Hasznos Instagram tippek orvosoknak a páciensszerzésért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Instagram marketing orvosoknak – 11 tipp a maximális aktivitásért

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Több, mint egymilliárd aktív havi felhasználójával nem kérdés, hogy az Instagram az orvosi marketing egyik legfontosabb eszköze. A Facebook képmegosztó platformja egy kiváló felületet kínál arra, hogy orvosként felvedd és aktívan tartsd a kapcsolatot pácienseiddel megosztásaidon, történeteiden és hozzászólásaidon keresztül. Mai cikkünkben az orvosi Instagram marketingről lesz szó!

Váltás üzleti fiókra

Sok orvos tudja, hogy az Instagramot érdemes marketingre használni, azonban rengetegen hibáznak ott, hogy egy személyes fiókot használnak praxisuk reprezentációjára. Azonban az Instagram marketingfunkciói csak üzleti fiókok számára érhetők el, tehát sokan ki sem használják ezeket a lehetőségeket.
Szerencsére az üzleti fiókra váltás gyors és teljesen díjmentes:

  1. Nyisd meg az Instagramot.
  2. Koppints a profilodra.
  3. Nyisd meg a beállításokat (jobb felső sarok, majd jobb alsó sarok)
  4. Koppints a Fiók menüre
  5. Görgess lejjebb, majd válaszd a „Váltás professzionális fiókra” (ha meglévő fiókodat szeretnéd átalakítani) vagy az „Új professzionális fiók beállítása opciót” (ha egy újat szeretnél létrehozni a meglévő átalakítása nélkül).

 

Miért van szükség üzleti fiókra?

Az üzleti (vagy „professzionális”) Instagram fiókoknak lehetőségük nyílik megtekinteni a bejegyzéseikkel, illetve a közönségükkel kapcsolatos statisztikákat (kattintások, elérések, stb.), illetve igénybe vehetik az Instagram fizetett hirdetéseit is.
Még ha a fizetett hirdetéseket nem is szeretnéd használni, a statisztikák nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy tudd, mivel tudod felkelteni közönséged figyelmét.

 

Orvosi Instagram marketing tippek az aktivitás fellendítésére

1. Készíts sablonokat bejegyzéseidhez

Ha szeretnéd felgyorsítani későbbi posztolásaidat új üzleti fiókodon, akkor érdemes egy-egy sablont készíteni a különböző bejegyzéstípusokhoz. Ez nem csak abban segít majd, hogy a jövőben gyorsabban elkészíthesd bejegyzéseidet, hanem abba is, hogy ezek vizuálisan összhangban legyenek egymással.
A legsikeresebb Instagram fiókok egy adott színsablonnal is rendelkeznek, amit minden képükre alkalmaznak feltöltés előtt. Ez egy egységes brandinget eredményez. Találd tehát meg bejegyzéseid vizuális stílusát, és használd azt az összes képedhez.

2. Használj hashtageket

A hashtagek az Instagram esszenciális eszközei, hiszen egy robosztus keresőfunkció hiányában ezek segítenek a felhasználóknak olyan tartalmakat találni, amik érdeklik őket. Orvosi Instagram marketingedhez tehát rá kell találnod azokra a hashtagekre, amikre ideális pácienseid is gyakran rákeresnek a tartalmak között.
Ehhez márkás hashtagekre, éppen népszerű hashtagekre, helyi hashtagekre, illetve egészségügyi hashtagekre lesz szükséged. Próbálj ne túl közönséges hashtageket használni bejegyzéseidben, különben több ezer kép lesz, amikkel versengned kell majd a felhasználók figyelméért.
Szánj némi időt a hashtagkutatásra, és derítsd ki, hogy pácienseid milyen hashtagek iránt érdeklődnek, amiket be is tudnál építeni saját tartalmaidba, erőltetés nélkül.

3. Szerezz egy jó fényképszerkesztőt

Ha igazán szeretnéd fellendíteni orvosi Instagram marketingedet, és aktivizálni közönségedet, akkor ügyelned kell rá, hogy feltöltött képeid elérjenek egy bizonyos színvonalat. Akár egy új ajánlatot szeretnél bejelenteni követőidnek, vagy épp egy, a váróteremben készült képet töltesz fel, figyelj oda rá, hogy előtte megfelelően megszerkeszd őket.
Itt emlékeztetnénk ismét az első pontban említett sablonokra, amiket aztán egy-két koppintással alkalmazhatsz képeidre, mielőtt feltöltenéd őket. Ez hosszútávon rengeteg időt spórol majd meg, illetve segít, hogy feltöltéseid összehangolt vizuális élményt nyújtsanak.
Választhatsz az Instagram effektsablonjai közül, vagy készíthetsz magadnak sajátokat is egy külső képszerkesztő alkalmazással.

4. Rendszeresen posztolj minőségi tartalmakat

Ha szeretnéd sikerre vinni orvosi Instagram marketingedet, akkor a legfontosabb, hogy mindig törekedj a lehető legjobb minőségre tartalmaidban. Ha követted az eddigi lépéseidet, akkor ezt már kellően megalapoztad sablonjaiddal és a képstílusokkal.
A siker másik fő komponense a rendszeresség. Habár az ideális napi feltöltések száma a közönség érdeklődésétől függ, a napi legalább 3 kép a legtöbb praxis számára ideális lesz majd. Természetesen azért készítettél üzleti („professzionális”) fiókot, hogy aztán láthasd bejegyzéseid statisztikáit – kísérletezz tehát vele, hogy naponta hány posztnak örülnek követőid, és próbáld tartani magadat ahhoz a mennyiséghez!
Az ideális szám valahol napi 3-5 kép között lesz, de, mint említettük, ez a közönségtől függ. Természetesen, ha naponta több képre is van igény, akkor az csak jó hír, hiszen így több lehetséges új követő is találkozhat majd képeiddel a felfedezés során.
Persze ügyelned kell arra is, hogy bejegyzéseid újak és eredetiek legyenek. Ha naponta 1-2 alkalommal régi képeket osztasz újra, azzal nem sok sikert érsz majd el, ráadásul a fiókodat pörgetve is sok ismétlést látnak majd az új érdeklődők, akik így kevésbé szívesen követnek majd a platformon.

5. Kövesd azokat a felhasználókat, akik ideális pácienseid lehetnének

Ahhoz, hogy új követőket szerezhess orvosi praxisod Instagram fiókjának, neked is követned kell másokat a platformon.
Na persze, nem mindegy, hogy kiket követsz be annak reményében, hogy visszakövessenek majd. Elvégre, ha helyi pácienseket szeretnél megcélozni marketingüzeneteiddel, akkor nem ér majd sokat, ha valaki az ország másik végéből (vagy épp egy másik országból) követi vissza praxisodat. Igyekezz tehát olyan felhasználókat követni, akik elég közel vannak praxisodhoz, hogy komolyan érdeklődhessenek szolgáltatásaid iránt.
Ezt többféleképpen is megteheted. Először is keress rá a környék legnépszerűbb helyeire az Instagramon, majd válts a Helyek találatokra (a negyedik fül a keresésben). Nézd meg a legjobb találatokat, majd azokat a profilokat, amik megjelölték magukat az ezeken a helyeken készült képeken.

6. Légy aktív, hogy mások aktivitással viszonozzák ezt

Nem elég csak bekövetni a lehetséges pácienseket az Instagramon, ha szeretnéd aktivitásra ösztönözni őket. Nézegesd rendszeresen az üzleti fiókod hírfolyamán megjelenő bejegyzéseket, és kedvelgesd őket, írj hozzájuk bejegyzéseket, és általánosságban foglalkozz azokkal, akiket követsz – különösen azokkal, akik a te bejegyzéseiddel is ezt teszik.
Persze, ez egy időigényes feladat, de a figyelmet sokan szívesen viszonozzák majd további figyelemmel és aktivitással az Instagramon. Ez az aktivitás elengedhetetlen ahhoz, hogy a platform algoritmusa érdekesnek tekintse tartalmaidat, és minél több embernek mutassa meg azokat (olyanoknak is, akik még nem is követik praxisodat).

