Módszerek, hogy a legtöbbet hozd ki a cégedből azokban az időszakokban, amikor senkinek nem megy

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

3 módszer, hogy a maximumot hozd ki az idődből azokban az időszakokban, amikor nem megy az üzlet

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Minden iparágban vannak időszakok, amikor nem sok minden történik. Legyen ez akár a forró nyári hónapokban, vagy a karácsony utáni periódusban, minden egyes szektornak van egy olyan szakasza, amikor az üzletek, vállalkozások egy természetes visszaesést tapasztalnak az eladásokban és az aktivitásban is. Sok esetben ez egy jó lehetőséget ad arra, hogy kicsit kiszakadj a normális kerékvágásból, de ettől még a működési költség, rezsi ugyanannyi marad és a kisebb cégek csak nehezebben vészelik át ezt az időszakot. Úgyhogy mit tehetsz azért, hogy a dolgok mégis haladjanak, a marketingesek elfoglaltak és motiváltak legyenek, ha kevesebb a munka?

Ezeknek az időszakoknak az előnye, hogy általában előre tudjuk, hogy jönni fog, megjósolható és nem váratlanul ér, ez pedig lehetőséget ad arra, hogy felkészítsd magadat és a csapatodat is, hogy egy kész tervvel vágjatok bele. Ha van egy elképzelésed, abból nagyon sok előnyöd származhat – ebben a posztban mutatok néhány módszert, amik segítenek, hogy még a gyengébb időszakokban is produktívak maradjanak az online marketingesek és tényleges hasznuk legyen.

 

1. Próbálj ki egy új eszközt (eszközöket)


A marketingesek munkáját az eladások számából megítélni teljesen jogos és érthető dolog – de ha az eladások előreláthatóan alacsonyabbak, az az alkalmazottak számára is egy feszültebb időszak. Úgyhogy egy hónapig ne a számokat nézd, hanem állíts fel egy új célt – koncentrálj például a konverziókra, vagy arra, hogy bizalmat, közösséget építs, annak érdekében, hogy fejleszd a márkád és teszteld, hogy a különböző megközelítések mennyire működnek. Észreveszed majd, hogy ha változtatsz a céljaidon, az újdonságokat hozhat a marketing taktikákban és a folyamatokban is. Ezzel együtt pedig a csapatod is sokkal motiváltabb lesz, ha egy sokkal elérhetőbb alternatív célt tűzöl ki számukra.


Ha egy kicsit másra koncentrálsz, mint egyébként szoktál, az jó lehetőséget ad arra, hogy kipróbálj néhány új eszközt, kampánytípust, ami mindig jó tapasztalat. Ráveheted például a közösségi médiával foglalkozó alkalmazottakat, hogy találjanak új módszereket, hogy elérjék a kisebb influencereket, vagy keressenek új módszereket az adatok elemzésére, a célközönség pontosabb beazonosítására, analizálására. Az is egy jó opció, ha olyan feladatot adsz a tartalomíróknak, ami a forgalom, látogatottság, konverzió helyett inkább az elköteleződésre, közösségépítésre koncentrál. Keressenek új eszközöket, amik segítenek nekik ezen célok elérésében, ez az időszak bátran szólhat a kísérletezgetésről.


2. Látogasd meg újra a régi tartalmaidat


A tartalmakat időről-időre újra fel kellene keresni és átnézni, felújítani, mégis ez egy olyan feladat, ami általában a tennivalók végére szorul, és sose kerül rá sor. Éppen ezért a kevésbé mozgalmas, forgalmas időszakok tökéletesek arra, hogy végre időt szánj erre.


Vond be az értékesítési csapatodat


Az értékesítésért felelős kollegáid szolgálhatnak a legjobb ötletekkel azzal kapcsolatban, hogy mit hallanak a leggyakrabban a vásárlóktól. Kérd meg őket, hogy mondják el, mi a 10 legfontosabb kérdés, dolog szerintük, és gondold át, hogy a tartalmaid megválaszolják-e ezeket, vagy esetleg már elavultak és frissítésre szorulnak. Ez egy jó módszer arra is, hogy értékes, közvetlen rálátásod legyen, valamint abban is segíthet, hogy a szervezetben se legyen visszaesés, ha az embereid együtt dolgoznak a tartalmakon.


Optimalizálás


Használhatsz különböző eszközöket, hogy új ötleteket szerezz a tartalmaidhoz és kutatáshoz, valamint a régieket optimalizáld. Ezek segítségével jobban megértheted, hogy milyen keresési lekérdezésekre kellene koncentrálnod. Ha minden évben csupán néhány hetet töltesz a régi tartalmaiddal és a rangsorolással, idővel nagyon jó javulást láthatsz a SEO-ban.


Újra csomagolás


Az is jó módszer, hogy a régi tartalmakat új életre keltsd, ha újra csomagolod őket, ami lényegében azt jelenti, hogy a régi tartalmat egy új formában jeleníted meg. Az egyik legjobb megoldás, ha egy régi írásból videót készítesz. Ehhez tökéletes eszköz például az InVideo, aminek a segítségével néhány perc alatt elkészülhetsz. Mindössze annyit kell tenned, hogy kijelölsz néhány lényeges részt a tartalmadból, kiválasztod azt a templatet, ami tetszik, ez pedig elvégzi a munkát. Az így készült videókat feltöltheted a YouTube csatornádra, és megoszthatod a közösségi média felületeiden. Így egy új eszköz van a kezedben, ami segít népszerűsíteni és a videók minden platformon jobb eredményt hoznak, ez tehát nagyszerű módja, hogy új életre keltsd a népszerű, régi posztjaidat.


3. Szólalj meg, ha mindenki más csendben van


Szinte senkit nem ér meglepetésként, hogy vannak napok az évben, amikor senki sem akar a közösségi médiával foglalkozni. Ilyen például a karácsony, Szilveszter, és tulajdonképpen a nagyobb ünnepnapok, események, amikor a legtöbb márka nincs jelen a közösségi médiában, mert hagyja, hogy az alkalmazottai és a közönsége is kis időt töltsenek távol a képernyőtől. És bár igaz, hogy a legtöbb ember ilyenkor a családjával van, sok olyan is akad, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik, és ezt az online felületeken találja meg. Amikor különböző embereket célzol, és a verseny a hírfolyamokban a legkisebb, akkor ez egy nagyszerű idő arra, hogy kitűnj. Ha ezt az ötletet kicsit tovább gondolod, a lassabb időszakokban ugyanúgy működik. A versenytársaid már régen tisztában vannak vele, hogy nem számíthatnak sokra ebben az periódusban így valószínűleg valami mást terveznek. Úgyhogy miért ne szólalnál meg, amikor mindenki más csendben van?


Hívj össze mindenkit, beszéljétek át a lehetőségeket, hagyj szabad teret az ötletelésnek és mindenki ossza meg a marketinggel kapcsolatos meglátásait is. Persze lehet, hogy ez csak addig működik jól, míg a versenytársaid is rá nem állnak erre a taktikára, de egy jókor történő, kreatív, érdekes ünnepi kampánnyal jelentős előnyre tehetsz szert és segít, hogy akkor kerülj kapcsolatba a fogyasztókkal, amikor kicsi a verseny. Célszerű elemezni a közösségi média viselkedés változását, fejlődését és hogy ez hogyan hat az eléréseidre. Te teljesen kihagytad a közösségi médiát a karácsonyi időszakban?


Igaz, hogy ez remek alkalom arra, hogy kicsit lelassítsunk, de ugyanakkor nagyszerű lehetőséget biztosít, hogy kipróbálj új dolgokat, ami segít felkészülni az előtted álló évre, valamint fejlődni. Motiváld a csapatodat, hogy a lehető legjobbat hozzák ki ezekből a kissé unalmas időszakokból és az is lehet, hogy ezek lesznek a legsikeresebb hónapjaid!



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!