Kosárelhagyások csökkentése - így csökkentheted a kosárelhagyások számát webshopodban!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Kosárelhagyások csökkentése: így tartsd meg vevőid az első lépéstől az utolsóig!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Tudtad, hogy nagyjából 10-ből 7 online vevő hátrahagyja bevásárlókosarát, és soha nem véglegesíti rendelését? Nincs is rosszabb annál, mint amikor egy lehetséges ügyfelet egészen a vásárlás pillanatáig elvezetsz csak azért, hogy az utolsó adandó alkalommal meg gondolja magát, és otthagyja üzletedet.

Szerencsére számos módszerrel elkerülheted ezt, és biztosíthatod, hogy minél többen bonyolítsák le vásárlásukat webáruházadban – ami pedig a marketing stratégiádnak is része kell, hogy legyen! Ha még nincs marketing stratégiád – vagy csak nem elég hatékony, IDE kattintva vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük el a közös munkát!

És hogy mit tehetsz a kosárelhagyások számának csökkentéséért? Az alábbiakban 10 tippet gyűjtöttünk össze erről.

 

1. Használj kilépő szándékú felugró ablakokat

A kilépő szándékú felugró ablakok akkor jelennek, amikor a felhasználó jelét adja, hogy távozni szeretne az aktuális oldalról. Ezek az ablakok webáruházad bármelyik oldalán elhelyezhetők, és egy utolsó lehetőséget kínálnak számodra, hogy meggyőzd az érdeklődő látogatókat a vásárlásról.

 

Ezekben a felugró ablakokban felkínálhatsz például egy kisebb kedvezményt, vagy ingyenes szállítást is. A lényeg, hogy megnyerd valamivel az érdeklődőt, hogy rászánja magát a vásárlásra.

 

2. Légy őszinte

Nem feltétlenül muszáj ingyenes szállítással megnyerned látogatóidat – más módszerekkel is elkerülheted, hogy az emberek a szállítási költségek miatt hagyják ott befejezetlen rendelésüket.

A helyzet az, hogy a legtöbben azért hagyják hátra bevásárlókosarukat, mert csak a rendelés leadásakor értesülnek csak a különböző extra költségekről (szállítási díj, adók, stb.) Az emberek nem szeretik a meglepetéseket, és nem az utolsó pillanatban szeretnének értesülni róla, hogy pontosan mennyit is kell fizetniük a rendelésért.

 

Hogy elkerüld ezeket a kellemetlen meglepetéseket, vásárlóiddal már az előtt közölnöd kell az extra költségeket, mielőtt hozzáadnák a termékeket kosarukhoz.

 

Na persze ez nem mindig egyszerű feladat, különösen, ha a szállítási díjak változóak lehetnek. Az egyik legnépszerűbb megoldás egy szállításidíj-kalkulátort elhelyezni a termékek adatlapjain, amiben a vásárló megnézheti, hogy nagyjából mekkora plusz költséggel kell számolnia a szállításért.

 

A szállítási költségeken kívül minden egyéb díjat is tüntess fel a termékek adatlapjain, hogy vásárlóid elkerülhessék a kellemetlen meglepetéseket.
 

3. Legyen mindig látható a bevásárlókosár

A bevásárlókosaraikat hátrahagyó „majdnem vásárlók” negyede szeretné elmenteni kosara tartalmát, hogy a későbbiekben visszatérhessen ahhoz és folytathassa a vásárlást. Ha szeretnéd, hogy így is tegyenek, akkor fontos, hogy a kosár mindig látható legyen számukra, különben későbbi visszatérésükkor megfeledkezhetnek róla, hogy akartak már venni nálad valamit.

 

A legegyszerűbb és legnépszerűbb megoldás elhelyezni egy kis bevásárlókosár-ikont a képernyő egyik felső sarkában, amire az egérmutatót ráhúzva, vagy rákattintva megjelenik annak tartalma. Sok webáruház még a kosárba helyezett termékek számát is megjeleníti ezen az ikonon – így láthatja a látogató, hogy a kosár nem üres.
 

 

4. Tedd lehetővé a regisztráció nélküli rendelést

Egy webáruházban nem jó ötlet arra kényszeríteni az érdeklődőket, hogy regisztráljanak egy fiókot, ha vásárolni szeretnének. Ez egyrészt lelassítja a folyamatot, másrészt sokan nemes egyszerűséggel távoznak a webhelyről, és máshol vásárolnak majd.

 

A személyes adatok bekérése, az email megerősítése és a vásárlás folytatása túl sok lépés manapság egy olyan vásárlónak, aki valószínűleg egy tucat másik webáruház kínálatában válogathatna, ahol nincs szükség ilyen plusz lépésekre.

 

Tedd lehetővé tehát az érdeklődők számára, hogy regisztráció nélkül, vendégként is rendelhessenek webáruházadtól. Később aztán küldhetsz nekik egy emailt, amiben felajánlod nekik a regisztráció lehetőségét, de ne tedd kötelezővé azt a vásárláshoz.

 


5. Kínálj villámgyors rendelési folyamatot

Ha azt szeretnéd, hogy minél kevesebben hagyják hátra a bevásárlókosarukat webáruházadban, akkor fontos, hogy minél gyorsabb és egyszerűbb rendelési folyamatot kínálj vásárlóid számára.

 

Nincs olyan webáruház, amiben 5 különböző oldalon kellene végigkattintgatniuk az embereknek a rendeléshez (sok helyen csinálják így, de ez felesleges). Minél egyszerűbbé tudod tenni a folyamatot, annál többeknek lesz türelme végigcsinálni azt.

 

6. Tedd elérhetővé magadat ügyfeleidnek

Sok vásárlónak lesznek kérdései a rendelésről vagy a termékekről, és a te feladatod választ adni ezekre, hogy eloszlasd kételyeiket és bizonytalanságukat. Mindenképpen érdemes például egy „gyakran ismételt kérdések” oldalt készíteni számukra, de fontos az is, hogy webáruházad elérhetőségei (email, telefon) minden oldalon láthatók legyenek.

 

Ha teheted, akkor kínálj élő chat funkciót is webáruházadban, ami egy plusz elérhetőséget kínál az érdeklődők számára. Egyre népszerűbbek a chatbotok is, de amikor csak lehetséges, mindig álljon készen 1-2 ügyfélszolgálatos kolléga, aki átveheti az ügyfelet, ha szükséges.

 

7. Mentsd el a bevásárlókosár tartalmát

Az online vásárlók nagy része (kb. 84%) szereti összehasonlítgatni a lehetőségeit, mielőtt rábökne a „rendelés” gombra. A legtöbben megnyitnak egyszerre több ablakot vagy lapot a böngészőjükben, és összevetik az árakat, funkciókat és más, fontos paramétereket.

 

Eközben persze gyakran előfordul, hogy bezárnak jó pár ablakot is, és vannak olyan alapos vásárlók is, akik napokat töltenek nézelődéssel és összehasonlítgatással, amíg meg nem hozzák döntésüket.

 

Fontos tehát, hogy elmentsd a bevásárlókosarak tartalmát, hogy később remarketinggel újra megcélozhasd és visszacsalogathasd őket webáruházadba. A remarketing személyre szabott hirdetéseket jelent, amely a korábban érdeklődő vásárlókat próbálja rávenni arra, hogy fejezzék be rendelésüket webhelyeden.

 

8. Tudasd vásárlóiddal, hogy biztonságban vannak

A mai online vásárlók tudják, hogy a modern bűnözők az interneten tevékenykednek. Éppen ezért amikor egy webáruházban vásárolnak (különösen egy olyanban, amiről még nem rendeltek), akkor meg szeretnének győződni biztonságukról, mielőtt megadnák személyes adataikat és bankkártyájuk számát.

 

Hasznos lehet tehát elhelyezni azokat a biztonsági jelvényeket webáruházad felületén, amelyek láttán a felhasználók tudják, hogy nyugodtan vásárolhatnak tőled.

 

Keress egy biztonsági céget, ami webáruházak bevizsgálásával foglalkozik, és kérd meg őket, hogy minősítsék webhelyedet. A kapott minősítést ez után megjelenítheted felhasználóidnak.

 

9. Kínálj minél több fizetési opciót

Az online vásárlók több mint fele szeretne többféle fizetési lehetőség közül választani, amikor az internetről rendel valamit. Mindenkinek megvan a preferált fizetési módja, és sokan nem is hajlandók rendelni egy webhelyről, ha nem találják meg azt a felkínált lehetőségek között.

 

A különféle kártyás, online utalásos és utánvétes fizetési opciók ma már alapvetők kell, hogy legyenek, de érdemes az olyan lehetőségeket is felkínálni, mint például a PayPal.

 

10. Éreztesd vásárlóiddal, hogy fogynak a készleteid

A döntésképtelen vásárlóknak néha csak egy apró kis lökésre van szükségük, hogy beadják a derekukat, és megrendeljék kinézett terméküket. Ha termékeid adatlapjain figyelmezteted az érdeklődőket, hogy készleteid egyre fogynak, akkor tudni fogják, hogy sürgősen lépniük kell, különben lemaradnak.

 

A legnépszerűbb módszer erre konkrétan feltüntetni, hogy hány darab van még készleten az adott termékről. Például ha egy vásárló egy adott pár cipőt nézeget, akkor látni fogja, hogy már csak 3 pár maradt belőle, és félelmében nagyobb eséllyel rendeli meg azt, nehogy lemaradjon róla.

 

Egy másik nagyon gyakran használt és hatékony módszer egy visszaszámlálót helyezni a termék adatlapjára, és ezzel tudatni az érdeklődőkkel, hogy meddig vásárolhatják meg azt a kedvező, akciós áron. Ez szintén a lemaradástól való félelmükre hat, és így nagyobb eséllyel vásárolnak majd.

 

11. Kínálj ingyenes szálílítást

Ugyan a legtöbb esetben csak néhányszáz, vagy egy-két ezer forint, a szállítási költség sokakat eltántoríthat a rendeléstől. A szállítási díj valójában az elsődleges ok, amiért sokan hátrahagyják bevásárlókosaraikat (ha egyáltalán eljutnak odáig, hogy belehelyezzenek valamit).

 

Az egyik leghatékonyabb módszer tehát vásárlóid megtartására, ha ingyenes szállítást kínálsz nekik. Ez a legtöbb esetben egy nagyon meggyőző ajánlat, és, mint említettük, sokaknak döntő szempont lehet.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!