Hotel marketing – Így szerezz több közvetlen foglalást szállodádnak

Hotel marketing – Így szerezz több közvetlen foglalást szállodádnak

Hotel marketing – Így szerezz több közvetlen foglalást szállodádnak

A közvetlen, vagy direkt szobafoglalások arányának növelése a hotel marketing egyik fő célja kell legyen, hiszen az OTA jutalékok elkerülésével jelentősen növelhető a pénzügyi eredmény.
Hotel marketing – Így szerezz több közvetlen foglalást szállodádnak

Mi az a közvetlen szállodai foglalás?

Közvetlen szállodai foglalásnak nevezzük azt, amikor egy vendég közvetlenül szállodád rendszerén keresztül foglal szállást, nem pedig egy online utazási iroda (OTA) vagy más harmadik fél segítségével. A közvetlen foglalások történhetnek szállodád webhelyén, telefonon vagy akár személyesen is a recepción.

A hoteltulajdonosok általában azért szeretik a közvetlen foglalásokat, mert közvetlenebb kapcsolatokat építhetnek ki rajtuk keresztül a vendégekkel, köztes felek bevonása nélkül. A közvetlen szállodai foglalások jobb kommunikációt, aprólékosabban személyre szabott szolgáltatásokat és gyakran több bevételt is eredményeznek, hiszen senkinek sem kell magas közvetítői díjakat fizetni. A direkt szobafoglalások arányának növelése így minden hotel tulajdonos és vezető célja kell legyen. A hotel marketing stratégiáinkban ezért mindig kiemelt szerepet szánunk a direkt szpbafoglalások arányának növelésére.
 

Amennyiben Te is szeretnéd közvetlen szobafoglalásaid arányát növelni, vedd fel a kapcsolatot velünk! Kattints IDE! 

 

Miért olyan fontosak a közvetlen foglalások a vendégek számára?

A közvetlen szállodai foglalások a vendégek számára is előnyösek lehetnek. Általában rugalmasabb lehetőségeket kínálnak, ha változtatásokról vagy lemondásokról van szó, illetve a hotelek gyakran olyan ösztönzőket is kínálnak, mint az alacsonyabb árak, extra szolgáltatások vagy hűségpontok. Továbbá, minden kérdést vagy problémát közvetlenül a hotel kezel, ami gyorsabb és zökkenőmentesebb ügyfélszolgálatot jelent.

Röviden tehát, a közvetlen szállodai foglalások segítenek többet megtartani az összegyűlt bevételből, és egyben jobb vendégélményt is nyújtanak ügyfeleid számára. Mindenki jól jár, ezért fontos, hogy a saját hotelstratégiádba is beépítsd őket.
 

Mennyit ér egy közvetlen foglalás a te szállodádban?

A lehető legmagasabb bevétel eléréséhez és legerősebb ügyfélkapcsolatok kiépítéséhez tisztában kell lenned vele, hogy mennyit ér egy közvetlen foglalás szállodád számára. Habár több értelemben is jobban megéri minél több közvetlen foglalást lebonyolítani, az egyik legfontosabb tényező kétségtelenül a magasabb haszonkulcs.

A közvetlen foglalások nem csupán közvetlen kapcsolatokat engednek kiépíteni a vendégekkel, hanem lehetővé teszik az olyan borsos közvetítői díjak elkerülését is, amelyeket a harmadik felek foglalási platformjain kell megfizetni.

Na persze, nem szabad mindig mindenben csak az anyagi érdekeket figyelembe venni. Íme hat meggyőző ok, amiért megéri a közvetlen foglalásokra törekedned:
 

1. Személyes kapcsolatok

Mivel a szállodaipar mindenekelőtt emberközpontú, ha igazán erős és hosszútávú kapcsolatokat szeretnél kiépíteni ügyfeleiddel, akkor közvetlenül kell foglalkoznod velük, nem pedig valamilyen külső félen keresztül.

A közvetlen foglalásokkal a vendég összes megadott adatához hozzájutsz, így már az első interakcióktól kezdve mindent megtehetsz azért, hogy egy személyre szabott élményt kínálj neki.
 

2. A várakozás izgalmai

Az utazók többsége már hetekkel az indulás előtt izgatottan várja a közelgő élményeket. Egy közvetlen kapcsolat kiépítésével ebben az időszakban különféle üzeneteket küldhetsz a foglaló ügyfeleknek szállodáddal kapcsolatban, hogy tovább fokozd a várakozás élményét. Ez segít a kapcsolatok megalapozásában.
 

3. Ügyfélhűség

Egy meglévő ügyfél megtartása sokkal olcsóbb, mint egy új megszerzése.

A közvetlen foglalás során megszerzett személyes adatokat felhasználva a látogatást követő üzeneteket küldhetsz ügyfeleidnek. Ezekben megköszönheted látogatásukat, kikérheted a véleményüket és megjegyezheted, hogy legközelebb is szeretettel várod őket.

Az ilyen elérhetőségek segítségével továbbá kifejezetten korábbi vendégeidet célozhatod újra exkluzív ajánlataiddal.
 

4. A vendégek visszajelzései

Ha valaki közvetlenül hoteleden keresztül foglal szállást, akkor sokkal határozottabb döntést hoz ezzel, mintha egy online utazási irodát használna. Az ilyen vendégek sokkal valószínűbb, hogy célközönséged tagjai és hasonló értékeket képviselnek, mint szállodád. Ilyenkor nagyobb az esélye annak, hogy pozitív értékelést írnak majd látogatásukat követően.
 

5. Ügyféladatok

Minél több adatot sikerül megszerezned egy vendégről, annál aprólékosabban személyre szabott élményt kínálhatsz neki, valahányszor visszatér szállodádba. Ezeket az adatokat érdemes egy közvetlen kapcsolaton keresztül megszerezni, ami abban a pillanatban alakul ki, amikor a leendő vendég rátalál szállodádra.

A hotel marketing egyik célja: Szerezz több közvetlen szállodai foglalást egyedi kínálattal

Egy olyan világban, amelyben a nagyobb cégek és márkák szabványosítással igyekeznek minél hatékonyabban működni, az ügyfelek szívesen fogadják a szokatlanabb élményeket. Ez fokozottan igaz a vendéglátásban, és a világszerte népszerű Airbnb egy jó példa rá.

Az utazók hamar ráunnak a sablonos marketingre és túlzottan szokásos szállodai élményekre. Egyedi, hiteles, személyre szabott dolgokra vágynak.

Ha több közvetlen foglalást szeretnél, akkor szállodád kínálata azt kell tükrözze, amit az utazók kívánnak. Szóval hogyan emelheted ki hoteledet a versenymezőnyből és győzheted meg az érdeklődőket, hogy ne egy harmadik fél rendszerén keresztül foglaljanak szállást szállodádban?
 

1. Ismerd meg célközönségedet

Ahhoz, hogy igazán hatékony egyedi terméktulajdonságot (azaz USP-t) kínálhass, mindenekelőtt tudnod kell, hogy kiket szeretnél megcélozni és kik látogatják webhelyedet.

A Marriott például tudja, hogy ügyfeleinek nagy része a millenáris generáció képviselői, ezért a cég közvetlen foglalásokra buzdító marketingkampányai azt hangsúlyozzák, hogy milyen egyedi élmény a Marriott hoteljeiben megszállni.

Megéri tehát megismerkedni a szállodádban leggyakrabban megforduló demográfiai csoportokat, hogy kifejezetten nekik címezhesd marketingüzeneteidet. Ezt hívjuk guest persona kutatásnak. Mi minden hotel marketing kommunikációt ezzel kezdünk!
 

2. Kínálj hatásos ösztönzőket a közvetlen foglalásokért

Olyan ajánlatokat is tehetsz az utazóknak, amiket nehezen fognak tudni visszautasítani.
Az emberek nagyjából része például szívesebben foglalna közvetlenül egy olyan szállodánál, ami jobb szobát kínál nekik ösztönző gyanánt. Továbbá, az utazók közel egy negyede foglalna közvetlenül ingyenes szobaszervizért cserébe.

Egy ilyen extrától még nem mész csődbe, mégis erőteljes motiváció lehet az utazóknak, hiszen spórolhatnak is vele. Sőt, ha egy vendég él a jobb szoba lehetőségével, akkor az eredetileg foglalt szoba újra eladhatóvá válik.
 

3. Használd ki hitelességedet

A független hotelek gyakran sokkal közelebbi kapcsolatban állnak a környékkel, mint a nagyobb szállodaláncok – ez is olyasmi, amiből előnyt kovácsolhatsz magadnak. Talán a hotel közel van egy helyi strandhoz, egy népszerű természeti képződményhez, vagy pont a szálloda épülete számít történelmi értékűnek.

Koncentrálj arra, ami egyedivé teszi szállodádat és gondoskodj róla, hogy lehetséges vendégid tudjanak is erről. Még külön promóciókat is kiépíthetsz az ilyen különleges adottságok köré, amelyek célja természetesen a közvetlen foglalások megszerzése.
 

4. Vond be az utazókat izgalmas tartalmakkal

Amikor webhelyedet nézegetik, az utazók a lehető legtöbb információt szeretnék kideríteni szállodádról. Ez azonban nem elég – fontos az is, hogy lenyűgözd őket. Ha ez a két feltétel teljesül, akkor sokkal valószínűbb, hogy közvetlenül foglalnak majd.

Fontold meg a videós tartalmak használatát is szállodád bemutatására. Nem kell, hogy mozis színvonalúak legyenek – elég csak néhány rövid, de érdekes felvétel, amik bemutatják szállodád legelőnyösebb részeit és személyzetedet.

Ha igazán bele szeretnél merülni a dologba, akkor még 3D-s virtuális utazásokat is kínálhatsz vendégeidnek, hogy még az előtt „körbenézhessenek”, hogy lefoglalnák szobájukat.

A vizuális storytellinget nem szabad félvállról venni, és az sem mindegy, hogy milyen vizuális elemeket használsz ehhez. A képek különféle érzelmeket hozhatnak ki az emberekből és beindíthatják a fantáziájukat.

A szállodai webhelyek legnézettebb képei azok, amelyek a szobákat mutatják be. Érdemes tehát rögtön ezekkel fogadni a látogatókat, amikor webhelyedre érkeznek, hogy rögtön felkeltsd az érdeklődésüket.
 

5. Kínálj többféle promóciót a vendégeknek, amik közül választhatnak

Habár a leárazott szobák vagy a csomagajánlatok alapvető promócióknak számítanak, nem igazán különböztetik meg szállodádat a versenytársaktól. Próbáld meg inkább kideríteni, hogy mire vágynak vendégeid.

Például vannak, akik csak élvezni szeretnék az ott töltött idejüket. Ha azonban minden apró részletet nekik kell megtervezniük, akkor ez az izgalom idővel idegeskedésbe és türelmetlenkedésbe fordulhat át.

Kínálhatnál tehát egy olyan előre elkészített útitervet, ami különféle programokat és lehetőségeket sorol fel a környékről. Akár többfélét is kínálhatsz, pl. egyet családoknak, egyet a művészeket kedvelőinek, a természetjáróknak stb. Mellékelj néhány jegyet is ezekre a programokra, hogy igazán értékesek legyenek vendégeid számára.
 

Hotel marketing tanácsadói javaslatunk: Szerezz közvetlen foglalásokat extrákért cserébe

Az extrák egy szálloda foglalási stratégiájának alapvető elemei. Ezekkel mindenki jól jár: a vendégek jobb élményben részesülhetnek, te pedig nagyobb bevételre tehetsz szert.

A Tnooz érdekes statisztikát osztott meg ezzel kapcsolatban az elmúlt évekre visszamenőleg. Íme néhány gyakori extra, és hogy mennyire hatásosak a vendégek köreiben:
 
  • A vendégek 15%-a vásárol extrákat rögtön a foglaláskor.
  • Azok a vendégek, akik 1-7 nappal az utazásuk előtt foglalnak szobát háromszor valószínű, hogy extrákat is vásárolnak hozzájuk.
  • Azok a vendégek, akik 7-21 nappal az utazásuk előtt foglalnak szobát háromszor valószínű, hogy extrákat is vásárolnak hozzájuk.
  • Az 1-2 fős foglalásokhoz általában olyan extrákat szoktak vásárolni a vendégek, amelyek a szállodán belül érhetők el – pl. egy üveg pezsgőt vagy a szobában felszolgált reggelit.
  • Az 3 vagy több fős foglalásokhoz általában olyan extrákat szoktak vásárolni a vendégek, amelyek a szállodán kívül érhetők el – pl. idegenvezetések, étkezési lehetőségek és egyéb programok.


Érdemes partnerkapcsolatokat kiépíteni a helyi cégekkel, hogy közvetítői díjakat kaphass ezekeért a foglalásokért.

Ezek alapján egyértelműen látható, hogy az extrák nem csupán átmeneti trendek, hanem kiegészítő termékek, amiket mindig érdemes tökéletesítened szállodádban.
Íme néhány példa, amik segíthetnek az extrák értékesítésében, amkor valaki közvetlenül foglal:
 

1. Fuvarszolgáltatás

Sok utazó tömegközlekedéssel vagy gyalog jut el szállodádba, miután megérkezik a legközelebbi állomásra. A nagyobb csomaggal érkezők persze sokkal szívesebben vennének igénybe valamilyen taxit vagy egyéb fuvart, hogy kényelmesen és gyorsan juthassanak el célpontjukra.

Működj együtt egy helyi fuvarszolgáltatóval, és kínálj ilyen lehetőséget a közvetlenül foglalóknak.
 

2. Termékek és ajándékok

A termékek és más ajándékok népszerű szállodai extrák a vendégek köreiben, különösen azoknál, akik valamilyen különleges alkalom miatt szállnak meg nálad.

A pezsgők, a friss, helyi gyümölcsök vagy borok csupán néhány jól bevált példa ezekre.
 

3. Körutazások és egyéb programok

Egyre többen szeretnék egy helyen és időben megszervezni utazásukat és programjaikat. Az ilyen időtakarékos utazókat célozhatod meg olyan csomagokkal, amelyekhez valamilyen helyi idegenvezetés vagy egyéb időtöltési lehetőség is tartozik (pl. néhány kedvezményes jegy formájában).

A mellett, hogy plusz bevételre tehetsz szert ezekkel az extrákkal, még némi extra közvetítői díj is ütheti a markodat azoktól a cégektől, akikkel együttműködsz (fuvar, helyi termelők, strand stb.)
 

Szerezz közvetlen foglalásokat látványos szállodai fényképekkel

Ha egy utazó nem biztos szállodád minőségében vagy hitelességében, akkor nagyon valószínű, hogy máshol nézelődik majd tovább.

A hiteles értékelések és a fényképek hiánya két árulkodó jel arra, hogy egy szálloda rejtegetni próbál valamit. Talán pocsék a szolgáltatás színvonala, esetleg omlik a vakolat a szobákban, vagy nem éppen olyan környezetben helyezkedik el az épület, amit a webhely ígér.

A TripAdvisor által publikált statisztikák szerint azok a hotelek, amelyek legalább egy valamirevaló képpel rendelkeztek 138%-kal több aktivitást váltottak ki a felhasználókból, mint azok, amelyek egyetlen fényképet sem töltöttek fel profiljukra. Mi több, a legalább egy képpel rendelkezők szállodákat 225%-kal valószínűbb, hogy felkeresik szobafoglalás céljából.

Ha egyetlen egy képnek ilyen ereje van, akkor gondolj bele, hogy miket érhetsz el egy egész galériányi, jó minőségű fényképpel.

A böngészési fázisban az utazók általában a szálloda nevére, elhelyezkedésére, a szobák árára, és az ezekről készült képekre kíváncsiak. Ez azt jelenti, hogy a képekkel már az előtt megragadhatod őket, hogy elkezdenék elolvasni a véleményeket.

Íme néhány tipp a szállodai fényképekhez:
 

1. Mutass egy szép látképet

Az utazókra főképp azok a képek hatnak pozitívan, amelyek természetes fényben ábrázolják a hálószobákat és megmutatják, hogy milyen kilátás nyílik az ablakokból.

Hasonló hatást váltanak ki azok a kint készült képek, amelyeken a környék legszebb látnivalói, egy vízpart vagy más érdekesség szerepel.
 

2. Mutasd be, hogy mitől egyedi szállodád

Ha szállodádnak vannak egyedi sajátosságai, akkor fókuszálj ezekre a kényképeken. Mutasd meg, hogy miért érdemes nálatok megszállniuk.
 

3. Ne kísérletezz kreatív szögekkel vagy torzítással

A legnépszerűbb képek mindig azok, amelyek hitelesek és realisztikusan ábrázolják szállodádat. Ha egy kép túlságosan torz valamilyen értelemben, vagy szemmel láthatóan manipulált, akkor ezzel csak azt jelzed az érdeklődőknek, hogy nem vállalod fel szállodád valódi arcát.
 

4. Ügyelj a képek tisztaságára és élességére

A rendezettség és precizitás a két legfontosabb tényező, amikor az utazók képekről próbálják megítélni egy szálloda színvonalát. Hasonlóan fontos persze a fények és a tér ábrázolása is.

A rendezetlen, túl zsúfolt, egymással rivalizáló színeket mutató, furcsa szögekből készült képek negatív véleményeket váltanak ki, ahogy az is, ha hiányoznak a szobákat bemutató képek (pl. nincs semmi a fürdőről).
 

10 bevált marketing stratégia a közvetlen szállodai foglalások ösztönzésére

Minél több közvetlen foglalás érkezik egy szállodába, annál jobb – ezen nincs mit ragozni. Ki kell tehát derítened, hogy milyen tényezők tarthatják vissza az utazókat attól, hogy közvetlenül szállodád rendszerén keresztül foglaljanak.

