Konverziókövetés a Google Ads rendszerében: így mérd a legpontosabb eredményeket

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így kövesd konverzióidat a Google Ads felületén

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sokan az alapján ítélik meg hirdetéseik teljesítményét, hogy hány kattintást (és ebből származó webhelyforgalmat) sikerül termelniük velük. Habár a kattintások száma mindenképpen fontos mutató, valójában nem fest teljes képet hirdetéseid hatékonyságáról, hiszen nem derül ki belőle, hogy a felhasználó elvégezte-e a kívánt konverziós műveletet (vásárlás, feliratkozás, letöltés, foglalás, stb.) a webhelyen, vagy sem.

Attól még, hogy valaki rákattint hirdetéseidre, még egyáltalán nem garantált, hogy konvertálni is fog. Azzal, hogy folyamatosan nyomon követed hirdetéseid konverzióit, nem csak teljesítményükről kaphatsz teljesebb képet, hanem komoly összegeket is megspórolhatsz, ha kivonod a forgalomból kevésbé jól teljesítő reklámjaidat.

 

Hogyan működik a konverziókövetés a Google Ads rendszerében?

Ahhoz, hogy a Google Ads rendszerében mérni tudd hirdetéseid konverzióit, először is létre kell hoznod az ehhez szükséges követőkódot, majd el kell helyezned azt webhelyed megfelelő oldalain. A követőkód feladata figyelni, hogy a webhelyen ténykedő felhasználók milyen műveleteket végeznek el.

 

Ehhez meg kell adnod persze, hogy a követőkód mit tekintsen konverziónak. Ha például hirdetéseidből származó értékesítéseidet szeretnéd követni, akkor a kódot érdemes azon az oldalon elhelyezni, amin megköszönöd a vásárlónak, hogy nálad vásárolt. Ez az oldal csak azoknak a felhasználóknak jelenik meg, akik vásároltak valamit webhelyedről, így a kód tudni fogja, hogy valaki erre az oldalra kerül, az biztosan vett valamit.

Nézzük meg tehát, hogy konkrétan hogyan is állíthatod be mindezt saját webhelyeden is!

Hogyan lehet beállítani a konverziókövetést a Google Adsben?

A Google Ads konverziókövető-kód beállítása szerencsére viszonylag egyszerű feladat. Első lépésként létre kell hoznod azt, majd elhelyezned webhelyeden. Nézzük sorban:

 

1. A Google Ads követőkód létrehozása    

A Google Ads követőkódot az Ads Felületéről szerezheted be. Először is válaszd az Eszközök menüt, majd azon belül a Konverziókat.

Az itt megjelenő felületen hozzáadhatsz egy új konverziót a listához. Ha már vannak itt konverziók, akkor válaszd a kék + gombot.

A következő képernyőn választhatsz a különféle konverziótípusok közül a szerint. A következő példában az egyik leggyakoribb konverziótípussal, a webhelyen történő értékesítésekkel foglalkozunk. Ehhez válaszd a Webhely opciót.

A következő képernyőn adhatod meg a konverzió nevét, kategóriáját, és egyéb jellemzőit. Kategóriák terén választhatsz vásárlás, ügyfélszerzés, oldalnézet, és feliratkozás közül, illetve egyéb konverziós műveletet is megadhatsz.

Ez alatt a konverzió értékével kapcsolatos beállítások láthatók. Lehetőséged van azonos értéket használni minden konverzióhoz, de használhatsz más értékeket is minden egyes konverzióhoz, hogy automatikusan nyomon követhesd kampányaid megtérülését.

Ha az utóbbi opciót választod (ami ideális lehet, ha többféle árkategóriában is árulsz termékeket), akkor a konverziós címkét úgy kell majd szerkesztened, hogy tranzakcióspecifikus értékeket használjon. Válaszd ezt az opciót, majd kattints mellette a További információ linkre, hogy megtekintsd a Google részletes magyarázatát is erről az eljárásról.

A „végrehajtások száma” szakaszban beállíthatod ezen az oldalon, hogy az egy kattintásból származó konverziókat egy, vagy több konverziónak számolja a rendszer.

Lejjebb beállíthatod a hozzárendelési modellt, ami egy óriási témakör, de fontos megismerkedni vele – szerencsére a Google hivatalos útmutatójánál részletesebbre nem lesz szükséged.

Ha meg vagy elégedve a fenti beállításaiddal, akkor kattints a Létrehozás és folytatás gombra.

 

2. A követőkód telepítése a webhelyre

A következő képernyőn megadhatod, hogy hogyan szeretnéd hozzáadni a címkét webhelyedhez. A két legkézenfekvőbb opció az saját kezű elhelyezés, illetve a Google Címkekezelő használata. Az utóbbi opció egyszerűbb, ha már használod a Címkekezelőt, ezért most inkább a manuális módszerre koncentrálunk.

Ha a „címke telepítése saját kezűleg” opciót választod, akkor két dolog jelenik meg a képernyőn. A felső részben a globális webhelycímkét látod majd, amit webhelyed minden oldalára elhelyezhetsz. Ez a kódrészlet egyszerre gondoskodik a konverziókövetésről, illetve a remarketingről is (de ezzel most nem foglalkozunk).

Lejjebb, az oldalon megjelenő második kód lesz az „esemény kódrészlete”. Ez a kódrészlet konkrét műveleteket/eseményeket (tehát konverziókat) figyel, és ezekről jelent neked a statisztikákban.

Az esemény kódrészlete mindig a globális webhelycímkét kell kövesse, és ezeknek így párban a weboldal head szakaszába kell kerülniük. Az esemény kódrészlete csak azokon az oldalakon kell szerepeljen, ahol szeretnéd mérni az adott eseményt/műveletet, mint konverziót.

 

Ha minden beállításra került, akkor mehet az eredménymérés! A Google Ads és a Google Analytics felületén egyaránt követhetjük a hirdetéseinkből származó konverziókat. Érdemes figyelni ezek alakulását, és ennek megfelelően optimalizálni hirdetéseinket. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!