A kattintások is fontos szerepet játszanak a rangsorolásban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

Illyes elmagyarázta, hogy miért van az, hogy néha kiemelt kivonatok jelennek meg az univerzális keresés tetején, néha pedig hírek, képek, videók, vagy egyéb elemek. Lényegében arról van szó, hogy minden ilyen vertikális index ajánlatot tesz a pozíciójára a fő webes találatok között.


Na de hogyan választja ki a „nyertest” a Google ezek közül? Illyes elmagyarázta, hogy a Google figyeli, hogy a felhasználók milyen találatokra kattintanak rá. Ha például a képes találatok kapják a legtöbb kattintást, akkor a Google tudni fogja, hogy a felhasználókat ez érdekli, és ebből szeretnének többet látni az adott témával kapcsolatban, nem pedig mondjuk híreket.


Fontos azonban észben tartani, hogy ez nem jelenti azt, hogy a Google a kattintási adatok alapján rangsorolja az egyes tartalmakat (képek, webes találatok, dokumentumok, stb.) Sokkal inkább arról van szó, hogy a kattintások befolyásolhatják, hogy milyen találati típusok jelenhetnek meg a találati oldalakon.

 

Az indexek is ajánlatokat tesznek a keresőtalálati pozíciókra

A podcast során Illyes megemlítette, hogy a Google egy pontszámot rendel minden találathoz, amiket összeszed a rangsoroláshoz. Ezt a pontszámot aztán szétosztja az összes indexe között. Itt nem csak a webes indexre kell gondolni, hanem a képek, videók, hírek és egyéb tartalmak indexeire is.


A keresőmotor ez után „fogja a az összes találatot a különböző indexekből és megpróbálja összekeverni őket”, és így jön létre az Univerzális Keresés. Minden ilyen elem vagy index „a kívánt pozícióikra tesznek ajánlatot” a keresőtalálati oldalon. A kiemelt kivonatok a saját pozíciójukra, a képek is a sajátjukra, és így tovább.
Egyes elemek azt is kijelenthetik, hogy „nem akarom a második pozíciót vagy a harmadik pozíciót vagy a negyediket, és így tovább. Csak az első pozíciót akarom” mesélte Illyes. A Google-nak továbbá vannak „preferált pozíciói az olyan dolgokra, mint például a videós találatok”.


Egyes elemek, mint például a kapcsolódó keresések, mindig a találatok alján jelennek meg. Ezek az elemek tehát valószínűleg kijelentik, hogy ezt a pozíciót szeretnék megkapni.

 

John Mueller, szintén a Google egyik munkatársa, azt is megkérdezte Illyestől, hogy „szóval ez majdnem olyan, hogy az összes különböző indexnek, vagy tartalomtípusnak megvan a saját keresőmotorja, és lényegében azt mondják, hogy ’az én találatom nagyon releváns, vagy csak valamennyire releváns.’ És akkor van egy ilyen szuper keresőmotor az összes ilyen keresőmotor felett, ami összerakja ezeket?” Illyes erre azt válaszolta, hogy „technikailag, igen”.

 


A kattintások befolyásolják, hogy milyen elemek jelennek meg a keresőtalálatok között

Illyes ez után elmagyarázta, hogy a Google az alapján tanulja meg, hogy a felhasználók mit szeretnének látni a különböző lekérdezésekre, hogy mikre kattintanak.


„Hogyan ismeritek fel, hogy képeket vagy videókat kellene megjelenítenünk? Vagy hogy csak egy videókeresésről van szó?” kérdezte Mueller.


„Megtanuljuk. Szóval, amikor rákeresel valamire, valamire, amihez általában nincsenek képek és videók, és rákattintasz a képek vagy a videók fülre a találati oldalon. Akkor a Google ez alapján megjegyzi, hogy van ez a véletlenszerű személy, aki képeket szeretett volna látni erre az adott lekérdezésre. És ha elég felhasználó csinálja ezt, akkor ezzel lényegében azt tanítják a Google-nak, hogy erre a lekérdezésre megérné képeket is megjeleníteni, vagy videókat, meg ilyenek” válaszolta Illyes.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!