A szóbeszéd szerint az Instagram új funkciókat tesztel, amelyek különösen érdekesek lehetnek a platformon marketingezők számára. A következőkben röviden összefoglaljuk, hogy milyen új lehetőségekről is van szó, és hogy milyen szerepük lehet ezeknek egy online marketinges arzenáljában.
Hashtagválasztó eszköz
Az állítólagos hashtagválasztó eszközt egy mobilkutató fedezte fel az Instagram alkalmazás androidos verziójának kódjában. Az eredeti forrás szerint a hashtagválasztó lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy olyan hashtageket is hozzáadjanak bejegyzéseikhez, amelyek nem jelennek meg a bejegyzés leírásában.
Jelenleg minden hashtag a leírásba kell, hogy kerüljön, hogy az algoritmus hozzákapcsolja őket a tartalomhoz, de az új fejlesztés sokkal átláthatóbbá és kevésbé zsúfolttá tenné a tartalmak leírását. Az eszközt persze a marketingesek is előnyükre fordíthatnák, hogy több felhasználót érjenek el tartalmaikkal.
Helyileg célzott organikus bejegyzések
Szintén ez a mobilkutató talált rá egy másik lehetséges funkcióra a kódban, ami a jelek szerint földrajzi hely alapú célzást tenne lehetővé a bejegyzéseknél. Az értesülések szerint a funkció különféle országokat sorol fel, ahol a bejegyzést meg lehetne jeleníteni.
A helyileg célzott hirdetések már rég óta elérhetők a Facebookon, azonban ez a funkció lehetővé tenné a marketingesek számára, hogy organikus bejegyzéseiket is területi határok közé sorolhassák, és csak azokat a célfelhasználókat érjék el velük, akik igazán érdeklődnének irántuk.
Megjelölések a videókban
Arról nem érkezett hivatalos bejelentés, hogy az Instagram valóban tesztel-e ilyen funkciókat, a platform azonban elárulta a TechCrunch-nak, hogy nemrégiben kísérletezni kezdtek egy videós megjelölés funkcióval, ami lehetővé tesz, hogy a felhasználók megjelöljék azokat a személyeket, akik feltűnnek a videóban.
Ez a funkció egyelőre csak béta fázisban jár, és csak néhány felhasználó érheti el, akik beleegyeztek a tesztelésbe. Habár erről nincs hivatalos kommentár, nem kizárt, hogy idővel a videóban feltűnő termékeket is meg lehet majd jelölni, ami további lehetőségeket nyit majd meg a márkák, különösen az e-kereskedelmi szektor számára.
Bármi is a végső cél, ez a hivatalosan is bejelentett funkció egyértelmű jele annak, hogy az Instagram egyre komolyabban veszi az online videót, mint tartalomtípust.
GIF képek a chaten belül
Habár ez a funkció már nem csak feltételezés, hanem hivatalosan is bejelentett fejlesztés, a GIF képek használata a chaten belül nem kifejezetten releváns a legtöbb cég számára.
További feltételezett funkciók
Egyesek azt feltételezik, hogy az Instagram kiemelt történetek matricákat és kvíz matricákat is tesztel. A történetek matricák lehetővé tennék, hogy egy felhasználó egy másik felhasználó kiemelt történetét helyezze el átfedésként saját történetében, míg a kvíz matricák akkor jelennének meg, amikor a felhasználó helyes választ ad egy kvízkérdésre.