing világából

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

2018-ban a digitális marketingnek szerves részét képezi a közösségi média, mint marketingcsatorna, pontosabban különböző csatornák gyűjteménye. A legtöbb közösségi platform ma már olyan marketing lehetőségeket rejt magában, amiket hatékonyan kihasználva gazdaságos, de látványos eredményeket érhetsz el vállalatod, márkád számára.
 

Az emberek észre sem veszik, de szép lassan a közösségi média függőivé válnak, és gyakran néhány percet sem képesek eltölteni anélkül, hogy rápillantsanak értesítéseikre. A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok olyannyira hétköznapijaink részét képezik, hogy az ezeken látott tartalmak könnyedén megragadhatnak emlékezetünkben.

 

A következőkben nem feltétlenül egy trükköt, tippet, vagy módszert szeretnénk bemutatni, hanem egy nagy adag érdekes statisztikát a közösségi médiáról, ami garantáltan meggyőz majd arról, hogy megéri foglalkozni a marketing ezen ágazatával, és talán segít majd eldönteni, hogy hová érdemes fókuszálni közösségi stratégiádat.

 

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

Általános közösségi statisztikák

  • Úgy tűnik, hogy legtöbbünknek nem elég csak egy helyen élni digitális közösségi életünket – az átlag internetfelhasználónak 7,6 különböző közösségi média fiókja van.
  • Csak 2017 második és harmadik negyede között 121 millióval nőtt a közösségi média felhasználóinak száma.
  • Az 55-64-es korcsoport kétszer annyira hajlamos felvenni a kapcsolatot valamilyen márkás tartalommal, mint a fiatalabb korcsoportok.
  • Az interneten előszeretettel vitatják meg a közösségi felhasználók különböző márkákkal, cégekkel vagy vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, de ezen felhasználók 96%-a nem is követi az adott márka profilját.
  • Egy kép többet mond ezer szónál – nagyon beszédesek lehetünk, hiszen naponta több mint 3,2 milliárd képet osztunk meg közösségi bejegyzéseinkben.
  • Kedves faj vagyunk – a közösségi felhasználók 49%-a azért oszt meg információkat a termékekről, hogy ezzel másokat segítsen.
  • Életünkből átlagosan 5 évet és 3 hónapot fordítunk a közösségi médiára.

 

Facebook statisztikák

  • A Facebook idén 2 millió 25 év alatti felhasználóját fogja elveszíteni.
  • A legtöbb Facebook felhasználó Indiában él (270 millió), a második helyen az Egyesült Államok áll (210 millió), Brazília és Indonézia pedig fej-fej mellett állnak a harmadik helyen (130-130 millió).
  • Naponta 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon.
  • 5 millió Facebook fiók tartozik egy 10 év alatti személyhez – a Facebook általános szabályzata szerint a minimum felhasználói korhatár 13 év.
  • Az anyukák a márkakedvelők legnagyobb csoportja – az Egyesült Államokban 58%-uk követi kedvenc márkáit a platformon.
  • A férfiak és a nők ugyanannyira hajlamosak humoros tartalmakat megosztani a Facebookon.

 

Instagram statisztikák

  • Az Instagramon az Instagram saját fiókja büszkélkedhet a legtöbb követővel – közel 234 millióval. A második helyen Selena Gomez (135,46), a harmadikon pedig Cristiano Ronaldo (123,33) áll.
  • Az Instagram felhasználók 80%-a követ legalább egy céget a platformon, és ezen felhasználók közül 200 millió rendszeresen megnézi, hogy milyen tartalmakat osztanak meg kedvenc márkáik.
  • Az Instagram Stories funkciója kétszer népszerűbb, mint a Snapchaté.
  • A legnagyobb márkák 85%-a képviselteti magát az Instagramon – ideje csatlakozni!

 

YouTube statisztikák

  • Több videó kerül fel a YouTubera egy hónap alatt, mint amennyi adást a három legnagyobb TV-adó leadott az előző hat évtizedben.
  • A YouTube is egy keresőmotor, méghozzá a második legnagyobb a Google után. A YouTube havonta 3 milliárd keresést szolgál ki.
  • Egy átlagos YouTube munkamenet 40 percig tart.
  • A világ összes videónézéssel töltött idejének felét a YouTube szolgálja ki. Ebbe beleszámít az összes TV adás és interneten megtekintett videó is.

Twitter statisztikák

  • A Twitter egy különleges platform – 1,3 milliárd fiókjából csupán 336 millió aktív minden hónapban.
  • Az egymilliárdodik tweet a platform indulása után 3 évvel, 2 hónappal és 1 nappal került ki a platformra. Ma napi szinten kétszázmilliárd új tweetet írunk.
  • A Twitteren nem szabad lazsálni – a felhasználók 53%-a várja el, hogy egy cég vagy márka egy órán belül válaszoljon tweetjeikre. A negatív visszajelzőknél ez az arány 72%.
  • A Twitter felhasználók 80%-a mobiltelefonjáról használja a platformot.

 

Pinterest statisztikák

  • A Pinterest első sorban (de egyáltalán nem kizárólag) a hölgyek platformja. A nők 81%-a bízik a Pinterestben, mint hír- és információforrásban.
  • Azok a látogatók, akik a Pinteresten keresztül érkeznek webhelyedre 10-szer hajlamosabbak vásárolni, mint a más csatornákon keresztül érkezők.
  • A Pinteresten keresztül érezők többet is költenek, az Egyesült Államokban például akár dupla annyit is, mint a Facebookról érkezők.

 

+1: További érdekességként megjegyeznénk, hogy összesen durván 5 millió márka hirdet a Facebookon, 2017-ben pedig világszerte összesen 35 milliárd dollárnyi összeget költöttek a márkák közösségi hirdetésekre – ez a digitális hirdetések 16%-át teszi ki.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!