Kattints

A konverziós arány optimalizálása személyre szabott tartalmakkal

A konverziós arány optimalizálása személyre szabott tartalmakkal

Hogyan növeld konverzióid számát? Ezekkel a személyre szabott tartalmakkal

Szatmári Szabina Szerző:
Szatmári Szabina

Elgondolkodtál már azon, hogy mennyit segít a lead gondozásban az, ha minden érdeklődő ugyanazt az oldaltartalmat látja, miután megérkezik webhelyedre? Nos, nem sokat.
Ha a mai rohanó, versenytől izzó világában több értékesítésre és ügyfélaktivitásra vágysz, akkor egyszerűen foglalkoznod kell konverziós arányaid optimalizálásával. Webhelyed személyre szabása pedig nagyon is sokat segíthet ebben.
 

A konverziós arány optimalizálása személyre szabott tartalmakkal

Komplex marketing stratégiára lenne szükséged vállalkozásod fellendítésére? Nem tudod, merre indulj? Vedd fel marketing ügynökségünkkel a kapcsolatot és segítünk:

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

A tartalom személyre szabása lehetővé teszi számodra, hogy más tartalmakkal fogadd azokat a felhasználókat, akik most találkoznak először márkáddal, és azokat, akik már a konverziós tölcsér későbbi szakaszaiban járnak. Minél egyedibb és relevánsabb ügyfélélményt biztosítasz látogatóid számára, annál nagyobb az esélye, hogy ezek a látogatások konverziókban végződnek majd.
Habár a dinamikus személyre szabás kivitelezését sokáig csak a nagyobb cégek és ügynöksége engedhették meg maguknak, manapság lényegében bárki személyesebbé teheti látogatói webhelyélményét, hogy több konverziót könyvelhessen el.


Íme néhány technika, amelyek segítségével személyre szabottabb, dinamikus élményeket kínálhatsz webhelyed látogatói számára.

 

Dinamikus felhívások

Minden webhelyedre érkező látogató egyedi. Egyesek még csak most ismerkednek márkáddal, míg mások visszatérő ügyfeleid, akik újból vásárolni szeretnének tőled. Felhívásaidnak (a CTA-knak) ugyan úgy egyedieknek kell lenniük, hogy igazodjanak a tölcsér különböző szakaszaiban járó látogatók szándékához.
Ha valaki először jár webhelyeden, akkor felszólíthatod, hogy iratkozzon fel hírleveledre. Egy visszatérő lehetséges ügyfél (aki még nem vásárolt semmit) számára egy ingyenes próbaverziót kínálhatsz fel. A cél az, hogy a konverziós tölcsér minden szakaszához egyedi felhívásokat rendelj.

 

Személyre szabott javaslatok

Egyes szoláltatók (például a Netflix vagy a Spotify) stratégiájában kulcsfontosságú szerepet játszanak a személyre szabott javaslatok. Az ilyen algoritmusok azonban már kisebb márkák számára is elérhetők, és nem csak a webáruházak, hanem szinte bármilyen cégtípus is hasznot húzhat belőlük.
Mindez értelemszerűen segít a konverziós arány javításában, hiszen a személyre szabott tartalmak vagy épp termékek ajánlásával a cégek egyre közelebb húzhatják az érdeklődőket a tölcsér következő szakaszához, illetve végül a konverzióhoz (és az újbóli vásárláshoz is).

 

Intelligens felugró ablakok

Az intelligens felugró ablakok szintén sokat tehetnek a tartalmak személyre szabásáért. Ezeket az elemeket könnyedén be lehet állítani az egyszerűen megszerezhető felhasználói adatok alapján, így nincs szükség hozzájuk regisztrációra vagy összetett sütik használatára sem.
A webhelytartalmak személyre szabásának egy jó taktikája egy speciális felugró üzenettel üdvözölni azokat az új látogatókat, akik az első alkalommal járnak épp a webhelyen. Ezen a felugró ablakon szerepelhet többek között egy felhívás is, ami rögtön a konverziós tölcsér első lépéséhez irányítja a felhasználót (pl. feliratkozás hírlevélre). A visszatérő felhasználók számára értelemszerűen nem érdemes ezt az üzenetet mutogatni.

 

A határ a csillagos ég

A fejlett cms-ek, mesterséges intelligencia és sütik segítségével rendkívül aprólékos és hatékony személyre szabást lehet kivitelezni, ami természetesen több konverziót is eredményez majd. Legyen szó alapvető felugró ablakokról vagy dinamikus ajánlásokról, a felhasználók többsége ma már elvárja, hogy a webhelyek személyre szabott élményeket nyújtsanak számukra.
Ha sikerül megadnod nekik ezt, akkor erőfeszítéseid eredményei a bevételeden is megmutatkoznak majd.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok