Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google és a többiek – A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nehéz olyan SEO útmutatót találni az interneten, ami nem a Google-ra összpontosít. Ennek persze jó oka van, hiszen a Google a legnépszerűbb keresőmotor az összes közül, és egymaga több felhasználót szolgál ki, mint az összes többi alternatíva együttesen.


De egyáltalán megéri ezzel vesződni? Nos, a több, mint egy tucat „másik” keresőmotor bizonyos tekintetekben éppen olyan jó, vagy jobb is, mint a Google, míg más szempontokból messze elmaradnak a keresőóriás mögött. Bizonyára mindig is lesznek olyan felhasználók, akik valami mást használnak inkább szívesebben, és minden esély megvan rá, hogy a te célközönséged tagjai is köztük vannak.


Íme thát egy rövid összefoglaló arról, hogy miben különböznek egymástól (és a Google-tól) az „alternatív” keresőmotorok. Ha SEO-ra fókuszálnál marketingedben, de nincs meg hozzá a szaktudásod, vagy csupán elegendő időd nem jut rá, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot! 

 

A keresőmotorok piaci részesedése

A StatCounter webhelyén található naprakész grafikonon rögtön látható, hogy mi a helyzet. A Google több, mint a világ keresőpiacának 90%-át birtokolja, míg a többi keresőmotor a grafikon alján vánszorog, nagyjából egyenlő megoszlással.


A Google toronymagasan vezet a napi több milliárd keresésével és 90% feletti részesedésével, és messze, messze utána érkezik csak a Bing, a maga 2,7%-ával, majd a Yahoo, a nem egészen másfél %-ával. A többi motor részesedése az 1%-ot sem éri el.


Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a SEO szakemberek többsége miért épp a Google elvárásainak próbál megfejelni. A keresőmotorok királya naponta több, mint kétmilliárd felhasználót szolgál ki.


Na persze, ebből sok cég csak bizonyos nyelveket beszélő, földrajzi elhelyezkedésű, illetve érdeklődési körű felhasználókat céloznak meg, de arányaikban még e csoportok is sokkal nagyobbak lehetnek, mint amekkorákat a többi keresőmotor felhasználóiból össze tudnánk szedni.

 

Lássuk tehát, hogy milyen jelentős különbségeket kell szem előtt tartaniuk azoknak, akik szeretnék meghódítani a „többi” keresőmotort is.

 

Bing SEO

Ha összevetjük egymással a Google-t és a Binget, valójában nincs túl sok óriási különbség közöttük (leszámítva persze a keresőpiaci részesedésüket). Azonban még az apró részletek is nagy eltéréseket okozhatnak két keresőmotor között. Mivel ezek a rendszerek más és más algoritmusokkal rangsorolják a tartalmakat, ugyan arra a keresésre egészen más találatok és más sorrendben jelenhetnek meg rajtuk.


Ha szeretnéd a Bingre is optimalizálni tartalmaidat, akkor fontos, hogy tudd, miben különbözik leginkább a Google-tól (amihez persze a Google működését sem árt ismerni). Habár a különböző algoritmusoknak köszönhetően nehéz elérni, hogy mindkét keresőmotoron top pozícióba kerülj egy-egy tartalmaddal, azért nem is lehetetlen ez a feladat.

 


A Bing és a kulcsszavak

A Google évek óta azon dolgozik, hogy értelmezni tudja a kulcsszavak mögött álló keresőszándékot. A célzott kulcsszavak éppen ezért nem működnek olyan hatékonyan a Google-on. A Bing azonban továbbra is figyelembe veszi ezeket mint rangsorolási szempontokat, így ezen a keresőmotoron még mindig sikered lehet a célzott kulcsszavakkal.

 

A Binget még érdeklik a meta kulcsszavak

A Google már 2009-ben bejelentette hogy nem veszik figyelembe a meta kulcsszavakat a találatok rangsorolásához. Ezzel szemben a Bing továbbra is rangsorolási szempontokként kezeli a meta kulcsszavakat, így csak segíthet, ha használod őket tartalmaid kiegészítéséhez.

 

A visszahivatkozások mennyisége/minősége

A Google szemében a visszahivatkozások minősége sokkal fontosabb, mint a mennyiségük. Éppen ezért van az, hogy sokan fordulnak a Moz által megalkotott Domain Authority pontszámhoz, ami a visszahivatkozások értékét igyekszik megállapítani egy-egy domainről. Éppen ezért, ha túl sok hivatkozást szerzel egy alacsonyabb DA pontszámú webhelytől, akkor a Google ezt úgy értelmezheti, hogy megpróbálod kijátszani a rendszerét. Ha valami, akkor ez biztos nem tesz jót rangsorolásodnak, és akár ronthat is rajta.


A Bing nem csak a hivatkozások minőségét, hanem azok mennyiségét is ugyan olyan értékesnek tartja. Mindemellett több értéket kapnak az speciális (.gov, .edu,. org) domaineken elhelyezett hivatkozások.

 

A közösségi média a Bing szemében

A Bing hivatalosan is közölte, hogy a közösségi jeleket is figyelembe veszik a rangsoroláskor. Éppen ezért érdemes stabil és aktív közösségi jelenlétet kialakítanod márkád számára. A Google szemében ezek a közösségi jelek sokkal kevésbé számítanak, és nem igazán van közvetlen hatásuk a rangsorolásra.

 

Képek, videók és egyéb tartalmak

A Google főleg a szöveges elemekre figyel oda az oldalak kiértékelésekor. Minél jobb minőségű szövegeket kínálsz látogatóidnak, a Google annál előkelőbb rangsorolással jutalmaz majd ezért.
A Bing ezzel szemben hatékonyabban képes értelmezni a webhelyeden elhelyezett képeket és videókat, ezért minél változatosabb tartalmakat kínálsz, annál jobbra értékel majd a keresőmotor.
 

 

Yahoo! SEO

A Yahoo SEO elvárásai kísértetiesen hasonlítanak a Bing szempontjaihoz, ami nem véletlen. A Yahoo 2011 óta a Bing hozzájárulásával működik, de ez nem azt jelenti, hogy a két motor teljesen egyezne egymással. Íme néhány fontos különbség (és hasonlóság)!

 

A Yahoot érdekli a domainek kora

Ha webhelyed új, és fejlesztése során minden lépésnél odafigyeltél a SEO-ra, de még így sem jelenik meg a Yahoo találatai között, akkor ne ess pánikba. A Yahoo az idősebb domaineket preferálja, mert ezeket tartja hitelesebbnek. Ahogy aztán múlik az idő, és folyamatosan figyelsz tartalmaid optimalizálására, a Yahoo is egyre több figyelmet szentel majd webhelyednek.


A Google-t sokkal inkább a tartalmak minősége érdekli, illetve, hogy mennyire kapcsolódnak a felhasználó keresési szándékához. Ha egy oldal megfelel ezeknek a kritériumoknak, akkor még viszonylag új tartalomként is előkelő helyezést kaphat a keresőóriástól.

 

Kulcsszóhasználat

A Binghez hasonlóan a Yahoo is fokozott figyelmet fordít a célzott kulcsszavakra, ezért ha ezeket használod optimalizálásod során, akkor a Yahoo elvárásainak is könnyebben megfelelsz majd.


Mint fentebb említettük, a Google-t egyre kevésbé érdeklik a kulcsszavak, mint rangsorolási szempontok.

 

Meta kulcsszavak a Yahoo algoritmusában

Hasonlóképpen a Binghez, a Yahoo is odafigyel a tartalmak meta kulcsszavaira, így ezek segítségével jobb rangsorolást érhetsz el rajta.


A Google – mint fentebb olvashattad – már rég nem tartja értékeseknek a meta kulcsszavakat, így ezek használata nem lényeges, ha csak erre az egy motorra szeretnél optimalizálni.

 

3. Baidu SEO

A Google-t (az összes szolgáltatásával együtt) kitiltották Kínából, helyét a Baidu vette át az ország elsőszámú keresőmotorjaként. Hasonlóképpen a Google-hoz a Baidu is folyamatosan fejleszti technológiáit, hogy minél hatékonyabbá váljon a felhasználók számára, és többek között már mesterséges intelligenciát is alkalmaz a találatok szűrésére. Íme a Baidu néhány sajátossága, amiket érdemes észben tartani, ha erre a platformra is szeretnél optimalizálni.

 

A megjelenéshez szükséges idő

Bizonyára nem meglepő, hogy a különböző keresőmotoroknak több vagy épp kevesebb időre van szüksége ahhoz, hogy felvegyen indexébe és elkezdhessen megjeleníteni a találatok között. Valószínűleg az sem meglepő, hogy a Google a leggyorsabb ebben, és más motorokra – mint például a Baidura – többet kell várni. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a Baidu algoritmusa sokkal szigorúbb, és részletesebben átvizsgálja az új oldalakat, mint a Google. Továbbá, a Baidun csak úgy jelenhet meg egy tartalom a találatok között, ha az megfelel a szigorú kínai tartalmi előírásoknak.

