Mi az az influencer marketing? Hogyan alkalmazd hatékonyan vállalatod érdekében 2019-ben? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 fontos influencer marketing trend 2019-re

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az influencer marketing kifejezéssel az elmúlt időkben egyre gyakrabban találkozhatunk, hiszen a marketing e formája már rég mainstream módszerré nőtte ki magát, ami nem csak a cégóriások kiváltsága.

A népszerűség okát nem nehéz megérteni: az influencerek hiteles, természetes módon képesek átadni márkád marketingüzeneteit érdeklődő közönségüknek, persze csak ha megfelelő partnereket választasz influencer kampányaidhoz.

Ha szeretnél 2019-ben sikeres influencer marketinget folytatni, akkor jó, ha tisztában vagy a terület legfrissebb, legígéretesebb trendjeivel. A következőkben pontosan ezekről lesz szó!
 

Eljött a mikroinfluencerek ideje


Az influencer marketinggel kapcsolatban kialakult egy nézet, miszerint minél több követője van valakinek, annál jobban megéri üzletelni vele, hiszen annál több embert érhet el. Azonban az utóbbi időben egyre többen keresik fel a sokkal kevésbé népszerű influencereket.

 

Ennek jó oka van – az ilyen emberek sokkal megfizethetőbbek, és általában többet is foglalkoznak a követőikkel, mint azok, akiknek a bejegyzéseit naponta milliók figyelik. Ezeknek az online interakcióknak számos előnye van, például az, hogy ha egy márka egy olyan influencerrel társul, aki sűrűn kommunikál követőivel, az a márka sokkal hitelesebbnek tűnik majd e követők szemeiben.

 

A mikroinfulencerek személyesebbé, elérhetőbbé teszik a márkákat, és ráveszik az embereket, hogy beszéljenek azokról. Természetesen alapvető előny az is, hogy a követők sokat adnak az influencerek véleményeire, ami több konverzióhoz is vezet majd.

 


A videós tartalmak továbbra is az élen


Egy kép többet mond ezer szónál, egy hagyományos videó pedig másodpercenként 24 képet dob a nézők szemei elé. Ezt fontos figyelembe venni, különösen a mai rohanó világban, ahol az emberek egyre kevesebb figyelmet hajlandók fordítani a dolgokra, és ahol az írott tartalmak egyre kevesebbeket érdekelnek.

 

Kétségtelen, hogy 2019-ben egyre több márka nyúl majd a videómarketinghez, de akiknek erre nincs kerete, vagy kellő tapasztalata, azoknak sem kell félniük. Ha egy olyan influencert sikerül találnod, aki rendszeresen készít videókat, és akár még élő közvetítést is hajlandó „sugározni”, akkor azzal nagyban kibővülhetnek márkád eléréseinek határai. Fontos persze, hogy a videók olyan hitelesek és valóságosak legyenek, amennyire csak lehetséges.

 

 

Egyre szigorúbban kezelik az influencerek hitelességét


Az influencer marketing legfontosabb aranyszabálya, hogy olyan partnereket kell hozzá keresned, akik ugyan azokat az értékeket képviselik, mint márkád, és képesek azonosulni is vele (illetve kínálatoddal).

 

Sok márka éppen ezért alapból azokra az influencerekre szűkíti lehetőségeit, akik már most is használják a termékeiket. Ez egy őszinte, hiteles véleményalkotást alapoz meg, ami mindenképpen előnyös a márka számára is.

 

Sajnos rengeteg influencer igyekszik vásárolt követőkkel népszerűbbként feltüntetni magát a márkák szemében, ami több figyelmet követel meg azoktól a márkáktól, akik tisztességes partnereket keresnek influencer kampányaikhoz, elvégre a vásárolt követőket egyáltalán nem érdekli, hogy ki az adott influencer, és miről beszél.

 

Az Instagram 2018-ban aktívan fellépett az ilyen üres követők, kedvelések, és hozzászólások ellen, a márkák pedig jobban teszik, ha a követők száma helyett inkább az aktivitási arányra kérdeznek rá, amikor influencereket keresnek maguk mellé.

 

 

A ROI az egyik legfontosabb mutató


A befektetések megtérülése minden kampány esetén fontos mutató, és ezek alól az influencer kampányok sem kivételek. Ahhoz, hogy hatékony stratégiákat alkothass és megállapíthasd, hogy mely influencerek ideálisak céljaid eléréséhez, számba kell venned, hogy mely módszerek térülnek meg a legkedvezőbben.

 

E kampányok közösségi analízise lehetővé teszi, hogy azonosítsd azokat az influencereket, platformokat, és bejegyzéstípusokat, amelyek működnek, hogy ezekre összpontosíthasd erőfeszítéseidet és erőforrásaidat.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!