Marketing idézetek - Inspiráló idézetek a marketingről, amiken érdemes elgondolkodni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Inspiráló idézetek a marketingről

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Néha mindenkinek szüksége lehet némi inspirációra – valamire, amiből ihletet meríthet. Nem számít, hogy milyen kreatív feladat áll előtted, van, hogy egész egyszerűen nem jönnek az ötletek. Sokan ilyenkor áttérnek egy másik projektre, vagy tartanak egy kis szünetet, de mi most valami egészen mást kínálunk…

 

Idézeteket a marketingről! Bizony, néha elég lehet néhány gondosan válogatott, megfelelő sorrendben egymás mellé helyezett szó is ahhoz, hogy újra beinduljon a kreatív gépezet az ember fejében. :) Lássuk, hogy mit mondanak a nagyok!
 

Inspiráló idézetek a marketingről, amik a te hozzállásodat is átformálhatják

 

„Úgy jósolhatod meg a jövőt a legegyszerűbben, ha megteremted.” – Peter Drucker

Ha azt szeretnéd, hogy a dolgok változzanak – méghozzá neked kedvező módon – akkor saját kezedbe kell venned az irányítást. Tűzz ki realisztikus célodat céged elé, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy megvalósítsd őket.

 

„A kreativitás egy alapvető jellemzője, hogy nem félsz a kudarctól.” – Edwin Lang

Bármilyen kreatív tevékenységet is folytatsz, a kudarctól való félelem a legnagyobb ellenséged. Ha ez a rettegés tart vissza attól, hogy új dolgokat próbálj ki, akkor változtatnod kell hozzáállásodon.

 

Szeretnéd felturbózni a marketingedet? Végre a kezedbe vennéd az irányítást, hogy áttörő sikereket érhess el marketing kommunikációdban? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!


 

„Tedd ügyfeledet történeteid hősévé.” – Ann Hadley

Hadley tökéletesen összefoglalta az inbound marketing lényegét: az ügyfelek érdekeit kell, hogy előtérbe helyezd, és meg kell tenned mindent azért, hogy segíts nekik. Vedd figyelembe személyes céljaikat és kihívásaikat, hogy releváns, igazán hasznos tartalmakat kínálhass nekik olyan formában és akkor, ahogy és amikor szükségük van rá.

 

„A marketing már nem azokról a dolgokról szól, amiket készítesz, hanem azokról a történetekről, amiket elmesélsz.” – Seth Godin

A storytelling, vagyis a történetek elmesélése egy marketingstratégia szinte minden részét átjárja. Nem számít, hogy blogbejegyzéseken, közösségi posztokon, vagy egy emailekben kommunikálsz közönségekkel, minden csatorna lehetőséget kínál egy új, magával ragadó történet előadására. Hogy miért olyan fontosak a történetek? Mert ha márkádat, termékeidet, és munkatársaidat történetek keretei között mutatod be a célközönségnek, azzal sokkal emberibbé teheted cégedet, amivel az ügyfelek könnyedén kialakíthatnak majd egy érzelmi kapcsolatot.

 

„A tömegmarketing egyre inkább a réspiacok tömegévé alakul át.” – Chris Anderson

Chris Anderson hibátlanul összefoglalta, hogy miért is olyan fontos ügyfélperszónákat létrehozni. A célközönségedről szerzett információk alapján rengeteget tudhatsz meg arról a réspiacról is, amit meg szeretnél célozni. Ez megkönnyíti marketinged személyre szabását, ami szorosabb kapcsolatokhoz vezet majd márkád és az ügyfeleid között.

 

„A kreativitás az, amikor az intelligencia szórakozik.” – Albert Einstein

Nem csak a marketing, bármilyen munka lehet stresszes, különösen ha az ember válla tele van tennivalókkal, és a határidők rohamléptekkel közelednek. Amikor így érzed magad, fontos kicsit visszalépni, és emlékezni arra, hogy amit csinálsz, az élvezetes kell, hogy legyen. Persze maga a marketing egy komoly összetett dolog, de ha nem érzed magad jól, miközben csinálod, akkor kreativitásodnak sem lesz esélye szárnyra kapnia.


 

„A fogyasztó nem hülye, hanem a feleséged.” – David Ogilvy

Ez a vicces megjegyzés valójában nagyon sokatmondó. Először is: sok marketinges egyszerűen butának nézi az ügyfeleket, és készpénznek veszi a velük kialakított kapcsolatokat. Pedig nem lenne szabad megfeledkezni róla, hogy a vásárlók egy olyan élményre vágynak (és számítanak) márkádtól, amitől értékeltnek, megértettnek, tiszteltnek érezhetik magukat. Bánj hát az ügyfelekkel úgy, ahogyan feleségeddel is tennéd, és támogasd őket, ahol csak tudod.