Gyakori problémák például:
 
  • A technológiai támogatás költségei
  • Az online utazási irodák kényelme
  • Az ügyfélszerzés költségei (webdesign, ügyfélélmény-fejlesztés)
  • A szállodai erőforrások hiánya


Ezek mind okok lehetek arra, amiért a szállodák nem akarnak, vagy nem képesek a közvetlen foglalásokra koncentrálni. Szerencsére vannak bizonyos stratégiák, amelyek segítenek a legtöbbet kihozni ezekből a foglalásokból. Íme néhány fontos tudnivaló és tipp.
 

1. Az érkezést megelőző kommunikáció

Ha egy vendég közvetlenül foglal, akkor fontos, hogy megerősítsd benne a tudatot, hogy helyesen döntött. Az emberek általában nagyon várják a vakációjukat, és gyakran pont, hogy az indulást megelőző időszak a legizgalmasabb számukra.

Érdemes kihasználni ezt, és felvenni a kapcsolatot velük célzott, automatizált üzenetek segítségével (általában emailek formájában).

Például küldhetsz nekik egy egyszerű emailt, amiben közlöd velük, hogy mennyire várod őket, vagy megoszthatsz néhány hasznos információt is a környékbéli programokkal és helyekkel kapcsolatban.
 

2. Az utazó választása

A vendégek elégedettsége és a közvetlen foglalások között bizonyított kapcsolat van. A közvetlen foglalók gyakran azért boldogabbak, mert önállóan és aktívan választottak szállást maguknak.

Ez azonban nem mindig mondható el az online utazási irodákon keresztül foglaló vendégekről, ami gyengébb személyes kapcsolatokhoz és alacsonyabb értékelésekhez vezet.

Amikor egy közvetlen foglalást kapsz, akkor biztosan tudod, hogy célközönséged egyik tagjáról van szó, aki pozitív hozzáállással érkezik majd szállodádba.
 

3. Forgasd át a megspórolt díjakat az ügyfélélménybe

A szállodák általában az online utazási irodáknak fizetett közvetítői díjak elkerülése végett igyekeznek több közvetlen foglalást szerezni. Ez jogos, mert az így megspórolt összegeket érdemesebb lenne inkább az ügyfélélményekre és a hotel fejlesztésére fordítani.

Az árparitás megőrzésével, azaz az árak azonos szinten tartásával csökkenthető a harmadik feleknél leadott foglalások száma, és egyben az árazás is átlátszóvá válik az ügyfelek számára. Így az ügyfelek is láthatják majd, hogy nem mindig az OTA-k kínálják a legjobb ajánlatokat.
 

4. Építs kapcsolatokat az utazókkal

A kapcsolatépítés a közvetlen foglalások ösztönzésének egyik legfontosabb része. Kellő kutatás és néhány guest vagy buyer persona elkészítésével könnyedén kiderítheted, hogy mire vágynak vendégeid. Ez segít olyan szolgáltatásokat nyújtani, amik ügyfélhűséghez vezetnek majd.
 

5. Gondolkodj a jövendőbeli innovációkon

Az új technológiák sokféleképpen lehetnek hasznosak számodra. Légy naprakész, és gondolkodj mindig azon, hogy mi könnyíthetné meg számodra az ügyfélkapcsolatok kiépítését és megőrzését.

Az élő chatlehetőségek vagy az üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli elérhetőségek például kiválóan alkalmasak erre. Mindenbe érdemes belevágni, ami megkönnyíti a foglalást az ügyfelek számára.
 

6. Szerezz plusz bevételt a foglalásaidból

További szolgáltatások vagy termékek felajánlásával egy webáruházakhoz hasonló „kosárélményt” teremthetsz az érdeklődők számára. Ez még akkor is jó taktika lehet, ha az illető nem tervez semmilyen extra szolgáltatást igényelni.

Ez sokkal színvonalasabbá és hitelesebbé teszi márkádat, és szállodád így felveheti a versenyt azokkal az utazási irodákkal, amelyek csomagajánlatokat kínálnak ügyfeleiknek.

Ha pozitív élményeket szeretnél nyújtani vendégeid számára, akkor szállodádra nem csupán néhány szobaként és ágyként kell tekintened.
 

7. Erősítsd meg a márkahűséget

A közvetlen szállodai foglalások fellendítéséhez érdemes megerősíteni a márkahűséget ügyfeleidben, és visszatérő vendégekké konvertálni őket, amikor csak lehetséges.

A szilárdabb márkahűségnek e mellett további előnyei is vannak:
 
  • Tisztában lehetsz ügyfeleid preferenciáival – ez által jobb vendégélményt nyújthatsz azzal, hogy releváns termékeket és szolgáltatásokat kínálsz nekik
  • Változatos forrásai lehetnek foglalásaidnak – ez azt jelenti, hogy stabilabb, egészségesebb üzleti forrásaid lesznek, és szállodádnak nem kell egy-két elsődleges piactól függenie. 
  • A hűségprogram tagjai biztonságérzetet adnak – minél többen vesznek részt a programban, annál könnyebb lesz átvészelni a csendesebb szezonokat és húzósabb gazdasági helyzeteket.
 

8. Ügyelj tartalmaid célzására

Lehetetlen mindenkinek megfelelni, és egyébként sem valószínű, hogy az összes piaci szegmens érdeklődne kínálatod iránt. Sokkal jobb taktika alaposan megismerni ideális ügyfeleidet, és olyan tartalmakat készíteni, ami kifejezetten nekik szólnak. Ezért fontos a guest personák meghatározása
 

9. Foglalkozz a hotel email marketinggel

Az email marketing szintén hasznos lehet, ha több közvetlen foglalásra vágysz. Kínálj fel valamilyen jutalmat a feliratkozásért és automatizáld üzeneteidet. Lehetőség szerint szegmentáld is feliratkozóidat, hogy számukra releváns ajánlatokkal és üzenetekkel érhesd el őket.
 

10. Szerezz több forgalmat webhelyedre

Sokat segít persze, ha több látogató talál rá webhelyedre. Ennek érdekében indíts egy blogot és posztolj rá rendszeresen olyan tartalmakat, amik érdeklik ideális vendégeidet.
 

A közvetlen foglalási ciklus

A digitális korban ádáz és véget nem érő küzdelem zajlik a szállodák és online utazási irodák között a közvetlen foglalásokért. A hotelek pengeélen táncolnak, hiszen afféle szükséges rosszként tekintenek az OTA-kra, és nem szeretnék tönkretenni a velük kiépített kapcsolataikat.

Ezek az irodák komoly értéket képviselnek az által, hogy rendszeres bevételforrásokat biztosítanak a szállodák számára. A problémát a már sokat emlegetett közvetítői díjak jelentik.

Meg kell találni tehát a megfelelő egyensúlyt, ami nem mindig egyszerű feladat, de mindig érdemes arra törekedned, hogy több közvetlen foglalást szerezz hoteled számára.

Ennek számos módja van, ami megnehezíti a szállodatulajdonosok feladatát.
 

A közvetlen foglalások dinamikája – A szállodatulajdonosok első lépései

A szállodaiparra szinte exponenciális fejlődés volt jellemző az elmúlt évek során. Ennek köszönhetően a szektor új technológiákat vett át és a közvetlen foglalásokat is új irányokból kezdte megközelíteni. Jelentős trend például, hogy egyre több szálloda kínál folyamatos és azonnali kommunikációs lehetőségeket és integrált foglalási funkciókat webhelyén. Na persze, hasonló előrelépések jellemzők az online utazási irodákra is, amelyek nem terveznek lemaradni a versenyben.

Ez a trend minden bizonnyal folytatódni fog, és az OTA-k is tovább innoválnak majd, hogy minél több ügyfelet tarthassanak meg maguknak. Eközben az ügyes szállodatulajdonosok is több közvetlen foglalást szereznek majd. A stabil sikerek érdekében mindkét irányban érdemes optimalizálni.

A közvetlen foglalási stratégiák kialakításának egyik első lépése megerősíteni a marketinget és kibővíteni az ügyfélkört. Ez segít megelőzni az elszalasztott lehetséges vendégeket. Különösen érdemes az email marketingre koncentrálni, és újracélozni azokat a webhelylátogatókat, akik korábban nem álltak készen a foglalásra.
 

A marketing stratégiákhoz szükséges legfontosabb mutatók

Az egyik bevált taktika egy email űrlapot elhelyezni azokon a „kilépő” oldalakon. Ezek azok az oldalak, amelyekről a felhasználók leggyakrabban elhagyják a webhelyedet, mielőtt máshová navigálnának az interneten.

Az ügyfelek megszerzése és megtartása érdekében egyre fontosabb kiismerni igényeiket és eleget tenni nekik. Fontos megérteni, hogy az utazók miként keresnek rá a szállodákra, milyen utazási webhelyeket használnak és hogy hogy néz ki egy tipikus foglalási ciklusuk. Ezeket az információkat a szobafoglalási és webhelylátogatási adatokból szűrheted le, de érdemes megtekinteni a szállodaipari kutatások eredményeit is, illetve kérdőíveket küldeni korábbi vendégeidnek.

