Közösségi média statisztikák, tények és tudnivalók stratégiád felállításához - Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube

Közösségi média statisztikák

Érdekes statisztikák a közösségi média marketing világából

czsofi Szerző:
czsofi

2018-ban a digitális marketingnek szerves részét képezi a közösségi média, mint marketingcsatorna, pontosabban különböző csatornák gyűjteménye. A legtöbb közösségi platform ma már olyan marketing lehetőségeket rejt magában, amiket hatékonyan kihasználva gazdaságos, de látványos eredményeket érhetsz el vállalatod, márkád számára.
 

Közösségi média statisztikák

Az emberek észre sem veszik, de szép lassan a közösségi média függőivé válnak, és gyakran néhány percet sem képesek eltölteni anélkül, hogy rápillantsanak értesítéseikre. A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok olyannyira hétköznapijaink részét képezik, hogy az ezeken látott tartalmak könnyedén megragadhatnak emlékezetünkben.

 

A következőkben nem feltétlenül egy trükköt, tippet, vagy módszert szeretnénk bemutatni, hanem egy nagy adag érdekes statisztikát a közösségi médiáról, ami garantáltan meggyőz majd arról, hogy megéri foglalkozni a marketing ezen ágazatával, és talán segít majd eldönteni, hogy hová érdemes fókuszálni közösségi stratégiádat.

 

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

Általános közösségi statisztikák

  • Úgy tűnik, hogy legtöbbünknek nem elég csak egy helyen élni digitális közösségi életünket – az átlag internetfelhasználónak 7,6 különböző közösségi média fiókja van.
  • Csak 2017 második és harmadik negyede között 121 millióval nőtt a közösségi média felhasználóinak száma.
  • Az 55-64-es korcsoport kétszer annyira hajlamos felvenni a kapcsolatot valamilyen márkás tartalommal, mint a fiatalabb korcsoportok.
  • Az interneten előszeretettel vitatják meg a közösségi felhasználók különböző márkákkal, cégekkel vagy vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, de ezen felhasználók 96%-a nem is követi az adott márka profilját.
  • Egy kép többet mond ezer szónál – nagyon beszédesek lehetünk, hiszen naponta több mint 3,2 milliárd képet osztunk meg közösségi bejegyzéseinkben.
  • Kedves faj vagyunk – a közösségi felhasználók 49%-a azért oszt meg információkat a termékekről, hogy ezzel másokat segítsen.
  • Életünkből átlagosan 5 évet és 3 hónapot fordítunk a közösségi médiára.

 

Facebook statisztikák

  • A Facebook idén 2 millió 25 év alatti felhasználóját fogja elveszíteni.
  • A legtöbb Facebook felhasználó Indiában él (270 millió), a második helyen az Egyesült Államok áll (210 millió), Brazília és Indonézia pedig fej-fej mellett állnak a harmadik helyen (130-130 millió).
  • Naponta 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon.
  • 5 millió Facebook fiók tartozik egy 10 év alatti személyhez – a Facebook általános szabályzata szerint a minimum felhasználói korhatár 13 év.
  • Az anyukák a márkakedvelők legnagyobb csoportja – az Egyesült Államokban 58%-uk követi kedvenc márkáit a platformon.
  • A férfiak és a nők ugyanannyira hajlamosak humoros tartalmakat megosztani a Facebookon.

 

Instagram statisztikák

  • Az Instagramon az Instagram saját fiókja büszkélkedhet a legtöbb követővel – közel 234 millióval. A második helyen Selena Gomez (135,46), a harmadikon pedig Cristiano Ronaldo (123,33) áll.
  • Az Instagram felhasználók 80%-a követ legalább egy céget a platformon, és ezen felhasználók közül 200 millió rendszeresen megnézi, hogy milyen tartalmakat osztanak meg kedvenc márkáik.
  • Az Instagram Stories funkciója kétszer népszerűbb, mint a Snapchaté.
  • A legnagyobb márkák 85%-a képviselteti magát az Instagramon – ideje csatlakozni!

 

YouTube statisztikák

  • Több videó kerül fel a YouTubera egy hónap alatt, mint amennyi adást a három legnagyobb TV-adó leadott az előző hat évtizedben.
  • A YouTube is egy keresőmotor, méghozzá a második legnagyobb a Google után. A YouTube havonta 3 milliárd keresést szolgál ki.
  • Egy átlagos YouTube munkamenet 40 percig tart.
  • A világ összes videónézéssel töltött idejének felét a YouTube szolgálja ki. Ebbe beleszámít az összes TV adás és interneten megtekintett videó is.

Twitter statisztikák

  • A Twitter egy különleges platform – 1,3 milliárd fiókjából csupán 336 millió aktív minden hónapban.
  • Az egymilliárdodik tweet a platform indulása után 3 évvel, 2 hónappal és 1 nappal került ki a platformra. Ma napi szinten kétszázmilliárd új tweetet írunk.
  • A Twitteren nem szabad lazsálni – a felhasználók 53%-a várja el, hogy egy cég vagy márka egy órán belül válaszoljon tweetjeikre. A negatív visszajelzőknél ez az arány 72%.
  • A Twitter felhasználók 80%-a mobiltelefonjáról használja a platformot.

 

Pinterest statisztikák

  • A Pinterest első sorban (de egyáltalán nem kizárólag) a hölgyek platformja. A nők 81%-a bízik a Pinterestben, mint hír- és információforrásban.
  • Azok a látogatók, akik a Pinteresten keresztül érkeznek webhelyedre 10-szer hajlamosabbak vásárolni, mint a más csatornákon keresztül érkezők.
  • A Pinteresten keresztül érezők többet is költenek, az Egyesült Államokban például akár dupla annyit is, mint a Facebookról érkezők.

 

+1: További érdekességként megjegyeznénk, hogy összesen durván 5 millió márka hirdet a Facebookon, 2017-ben pedig világszerte összesen 35 milliárd dollárnyi összeget költöttek a márkák közösségi hirdetésekre – ez a digitális hirdetések 16%-át teszi ki.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok