A kattintások is fontos szerepet játszanak a rangsorolásban

SEO: a kattintások szerepe

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

SEO: a kattintások szerepe

Illyes elmagyarázta, hogy miért van az, hogy néha kiemelt kivonatok jelennek meg az univerzális keresés tetején, néha pedig hírek, képek, videók, vagy egyéb elemek. Lényegében arról van szó, hogy minden ilyen vertikális index ajánlatot tesz a pozíciójára a fő webes találatok között.


Na de hogyan választja ki a „nyertest” a Google ezek közül? Illyes elmagyarázta, hogy a Google figyeli, hogy a felhasználók milyen találatokra kattintanak rá. Ha például a képes találatok kapják a legtöbb kattintást, akkor a Google tudni fogja, hogy a felhasználókat ez érdekli, és ebből szeretnének többet látni az adott témával kapcsolatban, nem pedig mondjuk híreket.


Fontos azonban észben tartani, hogy ez nem jelenti azt, hogy a Google a kattintási adatok alapján rangsorolja az egyes tartalmakat (képek, webes találatok, dokumentumok, stb.) Sokkal inkább arról van szó, hogy a kattintások befolyásolhatják, hogy milyen találati típusok jelenhetnek meg a találati oldalakon.

 

Az indexek is ajánlatokat tesznek a keresőtalálati pozíciókra

A podcast során Illyes megemlítette, hogy a Google egy pontszámot rendel minden találathoz, amiket összeszed a rangsoroláshoz. Ezt a pontszámot aztán szétosztja az összes indexe között. Itt nem csak a webes indexre kell gondolni, hanem a képek, videók, hírek és egyéb tartalmak indexeire is.


A keresőmotor ez után „fogja a az összes találatot a különböző indexekből és megpróbálja összekeverni őket”, és így jön létre az Univerzális Keresés. Minden ilyen elem vagy index „a kívánt pozícióikra tesznek ajánlatot” a keresőtalálati oldalon. A kiemelt kivonatok a saját pozíciójukra, a képek is a sajátjukra, és így tovább.
Egyes elemek azt is kijelenthetik, hogy „nem akarom a második pozíciót vagy a harmadik pozíciót vagy a negyediket, és így tovább. Csak az első pozíciót akarom” mesélte Illyes. A Google-nak továbbá vannak „preferált pozíciói az olyan dolgokra, mint például a videós találatok”.


Egyes elemek, mint például a kapcsolódó keresések, mindig a találatok alján jelennek meg. Ezek az elemek tehát valószínűleg kijelentik, hogy ezt a pozíciót szeretnék megkapni.

 

John Mueller, szintén a Google egyik munkatársa, azt is megkérdezte Illyestől, hogy „szóval ez majdnem olyan, hogy az összes különböző indexnek, vagy tartalomtípusnak megvan a saját keresőmotorja, és lényegében azt mondják, hogy ’az én találatom nagyon releváns, vagy csak valamennyire releváns.’ És akkor van egy ilyen szuper keresőmotor az összes ilyen keresőmotor felett, ami összerakja ezeket?” Illyes erre azt válaszolta, hogy „technikailag, igen”.

 


A kattintások befolyásolják, hogy milyen elemek jelennek meg a keresőtalálatok között

Illyes ez után elmagyarázta, hogy a Google az alapján tanulja meg, hogy a felhasználók mit szeretnének látni a különböző lekérdezésekre, hogy mikre kattintanak.


„Hogyan ismeritek fel, hogy képeket vagy videókat kellene megjelenítenünk? Vagy hogy csak egy videókeresésről van szó?” kérdezte Mueller.


„Megtanuljuk. Szóval, amikor rákeresel valamire, valamire, amihez általában nincsenek képek és videók, és rákattintasz a képek vagy a videók fülre a találati oldalon. Akkor a Google ez alapján megjegyzi, hogy van ez a véletlenszerű személy, aki képeket szeretett volna látni erre az adott lekérdezésre. És ha elég felhasználó csinálja ezt, akkor ezzel lényegében azt tanítják a Google-nak, hogy erre a lekérdezésre megérné képeket is megjeleníteni, vagy videókat, meg ilyenek” válaszolta Illyes.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok