Ha a szállodamarketingről van szó, a legtöbbeknek az ügyfelekkel való kommunikáció jut eszébe, és habár ezek mindig is fontosak lesznek a vendéglátásban működő létesítmények számára, ma már nem elég csupán kapcsolatot teremteni az emberekkel. Ha egy szálloda versenyképes szeretne maradni 2020-ban, és azt szeretné, hogy napjaink nehéz helyzetének vége után is legyenek vendégei, marketing stratégiájának a vendégélmény körül kell forognia!
Manapság értelemszerűen nincs könnyű dolgunk, a koronavírus miatt a turizmus óriási bajban van. De arra is gondolnod kell, hogy ennek bizony egyszer vége lesz. És te akkor is szeretnél majd vendégeket, igaz? Szerencsére lehetnek is, hiszen rengetegen indulnak majd útnak, mikor végre kiszakadhatnak a négy fal közül, sokan pedig inkább biztosra mennek, és belföldi helyeket választanak majd.
Félreértés ne essék, a közösségi média használata, a tartalomkészítés és a SEO továbbra is elengedhetetlenek a hatékony szállodamarketinghez azonban 2020-ban egy szállodának nem elég csupán az új ügyfelek bevonzására gondolnia. A szállodamarketingesek, illetve a szállodáknak segítő marketing-tanácsadók első prioritása mindig a konverziók kell, hogy legyenek. A szállodaiparban számos módon javíthatók a konverziós arányok, hiszen temérdek lehetőséged van meggyőzni az érdeklődőket arról, hogy igenis nálad érdemes megszállniuk, amikor végre mehetnek majd!
Szeretnél a lehető legerősebben indítani, amikor végre vége ennek az őrületnek? Ha addigra sikerül egy jól működő online marketing rendszert felépítened, nagyon is lehetséges! Segítünk benne! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!
Szállodád webhelyén nem csak a külsőségek számítanak
A külső nem minden, és ez maximálisan vonatkozik szállodád webhelyére is. Tény, hogy az esztétikai hatás nagyon fontos, de biztosítanod kell azt is, hogy a webhely stabil és gyors legyen, tökételesen működjön mobileszközökön és biztonságérzetet adjon a felhasználók számára.
Elengedhetetlen, hogy szállodád webhelyén egy kiváló szobafoglalási rendszer működjön, amit bármilyen eszközről használhatnak a látogatók (asztali számítógépről, okostelefonról és táblagépekről is). A biztonság azért fontos, hogy az ügyfelek megadott adatai titkosított kapcsolatokon keresztül jussanak el hozzád. Ehhez egy úgynevezett ssl tanúsítványra lesz szükséged.
Élmények, avagy a 2020-as szállodamarketing veleje
A szállodaipar 2020-ra átállt az élményközpontú marketingre. Ez azt jelenti, hogy a szállodáddal kapcsolatos élményeket már az előtt biztosítanod kell vendégeid számára, hogy egyáltalán megérkeznének létesítményedbe. Ez az új elvárás. Az emberek manapság nem szobát foglalnak, hanem élményeket vásárolnak, amikor szállodában készülnek megszállni. Marketingcsapatodnak tehát az élmények megteremtésére is oda kell figyelnie a stratégia kialakítása során.
Példának okáért ott van a virtuális valóság, ami egyáltalán nem számít újdonságnak, mégis meglepően kevés szálloda alkalmazza. Ezzel a technológiával egy virtuális körutazást kínálj vendégeidnek szállodádban, hogy ott érezhessék magukat a medence mellett, a szobákban és az éttermedben is. Mindez segít átérezni nekik azt a hangulatot, amire nálad számíthatnak.
Ügyelj arra is, hogy a foglalási folyamat gördülékeny, egyszerű és akadálymentes legyen. Nincs rosszabb annál, mint amikor valaki egy online űrlap kitöltésénél akad el, és mond le arról a foglalásról, amit már szinte készpénznek vehettél.
Az elmúlt években népszerűbbé vált influencer marketinggel is fokozhatod vendégeid élményeit, bőven az előtt, hogy egyáltalán elkezdenének szállodádon gondolkodni. Az influencerek olyan népszerű személyek az interneten, akik képesek befolyásolni közönségük véleményeit és döntéseit – például hogy melyik szállodában szálljanak meg. Igyekezz olyan influencereket keresni ehhez, akiknek a közönsége érdeklődhet szobakínálatod iránt, és aki hasonló értékeket képvisel, mint márkád. Ezen áll vagy bukik a szállodai influencer marketing sikere, hiszen amennyit egy jó partnerkapcsolat segíthet hírneveden, annak többszörösét is lerombolhatja, ha valami nem a terv szerint sül el!
A képek és párbeszédek hatásosabbak, mint hinnéd
Az emberek manapság elvárják, hogy online élményeik interaktívak és élvezetesek legyenek – ez is az előbb említett átfogó élmény része! Szállodád webhelyén ezt például egy chatbottal oldhatod meg, ami nem csupán az interaktivitást biztosítja, hanem marketingstratégiád fontos részét is képezi majd.
A mesterséges intelligenciával illetve gépi tanulási képességgel felruházott chatbotok afféle digitális ügyfélszolgálatosként működnek webhelyeden: választ adnak a felhasználók kérdéseire, segítenek a tájékozódásban, és akár még a szobafoglalás is lebonyolítható rajtuk keresztül, ha elég fejlettek hozzá. Mindez nem csak egy gördülékeny és gyors felhasználói és vendégélményt kínál az ügyfeleknek (mielőtt egyáltalán ügyfelekké válnának), hanem leveszi a terhet az ügyfélszolgálatos munkatársak válláról is.
Egy jó chatbot persze rögtön értesít egy emberi kollégát, ha egy problémára nem talál megoldást, de egyébként 24/7 az év 365 napján az ügyfelek rendelkezésére áll.