Mit mutat meg a Domain Authority? Hogyan lehet kiszámolni a Domain Authority értékét? Mi a Domain Authority definíciója? mire jó

Domain Authority

Domain Authority

domain authority

A Domain Authority definíciója

A Domain Authority (DA) a Moz által kifejlesztett mutató, amelynek célja a webhelyek „tekintélyének” nyomon követése. A DA egy 1-100 tartományban mozgó pontszám, értékét pedig több tényező is befolyásolja

 

A Domain Authority elméletben azt mutatja meg, hogy egy webhely milyen előkelő rangsorolásban részesülhet a keresőmotorok organikus találatai között, illetve, hogy mennyit érnek (mekkora linkértéket adnak át) a rajta elhelyezett visszahivatkozások.

 

A Domain Authority az után vált igazán népszerűvé, hogy a Google titkosította a híres PageRank mutatót.

 

A Domain Authority kiszámítása

A Moz 40 különböző szempont alapján számítja ki a DA pontszámot. Akárcsak a PageRank kiszámításában, a Domain Authority meghatározásában is komoly súlyozást kapnak a webhelyre mutató hivatkozások – minél több linket kap egy webhely más, tekintélyes domainektől, annál magasabb DA pontszámot ér majd el.

 

Ha például horgászati felszereléseket árulsz, akkor azok a hivatkozások érik a legtöbbet DA (és rangsorolás) szempontjából, amelyek más horgászattal kapcsolatos webhelyekről, blogokról mutatnak saját domainedre.

 

A DA kiszámításához használt képlet természetesen titkos, azonban bármely webhely DA pontszáma szabadon megtekinthető a megannyi Domain Authority ellenőrző eszköz valamelyikével.

 

A Domain Authority problémái

Fontos észben tartani, hogy a Domain Authoritynek valójában semmi köze nincs a PageRankhez. Habár az után terjedt el, hogy a Google elrejtette a weboldalak PageRank pontszámát, a Domain Authorityt a Moz fejleszti, és nem a Google (szintén titkos) algoritmusain alapszik.

 

Habár a legnépszerűbb mutató a webhelyek tekintélyének és linkértékének felmérésére, a magas DA pontszám nem feltétlenül garantálja azt, hogy egy webhely minden esetben jól teljesít majd SEO terén.

 

A Domain Authority másik problémás jellemzője, hogy ha egy webhelynek sikerül magas DA pontszámot elérnie, akkor azt sokkal nehezebb tovább javítani, mint egy jóval alacsonyabb pontozást. Ha például 75-80 között mozog a DA-d, akkor sokkal nehezebb feljebb emelni azt, mintha 30-as DA-t értél volna el.

 

Előfordulhat továbbá, hogy Domain Authority pontszámod magától, vagy legalább is nem saját hibádból csökken majd. Ez általában akkor történik, amikor egy másik webhely jobb pontszámot ér el (például mert több értékes visszahivatkozást sikerül szereznie), és a Moz algoritmusa ehhez mérten alacsonyabb DA pontszámot rendel saját domainedhez.

 

Ez azt jelenti, hogy a Moz mindig a legsikeresebb webhelyekhez hasonlítja majd sajátodat, amelyekkel nem igazán lesz esélyed versenyezni. Épp ezért első sorban inkább arra törekedj, hogy magasabb DA pontot érj el, mint közvetlen versenytársaid.

Egy vadonatúj webhely Domain Authority értékelése továbbá mindig a legalacsonyabb lesz, ezért eleinte még nem érdemes a DA alapján minősítened azt.

 

Hogyan javítható a Domain Authority pontszám?

Mivel a DA kiszámításához használt algoritmus titkos, senki sem tudja pontosan (a Mozon kívül), hogy hogyan is lehet jobb pontszámot elérni, vagy, hogy egyáltalán mi számít „jó” DA-nak. Mint fentebb olvashattad, már akkor sikeresnek tekintheted stratégiádat, ha DA pontszámod magasabb, mint közvetlen versenytársaidé.
Van azonban néhány bevált módszer, amelyek biztosan segítenek majd egy jobb Domain Authority pontszám elérésében. Ezek a technikák (nem meglepő módon) a keresőoptimalizálás alapvető műveletei is egyben:

 

1. Ellenőrizd linkprofilodat

Linkprofilodat a webhelyedre mutató visszahivatkozások alkotják. Akárcsak a Google, a Moz szemében is fontos, hogy tekintélyes, elismert linkeljenek tartalmaidra. Ezzel szemben az irreleváns, vagy kevésbé tekintélyes webhelyekről szerzett hivatkozások kevesebbet érnek a DA kiszámításakor.
Egyesek szerint a Domain Authority javítása érdekében érdemes megszüntetni ezeket a kevésbé értékes a hivatkozásokat. Fontos azonban észben tartani, hogy a Google és a Moz másképpen értékelhetik a linkeket, és ha valami nem tetszik a Moznak, akkor az még ugyan úgy érhet valamit a Google szemében.

 

2. Készíts értékes tartalmakat

Az aktivitási mutatók, úgymint a visszafordulási arány vagy az organikus forgalom nagyban befolyásolhatják Domain Authority pontszámodat. Kínálj értékes, érdekes, releváns tartalmakat célközönségednek, hogy a látogatók sűrűn visszatérjenek webhelyedre, és minél több oldalt meglátogassanak rajta.

 

3. Szerezz minőségi visszahivatkozásokat

A magasabb DA pontszám elérése érdekében nagyon fontos, hogy webhelyedre minél több tekintélyes webhelyről mutassanak hiteles visszahivatkozások. Ha jó minőségi, hasznos tartalmakat publikálsz, és aktívan foglalkozol a linképítési lehetőségek felkutatásával, akkor előbb-utóbb értékes linkekre tehetsz szert, amelyek nem csak a Domain Authority értékedet javítják, hanem SEO tekintetében is sokat segítenek majd webhelyednek.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok