Módszerek, hogy a legtöbbet hozd ki a cégedből azokban az időszakokban, amikor senkinek nem megy

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

3 módszer, hogy a maximumot hozd ki az idődből azokban az időszakokban, amikor nem megy az üzlet

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Minden iparágban vannak időszakok, amikor nem sok minden történik. Legyen ez akár a forró nyári hónapokban, vagy a karácsony utáni periódusban, minden egyes szektornak van egy olyan szakasza, amikor az üzletek, vállalkozások egy természetes visszaesést tapasztalnak az eladásokban és az aktivitásban is. Sok esetben ez egy jó lehetőséget ad arra, hogy kicsit kiszakadj a normális kerékvágásból, de ettől még a működési költség, rezsi ugyanannyi marad és a kisebb cégek csak nehezebben vészelik át ezt az időszakot. Úgyhogy mit tehetsz azért, hogy a dolgok mégis haladjanak, a marketingesek elfoglaltak és motiváltak legyenek, ha kevesebb a munka?

Ezeknek az időszakoknak az előnye, hogy általában előre tudjuk, hogy jönni fog, megjósolható és nem váratlanul ér, ez pedig lehetőséget ad arra, hogy felkészítsd magadat és a csapatodat is, hogy egy kész tervvel vágjatok bele. Ha van egy elképzelésed, abból nagyon sok előnyöd származhat – ebben a posztban mutatok néhány módszert, amik segítenek, hogy még a gyengébb időszakokban is produktívak maradjanak az online marketingesek és tényleges hasznuk legyen.

 

1. Próbálj ki egy új eszközt (eszközöket)


A marketingesek munkáját az eladások számából megítélni teljesen jogos és érthető dolog – de ha az eladások előreláthatóan alacsonyabbak, az az alkalmazottak számára is egy feszültebb időszak. Úgyhogy egy hónapig ne a számokat nézd, hanem állíts fel egy új célt – koncentrálj például a konverziókra, vagy arra, hogy bizalmat, közösséget építs, annak érdekében, hogy fejleszd a márkád és teszteld, hogy a különböző megközelítések mennyire működnek. Észreveszed majd, hogy ha változtatsz a céljaidon, az újdonságokat hozhat a marketing taktikákban és a folyamatokban is. Ezzel együtt pedig a csapatod is sokkal motiváltabb lesz, ha egy sokkal elérhetőbb alternatív célt tűzöl ki számukra.


Ha egy kicsit másra koncentrálsz, mint egyébként szoktál, az jó lehetőséget ad arra, hogy kipróbálj néhány új eszközt, kampánytípust, ami mindig jó tapasztalat. Ráveheted például a közösségi médiával foglalkozó alkalmazottakat, hogy találjanak új módszereket, hogy elérjék a kisebb influencereket, vagy keressenek új módszereket az adatok elemzésére, a célközönség pontosabb beazonosítására, analizálására. Az is egy jó opció, ha olyan feladatot adsz a tartalomíróknak, ami a forgalom, látogatottság, konverzió helyett inkább az elköteleződésre, közösségépítésre koncentrál. Keressenek új eszközöket, amik segítenek nekik ezen célok elérésében, ez az időszak bátran szólhat a kísérletezgetésről.


2. Látogasd meg újra a régi tartalmaidat


A tartalmakat időről-időre újra fel kellene keresni és átnézni, felújítani, mégis ez egy olyan feladat, ami általában a tennivalók végére szorul, és sose kerül rá sor. Éppen ezért a kevésbé mozgalmas, forgalmas időszakok tökéletesek arra, hogy végre időt szánj erre.


Vond be az értékesítési csapatodat


Az értékesítésért felelős kollegáid szolgálhatnak a legjobb ötletekkel azzal kapcsolatban, hogy mit hallanak a leggyakrabban a vásárlóktól. Kérd meg őket, hogy mondják el, mi a 10 legfontosabb kérdés, dolog szerintük, és gondold át, hogy a tartalmaid megválaszolják-e ezeket, vagy esetleg már elavultak és frissítésre szorulnak. Ez egy jó módszer arra is, hogy értékes, közvetlen rálátásod legyen, valamint abban is segíthet, hogy a szervezetben se legyen visszaesés, ha az embereid együtt dolgoznak a tartalmakon.


Optimalizálás


Használhatsz különböző eszközöket, hogy új ötleteket szerezz a tartalmaidhoz és kutatáshoz, valamint a régieket optimalizáld. Ezek segítségével jobban megértheted, hogy milyen keresési lekérdezésekre kellene koncentrálnod. Ha minden évben csupán néhány hetet töltesz a régi tartalmaiddal és a rangsorolással, idővel nagyon jó javulást láthatsz a SEO-ban.


Újra csomagolás


Az is jó módszer, hogy a régi tartalmakat új életre keltsd, ha újra csomagolod őket, ami lényegében azt jelenti, hogy a régi tartalmat egy új formában jeleníted meg. Az egyik legjobb megoldás, ha egy régi írásból videót készítesz. Ehhez tökéletes eszköz például az InVideo, aminek a segítségével néhány perc alatt elkészülhetsz. Mindössze annyit kell tenned, hogy kijelölsz néhány lényeges részt a tartalmadból, kiválasztod azt a templatet, ami tetszik, ez pedig elvégzi a munkát. Az így készült videókat feltöltheted a YouTube csatornádra, és megoszthatod a közösségi média felületeiden. Így egy új eszköz van a kezedben, ami segít népszerűsíteni és a videók minden platformon jobb eredményt hoznak, ez tehát nagyszerű módja, hogy új életre keltsd a népszerű, régi posztjaidat.


3. Szólalj meg, ha mindenki más csendben van


Szinte senkit nem ér meglepetésként, hogy vannak napok az évben, amikor senki sem akar a közösségi médiával foglalkozni. Ilyen például a karácsony, Szilveszter, és tulajdonképpen a nagyobb ünnepnapok, események, amikor a legtöbb márka nincs jelen a közösségi médiában, mert hagyja, hogy az alkalmazottai és a közönsége is kis időt töltsenek távol a képernyőtől. És bár igaz, hogy a legtöbb ember ilyenkor a családjával van, sok olyan is akad, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik, és ezt az online felületeken találja meg. Amikor különböző embereket célzol, és a verseny a hírfolyamokban a legkisebb, akkor ez egy nagyszerű idő arra, hogy kitűnj. Ha ezt az ötletet kicsit tovább gondolod, a lassabb időszakokban ugyanúgy működik. A versenytársaid már régen tisztában vannak vele, hogy nem számíthatnak sokra ebben az periódusban így valószínűleg valami mást terveznek. Úgyhogy miért ne szólalnál meg, amikor mindenki más csendben van?


Hívj össze mindenkit, beszéljétek át a lehetőségeket, hagyj szabad teret az ötletelésnek és mindenki ossza meg a marketinggel kapcsolatos meglátásait is. Persze lehet, hogy ez csak addig működik jól, míg a versenytársaid is rá nem állnak erre a taktikára, de egy jókor történő, kreatív, érdekes ünnepi kampánnyal jelentős előnyre tehetsz szert és segít, hogy akkor kerülj kapcsolatba a fogyasztókkal, amikor kicsi a verseny. Célszerű elemezni a közösségi média viselkedés változását, fejlődését és hogy ez hogyan hat az eléréseidre. Te teljesen kihagytad a közösségi médiát a karácsonyi időszakban?


Igaz, hogy ez remek alkalom arra, hogy kicsit lelassítsunk, de ugyanakkor nagyszerű lehetőséget biztosít, hogy kipróbálj új dolgokat, ami segít felkészülni az előtted álló évre, valamint fejlődni. Motiváld a csapatodat, hogy a lehető legjobbat hozzák ki ezekből a kissé unalmas időszakokból és az is lehet, hogy ezek lesznek a legsikeresebb hónapjaid!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!