 

„A jó marketingtől egy cég okosnak tűnik. A nagyszerű marketing eléri, hogy az ügyfél érezze okosnak magát.” – Joe Chernov

Ez az idézet tökéletesen passzol ahhoz, amit David Ogilvy is mondott: az ügyfélélmény mindig a legfontosabb szempont. Szóval hogy biztosíthatod, hogy ügyfeleid okosnak érezzék magukat? Azzal, hogy olyan oktató jellegű tartalmakat biztosítasz nekik, amelyek segítségével részletesebben is megismerkedhetnek problémáikkal, és persze azzal, hogy megmutatod, hogyan segíthetnek ezen a problémákon termékeid és szolgáltatásaid.

 

„Az egyszerűség az igazi elegancia kulcsa.” – Coco Chanel

Ugyan Coco Chanel már évtizedek óta nincs köztünk, neve sokak számára továbbra is a divat szinonimáját jelenti – egy világmárkát, amit semmivel nem lehet összetéveszteni. A siker kulcsa Chanel számára első sorban az egyszerűségre való törekvés volt, amit számos más márka is alkalmaz a mai napig is. Gondolj csak bele: ha megkönnyíted az ügyfelek számára, hogy kiváló élményekkel gazdagodjanak, akkor kétségtelen, hogy emlékezni fognak márkádra.

 

„A kudarc csupán egy lehetőség az újrakezdésre, csak éppen okosabban.” – Henry Ford

Ez az idézet sokban hasonlít ahhoz, amit Edwin Lang is mondott a kudarcról. Ford újrakezdési lehetőségeket lát a hibákban, nem visszaeséseket. Minden egyes kudarc alkalom arra, hogy tanulj a hibáidból, és felkészültebben fuss neki újra annak, amit el szeretnél érni.

 

„Ha a semmit célzod meg, akkor minden alkalommal el is találod majd azt.” – Zig Ziglar

Ziglar arra hívja fel a figyelmünket, hogy milyen fontos is célokat kitűzni, ha el szeretnénk érni bármit is. A célok kitűzése mellett persze fontos a folyamat dokumentálása is, hiszen akár sikeres, akár sikertelen az, amit csinálsz, legközelebb úgy futhatsz neki újra, hogy tudod mit csináltál jól, vagy rosszul az előző alkalommal.

 

„A márkád sokkal több, mint amit árulsz.” – John Iwata

Sokan félreértik a branding, azaz a márkaépítés fogalmát, és általában letudják azzal, hogy készítenek egy logót, amit minden termékre és tartalomra rányomnak. Azonban valójában minden, amit márkád tesz része a márkaépítésnek, legyen szó a kiadott tartalmakról, vagy a közösségi médiás jelenlétről. 

 

„Nincs értékesebb a makulátlan hírnévnél.” – William Shakespeare

A hírnév olyasmi, ami sikerre vihet, vagy ugyanilyen könnyen teljesen meg is dönthet egy márkát. A hírnév a szájról szájra terjedő marketing üzemanyaga, a tartós pozitív hírnévhez pedig egységességre van szükség. Fontos tehát, hogy céged minden tagja tisztában legyen azzal, hogy milyen képet is szeretnél festeni márkádról, és ez alapján viselkedjenek, valahányszor kapcsolatba lépnek az ügyfelekkel (bármilyen csatornán is teszik azt).

 

„A keresés egyre inkább az a mechanizmus, amin keresztül megértjük önmagunkat, a világot, és az abban elfoglalt helyünket.” – John Battle

Írhatsz bármilyen jó blogbejegyzéseket, készíthetsz bármilyen magával ragadó videókat, de ha ezekre senki nem talál rá, akkor mindegyik csak kidobott pénz és idő. Két olyan dolog, amit senki (főleg egy marketinges) nem szeret pazarolni. A keresőoptimalizálás manapság fontosabb, mint valaha – a megfelelő SEO-val elérheted, hogy tartalmaid fellelhetőbbé váljanak azok számára, akik igazán érdeklődnének irántuk (és talán márkád iránt is).

 

„Bizonyos értelemben az internet olyan, mintha a Hollywoodi ügynököd lenne. A nevedben beszél, valahányszor nem vagy ott, hogy hozzászólj a dolgokhoz.” – Chris Brogan & Julien Smith

Online jelenléted képes elvégezni helyetted munkád egy részét – értékesíthet, bizalmat építhet, és aktivitásra invitálhatja a közönségedet a nap 24 órájában. Egy rossz jelenlét ezzel szemben éppen ilyen könnyedén árthat neked, és üldözheti el lehetséges ügyfeleidet. Tartsd szemmel folyamatosan online jelenléted állapotát – ellenőrizd tartalmaidat, teszteld webhelyedet, figyelj oda a közösségi profiljaidra, szóval légy résen. Ezzel nem csak esetleges hibákat fedezhetsz fel és javíthatsz ki, hanem új lehetőségekre is bukkanhatsz, hogy tovább erősítsd online jelenlétedet.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!