 

A SEO eredményeinek láthatósága

Habár a Baidu sokkal tovább ellenőrzi oldalaidat, mielőtt megjelenítené őket, a SEO változtatásokat sokkal hamarabb észleli, mint sok más keresőmotor. Ha tehát SEO címszó alatt újítottál webhelyeden, akkor ez előbb meglátszik majd a rangsorolásban a Baidun, mint a Google-on.

 

Visszahivatkozások

Akárcsak a Bing és a Yahoo, a Baidu is egyenlően fontosnak tartja a visszahivatkozások mennyiségét és minőségét is. Minél több visszahivatkozásod van, annál jobban rangsorolhatsz majd a Baidun a Google-hoz képest.

 

A tartalmak típusai

Mint fentebb olvashattad, a Google-t főleg a webhelyek szöveges tartalmai érdeklik a minőség megállapításakor. Ha tartalmaid kellően magukkal ragadók, érdekesek és eredetiek, akkor a Google jól rangsorolja majd őket. A Baidu ezzel szemben egészen másképpen értékeli a tartalmakat, és a videókat, a képeket, illetve más elemeket tartja igazán fontosnak. Minél változatosabb és gazdagabb ilyen téren egy oldal, annál jobb rangsorolásra számíthat.

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Ezért van praxisodnak szüksége egészségügyi marketing ügynökségre
2021-05-18

10 ok, amiért praxisodnak egészségügyi marketing ügynökségre van szüksége

A marketing egy külön tudományág, amibe sok orvosnak beletörik a foga. A probléma abból ered, hogy a marketing összetett világa már-már túl sok opciót kínál az egészségügyi szakembereknek, amelyekkel elérhetik célközönségüket, pácienseiket. A különböző marketingmódszerek, és –eszközök kiismerése, elsajátítása és rendszeres alkalmazása rendkívül időigényes feladat, főleg olyasvalakinek, aki korábban sosem foglalkozott ezzel.

Facebook Business suite
2021-05-13

Facebook Business Manager – Útmutató az első lépésekhez

A Facebook 2012-ben vásárolta fel az Instagramot, és azóta minden online marketinges vágya az volt, hogy bárcsak egyszerűbben kezelhetnék egyszerre cégük Facebook és Instagram üzleti profilját is. Némi keresztpromócióra már jó ideje lehetőséget kínált a két platform, de integrációjuk mindig hagyott bőven kívánnivalót maga után.

Fogorvos marketing: Hírnévkezelés digitálisan
2021-05-11

Digitális hírnévkezelés fogorvosoknak

Sokakat többnyire negatív gyerekkori emlékek kötik a fogorvosokhoz, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, hogy kihez is forduljunk fogproblémáinkkal. Egy fogorvos munkája nem csak az ember egészségét, hanem pénzügyi helyzetét is befolyásolja, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, kit engedünk belenyúlni a szánkba.

felhasználói tartalmak
2021-04-29

8 tipp a felhasználói tartalmak összegyűjtéséhez

Ha már egy ideje foglalkozol az online marketinggel, bizonyára te is hallottál már az úgynevezett felhasználói tartalmakról. Ezek azok a tartalmak, amelyek általában márkád követői, ügyfelei, vagy partnerei közreműködésével készülnek.

A Facebook algoritmusa: Hogyan működik?
2021-04-27

Hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, így bizonyára nem lep meg senkit, hogy egy rendkívül fejlett és összetett algoritmussal rendelkezik, ami arról dönt, hogy kik milyen bejegyzéseket láthatnak a platformon. Ez az algoritmus persze egy hétpecsétes titok, azonban az évek során innen-onnan összeollózott információk alapján tehetünk néhány jól informált feltételezést arról, hogy pontosan hogyan is működik ez a rendszer. Na persze, még ha valaki be is magolná a Facebook algoritmusát, 1-2 hét múlva már új dolgokat kellene tanulnia, hiszen egy folyamatosan fejlődő, változó dologról van szó. Szóval hogy működik a Facebook algoritmusa (és hogyan felelj meg neki)? Lássunk néhány hasznos tudnivalót!

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!