6 bevált mobilos optimalizálási tipp a konverziónövekedés érdekében, mutatjuk hogyan lendítsd fel webáruházad!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Konverziós arány optimalizálás mobilon: 6 bevált módszer webáruházad fellendítéséhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

2019-ben nem „előny” odafigyelni a mobilos felhasználókra, hanem egy márka fennmaradásának alapfeltétele. Mindenki tisztában van vele, hogy többen böngésznek mobileszközökről, mint asztali számítógépekről, de kevesen tudják, hogy hogyan is lehet igazán megcélozni a felhasználók ezen egyre népesedő táborát. Cikkünkben válogatott bevált módszereket osztunk meg arról, hogy hogyan javíthatod a mobilos felhasználók élményeit webhelyeden, hogy minél több konverzióra ösztönözhesd őket.
 

1. Tedd könnyedén elérhetővé a vásárlás gombot


Ha szeretnéd javítani mobilos látogatóid felhasználói élményét, akkor először is az ő szemszögükből kell, hogy megvizsgáld webhelyedet. Tegyük fel, hogy egy felhasználó megérkezik egyik terméked adatlapjára, elolvassa annak leírását, és jó esetben úgy dönt, hogy meg is szeretné vásárolni a terméket. De… hol a „Vásárlás” vagy a „Kosárba” gomb? Nos, ha nem optimalizáltad webhelyedet mobilkészülékekre, akkor valószínűleg, az adatlap tetején és/vagy alján várakozik a felhasználó.

 

Vannak, akiknek ez az apró kényelmetlenség is elég, hogy meggondolják magukat, és végleg búcsút intsenek termékednek és webáruházadnak. Tényleg ilyesmin szeretnéd elbukni a vásárlókat? 

 

Nem ragozzuk tovább: fontos, hogy a „vásárlás” gomb (bármi is legyen ráírva) mindig látható maradjon, miközben a lehetséges ügyfél kínálatodat böngészi. Persze mivel a mobilképernyők kisebbek egy monitornál, így arra is oda kell figyelned, hogy ez a gomb ne foglaljon túl sok helyet, ne tolakodjon, és ne tegye tönkre a böngészés élményét a felhasználók számára. Egy jó megoldás például egy olyan „Kosárba” gombot elhelyezni az oldalon, ami böngészés közben a képernyő alján vagy tetején követi a felhasználót, miközben az az adatlapot olvasgatja.

 

Még több konverziómágnes tippet szeretnél webáruházadhoz? Webáruház marketing szolgáltatásunk segíthet irány mutatni és sikeressé tenni webshopod! Kérd ajánlatunkat ITT


2. Szerezz meg minél több email címet anélkül, hogy tolakodónak tűnnél


Egy tökéletes világban valahányszor egy érdeklődő felhasználó ellátogat webáruházadba, máris vásárol valamit. Azonban nem tökéletes világban élünk, és a legtöbbeknek gyakran több mint egy találkozásra van szükségük márkáddal, mielőtt beadnák a derekukat a konverzióra. De nem kell ölbe tett kézzel várnod, hogy az emberek visszatérjenek webáruházadba, ha sikerül az első látogatásukkor megszerezni az email címüket. Ezt persze mobilon is megteheted, csak éppen valamivel nehezebb feladat, mint asztali készülékeken, hiszen a mobilképernyők – mint ahogy már említettük – nagyon kevés helyet hagynak tartalomnak, nemhogy a leadfogó űrlapoknak.

 

Nem érdemes azonban tolakodó felugró ablakokat használni mobileszközökön – ezek csak rontják a felhasználói élményt, ráadásul a Google évek óta büntet is értük. A legjobb megoldás egy visszafogott, de egyértelmű elhelyezést találni oldalaidon űrlapod számára, és tömören, de lényegre törően összefoglalni a feliratkozás előnyeit, ezzel is ösztönözve a látogatókat arra, hogy megosszák veled email címüket.

 

 

3. Sorolj fel ajánlott termékeket


A termékajánlókkal egy sokkal kényelmesebb vásárlói élményt biztosíthatsz látogatóid számára, azonban ezzel növeled a felülértékesítés esélyét is, tehát hogy a vásárlók több mindennel hagyják el webáruházadat, mint amennyiért eredetileg felkeresték azt. Ez nem nehéz egy asztali webhelyen, hiszen általában bőven van hely ahol feltüntethetsz néhány ajánlott, vagy kapcsolódó terméket az adatlapokon, ráadásul a böngészőkben tárolt sütik is sokat segíthetnek az automatikus ajánlatok összeállításában.

 

Azonban a mobilos felületen már más a helyzet, hiszen az okostelefonokon kevésbé kényelmes a különböző böngészőlapok közötti váltogatás. Egy megoldás lehet tehát például úgy felsorolni néhány ajánlott terméket, hogy azok megtekintéséhez a felhasználónak ne kelljen elhagynia az aktív oldalt.

 

 

4. Segíts látogatóidnak webáruházad böngészése közben


A fizikai üzletek nagy előnye, hogy az eladók végigkísérhetik a betérőket, és segíthetnek nekik megtalálni a tökéletes terméket, amire szükségük van. Nos, habár ez a fajta személyesség nem megoldható mobilkészülékeken, rengeteget tehetsz annak érdekében, hogy látogatóid már a legelső alkalommal rátaláljanak arra a méretre, vagy fazonra, ami illik hozzájuk.

 

Sok online ruhabolt egy külön oldalon helyezi el ruhaméret-útmutatóját, azonban ezzel elvonják a látogatók figyelmét az épp megtekintett termékről. Egy sokkal jobb megoldás ezeket az információkat a termék-adatlapon feltüntetni, vagy lehetőséget nyújtani a felhasználónak, hogy adja meg saját méreteit, és ez alapján automatikusan javasolni neki egyet az adott termék rendelkezésre álló verziói közül.

 

 

5. Használd ki termékfotóidat


A mobil egy vizuális platform, és a képek rengeteget számítanak, ha el szeretnél adni valami kézzelfoghatót. A vizuális elemek sokkal beszédesebbek lehetnek, mint az egyszerű szöveg, és segítenek egy teljesebb képet festeni a termékekről (és gyakran a szolgáltatásokról is).

 

Az, hogy hogyan jeleníted meg termékfotóidat döntő jelentőségű. Sok webáruházban lapozható diavetítésben tekinthetjük meg a termékeket, de vannak interaktívabb módszerek is az ábrázolásra, például egy 360-as körbeforgatható „modell”, ami nem más, mint a termék több szögből lefényképezve. Habár szintén képek sorozatáról van szó, egy sokkal szemléletesebb ábrázolás, mint egyszerű képekben megmutatni a terméket.

 

 

6. Használj pszichológiai technikákat


Sokszor a legapróbb döntések eredményezik a legnagyobb változásokat. Akár emailjeid tárgyának megfogalmazásával, akár a webhelyeden használt színekkel hatsz az emberek érzéseire, az effajta pszichológiai taktikázás rendkívül hatásos lehet. Jó példák erre a lemaradástól való félelemkeltés. Nincs más dolgod, mint azt az érzést kelteni a vásárlóban, hogy ha nem vásárol minél hamarabb, akkor lemarad majd remek ajánlatodról. „Amíg a készlet tart”, ugye ismerős?

 

De hogy nézhet ki mindez mobilon? A termékek képére elhelyezhető egy „Népszerű” címke, ami azt jelzi, hogy a termék felkapott, és iránta az érdeklődés. Ez megcélozza az emberek lemaradástól való félelmét, és arra ösztönzi őket, hogy vásároljanak, mielőtt elfogyna a készlet.


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!