Az utazók adatait arra is felhasználhatod, hogy releváns tartalmakat készíts nekik és fenntartsd érdeklődésüket szállodád iránt. Az utazóblogok sokat fejlődek az évek során, és manapság több is hasznos platform lehet valamennyi hotel számára. Olyan blogokat érdemes keresned, amelyek szállodád környékével vagy célközönségével foglalkoznak.

Persze egy saját blogot sem árt indítani, hiszen bemutathatod rajta szaktudásodat, részletesen megválaszolhatod rajta a vendégek gyakori kérdéseit és minősített forgalmat vonzhatsz vele szállodád webhelyére.
 

Közvetlen foglalások és OTA foglalások

Hogy miért olcsóbb egy OTA-nál foglalni, mint közvetlenül? Itt mára kérdéssel is baj van, ugyanis gyakran egyáltalán nem ez a helyzet. Az utazók régebben azért fordultak az irodákhoz, mert látszólag sokkal olcsóbb árakon kínálták a szállásokat.

Manapság ugyan olyan vagy akár kedvezőbb árakat találnak nálad azok, akik hajlandók közvetlenül foglalni. A hozzáadott értékű ajánlatok és a közvetlenebb ügyfélszolgálat két igazán csábító tényező a vendégek szemében.

A közvetlen foglalások lehetőségeket nyújtanak a jobb szobák és egyéb extrák megszerzésére, amikhez másképpen talán hozzá sem juthatnának a vendégek.

Mi több, ha valami nincs rendben a foglalással, akkor szállodád minden bizonnyal sokkal gyorsabban reagál majd az ügyfél kérdésére vagy kérésére, mint egy harmadik fél.

Egyértelművé kell tenned a vendégek számára, hogy a közvetlen foglalással mindkét fél csak jól jár.
 

Mennyibe kerül egy közvetlen foglalás szállodádnak?

Első ránézésre egy közvetlen foglalás ügyfélszerzési ára alacsonyabbnak tűnik, mint egy OTA foglalásé, elvégre nincsenek közvetítői díjak.

Ha azonban nem vagy óvatos, egy közvetlen foglalás meglepően sokba is kerülhet hotelednek.

Az ügyfélszerzés ugyanis nincs ingyen, hiszen az alábbi csatornákra mind fordítanod kell némi pénzt:
 
  • SEM
  • Közösségi média
  • Display hirdetések
  • A webhely fejlesztése

Ezen felül számolnod kell azokkal a kiesésekkel, amelyeket a promóciók, a csomagajánlatok és más ösztönzők visznek el azért cserébe, hogy az érdeklődőkből ügyfelek (és ideális esetben visszatérő ügyfelek) legyenek. Persze vannak rá módszerek, hogy az ügyfélszerzés ára minél alacsonyabb legyen.

Fontos például, hogy a megfelelő ügyféltípusokat célozd meg, nekik szóló tartalmakat és kínálatokat készíts, illetve megmutasd nekik, hogy milyen értéket is kapnak a pénzükért. Ezek mind segíthetnek jobb konverziós arányokat elérni.
 

Így szerezz közvetlen foglalásokat webhelyeden

Függetlenül attól, hogy milyen információkat keres egy érdeklődő webhelyeden, sokkal valószínűbb, hogy nálad foglal majd, ha meg is találja azt. De miért?

Alapvetően minél több információ szerepel webhelyeden, annál inkább a „közösség része” lehetsz, és az érdeklődők látni fogják, hogy képben vagy a helyi történésekkel kapcsolatban.

Ha jó információkat tudsz biztosítani webhelyed látogatóinak, akkor ez határozottan pozitív fényt vet majd szállodádra.

Tudományos oldalról megközelítve pszichológiai jelenségről van szó. Ha sok minőségi tartalom szerepel webhelyeden, akkor látogatóid több időt töltenek majd rajta, és annál valószínűbb, hogy szobát foglalnak majd nálad.

Számos webhely egyik legfontosabb mutatója az, hogy mennyi ideig böngészik a látogatók. A hosszabb látogatások (úgynevezett „munkamenetek”) jót tesznek a keresőoptimalizálásnak, hiszen a Google látni fogja, hogy az embereket sokáig érdekli webhelyed, miután a „gödöllői szállodák” keresőkifejezésen keresztül rátaláltak arra.

