Instagram orvosoknak: Így posztolj hatékonyan

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így segíthet rengeteget az Instagram orvosi praxisodon

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az egészségügy egy meglepően vizuális tudományág, tele látványos előtte/utána képekkel, érdekes MRI vagy röntgenfelvételekkel és egyéb nem éppen hétköznapi fotókkal, és habár ezek első sorban a páciensek kezelésének eszközei, valójában nagyszerű marketinganyagokként is felhasználhatod őket.

Az emberek vizuális lények, így nem meglepő, hogy az olyan online közösségi platformok a legnépszerűbbek, amelyek teret adnak ennek a vizualitásnak. Az egyik legnépszerűbb ezek közül az Instagram, amit kifejezetten képek és rövid videók megosztására fejlesztettek ki. Népszerűségét mutatja, hogy több, mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, amelyek közül több, mint 500 millióan napi szinten is megnyitják az alkalmazást, hogy végigfussák a legújabb feltöltéseket.

Az Instagram egy nagyszerű vizuális platform lehet orvosi praxisod számára, ha tudod, hogyan hass az emberek vizuális kíváncsiságára. A következőkben segítünk kideríteni, hogy az Instagram neked is jó választás-e és hogy hogyan használhatod eredményesen!
 

Ha pedig inkább nem bajlódnál az Instagrammal, kérd egészségügyi marketing csapatunk segítségét, és összeállítjuk marketing stratégiádat!

 

1. Készíts üzleti Instagram profilt orvosi praxisod számára

Ha eddig is próbáltál már érvényesülni az Instagramon egy sima regisztrált fiókkal, akkor az első lépés üzleti profillá alakítani ezt az alkalmazás beállításai között. Sokan egy sima, személyes fiókkal próbálnak szerencsét a platformon, pedig egy üzleti profil sokkal több lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnének minél több felhasználót elérni tartalmaikkal.

Egy személyes Instagram profilt bármikor ingyenesen átalakíthatsz üzleti profillá. Ehhez persze nem kötelező meglévő személyes profilodat feláldozni – regisztrálhatsz egy újat is, amit aztán rögtön átalakíthatsz üzleti jellegűvé.

Egy üzleti Instagram profillal lehetőséged nyílik például nyomon követni profilod és követőid statisztikáit is, úgymint a bejegyzéseid népszerűségét, eléréseit, vagy követőid aktivitását.

Ezen kívül igénybe veheted az Instagram fejlett hirdetési rendszerét (ehhez egy üzleti Facebook profilra is szükséged lesz, ami szintén ingyenesen regisztrálható), hogy célzott reklámokkal érhesd el ideális pácienseidet.

Egy üzleti Instagram profilra több elérhetőségi adatot is tölthetsz fel orvosi praxisodról, úgymint email címedet, rendelőd címét, vagy telefonszámodat. Emellett praxisod webhelyére is hivatkozhatsz.

Egy másik előny, hogy az üzleti Instagram profilok bejegyzései mind a Facebookon keresztül, mind pedig hitelesített külső alkalmazásokkal időzíthetők a platformra. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg, hiszen nem kell mindig pont akkor foglalkoznod a platformmal, amikor követőid a legaktívabbak.

Miután elkészült üzleti profilod, ne felejtsd el kitölteni az összes szükséged információt praxisodról, különös tekintettel az elérhetőségekre, hogy minél többen vehessék fel veled a kapcsolatot preferált csatornájukon keresztül.

 

2. Használj látványos képeket

Szóval milyen képeket is érdemes használni ezen az erősen vizuális platformon? Nos, először is el kell gondolkodnod azon, hogy milyen márkaépítést (branding) szeretnél alkalmazni üzleti profilodon. Ha más platformokon is jelen vagy, és ezeket egy összefüggő stílus szerint vezeted, akkor orvosi praxisod Instagram fiókját is ilyen stílusban kell használnod. Ezzel biztosíthatod, hogy betegeid és követőid minden platformon ugyan azt a minőségi páciensélményt kapják majd.

Az Instagram nem való mindenkinek – orvosként talán te sem gondolnád, hogy érdemes időt szánnod egy ilyen képmegosztó közösségi platformra. Pedig az egészségügy telis-tele van látványosabbnál látványosabb felvételekkel, amiket te is felhasználhatsz profilodon:

  • Röntgen, MRI és CT felvételek
  • Rendelőkről készült képek
  • Orvosi rajzok
  • Aktuális egészségügyi témájú grafikonok és infografikák
  • A kezelés/műtét utáni felépülés szakaszairól készült képsorozatok
  • Előtte/utána képek
  • A rendelő alkalmazottjairól készült képe (esetleg egy rövid bemutatkozó szöveggel)
  • Páciensekkel vagy partnerekkel készült közös képek

A lista ennél sokkal hosszabb, de láthatod, hogy van mit megosztani egy orvosi praxis Instagram profilján. A személyes tartalmú képek feltöltése előtt két dologra kell odafigyelned: egyrészt, hogy ha bárki szerepel a képen (különösen páciensek), akkor közvetlen engedélyt kérj tőlük, hogy megoszthasd a képüket a nyilvánossággal. A másik, hogy ha bármilyen orvosi felvételt készítesz, akkor semmiről ne lehessen megállapítani, hogy kit ábrázol a kép, még ha csak valakinek az összevarrt lába is van rajta.

