Mi az az influencer marketing? Hogyan alkalmazd hatékonyan vállalatod érdekében 2019-ben? Segítünk!

Influencer marketing 2019

4 fontos influencer marketing trend 2019-re

Az influencer marketing kifejezéssel az elmúlt időkben egyre gyakrabban találkozhatunk, hiszen a marketing e formája már rég mainstream módszerré nőtte ki magát, ami nem csak a cégóriások kiváltsága.

A népszerűség okát nem nehéz megérteni: az influencerek hiteles, természetes módon képesek átadni márkád marketingüzeneteit érdeklődő közönségüknek, persze csak ha megfelelő partnereket választasz influencer kampányaidhoz.

Ha szeretnél 2019-ben sikeres influencer marketinget folytatni, akkor jó, ha tisztában vagy a terület legfrissebb, legígéretesebb trendjeivel. A következőkben pontosan ezekről lesz szó!
 

Influencer marketing 2019

Eljött a mikroinfluencerek ideje


Az influencer marketinggel kapcsolatban kialakult egy nézet, miszerint minél több követője van valakinek, annál jobban megéri üzletelni vele, hiszen annál több embert érhet el. Azonban az utóbbi időben egyre többen keresik fel a sokkal kevésbé népszerű influencereket.

 

Ennek jó oka van – az ilyen emberek sokkal megfizethetőbbek, és általában többet is foglalkoznak a követőikkel, mint azok, akiknek a bejegyzéseit naponta milliók figyelik. Ezeknek az online interakcióknak számos előnye van, például az, hogy ha egy márka egy olyan influencerrel társul, aki sűrűn kommunikál követőivel, az a márka sokkal hitelesebbnek tűnik majd e követők szemeiben.

 

A mikroinfulencerek személyesebbé, elérhetőbbé teszik a márkákat, és ráveszik az embereket, hogy beszéljenek azokról. Természetesen alapvető előny az is, hogy a követők sokat adnak az influencerek véleményeire, ami több konverzióhoz is vezet majd.

 


A videós tartalmak továbbra is az élen


Egy kép többet mond ezer szónál, egy hagyományos videó pedig másodpercenként 24 képet dob a nézők szemei elé. Ezt fontos figyelembe venni, különösen a mai rohanó világban, ahol az emberek egyre kevesebb figyelmet hajlandók fordítani a dolgokra, és ahol az írott tartalmak egyre kevesebbeket érdekelnek.

 

Kétségtelen, hogy 2019-ben egyre több márka nyúl majd a videómarketinghez, de akiknek erre nincs kerete, vagy kellő tapasztalata, azoknak sem kell félniük. Ha egy olyan influencert sikerül találnod, aki rendszeresen készít videókat, és akár még élő közvetítést is hajlandó „sugározni”, akkor azzal nagyban kibővülhetnek márkád eléréseinek határai. Fontos persze, hogy a videók olyan hitelesek és valóságosak legyenek, amennyire csak lehetséges.

 

 

Egyre szigorúbban kezelik az influencerek hitelességét


Az influencer marketing legfontosabb aranyszabálya, hogy olyan partnereket kell hozzá keresned, akik ugyan azokat az értékeket képviselik, mint márkád, és képesek azonosulni is vele (illetve kínálatoddal).

 

Sok márka éppen ezért alapból azokra az influencerekre szűkíti lehetőségeit, akik már most is használják a termékeiket. Ez egy őszinte, hiteles véleményalkotást alapoz meg, ami mindenképpen előnyös a márka számára is.

 

Sajnos rengeteg influencer igyekszik vásárolt követőkkel népszerűbbként feltüntetni magát a márkák szemében, ami több figyelmet követel meg azoktól a márkáktól, akik tisztességes partnereket keresnek influencer kampányaikhoz, elvégre a vásárolt követőket egyáltalán nem érdekli, hogy ki az adott influencer, és miről beszél.

 

Az Instagram 2018-ban aktívan fellépett az ilyen üres követők, kedvelések, és hozzászólások ellen, a márkák pedig jobban teszik, ha a követők száma helyett inkább az aktivitási arányra kérdeznek rá, amikor influencereket keresnek maguk mellé.

 

 

A ROI az egyik legfontosabb mutató


A befektetések megtérülése minden kampány esetén fontos mutató, és ezek alól az influencer kampányok sem kivételek. Ahhoz, hogy hatékony stratégiákat alkothass és megállapíthasd, hogy mely influencerek ideálisak céljaid eléréséhez, számba kell venned, hogy mely módszerek térülnek meg a legkedvezőbben.

 

E kampányok közösségi analízise lehetővé teszi, hogy azonosítsd azokat az influencereket, platformokat, és bejegyzéstípusokat, amelyek működnek, hogy ezekre összpontosíthasd erőfeszítéseidet és erőforrásaidat.
 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok