A kattintások is fontos szerepet játszanak a rangsorolásban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

Illyes elmagyarázta, hogy miért van az, hogy néha kiemelt kivonatok jelennek meg az univerzális keresés tetején, néha pedig hírek, képek, videók, vagy egyéb elemek. Lényegében arról van szó, hogy minden ilyen vertikális index ajánlatot tesz a pozíciójára a fő webes találatok között.


Na de hogyan választja ki a „nyertest” a Google ezek közül? Illyes elmagyarázta, hogy a Google figyeli, hogy a felhasználók milyen találatokra kattintanak rá. Ha például a képes találatok kapják a legtöbb kattintást, akkor a Google tudni fogja, hogy a felhasználókat ez érdekli, és ebből szeretnének többet látni az adott témával kapcsolatban, nem pedig mondjuk híreket.


Fontos azonban észben tartani, hogy ez nem jelenti azt, hogy a Google a kattintási adatok alapján rangsorolja az egyes tartalmakat (képek, webes találatok, dokumentumok, stb.) Sokkal inkább arról van szó, hogy a kattintások befolyásolhatják, hogy milyen találati típusok jelenhetnek meg a találati oldalakon.

 

Az indexek is ajánlatokat tesznek a keresőtalálati pozíciókra

A podcast során Illyes megemlítette, hogy a Google egy pontszámot rendel minden találathoz, amiket összeszed a rangsoroláshoz. Ezt a pontszámot aztán szétosztja az összes indexe között. Itt nem csak a webes indexre kell gondolni, hanem a képek, videók, hírek és egyéb tartalmak indexeire is.


A keresőmotor ez után „fogja a az összes találatot a különböző indexekből és megpróbálja összekeverni őket”, és így jön létre az Univerzális Keresés. Minden ilyen elem vagy index „a kívánt pozícióikra tesznek ajánlatot” a keresőtalálati oldalon. A kiemelt kivonatok a saját pozíciójukra, a képek is a sajátjukra, és így tovább.
Egyes elemek azt is kijelenthetik, hogy „nem akarom a második pozíciót vagy a harmadik pozíciót vagy a negyediket, és így tovább. Csak az első pozíciót akarom” mesélte Illyes. A Google-nak továbbá vannak „preferált pozíciói az olyan dolgokra, mint például a videós találatok”.


Egyes elemek, mint például a kapcsolódó keresések, mindig a találatok alján jelennek meg. Ezek az elemek tehát valószínűleg kijelentik, hogy ezt a pozíciót szeretnék megkapni.

 

John Mueller, szintén a Google egyik munkatársa, azt is megkérdezte Illyestől, hogy „szóval ez majdnem olyan, hogy az összes különböző indexnek, vagy tartalomtípusnak megvan a saját keresőmotorja, és lényegében azt mondják, hogy ’az én találatom nagyon releváns, vagy csak valamennyire releváns.’ És akkor van egy ilyen szuper keresőmotor az összes ilyen keresőmotor felett, ami összerakja ezeket?” Illyes erre azt válaszolta, hogy „technikailag, igen”.

 


A kattintások befolyásolják, hogy milyen elemek jelennek meg a keresőtalálatok között

Illyes ez után elmagyarázta, hogy a Google az alapján tanulja meg, hogy a felhasználók mit szeretnének látni a különböző lekérdezésekre, hogy mikre kattintanak.


„Hogyan ismeritek fel, hogy képeket vagy videókat kellene megjelenítenünk? Vagy hogy csak egy videókeresésről van szó?” kérdezte Mueller.


„Megtanuljuk. Szóval, amikor rákeresel valamire, valamire, amihez általában nincsenek képek és videók, és rákattintasz a képek vagy a videók fülre a találati oldalon. Akkor a Google ez alapján megjegyzi, hogy van ez a véletlenszerű személy, aki képeket szeretett volna látni erre az adott lekérdezésre. És ha elég felhasználó csinálja ezt, akkor ezzel lényegében azt tanítják a Google-nak, hogy erre a lekérdezésre megérné képeket is megjeleníteni, vagy videókat, meg ilyenek” válaszolta Illyes.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!