 

3. Írj hatásos képfeliratokat

Az Instagram a feltöltésekhez mellékelt írott szövegeket hívja „feliratoknak”. Minden feltöltéshez ajánlott ilyen kísérőszöveget mellékelni, hiszen habár egy kép többet mondhat ezer szónál, néha muszáj kontextusba helyezni őket, különösen ha el szeretnéd magyarázni, hogy mit is ábrázolnak.

 

Találd meg hangnemedet

Orvosi praxisod marketinge akkor lesz igazán hatékony, ha egy konkrét stílus alapján történik. Ehhez meg kell találnod azt a hangnemet, amivel kommunikálni fogsz célközönségeddel és követőiddel. El kell döntened, hogy komolyabb modort veszel-e majd fel, vagy egy közvetlenebb, de töretlenül professzionális hangnemben kommunikálsz majd az emberekkel közösségi platformjaidon keresztül. Általánosságban érdemes ugyan azt a stílust alkalmazni, amelyet az emberek praxisod alkalmazottjaitól is elvárhatnak.

Az Instagramról jó tudni, hogy egy fiatalos, könnyed platform, ahol a felhasználók általában jobban értékelik a lazább, közvetlen, kevésbé formális hozzáállást. Persze mindez attól is függ, hogy milyen célcsoportot szeretnél elérni tartalmaiddal.

 

Kínálj érdemleges feliratokat

Persze nem mindenkinek van olyan személyisége vagy kreativitása, amivel lenyűgözhetné követőit, de nem csak így lehet kiemelkedni a tömegből az Instagramon. Ha nem sikerül hatásos szövegekkel előállnod képeidhez, akkor próbálj meg válaszolni ezekre a kérdésekre:

  • Unalmasnak véled felirataidat? Ha igen, akkor valószínűleg közönségedből sem váltasz majd ki sokat velük. Helyezd magad követőid helyébe és gondolj bele, hogy érdekelné-e őket, amit írtál.
  • Valami hasznosat osztasz meg? Sokan azért nézelődnek a közösségi médián, mert tippeket, trükköket, inspirációt keresnek valamilyen célból. Próbálj arra törekedni, hogy minden feltöltésed értéket képviseljen követőid számára. Említs meg egy fontos tudnivalót praxisodról, hogy milyen jellegű egészségügyi szolgáltatásokat kínálsz, vagy szimplán ossz meg egy-egy egészségügyi tippet vagy érdekességet, hogy ne csak szórakoztass, de taníts is.
  • Van mire válaszolnia közönségednek? A közösségi platformokon az emberek előszeretettel osztják meg gondolataikat, véleményeiket másokkal. Ez az Instagram egy fontos tényezője – minél többen irkálnak hozzászólásokat feltöltéseidhez, a platform annál több felhasználónak jeleníti majd meg azt a hírfolyamukban. Fontos tehát úgy megfogalmaznod képeid kísérőszövegét, hogy célközönségednek legyen mire reagálnia a hozzászólások között. Tégy fel kérdéseket vagy kérd meg őket, hogy osszák meg tapasztalataikat az aktuális témával kapcsolatban. A lényeg: adj okot nekik, hogy hozzászóljanak tartalmaidhoz.

Mindezek mellett ügyelned kell arra is, hogy képeid feliratai ne legyenek túl hosszúak. Az emberek nem azért néznek fel nap mint nap az Instagramra, hogy hosszú szövegeket olvasgassanak. A főszerep a képeké és videóké, ezért fogd rövidre a mellékelt feliratokat, persze figyelembe véve a fent említett pontokat is.

 

4. Készíts oktatóvideókat

A videó az Instagram második fő tartalomtípusa. Nem csak a sima feltöltések között egyre népszerűbbek - platform hirdetéseinek egy negyede is videó formátumban készül el, amelyek átkattintási aránya egyre javul.

Ez sem meglepő, hiszen a videók is remekül illenek az Instagram vizuális felhozatalába, legyen szó egyszerű feltöltésekről vagy videós hirdetésekről.

De mégis milyen videókat készíthetnél orvosi praxisod Instagram fiókjára? Nos, az egyik legnépszerűbb és legérdekesebb típus a magyarázó videó. Ezekben a rövid videókban egy orvosi koncepciót magyarázhatsz el követőidnek hétköznapi nyelven, hogy ők is megértsék, miről van szó. Ezzel egyrészt értékes, érdekes tartalmakat kínálhatsz követőidnek, másrészt megmutathatod, hogy az adott terület igazi szakértője vagy. Ez a szakértelem sokaknál a bizalom alapfeltétele.

