Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

Illyes elmagyarázta, hogy miért van az, hogy néha kiemelt kivonatok jelennek meg az univerzális keresés tetején, néha pedig hírek, képek, videók, vagy egyéb elemek. Lényegében arról van szó, hogy minden ilyen vertikális index ajánlatot tesz a pozíciójára a fő webes találatok között.


Na de hogyan választja ki a „nyertest” a Google ezek közül? Illyes elmagyarázta, hogy a Google figyeli, hogy a felhasználók milyen találatokra kattintanak rá. Ha például a képes találatok kapják a legtöbb kattintást, akkor a Google tudni fogja, hogy a felhasználókat ez érdekli, és ebből szeretnének többet látni az adott témával kapcsolatban, nem pedig mondjuk híreket.


Fontos azonban észben tartani, hogy ez nem jelenti azt, hogy a Google a kattintási adatok alapján rangsorolja az egyes tartalmakat (képek, webes találatok, dokumentumok, stb.) Sokkal inkább arról van szó, hogy a kattintások befolyásolhatják, hogy milyen találati típusok jelenhetnek meg a találati oldalakon.

 

Az indexek is ajánlatokat tesznek a keresőtalálati pozíciókra

A podcast során Illyes megemlítette, hogy a Google egy pontszámot rendel minden találathoz, amiket összeszed a rangsoroláshoz. Ezt a pontszámot aztán szétosztja az összes indexe között. Itt nem csak a webes indexre kell gondolni, hanem a képek, videók, hírek és egyéb tartalmak indexeire is.


A keresőmotor ez után „fogja a az összes találatot a különböző indexekből és megpróbálja összekeverni őket”, és így jön létre az Univerzális Keresés. Minden ilyen elem vagy index „a kívánt pozícióikra tesznek ajánlatot” a keresőtalálati oldalon. A kiemelt kivonatok a saját pozíciójukra, a képek is a sajátjukra, és így tovább.
Egyes elemek azt is kijelenthetik, hogy „nem akarom a második pozíciót vagy a harmadik pozíciót vagy a negyediket, és így tovább. Csak az első pozíciót akarom” mesélte Illyes. A Google-nak továbbá vannak „preferált pozíciói az olyan dolgokra, mint például a videós találatok”.


Egyes elemek, mint például a kapcsolódó keresések, mindig a találatok alján jelennek meg. Ezek az elemek tehát valószínűleg kijelentik, hogy ezt a pozíciót szeretnék megkapni.

 

John Mueller, szintén a Google egyik munkatársa, azt is megkérdezte Illyestől, hogy „szóval ez majdnem olyan, hogy az összes különböző indexnek, vagy tartalomtípusnak megvan a saját keresőmotorja, és lényegében azt mondják, hogy ’az én találatom nagyon releváns, vagy csak valamennyire releváns.’ És akkor van egy ilyen szuper keresőmotor az összes ilyen keresőmotor felett, ami összerakja ezeket?” Illyes erre azt válaszolta, hogy „technikailag, igen”.

 


A kattintások befolyásolják, hogy milyen elemek jelennek meg a keresőtalálatok között

Illyes ez után elmagyarázta, hogy a Google az alapján tanulja meg, hogy a felhasználók mit szeretnének látni a különböző lekérdezésekre, hogy mikre kattintanak.


„Hogyan ismeritek fel, hogy képeket vagy videókat kellene megjelenítenünk? Vagy hogy csak egy videókeresésről van szó?” kérdezte Mueller.


„Megtanuljuk. Szóval, amikor rákeresel valamire, valamire, amihez általában nincsenek képek és videók, és rákattintasz a képek vagy a videók fülre a találati oldalon. Akkor a Google ez alapján megjegyzi, hogy van ez a véletlenszerű személy, aki képeket szeretett volna látni erre az adott lekérdezésre. És ha elég felhasználó csinálja ezt, akkor ezzel lényegében azt tanítják a Google-nak, hogy erre a lekérdezésre megérné képeket is megjeleníteni, vagy videókat, meg ilyenek” válaszolta Illyes.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalommarketing
2021-10-21

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing
2021-10-19

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét. A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

instagram marketing tippek
2021-10-14

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Email marketing fogorvosoknak: Hatékony tippek
2021-10-12

Email marketing fogorvosoknak: 10 profi tipp a hatékonyabb üzenetküldéshez

Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon. Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!  

Facebook hirdetés tippek
2021-10-07

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

SEO: a kattintások szerepe
2021-09-30

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!