6 bevált mobilos optimalizálási tipp a konverziónövekedés érdekében, mutatjuk hogyan lendítsd fel webáruházad!

Konverzió mágnes tippek webáruházadhoz

Konverziós arány optimalizálás mobilon: 6 bevált módszer webáruházad fellendítéséhez

2019-ben nem „előny” odafigyelni a mobilos felhasználókra, hanem egy márka fennmaradásának alapfeltétele. Mindenki tisztában van vele, hogy többen böngésznek mobileszközökről, mint asztali számítógépekről, de kevesen tudják, hogy hogyan is lehet igazán megcélozni a felhasználók ezen egyre népesedő táborát. Cikkünkben válogatott bevált módszereket osztunk meg arról, hogy hogyan javíthatod a mobilos felhasználók élményeit webhelyeden, hogy minél több konverzióra ösztönözhesd őket.
 

Konverzió mágnes tippek webáruházadhoz

1. Tedd könnyedén elérhetővé a vásárlás gombot


Ha szeretnéd javítani mobilos látogatóid felhasználói élményét, akkor először is az ő szemszögükből kell, hogy megvizsgáld webhelyedet. Tegyük fel, hogy egy felhasználó megérkezik egyik terméked adatlapjára, elolvassa annak leírását, és jó esetben úgy dönt, hogy meg is szeretné vásárolni a terméket. De… hol a „Vásárlás” vagy a „Kosárba” gomb? Nos, ha nem optimalizáltad webhelyedet mobilkészülékekre, akkor valószínűleg, az adatlap tetején és/vagy alján várakozik a felhasználó.

 

Vannak, akiknek ez az apró kényelmetlenség is elég, hogy meggondolják magukat, és végleg búcsút intsenek termékednek és webáruházadnak. Tényleg ilyesmin szeretnéd elbukni a vásárlókat? 

 

Nem ragozzuk tovább: fontos, hogy a „vásárlás” gomb (bármi is legyen ráírva) mindig látható maradjon, miközben a lehetséges ügyfél kínálatodat böngészi. Persze mivel a mobilképernyők kisebbek egy monitornál, így arra is oda kell figyelned, hogy ez a gomb ne foglaljon túl sok helyet, ne tolakodjon, és ne tegye tönkre a böngészés élményét a felhasználók számára. Egy jó megoldás például egy olyan „Kosárba” gombot elhelyezni az oldalon, ami böngészés közben a képernyő alján vagy tetején követi a felhasználót, miközben az az adatlapot olvasgatja.

 

Még több konverziómágnes tippet szeretnél webáruházadhoz? Webáruház marketing szolgáltatásunk segíthet irány mutatni és sikeressé tenni webshopod! Kérd ajánlatunkat ITT


2. Szerezz meg minél több email címet anélkül, hogy tolakodónak tűnnél


Egy tökéletes világban valahányszor egy érdeklődő felhasználó ellátogat webáruházadba, máris vásárol valamit. Azonban nem tökéletes világban élünk, és a legtöbbeknek gyakran több mint egy találkozásra van szükségük márkáddal, mielőtt beadnák a derekukat a konverzióra. De nem kell ölbe tett kézzel várnod, hogy az emberek visszatérjenek webáruházadba, ha sikerül az első látogatásukkor megszerezni az email címüket. Ezt persze mobilon is megteheted, csak éppen valamivel nehezebb feladat, mint asztali készülékeken, hiszen a mobilképernyők – mint ahogy már említettük – nagyon kevés helyet hagynak tartalomnak, nemhogy a leadfogó űrlapoknak.

 

Nem érdemes azonban tolakodó felugró ablakokat használni mobileszközökön – ezek csak rontják a felhasználói élményt, ráadásul a Google évek óta büntet is értük. A legjobb megoldás egy visszafogott, de egyértelmű elhelyezést találni oldalaidon űrlapod számára, és tömören, de lényegre törően összefoglalni a feliratkozás előnyeit, ezzel is ösztönözve a látogatókat arra, hogy megosszák veled email címüket.

 

 

3. Sorolj fel ajánlott termékeket


A termékajánlókkal egy sokkal kényelmesebb vásárlói élményt biztosíthatsz látogatóid számára, azonban ezzel növeled a felülértékesítés esélyét is, tehát hogy a vásárlók több mindennel hagyják el webáruházadat, mint amennyiért eredetileg felkeresték azt. Ez nem nehéz egy asztali webhelyen, hiszen általában bőven van hely ahol feltüntethetsz néhány ajánlott, vagy kapcsolódó terméket az adatlapokon, ráadásul a böngészőkben tárolt sütik is sokat segíthetnek az automatikus ajánlatok összeállításában.

 

Azonban a mobilos felületen már más a helyzet, hiszen az okostelefonokon kevésbé kényelmes a különböző böngészőlapok közötti váltogatás. Egy megoldás lehet tehát például úgy felsorolni néhány ajánlott terméket, hogy azok megtekintéséhez a felhasználónak ne kelljen elhagynia az aktív oldalt.

 

 

4. Segíts látogatóidnak webáruházad böngészése közben


A fizikai üzletek nagy előnye, hogy az eladók végigkísérhetik a betérőket, és segíthetnek nekik megtalálni a tökéletes terméket, amire szükségük van. Nos, habár ez a fajta személyesség nem megoldható mobilkészülékeken, rengeteget tehetsz annak érdekében, hogy látogatóid már a legelső alkalommal rátaláljanak arra a méretre, vagy fazonra, ami illik hozzájuk.

 

Sok online ruhabolt egy külön oldalon helyezi el ruhaméret-útmutatóját, azonban ezzel elvonják a látogatók figyelmét az épp megtekintett termékről. Egy sokkal jobb megoldás ezeket az információkat a termék-adatlapon feltüntetni, vagy lehetőséget nyújtani a felhasználónak, hogy adja meg saját méreteit, és ez alapján automatikusan javasolni neki egyet az adott termék rendelkezésre álló verziói közül.

 

 

5. Használd ki termékfotóidat


A mobil egy vizuális platform, és a képek rengeteget számítanak, ha el szeretnél adni valami kézzelfoghatót. A vizuális elemek sokkal beszédesebbek lehetnek, mint az egyszerű szöveg, és segítenek egy teljesebb képet festeni a termékekről (és gyakran a szolgáltatásokról is).

 

Az, hogy hogyan jeleníted meg termékfotóidat döntő jelentőségű. Sok webáruházban lapozható diavetítésben tekinthetjük meg a termékeket, de vannak interaktívabb módszerek is az ábrázolásra, például egy 360-as körbeforgatható „modell”, ami nem más, mint a termék több szögből lefényképezve. Habár szintén képek sorozatáról van szó, egy sokkal szemléletesebb ábrázolás, mint egyszerű képekben megmutatni a terméket.

 

 

6. Használj pszichológiai technikákat


Sokszor a legapróbb döntések eredményezik a legnagyobb változásokat. Akár emailjeid tárgyának megfogalmazásával, akár a webhelyeden használt színekkel hatsz az emberek érzéseire, az effajta pszichológiai taktikázás rendkívül hatásos lehet. Jó példák erre a lemaradástól való félelemkeltés. Nincs más dolgod, mint azt az érzést kelteni a vásárlóban, hogy ha nem vásárol minél hamarabb, akkor lemarad majd remek ajánlatodról. „Amíg a készlet tart”, ugye ismerős?

 

De hogy nézhet ki mindez mobilon? A termékek képére elhelyezhető egy „Népszerű” címke, ami azt jelzi, hogy a termék felkapott, és iránta az érdeklődés. Ez megcélozza az emberek lemaradástól való félelmét, és arra ösztönzi őket, hogy vásároljanak, mielőtt elfogyna a készlet.


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok