Keresési forgalom növelése webhelyek esetében

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így szerezhetsz nagyobb keresőforgalmat webhelyed számára

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Amikor az online keresésre terelődik a szó, sokan automatikusan azt feltételezik, hogy ez a folyamat minden keresőmotoron, minden eszközön és minden felhasználó számára ugyan úgy zajlik. Ez azonban nem is állhatna messzebb a valóságtól: ahhoz, hogy a lehető legnagyobb keresőforgalomra tehess szert webhelyed számára, érdemes tisztában lenned a különböző keresőszolgáltatók, eszközök, környezetek és egyéb tényezők közötti különbségekkel. Az alábbiakban ezekről lesz szó!

A SEO és a Google Ads hirdetései szinte minden marketing stratégia alapját képezik valamilyen szinten, és ez nem is véletlen lett így. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a két leeghatékonyabb eszközről van szó, ha eladásról beszélünk – ezért webshoptulajdonosként Neked is ismerned kell ezeket a fogalmakat! Persze nem kell benne profinak lenned – hiszen a munka oroszlánrészét, ha szeretnéd, elvégezzük helyetted. Ehhez nincs más dolgod, mint IDE kattintva ajánlatot kérni tőlünk, hogy megkezdhessük a közös munkát! 

Azonban ha együtt dolgozunk is szeretjük, ha ügyfeleink értik is hogy mit, miért csinálunk – ha csak nagyvonalakban is. Ezért az alábbiakban egy kis bemutatót tartunk a keresőszolgáltatókról, eszközökről!

 

A Google és a Microsoft

A Google és a Microsoft keresőszolgáltatásai közötti legnagyobb különbség az elért felhasználókban mutatkozik meg. A Google ilyen téren lényegesen nagyobb, mint a Microsoft, aminek a rendszerébe tartozik a Bing, a Yahoo! és az AOL is. A Statista adatai szerint a Google 2,5-szer méretesebb, mint a Microsoft (legalább is az Egyesült Államokban). Néhány ország (pl. Kína, Oroszország) kivételével hasonló megoszlás jellemző a világ többi részére is.

 

Persze ez alapján jogosan merülhet fel, hogy akkor nem is igazán érdemes mással foglalkozni a Google-on kívül. Nos, a helyzet az, hogy nagyon sokan gondolják így, éppen ezért messze nincs akkora verseny a legtöbb kifejezésre a Microsoft keresőmotorjain, mint a Google-ban. Hasonlóképpen a fizetett hirdetések is kedvezőbb árúak lehetnek a kevesebb vetélytársnak köszönhetően.

 

Jelentős különbség figyelhető meg a két rendszer felhasználóköre között is: míg a Google inkább a fiatalabb, tanultabb, magasabb jövedelmű demográfiai csoportok keresőmotorja, addig a Microsoft keresőit főleg az idősebb korosztály használja, akik nincsenek annyira otthon a technológia világában. Persze kínálatodtól függően lehet, hogy ez a különbség egyáltalán nem releváns számodra, de jó tisztában lenni vele, ha célközönséged határozottan a spektrum egyik oldalán áll.

 

Keresés és vásárlás

Fontos különbséget tenni a keresőhirdetések és a vásárlás (vagy „shopping”) hirdetések között. A keresőhirdetések azok a reklámok, amik a keresőmotorok találati oldalainak tetején, a többi, nem fizetett (vagyis organikus) találat felett helyezkednek el. A shopping hirdetések ezekkel szemben azok a hirdetések, amik az adott platformok vásárlási felületein jelenhetnek meg kiemelt pozíciókban, egy általad biztosított adattábla alapján.

 

Arra azonban, hogy ezek közül mely hirdetéseket érdemes kihasználnod (csak kereső, csak shopping, vagy mindkettő) kizárólag te lelheted meg a választ, elvégre minden cég egyedi, és más felületeken érheti el hatékonyan célközönségét.

 

B2C vagy B2B

Hasonlóképpen a kereső és shopping hirdetések közötti különbségekhez, érdemes szót ejteni a B2C és B2B helyzetéről is.

 

Tegyük fel, hogy B2B céged asztalokat árul, például éttermeknek. Egyáltalán nem mindegy ilyenkor, hogy hogyan állítod össze hirdetéseidet, hiszen számos fogyasztó is szeretne asztalt vásárolni otthonába, és az ő figyelmükért hatalmas világmárkák küzdenek, méghozzá egy hétköznapi vállalkozás költségvetésének többszörösével. Az ilyen cégóriások hirdetései mellett eltörpülhetnek sajátjaid, ha nem megfelelően célzod őket. Ha például szimplán [asztalok] helyett az [éttermi asztalok] kifejezést használod, máris sokkal inkább egy B2B közönségnek szólnak majd hirdetéseid, így kisebb versenymezőnnyel is kell szembeszállnod.

 

Asztali és mobil környezet

Az online marketing nem mindig volt ilyen összetett és bonyolult dolog. 20 évvel ezelőtt nem voltak okostelefonok és táblagépek, így minden webes forgalom számítógépekről érkezett. Persze az idők változnak, és ahogy egyre több gyártó csatlakozott az okostelefonok forradalmához, idővel a keresőforgalom többsége is áttért ezekre a hordozható eszközökre.

Annak ellenére azonban, hogy az okostelefonok technológiája már rég nem számít újdonságnak, rengeteg cég a mai napig is egy asztali számítógépekre optimalizált webhellyel képviseli magát az interneten. A modern keresőmotorok azonban már azt is számításba veszik rangsoroláskor, hogy egy webhely mobileszközökön is megfelelően működik-e, így azok a cégek, amik nem haladnak a korral, jelentős hátrányba kerülnek.

Ha webhelyed nem felel meg a Google elvárásainak mobilos szempontból (amit itt és itt tesztelhetsz), akkor ritkábban jeleníti majd meg mobilos hirdetéseidet a felhasználóknak, és összességében alacsonyabb rangsorolást érhetsz majd el a keresőtalálatok között is.

 

Szöveges és display hirdetések

Bizonyára tudsz róla, hogy az interneten általában kétféle hirdetési típus közül választhatsz: ezek a szöveges és a display hirdetések (amelyek közül az utóbbiakat remarketingre is használatod).

 

A display és a szöveges hirdetések közötti fő különbség a formátumuk: a szöveges hirdetések kizárólag csak szövegeket (és hivatkozott szövegeket) tartalmazhatnak, míg a display hirdetésekben képek, videók, illetve más vizuális elemek szerepelhetnek. Ez jelentősen befolyásolja persze azt is, hogy hogyan fejezheted ki magadat ezekkel a hirdetésekkel.

 

A display hirdetések remarketing változatai továbbá kifejezetten olyan felhasználóknak jelennek majd meg, akik korábban érdeklődtek már márkád iránt az interneten, így ők valószínűbb, hogy idővel ügyfelekké válnak majd. Éppen ezért mindenképpen érdemes a remarketing hirdetésekkel is foglalkoznod, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki költségkeretedből és a rendelkezésedre álló felhasználói adatokból.

 


A vélemények szerepe a keresésben

A Google az évek során többször is megemlítette már, hogy a közösség adatok is szerepet játszanak a Google hirdetések publikálásában, illetve a webhelyek organikus rangsorolásában. Az egyik legfontosabb ilyen közösségi tényező a felhasználóktól érkezett vélemények és értékelések. Ezeknek a véleményeknek a Google által elfogadott, független véleményező szolgáltatóitól kell érkezniük, hogy hitelesek lehessenek, és ne lehessen manipulálni őket.á

 

Hogy miért olyan lényeges ez? Mert ha a felsorolt véleménykezelő szolgáltatók közül dolgozol együtt valamelyikkel, és legalább 100 véleményt sikerül összegyűjtened, a Google hozzáad egy ötcsillagos skálájú pontszámot hirdetéseid hivatkozásaikhoz. Ezzel sokkal hitelesebbé válnak hirdetéseid, és így javulnak az esélyeid arra, hogy a keresők vásárlási szándékkal kattintsanak rá hivatkozásaidra.

 

Általános és egyedi közönségek

Hosszú évekig kénytelen voltál a keresőmotorokra bízni hirdetéseid célzását, abban reménykedve, hogy sikerül az esetek többségében a megfelelő felhasználóknak megjeleníteniük azokat. Manapság azonban már egyre jobban beleszólhatsz a célzási folyamatba. Például ha igazolt email marketinges vagy, akkor feltöltheted nekik email listádat, hogy csak ezeknek a felhasználóknak jelenítsék meg hirdetéseidet.

 

Egy másik opció felsorolni néhány konkurens vagy az iparágaddal foglalkozó webhelyet, amikre ideális ügyfeleid gyakran ellátogathatnak, hogy ezek alapján válogassák ki neked az ideális célközönséget. Ez különösen B2B hirdetők számára hasznos, de a B2C környezetben is érdemes észben tartani és kísérletezni vele.
 

 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!