Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google és a többiek – A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nehéz olyan SEO útmutatót találni az interneten, ami nem a Google-ra összpontosít. Ennek persze jó oka van, hiszen a Google a legnépszerűbb keresőmotor az összes közül, és egymaga több felhasználót szolgál ki, mint az összes többi alternatíva együttesen.


De egyáltalán megéri ezzel vesződni? Nos, a több, mint egy tucat „másik” keresőmotor bizonyos tekintetekben éppen olyan jó, vagy jobb is, mint a Google, míg más szempontokból messze elmaradnak a keresőóriás mögött. Bizonyára mindig is lesznek olyan felhasználók, akik valami mást használnak inkább szívesebben, és minden esély megvan rá, hogy a te célközönséged tagjai is köztük vannak.


Íme thát egy rövid összefoglaló arról, hogy miben különböznek egymástól (és a Google-tól) az „alternatív” keresőmotorok. Ha SEO-ra fókuszálnál marketingedben, de nincs meg hozzá a szaktudásod, vagy csupán elegendő időd nem jut rá, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot! 

 

A keresőmotorok piaci részesedése

A StatCounter webhelyén található naprakész grafikonon rögtön látható, hogy mi a helyzet. A Google több, mint a világ keresőpiacának 90%-át birtokolja, míg a többi keresőmotor a grafikon alján vánszorog, nagyjából egyenlő megoszlással.


A Google toronymagasan vezet a napi több milliárd keresésével és 90% feletti részesedésével, és messze, messze utána érkezik csak a Bing, a maga 2,7%-ával, majd a Yahoo, a nem egészen másfél %-ával. A többi motor részesedése az 1%-ot sem éri el.


Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a SEO szakemberek többsége miért épp a Google elvárásainak próbál megfejelni. A keresőmotorok királya naponta több, mint kétmilliárd felhasználót szolgál ki.


Na persze, ebből sok cég csak bizonyos nyelveket beszélő, földrajzi elhelyezkedésű, illetve érdeklődési körű felhasználókat céloznak meg, de arányaikban még e csoportok is sokkal nagyobbak lehetnek, mint amekkorákat a többi keresőmotor felhasználóiból össze tudnánk szedni.

 

Lássuk tehát, hogy milyen jelentős különbségeket kell szem előtt tartaniuk azoknak, akik szeretnék meghódítani a „többi” keresőmotort is.

 

Bing SEO

Ha összevetjük egymással a Google-t és a Binget, valójában nincs túl sok óriási különbség közöttük (leszámítva persze a keresőpiaci részesedésüket). Azonban még az apró részletek is nagy eltéréseket okozhatnak két keresőmotor között. Mivel ezek a rendszerek más és más algoritmusokkal rangsorolják a tartalmakat, ugyan arra a keresésre egészen más találatok és más sorrendben jelenhetnek meg rajtuk.


Ha szeretnéd a Bingre is optimalizálni tartalmaidat, akkor fontos, hogy tudd, miben különbözik leginkább a Google-tól (amihez persze a Google működését sem árt ismerni). Habár a különböző algoritmusoknak köszönhetően nehéz elérni, hogy mindkét keresőmotoron top pozícióba kerülj egy-egy tartalmaddal, azért nem is lehetetlen ez a feladat.

 


A Bing és a kulcsszavak

A Google évek óta azon dolgozik, hogy értelmezni tudja a kulcsszavak mögött álló keresőszándékot. A célzott kulcsszavak éppen ezért nem működnek olyan hatékonyan a Google-on. A Bing azonban továbbra is figyelembe veszi ezeket mint rangsorolási szempontokat, így ezen a keresőmotoron még mindig sikered lehet a célzott kulcsszavakkal.

 

A Binget még érdeklik a meta kulcsszavak

A Google már 2009-ben bejelentette hogy nem veszik figyelembe a meta kulcsszavakat a találatok rangsorolásához. Ezzel szemben a Bing továbbra is rangsorolási szempontokként kezeli a meta kulcsszavakat, így csak segíthet, ha használod őket tartalmaid kiegészítéséhez.

 

A visszahivatkozások mennyisége/minősége

A Google szemében a visszahivatkozások minősége sokkal fontosabb, mint a mennyiségük. Éppen ezért van az, hogy sokan fordulnak a Moz által megalkotott Domain Authority pontszámhoz, ami a visszahivatkozások értékét igyekszik megállapítani egy-egy domainről. Éppen ezért, ha túl sok hivatkozást szerzel egy alacsonyabb DA pontszámú webhelytől, akkor a Google ezt úgy értelmezheti, hogy megpróbálod kijátszani a rendszerét. Ha valami, akkor ez biztos nem tesz jót rangsorolásodnak, és akár ronthat is rajta.


A Bing nem csak a hivatkozások minőségét, hanem azok mennyiségét is ugyan olyan értékesnek tartja. Mindemellett több értéket kapnak az speciális (.gov, .edu,. org) domaineken elhelyezett hivatkozások.

 

A közösségi média a Bing szemében

A Bing hivatalosan is közölte, hogy a közösségi jeleket is figyelembe veszik a rangsoroláskor. Éppen ezért érdemes stabil és aktív közösségi jelenlétet kialakítanod márkád számára. A Google szemében ezek a közösségi jelek sokkal kevésbé számítanak, és nem igazán van közvetlen hatásuk a rangsorolásra.

 

Képek, videók és egyéb tartalmak

A Google főleg a szöveges elemekre figyel oda az oldalak kiértékelésekor. Minél jobb minőségű szövegeket kínálsz látogatóidnak, a Google annál előkelőbb rangsorolással jutalmaz majd ezért.
A Bing ezzel szemben hatékonyabban képes értelmezni a webhelyeden elhelyezett képeket és videókat, ezért minél változatosabb tartalmakat kínálsz, annál jobbra értékel majd a keresőmotor.
 

 

Yahoo! SEO

A Yahoo SEO elvárásai kísértetiesen hasonlítanak a Bing szempontjaihoz, ami nem véletlen. A Yahoo 2011 óta a Bing hozzájárulásával működik, de ez nem azt jelenti, hogy a két motor teljesen egyezne egymással. Íme néhány fontos különbség (és hasonlóság)!

 

A Yahoot érdekli a domainek kora

Ha webhelyed új, és fejlesztése során minden lépésnél odafigyeltél a SEO-ra, de még így sem jelenik meg a Yahoo találatai között, akkor ne ess pánikba. A Yahoo az idősebb domaineket preferálja, mert ezeket tartja hitelesebbnek. Ahogy aztán múlik az idő, és folyamatosan figyelsz tartalmaid optimalizálására, a Yahoo is egyre több figyelmet szentel majd webhelyednek.


A Google-t sokkal inkább a tartalmak minősége érdekli, illetve, hogy mennyire kapcsolódnak a felhasználó keresési szándékához. Ha egy oldal megfelel ezeknek a kritériumoknak, akkor még viszonylag új tartalomként is előkelő helyezést kaphat a keresőóriástól.

 

Kulcsszóhasználat

A Binghez hasonlóan a Yahoo is fokozott figyelmet fordít a célzott kulcsszavakra, ezért ha ezeket használod optimalizálásod során, akkor a Yahoo elvárásainak is könnyebben megfelelsz majd.


Mint fentebb említettük, a Google-t egyre kevésbé érdeklik a kulcsszavak, mint rangsorolási szempontok.

 

Meta kulcsszavak a Yahoo algoritmusában

Hasonlóképpen a Binghez, a Yahoo is odafigyel a tartalmak meta kulcsszavaira, így ezek segítségével jobb rangsorolást érhetsz el rajta.


A Google – mint fentebb olvashattad – már rég nem tartja értékeseknek a meta kulcsszavakat, így ezek használata nem lényeges, ha csak erre az egy motorra szeretnél optimalizálni.

 

3. Baidu SEO

A Google-t (az összes szolgáltatásával együtt) kitiltották Kínából, helyét a Baidu vette át az ország elsőszámú keresőmotorjaként. Hasonlóképpen a Google-hoz a Baidu is folyamatosan fejleszti technológiáit, hogy minél hatékonyabbá váljon a felhasználók számára, és többek között már mesterséges intelligenciát is alkalmaz a találatok szűrésére. Íme a Baidu néhány sajátossága, amiket érdemes észben tartani, ha erre a platformra is szeretnél optimalizálni.

 

A megjelenéshez szükséges idő

Bizonyára nem meglepő, hogy a különböző keresőmotoroknak több vagy épp kevesebb időre van szüksége ahhoz, hogy felvegyen indexébe és elkezdhessen megjeleníteni a találatok között. Valószínűleg az sem meglepő, hogy a Google a leggyorsabb ebben, és más motorokra – mint például a Baidura – többet kell várni. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a Baidu algoritmusa sokkal szigorúbb, és részletesebben átvizsgálja az új oldalakat, mint a Google. Továbbá, a Baidun csak úgy jelenhet meg egy tartalom a találatok között, ha az megfelel a szigorú kínai tartalmi előírásoknak.

 

A SEO eredményeinek láthatósága

Habár a Baidu sokkal tovább ellenőrzi oldalaidat, mielőtt megjelenítené őket, a SEO változtatásokat sokkal hamarabb észleli, mint sok más keresőmotor. Ha tehát SEO címszó alatt újítottál webhelyeden, akkor ez előbb meglátszik majd a rangsorolásban a Baidun, mint a Google-on.

 

Visszahivatkozások

Akárcsak a Bing és a Yahoo, a Baidu is egyenlően fontosnak tartja a visszahivatkozások mennyiségét és minőségét is. Minél több visszahivatkozásod van, annál jobban rangsorolhatsz majd a Baidun a Google-hoz képest.

 

A tartalmak típusai

Mint fentebb olvashattad, a Google-t főleg a webhelyek szöveges tartalmai érdeklik a minőség megállapításakor. Ha tartalmaid kellően magukkal ragadók, érdekesek és eredetiek, akkor a Google jól rangsorolja majd őket. A Baidu ezzel szemben egészen másképpen értékeli a tartalmakat, és a videókat, a képeket, illetve más elemeket tartja igazán fontosnak. Minél változatosabb és gazdagabb ilyen téren egy oldal, annál jobb rangsorolásra számíthat.

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Hatékony marketingfolyamatok
2021-02-25

Így teheted hatékonyabbá marketingfolyamataidat 2021-ben

A koronavírus járványra reagáló marketingcsapatok világszerte komoly nyomás alá kerültek az elmúlt év során, hiszen a vészhelyzetben szűkös költségvetésekkel, és rendszeresen változó, megjósolhatatlan trendekkel voltak kénytelenek dolgozni.

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet
2021-02-23

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet

Néha még a legkreatívabb marketingesek számára is problémát jelenthet hangzatos tárgyakat megfogalmazni promóciós emailjeikhez. A korszerű spamszűrők, és az email marketinget szabályozó törvények komoly kihívássá tehetik a promóciós emailek célba juttatás

SEO és a felhasználói tartalmak
2021-02-18

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

B2B egészségügyi marketing trendek 2021-ben
2021-02-16

Ezek 2021 legfontosabb B2B egészségügyi marketingtrendjei

A 2020-as esztendő végérvényesen is bebizonyította, hogy az egészségügy jövője a digitális közegben van. Ezt persze számos szolgáltató már évekkel ezelőtt felismerte, de sokan a tavalyi évben kényszerültek az interneten folytatni a kommunikációt pácienseikkel. Miután a járvány lezajlik, biztosak lehetünk benne, hogy semmi sem lesz ugyan olyan, mint régen volt.  

A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából
2021-02-11

A Google és a többiek – A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából

Nehéz olyan SEO útmutatót találni az interneten, ami nem a Google-ra összpontosít. Ennek persze jó oka van, hiszen a Google a legnépszerűbb keresőmotor az összes közül, és egymaga több felhasználót szolgál ki, mint az összes többi alternatíva együttesen.

Az egészségügyi SEO alapjai: Így lehetsz a legjobb
2021-02-09

Az egészségügyi SEO alapjai praxisod fellendítéséhez

Az emberek többsége manapság a Google-hoz fordul, ha egészségügyi szakembereket, orvosokat szeretne találni magának (vagy épp gyermekeinek, és így tovább). Az emberek megtanultak bízni a Google javaslataiban, így ha a te praxisod webhelye jelenik meg az első találati pozícióban, akkor rengeteg kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz. Persze, ha valaki másnak sikerül megszereznie az első helyet, az kisebb forgalmat jelent majd praxisod számára.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!