Mi az az influencer marketing? Hogyan alkalmazd hatékonyan vállalatod érdekében 2019-ben? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 fontos influencer marketing trend 2019-re

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az influencer marketing kifejezéssel az elmúlt időkben egyre gyakrabban találkozhatunk, hiszen a marketing e formája már rég mainstream módszerré nőtte ki magát, ami nem csak a cégóriások kiváltsága.

A népszerűség okát nem nehéz megérteni: az influencerek hiteles, természetes módon képesek átadni márkád marketingüzeneteit érdeklődő közönségüknek, persze csak ha megfelelő partnereket választasz influencer kampányaidhoz.

Ha szeretnél 2019-ben sikeres influencer marketinget folytatni, akkor jó, ha tisztában vagy a terület legfrissebb, legígéretesebb trendjeivel. A következőkben pontosan ezekről lesz szó!
 

Eljött a mikroinfluencerek ideje


Az influencer marketinggel kapcsolatban kialakult egy nézet, miszerint minél több követője van valakinek, annál jobban megéri üzletelni vele, hiszen annál több embert érhet el. Azonban az utóbbi időben egyre többen keresik fel a sokkal kevésbé népszerű influencereket.

 

Ennek jó oka van – az ilyen emberek sokkal megfizethetőbbek, és általában többet is foglalkoznak a követőikkel, mint azok, akiknek a bejegyzéseit naponta milliók figyelik. Ezeknek az online interakcióknak számos előnye van, például az, hogy ha egy márka egy olyan influencerrel társul, aki sűrűn kommunikál követőivel, az a márka sokkal hitelesebbnek tűnik majd e követők szemeiben.

 

A mikroinfulencerek személyesebbé, elérhetőbbé teszik a márkákat, és ráveszik az embereket, hogy beszéljenek azokról. Természetesen alapvető előny az is, hogy a követők sokat adnak az influencerek véleményeire, ami több konverzióhoz is vezet majd.

 


A videós tartalmak továbbra is az élen


Egy kép többet mond ezer szónál, egy hagyományos videó pedig másodpercenként 24 képet dob a nézők szemei elé. Ezt fontos figyelembe venni, különösen a mai rohanó világban, ahol az emberek egyre kevesebb figyelmet hajlandók fordítani a dolgokra, és ahol az írott tartalmak egyre kevesebbeket érdekelnek.

 

Kétségtelen, hogy 2019-ben egyre több márka nyúl majd a videómarketinghez, de akiknek erre nincs kerete, vagy kellő tapasztalata, azoknak sem kell félniük. Ha egy olyan influencert sikerül találnod, aki rendszeresen készít videókat, és akár még élő közvetítést is hajlandó „sugározni”, akkor azzal nagyban kibővülhetnek márkád eléréseinek határai. Fontos persze, hogy a videók olyan hitelesek és valóságosak legyenek, amennyire csak lehetséges.

 

 

Egyre szigorúbban kezelik az influencerek hitelességét


Az influencer marketing legfontosabb aranyszabálya, hogy olyan partnereket kell hozzá keresned, akik ugyan azokat az értékeket képviselik, mint márkád, és képesek azonosulni is vele (illetve kínálatoddal).

 

Sok márka éppen ezért alapból azokra az influencerekre szűkíti lehetőségeit, akik már most is használják a termékeiket. Ez egy őszinte, hiteles véleményalkotást alapoz meg, ami mindenképpen előnyös a márka számára is.

 

Sajnos rengeteg influencer igyekszik vásárolt követőkkel népszerűbbként feltüntetni magát a márkák szemében, ami több figyelmet követel meg azoktól a márkáktól, akik tisztességes partnereket keresnek influencer kampányaikhoz, elvégre a vásárolt követőket egyáltalán nem érdekli, hogy ki az adott influencer, és miről beszél.

 

Az Instagram 2018-ban aktívan fellépett az ilyen üres követők, kedvelések, és hozzászólások ellen, a márkák pedig jobban teszik, ha a követők száma helyett inkább az aktivitási arányra kérdeznek rá, amikor influencereket keresnek maguk mellé.

 

 

A ROI az egyik legfontosabb mutató


A befektetések megtérülése minden kampány esetén fontos mutató, és ezek alól az influencer kampányok sem kivételek. Ahhoz, hogy hatékony stratégiákat alkothass és megállapíthasd, hogy mely influencerek ideálisak céljaid eléréséhez, számba kell venned, hogy mely módszerek térülnek meg a legkedvezőbben.

 

E kampányok közösségi analízise lehetővé teszi, hogy azonosítsd azokat az influencereket, platformokat, és bejegyzéstípusokat, amelyek működnek, hogy ezekre összpontosíthasd erőfeszítéseidet és erőforrásaidat.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!