Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat, és más közösségi média felületek a marketingben - 6+1 közösségi média marketing tény, amiről tudnod kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A közösségi média marketing sötét oldala

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi média egy teljesen önálló “marketingvilágot” képez az online marketingen belül. A különböző platformokon keresztül szinte minden demográfiai csoportot elérhetünk, ha megfelelően használjuk a rendelkezésünkre álló eszközöket, és némi pénzt is rááldozunk a fizetett hirdetésekre. Mindez persze kiemelt láthatósághoz és több bevételhez vezet majd… vagy mégsem?

Habár a fenti álomkép nagyon is valós lehet, valójában sokkal nehezebb elérni, mint azt a közösségi médiának lelkesen nekiveselkedő márkatulajdonosok/marketingesek gondolják. A gondolat, miszerint a közösségi média egy olcsó és hatékony aranybánya lehet, sokat veszített a hitelességéből az elmúlt évek során, amelyek alatt egyre hevesebbé vált a verseny a felhasználók figyelméért. Ezt pedig a közösségi platformok is nagyon jól tudják, és előszeretettel használják ki saját hasznukra.

A következőkben némi kiábrándítás következik, de fontos, hogy online marketingesként, vagy az online marketing iránt érdeklődő felhasználóként tisztában legyél az alábbi kőkemény igazságokkal, ha a közösségi média marketingről van szó. Nem szeretnénk eltántorítani senkit a közösségi média marketingtől, de mivel egy igen nagy elkötelezettségről van szó, jobb, ha az ember felkészülten áll hozzá!

 

Nem minden befektetés térül meg

Tény, hogy 10-ből csaknem 8 marketinges használ legalább egy közösségi platformot digitális stratégiája részeként, valójában nagyjából csak ezek fele lát pozitív megtérülést. Számos tényező közrejátszik ebben – ezek nagy részét a következő pontok foglalják össze.

 

A siker nem egyik napról a másikra történik

Valójában rengeteg időt és energiát kell ráfordítani, hogy bármilyen eredmény realizálódjon. A közösségi média oldalt nem elég csak létrehozni, és várni, hogy az emberek maguktól jöjjenek. Aktívan kell tenni azért, hogy közösségi jelenléted észrevehető, érdekes, csábító legyen célközönséged számára.

 

Ehhez meg kell ismerkedned lehetséges közösségi követőiddel, és létre kell hoznod egy olyan kommunikációs stílust, illetve olyan tartalmakat, amik kompatibilisek a közönséggel és érdeklődésükkel. Ezen kívül rendszeres tartalom-utánpótlást kell biztosítanod követőidnek, hogy az oldalad ne merüljön feledésbe, és hogy új követőket szerezz.

Mindez hetekbe, hónapokba, akár évekbe is telhet – és lehet hogy ugyan ennyit is kell várnod majd, hogy bármilyen megtérülést észlelj erőfeszítéseidért cserébe.

 

A „befektetések megtérülése” nem mindig egyértelmű fogalom

Egyesek talán többszörös megtérülési arányról számolnak be, ami valóban nagyon pozitív dolog – de honnan származik mindez? A közösségi médiáról érkező látogatók adják? Vagy olyan konverziókról van szó, amikben talán nem is játszott szerepet a közösségi média?

 

Ott vannak még persze azok a költségek is, amiket nem feltétlenül számolnak hozzá a befektetésekhez. A befektetések a közösségi médián sokaknak csak a hirdetésekre fordított
összegeket jelentik, holott ott vannak például azon alkalmazottak bérei is, akik teljes, vagy akár részmunkaidőben a kampányok tervezésével és futtatásával foglalkoznak.

 

A közösségi médiás megtérülések más csatornákon múlnak

A közösségi megtérülések gyakran elképzelhetetlenek, ha más marketingcsatornák nem járulnak hozzájuk. Ha például egy cég csak most készül bemutatkozni online, és még nincs nagy offline ügyfélbázisa, akkor sokkal több pénzt kell beleforgatnia a közösségi hirdetésekbe, mint egy olyan cégnek, amelyik már évek óta közkedvelt a fogyasztók között, és most dönt úgy, hogy a közösségi médiára is kiterjeszkedik.

 

Tehát, ha egy cég azt állítja, hogy remek eredményeket értek el a közösségi média felületek segítségével, az jó eséllyel annak is köszönhető, hogy az emberek máshonnan is ismerték őket (például televíziós reklámokból, vagy korábbi vásárlásokon keresztül), és ezért keresnek rájuk céltudatosan a közösségi webhelyeken.

 

Egyre nehezebb veszteségmentesen kijönni

Ahogy egyre több cég kezdte el képviseltetni magát a közösségi média felületeken, úgy egyre nehezebbé vált érvényesülni a sűrűsödő versenymezőnyben.

 

Ha mindez nem lenne elég, egyre több közösségi platform üzemeltetői csökkentik drasztikusan a márkák organikus (ingyenes) eléréseit. Ennek két oka is van. Az egyik az, hogy a platformok szeretnének egy kevésbé reklámokkal teletűzdelt felületet kínálni felhasználóiknak (hogy megtartsák őket), és szeretnének még több márkát arra késztetni, hogy fizetett hirdetésekkel állítsák vissza láthatóságukat az organikus elérések helyett.

 

Nem kizárt, hogy eljön az az idő, amikor a márkák csak fizetett hirdetésekkel kerülhetnek be a mezőnybe a közösségi média felületeken.

 

Bizonyos iparágak jobb eséllyel indulnak a közösségi médiában

Habár tényleg minden cégnek megvan az esélye, hogy meghódítsa a közösségi médiát, néhány cég, jellegéből adódóan igencsak komoly előnnyel indul másokkal szemben – jobb eséllyel a láthatóságra, a keresettségre, és a befektetések megtérülésére.

 

A közösségi média egy vizuális médium, és az embereket egyszerűen könnyebb megfogni egy hatásos képpel, vagy videóval, mint egy igényesen megírt szövegrészlettel. Nem minden cég képes olyan saját fényképeket feltölteni bejegyzéseihez, amelyek cselekményre ösztönöznék a felhasználókat. Néhány iparág egyszerűen unalmas az emberek szemében, és az ezekben működő cégeknek rengeteg kreativitásra (és valószínűleg nagyobb marketing-költségvetésre) lesz szükségük, ha érvényesülni szeretnének.

 

Van, hogy tényleg a szerencsén múlik

Elég, ha egy videó vagy kép robban fel az interneten, és terjed vírusként a különböző platformokon. Néha tényleg elég ennyi, hogy egy cég elrugaszkodjon a közösségi médiában, és
ismeretlenből keresett márkává váljon. Néha teljesen véletlenül következik be mindez, és általában nem érdemes erőltetni sem, szóval mindenkinek sok szerencsét a közösségi média marketinghez!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!