7. Mutasd be rendelődet a követőidnek

Ha megnézed az Instagramon sikeres orvosokat, akkor hamar észrevehetsz egy jelentős hasonlóságot fiókjaik között: rengeteg képet töltenek fel magukról munka közben. Egy orvosi Instagram fiókot nem azért követnek az emberek, hogy különféle webhelyekről letöltött előre legyártott képeket nézegethessenek rajta – magát az orvost, vagy egy klinika orvosait szeretnék látni, ahogy a munkájukat végzik.
Ezek a saját készítésű képek segítenek megalapozni némi bizalmat a követőkben, akik így magabiztosabban kérnek majd időpontot rendelődből.
Fontos persze, hogy ha a képeken páciensek is láthatók, akkor kérj külön engedélyt tőlük, mielőtt fényképeket készítenél róluk, illetve nyilvánosan megosztanád azokat valahol.

8. Rendezz versenyeket és nyereményjátékokat

A versenyek és nyereményjátékok segíthetnek temérdek új követőt szerezni orvosi praxisod Instagram fiókja számára. Az emberek szeretnek dolgokat nyerni, de csak akkor hajlandók részt venni ezekben a játékokban, ha kellően értékes nyereményeket kínálsz fel nekik.
Ügyelned kell továbbá arra is, hogy a nevezés egyszerű legyen, mégis hasznos számodra. Tehát kösd legalább fiókod követéséhez, és korlátozd azokra a játékosokat, akik elég közel laknak praxisodhoz, hogy értékes követőid legyenek.

9. Társulj más fiókokkal

Ha még csak most készítetted el praxisod Instagram fiókját, akkor bizonyára nincs túl sok követőd hozzá. Ezzel az a probléma, hogy az emberek szívesebben követnek egy olyan fiókot, aminek több ezer követője van, mint aminek csupán néhány tucat.
Sokat segíthet tehát, főleg így, a dolgok elején, ha összeállsz más Instagram fiókokkal, amelyek megemlítik praxisodat követőiknek, és így neved rögtön több ezer lehetséges követő elé jut el.
Gyakori példa erre az úgynevezett influencer marketing. Ennek lényege, hogy márkádat olyan népszerű fiókok említik meg, amelyek követői jó eséllyel érdeklődnének praxisod iránt. A siker kulcsa, hogy ezek a fiókok a követőik nyelvén képesek megszólítani őket, és befolyásolni, hogy kiket kövessenek.
Keress hát valakit, aki egészségügyi témákkal foglalkozik (és követői jó közönség lennének számodra is), és egyezz meg vele egy kölcsönösen előnyös együttműködésben.
Érdemes ehhez olyan online eszközöket használni, amik ellenőrzik egy-egy fiók aktivitását (vagy megteheted ezt saját magad is): a nem az számít, hogy valakinek hány követője van, hanem az, hogy ehhez képest mekkora aktivitást keltenek bejegyzései.

10. Népszerűsítsd máshol is Instagram fiókodat

Ne felejtsd el minden rendelkezésedre álló felületen népszerűsíteni új Instagram fiókodat, hogy értesítsd róla az embereket. Helyezz el egy Instagram ikont webhelyed összes oldalán, készíts róla bejegyzéseket a Facebookon, és minden egyéb közösségi platformon, amin jelen vagy, értesítsd email feliratkozóidat, készíts egy szöveges bejegyzést YouTube-ra, és így tovább.

11. Mutasd be pácienseid sikertörténeteit

Az emberek sokkal szívesebben keresik majd fel praxisodat, ha azt látják, hogy mások is elégedettek voltak egészségügyi szolgáltatásaiddal.
Persze, az orvosi készülékeid gyártói biztos nagyon szép előtte-utána képeket kínálnak marketinganyagaikban, de az emberek többsége rögtön átlát ezeken, és tudja, hogy nem te készítetted őket. Pedig arra kíváncsiak, hogy milyen előtte-utána eredményekre számíthatnak, ha a te praxisodat választják. Ez különösen akkor hasznos, ha esztétikai célú beavatkozásokat végzel. Természetesen ne felejtsd el előbb elkérni a páciensek engedélyét!

Érdemes továbbá megkérni pácienseidet, hogy néhány mondatban foglalják össze és értékeljék a nálad szerzett tapasztalataikat. Az ő véleményüknél hitelesebb marketingszöveget sehol nem találsz majd! Ezeket aztán megjelenítheted webhelyed landing oldalain, és persze Instagram bejegyzéseidben is.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!