Közösségi média statisztikák, tények és tudnivalók stratégiád felállításához - Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Érdekes statisztikák a közösségi média marketing világából

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

2018-ban a digitális marketingnek szerves részét képezi a közösségi média, mint marketingcsatorna, pontosabban különböző csatornák gyűjteménye. A legtöbb közösségi platform ma már olyan marketing lehetőségeket rejt magában, amiket hatékonyan kihasználva gazdaságos, de látványos eredményeket érhetsz el vállalatod, márkád számára.
 

Az emberek észre sem veszik, de szép lassan a közösségi média függőivé válnak, és gyakran néhány percet sem képesek eltölteni anélkül, hogy rápillantsanak értesítéseikre. A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok olyannyira hétköznapijaink részét képezik, hogy az ezeken látott tartalmak könnyedén megragadhatnak emlékezetünkben.

 

A következőkben nem feltétlenül egy trükköt, tippet, vagy módszert szeretnénk bemutatni, hanem egy nagy adag érdekes statisztikát a közösségi médiáról, ami garantáltan meggyőz majd arról, hogy megéri foglalkozni a marketing ezen ágazatával, és talán segít majd eldönteni, hogy hová érdemes fókuszálni közösségi stratégiádat.

 

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

Általános közösségi statisztikák

  • Úgy tűnik, hogy legtöbbünknek nem elég csak egy helyen élni digitális közösségi életünket – az átlag internetfelhasználónak 7,6 különböző közösségi média fiókja van.
  • Csak 2017 második és harmadik negyede között 121 millióval nőtt a közösségi média felhasználóinak száma.
  • Az 55-64-es korcsoport kétszer annyira hajlamos felvenni a kapcsolatot valamilyen márkás tartalommal, mint a fiatalabb korcsoportok.
  • Az interneten előszeretettel vitatják meg a közösségi felhasználók különböző márkákkal, cégekkel vagy vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, de ezen felhasználók 96%-a nem is követi az adott márka profilját.
  • Egy kép többet mond ezer szónál – nagyon beszédesek lehetünk, hiszen naponta több mint 3,2 milliárd képet osztunk meg közösségi bejegyzéseinkben.
  • Kedves faj vagyunk – a közösségi felhasználók 49%-a azért oszt meg információkat a termékekről, hogy ezzel másokat segítsen.
  • Életünkből átlagosan 5 évet és 3 hónapot fordítunk a közösségi médiára.

 

Facebook statisztikák

  • A Facebook idén 2 millió 25 év alatti felhasználóját fogja elveszíteni.
  • A legtöbb Facebook felhasználó Indiában él (270 millió), a második helyen az Egyesült Államok áll (210 millió), Brazília és Indonézia pedig fej-fej mellett állnak a harmadik helyen (130-130 millió).
  • Naponta 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon.
  • 5 millió Facebook fiók tartozik egy 10 év alatti személyhez – a Facebook általános szabályzata szerint a minimum felhasználói korhatár 13 év.
  • Az anyukák a márkakedvelők legnagyobb csoportja – az Egyesült Államokban 58%-uk követi kedvenc márkáit a platformon.
  • A férfiak és a nők ugyanannyira hajlamosak humoros tartalmakat megosztani a Facebookon.

 

Instagram statisztikák

  • Az Instagramon az Instagram saját fiókja büszkélkedhet a legtöbb követővel – közel 234 millióval. A második helyen Selena Gomez (135,46), a harmadikon pedig Cristiano Ronaldo (123,33) áll.
  • Az Instagram felhasználók 80%-a követ legalább egy céget a platformon, és ezen felhasználók közül 200 millió rendszeresen megnézi, hogy milyen tartalmakat osztanak meg kedvenc márkáik.
  • Az Instagram Stories funkciója kétszer népszerűbb, mint a Snapchaté.
  • A legnagyobb márkák 85%-a képviselteti magát az Instagramon – ideje csatlakozni!

 

YouTube statisztikák

  • Több videó kerül fel a YouTubera egy hónap alatt, mint amennyi adást a három legnagyobb TV-adó leadott az előző hat évtizedben.
  • A YouTube is egy keresőmotor, méghozzá a második legnagyobb a Google után. A YouTube havonta 3 milliárd keresést szolgál ki.
  • Egy átlagos YouTube munkamenet 40 percig tart.
  • A világ összes videónézéssel töltött idejének felét a YouTube szolgálja ki. Ebbe beleszámít az összes TV adás és interneten megtekintett videó is.

Twitter statisztikák

  • A Twitter egy különleges platform – 1,3 milliárd fiókjából csupán 336 millió aktív minden hónapban.
  • Az egymilliárdodik tweet a platform indulása után 3 évvel, 2 hónappal és 1 nappal került ki a platformra. Ma napi szinten kétszázmilliárd új tweetet írunk.
  • A Twitteren nem szabad lazsálni – a felhasználók 53%-a várja el, hogy egy cég vagy márka egy órán belül válaszoljon tweetjeikre. A negatív visszajelzőknél ez az arány 72%.
  • A Twitter felhasználók 80%-a mobiltelefonjáról használja a platformot.

 

Pinterest statisztikák

  • A Pinterest első sorban (de egyáltalán nem kizárólag) a hölgyek platformja. A nők 81%-a bízik a Pinterestben, mint hír- és információforrásban.
  • Azok a látogatók, akik a Pinteresten keresztül érkeznek webhelyedre 10-szer hajlamosabbak vásárolni, mint a más csatornákon keresztül érkezők.
  • A Pinteresten keresztül érezők többet is költenek, az Egyesült Államokban például akár dupla annyit is, mint a Facebookról érkezők.

 

+1: További érdekességként megjegyeznénk, hogy összesen durván 5 millió márka hirdet a Facebookon, 2017-ben pedig világszerte összesen 35 milliárd dollárnyi összeget költöttek a márkák közösségi hirdetésekre – ez a digitális hirdetések 16%-át teszi ki.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!