2018-ban a digitális marketingnek szerves részét képezi a közösségi média, mint marketingcsatorna, pontosabban különböző csatornák gyűjteménye. A legtöbb közösségi platform ma már olyan marketing lehetőségeket rejt magában, amiket hatékonyan kihasználva gazdaságos, de látványos eredményeket érhetsz el vállalatod, márkád számára.
Az emberek észre sem veszik, de szép lassan a közösségi média függőivé válnak, és gyakran néhány percet sem képesek eltölteni anélkül, hogy rápillantsanak értesítéseikre. A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok olyannyira hétköznapijaink részét képezik, hogy az ezeken látott tartalmak könnyedén megragadhatnak emlékezetünkben.
A következőkben nem feltétlenül egy trükköt, tippet, vagy módszert szeretnénk bemutatni, hanem egy nagy adag érdekes statisztikát a közösségi médiáról, ami garantáltan meggyőz majd arról, hogy megéri foglalkozni a marketing ezen ágazatával, és talán segít majd eldönteni, hogy hová érdemes fókuszálni közösségi stratégiádat.
Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!
Általános közösségi statisztikák
- Úgy tűnik, hogy legtöbbünknek nem elég csak egy helyen élni digitális közösségi életünket – az átlag internetfelhasználónak 7,6 különböző közösségi média fiókja van.
- Csak 2017 második és harmadik negyede között 121 millióval nőtt a közösségi média felhasználóinak száma.
- Az 55-64-es korcsoport kétszer annyira hajlamos felvenni a kapcsolatot valamilyen márkás tartalommal, mint a fiatalabb korcsoportok.
- Az interneten előszeretettel vitatják meg a közösségi felhasználók különböző márkákkal, cégekkel vagy vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, de ezen felhasználók 96%-a nem is követi az adott márka profilját.
- Egy kép többet mond ezer szónál – nagyon beszédesek lehetünk, hiszen naponta több mint 3,2 milliárd képet osztunk meg közösségi bejegyzéseinkben.
- Kedves faj vagyunk – a közösségi felhasználók 49%-a azért oszt meg információkat a termékekről, hogy ezzel másokat segítsen.
- Életünkből átlagosan 5 évet és 3 hónapot fordítunk a közösségi médiára.
Facebook statisztikák
- A Facebook idén 2 millió 25 év alatti felhasználóját fogja elveszíteni.
- A legtöbb Facebook felhasználó Indiában él (270 millió), a második helyen az Egyesült Államok áll (210 millió), Brazília és Indonézia pedig fej-fej mellett állnak a harmadik helyen (130-130 millió).
- Naponta 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon.
- 5 millió Facebook fiók tartozik egy 10 év alatti személyhez – a Facebook általános szabályzata szerint a minimum felhasználói korhatár 13 év.
- Az anyukák a márkakedvelők legnagyobb csoportja – az Egyesült Államokban 58%-uk követi kedvenc márkáit a platformon.
- A férfiak és a nők ugyanannyira hajlamosak humoros tartalmakat megosztani a Facebookon.
Instagram statisztikák
- Az Instagramon az Instagram saját fiókja büszkélkedhet a legtöbb követővel – közel 234 millióval. A második helyen Selena Gomez (135,46), a harmadikon pedig Cristiano Ronaldo (123,33) áll.
- Az Instagram felhasználók 80%-a követ legalább egy céget a platformon, és ezen felhasználók közül 200 millió rendszeresen megnézi, hogy milyen tartalmakat osztanak meg kedvenc márkáik.
- Az Instagram Stories funkciója kétszer népszerűbb, mint a Snapchaté.
- A legnagyobb márkák 85%-a képviselteti magát az Instagramon – ideje csatlakozni!
YouTube statisztikák
- Több videó kerül fel a YouTubera egy hónap alatt, mint amennyi adást a három legnagyobb TV-adó leadott az előző hat évtizedben.
- A YouTube is egy keresőmotor, méghozzá a második legnagyobb a Google után. A YouTube havonta 3 milliárd keresést szolgál ki.
- Egy átlagos YouTube munkamenet 40 percig tart.
- A világ összes videónézéssel töltött idejének felét a YouTube szolgálja ki. Ebbe beleszámít az összes TV adás és interneten megtekintett videó is.
Twitter statisztikák
- A Twitter egy különleges platform – 1,3 milliárd fiókjából csupán 336 millió aktív minden hónapban.
- Az egymilliárdodik tweet a platform indulása után 3 évvel, 2 hónappal és 1 nappal került ki a platformra. Ma napi szinten kétszázmilliárd új tweetet írunk.
- A Twitteren nem szabad lazsálni – a felhasználók 53%-a várja el, hogy egy cég vagy márka egy órán belül válaszoljon tweetjeikre. A negatív visszajelzőknél ez az arány 72%.
- A Twitter felhasználók 80%-a mobiltelefonjáról használja a platformot.
Pinterest statisztikák
- A Pinterest első sorban (de egyáltalán nem kizárólag) a hölgyek platformja. A nők 81%-a bízik a Pinterestben, mint hír- és információforrásban.
- Azok a látogatók, akik a Pinteresten keresztül érkeznek webhelyedre 10-szer hajlamosabbak vásárolni, mint a más csatornákon keresztül érkezők.
- A Pinteresten keresztül érezők többet is költenek, az Egyesült Államokban például akár dupla annyit is, mint a Facebookról érkezők.
+1: További érdekességként megjegyeznénk, hogy összesen durván 5 millió márka hirdet a Facebookon, 2017-ben pedig világszerte összesen 35 milliárd dollárnyi összeget költöttek a márkák közösségi hirdetésekre – ez a digitális hirdetések 16%-át teszi ki.