Konverziókövetés a Google Ads rendszerében: így mérd a legpontosabb eredményeket

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így kövesd konverzióidat a Google Ads felületén

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sokan az alapján ítélik meg hirdetéseik teljesítményét, hogy hány kattintást (és ebből származó webhelyforgalmat) sikerül termelniük velük. Habár a kattintások száma mindenképpen fontos mutató, valójában nem fest teljes képet hirdetéseid hatékonyságáról, hiszen nem derül ki belőle, hogy a felhasználó elvégezte-e a kívánt konverziós műveletet (vásárlás, feliratkozás, letöltés, foglalás, stb.) a webhelyen, vagy sem.

Attól még, hogy valaki rákattint hirdetéseidre, még egyáltalán nem garantált, hogy konvertálni is fog. Azzal, hogy folyamatosan nyomon követed hirdetéseid konverzióit, nem csak teljesítményükről kaphatsz teljesebb képet, hanem komoly összegeket is megspórolhatsz, ha kivonod a forgalomból kevésbé jól teljesítő reklámjaidat.

 

Hogyan működik a konverziókövetés a Google Ads rendszerében?

Ahhoz, hogy a Google Ads rendszerében mérni tudd hirdetéseid konverzióit, először is létre kell hoznod az ehhez szükséges követőkódot, majd el kell helyezned azt webhelyed megfelelő oldalain. A követőkód feladata figyelni, hogy a webhelyen ténykedő felhasználók milyen műveleteket végeznek el.

 

Ehhez meg kell adnod persze, hogy a követőkód mit tekintsen konverziónak. Ha például hirdetéseidből származó értékesítéseidet szeretnéd követni, akkor a kódot érdemes azon az oldalon elhelyezni, amin megköszönöd a vásárlónak, hogy nálad vásárolt. Ez az oldal csak azoknak a felhasználóknak jelenik meg, akik vásároltak valamit webhelyedről, így a kód tudni fogja, hogy valaki erre az oldalra kerül, az biztosan vett valamit.

Nézzük meg tehát, hogy konkrétan hogyan is állíthatod be mindezt saját webhelyeden is!

Hogyan lehet beállítani a konverziókövetést a Google Adsben?

A Google Ads konverziókövető-kód beállítása szerencsére viszonylag egyszerű feladat. Első lépésként létre kell hoznod azt, majd elhelyezned webhelyeden. Nézzük sorban:

 

1. A Google Ads követőkód létrehozása    

A Google Ads követőkódot az Ads Felületéről szerezheted be. Először is válaszd az Eszközök menüt, majd azon belül a Konverziókat.

Az itt megjelenő felületen hozzáadhatsz egy új konverziót a listához. Ha már vannak itt konverziók, akkor válaszd a kék + gombot.

A következő képernyőn választhatsz a különféle konverziótípusok közül a szerint. A következő példában az egyik leggyakoribb konverziótípussal, a webhelyen történő értékesítésekkel foglalkozunk. Ehhez válaszd a Webhely opciót.

A következő képernyőn adhatod meg a konverzió nevét, kategóriáját, és egyéb jellemzőit. Kategóriák terén választhatsz vásárlás, ügyfélszerzés, oldalnézet, és feliratkozás közül, illetve egyéb konverziós műveletet is megadhatsz.

Ez alatt a konverzió értékével kapcsolatos beállítások láthatók. Lehetőséged van azonos értéket használni minden konverzióhoz, de használhatsz más értékeket is minden egyes konverzióhoz, hogy automatikusan nyomon követhesd kampányaid megtérülését.

Ha az utóbbi opciót választod (ami ideális lehet, ha többféle árkategóriában is árulsz termékeket), akkor a konverziós címkét úgy kell majd szerkesztened, hogy tranzakcióspecifikus értékeket használjon. Válaszd ezt az opciót, majd kattints mellette a További információ linkre, hogy megtekintsd a Google részletes magyarázatát is erről az eljárásról.

A „végrehajtások száma” szakaszban beállíthatod ezen az oldalon, hogy az egy kattintásból származó konverziókat egy, vagy több konverziónak számolja a rendszer.

Lejjebb beállíthatod a hozzárendelési modellt, ami egy óriási témakör, de fontos megismerkedni vele – szerencsére a Google hivatalos útmutatójánál részletesebbre nem lesz szükséged.

Ha meg vagy elégedve a fenti beállításaiddal, akkor kattints a Létrehozás és folytatás gombra.

 

2. A követőkód telepítése a webhelyre

A következő képernyőn megadhatod, hogy hogyan szeretnéd hozzáadni a címkét webhelyedhez. A két legkézenfekvőbb opció az saját kezű elhelyezés, illetve a Google Címkekezelő használata. Az utóbbi opció egyszerűbb, ha már használod a Címkekezelőt, ezért most inkább a manuális módszerre koncentrálunk.

Ha a „címke telepítése saját kezűleg” opciót választod, akkor két dolog jelenik meg a képernyőn. A felső részben a globális webhelycímkét látod majd, amit webhelyed minden oldalára elhelyezhetsz. Ez a kódrészlet egyszerre gondoskodik a konverziókövetésről, illetve a remarketingről is (de ezzel most nem foglalkozunk).

Lejjebb, az oldalon megjelenő második kód lesz az „esemény kódrészlete”. Ez a kódrészlet konkrét műveleteket/eseményeket (tehát konverziókat) figyel, és ezekről jelent neked a statisztikákban.

Az esemény kódrészlete mindig a globális webhelycímkét kell kövesse, és ezeknek így párban a weboldal head szakaszába kell kerülniük. Az esemény kódrészlete csak azokon az oldalakon kell szerepeljen, ahol szeretnéd mérni az adott eseményt/műveletet, mint konverziót.

 

Ha minden beállításra került, akkor mehet az eredménymérés! A Google Ads és a Google Analytics felületén egyaránt követhetjük a hirdetéseinkből származó konverziókat. Érdemes figyelni ezek alakulását, és ennek megfelelően optimalizálni hirdetéseinket. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!