Nem merülünk most bele ennél jobban a SEO technikai rejtelmeibe – a lényeg, hogy minél tovább vannak az emberek webhelyeden, annál jobb. Ehhez persze színvonalas, érdekes tartalmakra lesz szükséged. Ami azt illeti, a hosszabb munkamenetek eléréséhez használt technikák jó része a tartalmakra épül:
 

1. Készíts kiváló minőségű tartalmakat

Ez nem csak azt jelenti, hogy tartalmaidnak nyelvtanilag helyeseknek kell lenniük (habár erre is érdemes odafigyelni). A tartalmak minősége attól is függ, hogy mennyire állnak közel az általad kínált szolgáltatások témájához. Jó tartalmak lehetnek például az olyan útmutatók, amik felsorolják a helyi látványosságokat vagy aktuális programokat.
 

2. Többoldalas cikkek

A helyett, hogy minden helyi lehetőséget egyetlen hosszú oldalra írnál össze, bontsd őket részekre, úgymint:
 
  • „Felfedezhető helyek”
  • „Étkezési lehetőségek”
  • „Kikapcsolódás a városban”

Ezzel a módszerrel több látogatót szerezhetsz webhelyedre, akik tovább is nézegetik majd tartalmaidat.
 

3. Egyéb hasznos anyagok

Egy olyan részt is kialakíthatsz szállodád webhelyén, ahol a helyi cégek (nem feltétlenül csak partnereid) hasznos információkat jeleníthetnek meg magukról (étlapok, képek, nyitvatartás stb.) Ezzel csak még hasznosabbá válsz majd a felhasználók számára, akik ráadásul sokkal több keresésen keresztül is rátalálhatnak majd szállodádra.
 

Hogyan segíti a digitális technológia a közvetlen szállodai foglalásokat

A digitális technológia rendkívül fontos tényező mind a közvetlen foglalások megszerzésében, mind pedig a kiváló vendégélmények biztosításában. Az elmúlt évek során az egekbe ugrott azon utazók és márkák száma, amelyek digitális úton intézik mindennapi ügyeiket.

A közösségi média, a mobilhálózatok, a felhőtechnológia és a fejlett analitikai eszközök mind tökéletesek ahhoz, hogy közvetlen és zökkenőmentes foglalásokat biztosíthass vendégeid számára.

Na persze, az emberek ennek ellenére még mindig vágynak a személyesebb vendégélményekre. Fontos számukra, hogy az ügyfélszolgálatosok barátságosan bánjanak velük és úgy érezzék, mintha személyesen ismernéd őket. Ezt sokan még a technológia nyújtotta gördülékeny és gyors ügyintézésnél is jobban igénylik.

Az ilyen szoros kapcsolatok kiépítése nélkülözhetetlen egy stabil versenypozíció megszerzéséhez.
Míg sok szálloda a személyes szolgáltatásokat áldozza fel a digitális technológiákért, a technológiák abban is segíthetnek, hogy megerősítsd kapcsolataidat ügyfeleiddel. Minden új digitális technológia új lehetőségeket kínál arra, hogy további információkat szerezz vendégeidről.

Minél több digitális lépését sikerül lekövetned valakinek, annál többet tudhatsz meg preferenciáiról, és akár még meg is jósolhatod, hogy mire készül.

A szállodai technológia szerepe a közvetlen foglalások megszerzésében

Miután sikerült rátalálnod a megfelelő lehetséges vendégekre és elérted, hogy webhelyedre is ellátogassanak, színvonalas szállodai technológiával kell fogadod őket. A legfontosabb tényezők az alábbiak:
 

Minden érintkezési pontod felhasználóbarát kell, hogy legyen

Határozottan érdemes beüzemelni egy korszerű online foglalási motort, amivel a felhasználók könnyedén lefoglalhatják a nekik tetsző szobákat.
 

Ügyelj a mobilbarát kialakításra

Webhelyednek mobileszközökön is tökéletesen kell működnie, elvégre manapság többen böngészik az internetet telefonjaikról, mint bármilyen más készülékről.
 

A foglalási motor és webhely együtt kell működjenek

A zökkenőmentes felhasználói élmény érdekében fontos, hogy a foglalási funkció webhelyed szerves részeként működjön.
 

Használj chanelmanagert

Egy chanelmanager segítségével hasonlóképpen kezelheted közvetlen foglalásaidat, mint amiket az OTA-kon keresztül szerzel. Egy ilyen eszköz automatikusan frissíti a szobák rendelkezésre állását, amikor új foglalás érkezik, illetve hasznos teljesítménystatisztikákat is kínál arról, hogy közvetlen csatornád mekkora mértékben járul hozzá átfogó bevételi céljaidhoz.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok