A szóbeszéd szerint az Instagram új funkciókat tesztel, amelyek különösen érdekesek lehetnek a platformon marketingezők számára. A következőkben röviden összefoglaljuk, hogy milyen új lehetőségekről is van szó, és hogy milyen szerepük lehet ezeknek egy online marketinges arzenáljában.
![Hashtagválasztóval, helyi célzású bejegyzésekkel kísérletezik az Instagram? A szóbeszéd szerint az Instagram új funkciókat tesztel, amelyek különösen érdekesek lehetnek a platformon marketingezők számára.](images/uploads/nodepic/1/10/916/instagram-fejlesztesek.jpg?t=345634913)
Hashtagválasztó eszköz
Az állítólagos hashtagválasztó eszközt egy mobilkutató fedezte fel az Instagram alkalmazás androidos verziójának kódjában. Az eredeti forrás szerint a hashtagválasztó lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy olyan hashtageket is hozzáadjanak bejegyzéseikhez, amelyek nem jelennek meg a bejegyzés leírásában.
Jelenleg minden hashtag a leírásba kell, hogy kerüljön, hogy az algoritmus hozzákapcsolja őket a tartalomhoz, de az új fejlesztés sokkal átláthatóbbá és kevésbé zsúfolttá tenné a tartalmak leírását. Az eszközt persze a marketingesek is előnyükre fordíthatnák, hogy több felhasználót érjenek el tartalmaikkal.
Helyileg célzott organikus bejegyzések
Szintén ez a mobilkutató talált rá egy másik lehetséges funkcióra a kódban, ami a jelek szerint földrajzi hely alapú célzást tenne lehetővé a bejegyzéseknél. Az értesülések szerint a funkció különféle országokat sorol fel, ahol a bejegyzést meg lehetne jeleníteni.
A helyileg célzott hirdetések már rég óta elérhetők a Facebookon, azonban ez a funkció lehetővé tenné a marketingesek számára, hogy organikus bejegyzéseiket is területi határok közé sorolhassák, és csak azokat a célfelhasználókat érjék el velük, akik igazán érdeklődnének irántuk.
Megjelölések a videókban
Arról nem érkezett hivatalos bejelentés, hogy az Instagram valóban tesztel-e ilyen funkciókat, a platform azonban elárulta a TechCrunch-nak, hogy nemrégiben kísérletezni kezdtek egy videós megjelölés funkcióval, ami lehetővé tesz, hogy a felhasználók megjelöljék azokat a személyeket, akik feltűnnek a videóban.
Ez a funkció egyelőre csak béta fázisban jár, és csak néhány felhasználó érheti el, akik beleegyeztek a tesztelésbe. Habár erről nincs hivatalos kommentár, nem kizárt, hogy idővel a videóban feltűnő termékeket is meg lehet majd jelölni, ami további lehetőségeket nyit majd meg a márkák, különösen az e-kereskedelmi szektor számára.
Bármi is a végső cél, ez a hivatalosan is bejelentett funkció egyértelmű jele annak, hogy az Instagram egyre komolyabban veszi az online videót, mint tartalomtípust.
GIF képek a chaten belül
Habár ez a funkció már nem csak feltételezés, hanem hivatalosan is bejelentett fejlesztés, a GIF képek használata a chaten belül nem kifejezetten releváns a legtöbb cég számára.
További feltételezett funkciók
Egyesek azt feltételezik, hogy az Instagram kiemelt történetek matricákat és kvíz matricákat is tesztel. A történetek matricák lehetővé tennék, hogy egy felhasználó egy másik felhasználó kiemelt történetét helyezze el átfedésként saját történetében, míg a kvíz matricák akkor jelennének meg, amikor a felhasználó helyes választ ad egy kvízkérdésre.