 

5. Használj hashtageket

Azok az Instagram bejegyzések, amelyekben legalább egy hashtag szerepel akár 12%-kal több aktivitást (hozzászólások, kedvelések, stb.) válthatnak ki a felhasználókból, mint azok, amelyekben egyetlen hashtag sem szerepel. Érdemes tehát hashtageket használni bejegyzéseidben, azonban szigorúan ügyelned kell rá, hogy a hashtag mindenképpen kapcsolódjon a feltöltéshez.

 

Íme néhány tipp a hatékony hashtaghasználat érdekében:

Használj írásjeleket, hogy elválaszd egymástól a feltöltéshez mellékelt feliratot és a hashtageket. Ez nem kötelező, és a hashtageket a szövegben is elhelyezheted, de így sokkal rendezettebb lesz majd, ráadásul könnyebb nyomon követni, hogy melyeket használtad már, és melyeket nem. Gyakran nem is tudnád mindet természetesen beleírni a szövegbe, ezért is jó külön kezelni őket. Érdemes a szöveg után egy új sort nyitni, amit aztán egy sor írásjellel tölthetsz fel (egyelőség jelek, pontok, csillagok, stb.), afféle „elválasztó” gyanánt.

A kép feliratán kívül a hozzászólásokba is elhelyezhetsz hashtageket. Ha ezt a módszert választod, rögtön az első hozzászólásba írd bele a kívánt hashtageket, különben lejjebb kerülnek majd, ahogy a felhasználók elkezdenek kommentelgetni.

Ezen kívül ügyelj rá, hogy ne használd pont ugyan azokat a hashtageket két közvetlenül egymás után feltöltött képen/videón. Az Instagram algoritmusa ezt spammelésnek minősítheti, ami kellemetlen büntetésekkel járhat. Variálgasd hashtagjeidet (ügyelve a relevanciára), hogy ezt elkerüld. Ha nem töltögetsz fel egymás után túl sok hasonló képet, akkor nem igazán kell emiatt aggódnod, hiszen egyébként is másféle hashtageket használsz majd hozzájuk.

 

5. Tartsd a kapcsolatot követőiddel

Nem szabad elfeledkezned róla, hogy az Instagram egy közösségi platform. Ha csak arra használod, hogy feltöltögess néhány képet, videót vagy reklámozz rajta, akkor nem igazán fogsz majd egy aktív közösséget kiépíteni praxisod köré.

Fontos, hogy folyamatosan próbáld tartani a kapcsolatot követőiddel és lehetséges partnereiddel az Instagramon. Válaszolj az emberek hozzászólásaira, és te is igyekezz írni néha egyet-egyet a feltöltéseik alá. Mutasd meg, hogy nem csak egy robot kezeli orvosi praxisod Instagram profilját, hanem te magad állsz mögötte.

Ha a tartalom indokolja, még meg is jelölhetsz más fiókokat bejegyzéseidben. Lesznek olyanok, akik viszonozzák ezt majd, ami segít több felhasználó elé eljuttatni praxisod nevét.

 

6. Használj CTA-kat

Az Instagramon fizetett hirdetéseket is futtathatsz, amelyek segítségével célzottan érheted el a platformot használó ideális pácienseidet. Ezekhez a hirdetésekhez egy CTA, vagyis felhívás is tartozik, amivel egy kívánt lépésre ösztönözheted célközönséged tagjait.

A sima, organikus bejegyzésekben nem lehet ilyen CTA gombokat elhelyezni, míg a fizetett hirdetésekben igen. Többféle felhívás közül választhatsz, úgymint „Foglalj most” vagy „Tudj meg többet” és így tovább.

A megfelelő hirdetésekkel felkeltheted a felhasználók figyelmét és érdeklődését, a CTA gombbal pedig egy azonnali, kényelmes lehetőséget kínálhatsz nekik, hogy megtegyék a következő lépést a konverzió irányába – például hogy időpontot foglaljanak rendelődben.

 

7. Állj össze partnerekkel

Az Instagramon többféle lehetőséged is van arra, hogy más egészségügyi szakemberekkel népszerűsítsétek egymást követőiteknek. A cél az, hogy olyan partnereket keress erre, akik hasonló jellegű orvosi szakterületen dolgoznak, de persze nem közvetlen versenytársai praxisodnak.

Egy jól kidolgozott keresztpromócióval rövid időn belül temérdek új érdeklődő követőre tehetsz szert és persze te is „megoszthatod” saját követőidet partnereiddel.

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módszer erre megjelölni egymás Instagram fiókját néhány bejegyzésben, hogy a felhasználók egyetlen koppintással átugorhassanak a másik fél profiljára.

Egy másik opció akkor alkalmazható, ha ellátogatsz egy partneredhez, ugyanis egy kép vagy videó feltöltésekor bejelentkezhetsz nála, így követőid látni fogják bejegyzésed adatai között, hogy hol jártál. Ezeket az adatokat az utolsó feltöltési oldalon találod.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!