A heyi SEO fontossága, Milyen előnyökkel jár a helyi seo, A local SEO sok lehetőséget tartogat magában

Miért nem lehet kihagyni a helyi SEO-t?

Miért nem szabad kihagynod a helyi SEO-t?

sdia Szerző:
sdia

Túl gyakran megfeledkezünk a helyi keresőoptimalizálásról, elhanyagoljuk, pedig a Google Térkép már 15 éves és azóta teljesen átalakította az életünket. Megtanultuk, hogy csak egyetlen kattintásra vagyunk a részletes, pontos helyi adatoktól bárhol a világban és virtuálisan korlátlan mennyiségű információ áll a rendelkezésünkre egy adott hellyel, a szolgáltatásokkal és létesítményekkel kapcsolatban.

Miért nem lehet kihagyni a helyi SEO-t?

A helyi SEO nagyjából 2004-ben jelent meg, amikor a keresések földrajzi szándékkal indultak. Egy évvel utána a Google Térkép dobozkái elkezdtek megjelenni a találati oldalakon és ez nem csak abból a szempontból fontos, hogy nagyban hozzájárultak a SEO fejlődéséhez, de abban is fordulópont volt, hogyan éljük ma az életünket. A keresések csaknem felét helybeli szándékkal indítják el, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy az emberek maximálisan kihasználják a Google ezen funkcióját. Azonban mégis túl gyakran nem értékeljük eléggé a helyi keresések fontosságát. Az oldalak tulajdonosai általában nem a helyiekre koncentrálnak, hanem az egész országot célozzák kulcsszavakkal, figyelmen kívül hagyják a helyi hivatkozásokat és a technikai optimalizációt és helyette rögtön bele ugranak a mélyvízbe.


Ennek számtalan oka lehet, de a tapasztalatok szerint a leggyakoribb ok az, hogy sokan úgy látják, a helyi keresések korlátozottak, vagy a cég nagyobbnak akarja feltüntetni magát mint „csak” egy kis helyi szolgáltatás/üzlet. Nagyon gyakori, hogy az üzletek azt feltételezik, hogy a helyi vásárlók úgyis ismerik őket és ezt garantáltak is veszik, ez a hozzáállás viszont nagy kockázatot rejt magában, több okból is.


1.    A helyi keresések segíthetnek a versenytársaknak, hogy megelőzzenek a helyi fogyasztóknál még akkor is, ha erős a hírneved
2.    Ha a fő piacod a helyi fogyasztók, lehetővé kell tenned számukra, hogy könnyen értékes információhoz jussanak
3.    A Google mindig az adott helyre szabja a találatokat akkor is, ha nincsenek megadva a helységhez kapcsolatos kulcsszavak a lekérdezésben


Az elhelyezkedés nagyon is számít


Habár néhány szektorban, így az e-kereskedelemben például nem kell annyira aggódni a helyi vásárlók miatt, a cégek nagy részenek igenis figyelnie kellene erre. Tulajdonképpen bizonyíték van rá, hogy a helyi keresések fontosabbá válnak a legtöbb üzlet számára, mint valaha. Ha B2B szolgáltatásokat biztosítasz és az egész országot célzod, lehet, hogy nem érzed úgy, hogy a helyi láthatóság fontos tényező lenne, és azt választod, hogy kihagyod a helyi kulcsszavakat a tartalmaidból, vagy helyette távoli helyeket célzol meg. Lehet, hogy nem tartod fontosnak, hogy megjelenítsd az elhelyezkedési adataidat az oldaladon, vagy naprakészen tartsd őket, a Google Cégem pedig csak egy másodlagos gondolat, de sok cég esetében ez egy nagy hiba.


Miért kellene az országos szolgáltatásokat biztosító cégeknek is megfontolni a helyi kereséseket?


A Google tudni akarja hol vagy


A Google tudni akarja, hogy hol vagy részben azért, hogy segítsen az embereknek megtalálni, de azért is, mert ez segít fejleszteni az algoritmusait. Ha korlátozott, ellentmondásos, vagy semmitmondó válaszokat adsz, valószínűleg megakadályozza, hogy akár még a helyi keresésekben is feltűnj, vagy egyszerűen megbüntet. Emlékezz, hogy a Google szabályai szerint játszol.


A helyi vásárlóid nem kötelesek kitartani melletted


Még ha a márkád stabil, vagy meglepően jól ismert is a városodban, ezt nem szabadna garantáltnak venned. A fogyasztók nagy részét befolyásolják a találati eredmények, amikor szolgáltatásokat keresnek és ha te nem tűnsz fel a virtuális térben, a versenytársaid viszont igen, akkor szépen lassan elveszik tőled a nehezen megszerzett szájról-szájra terjedt hírnevedet. A múltbeli siker nem garancia egy olyan korban, ahol a Google hangot adhat a versenytársaidnak – ha nem tartod a lépést, nagy kockázatot vállalsz.


A könnyen elérhető találkozások nagyon is kifizetődők


Képzeld magad a vásárlóid helyébe. A kommunikációs csatornák egyre összetettebbek, a fogyasztók pedig több időt töltenek azzal, hogy átgondolják a választásukat – nagyon gyakori, hogy megismételnek legalább egy dolgot konvertálás alatt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítőknek keményebben kell dolgozniuk és ami még fontosabb elérhetőnek kell lenniük a leendő ügyfeleknek. Ha közel vagy az a legkönnyebb módja ennek – a B2B szektorban például alig találni olyan ügyfeleket, akik messzebb vannak. Az emberek szeretnek találkozni az ügyfélszolgálatosokkal, konzultánsokkal elérhető távolságban, ha szükségük van rájuk.


A KKV-k valami mást kínálnak


Ha inkább országos, mintsem helyi céget választanak, annak legfőbb oka általában az árak. Akkor érdemes inkább a nagyobb, mintsem a helyi piacra fókuszálni, ha az üzleti modelled lényege, hogy kevesebbet kérsz, tehát árban alávágsz a versenytársaknak. Ez motiválhatja a fogyasztókat, hogy átlendüljenek az előnyökön, amit a közelség hozna, mint a könnyű, rendszeres találkozások, szállítás gyorsasága. Képzeld magad a helyükbe, ha közeli helyett inkább távolabbit választanak, az valószínűleg az utóbbi alacsonyabb árai miatt van. Míg a nagyobb márkáknak ez általában jobb opció, a kisebb helyi üzleteknek más tényezőkre kell építeniük. A jobb ügyfélszolgálat, rugalmasság, dinamizmus mind a helyi üzleteket segítik.


Részben mindig helyi üzlet leszel


És ez a lényeg. A Google nem fogja figyelmen kívül hagyni az elhelyezkedésedet csak azért, mert te igen. A szervered helye, az adatok az oldaladon, cím a közösségi médián és egyéb tényezők, amik az elhelyezkedésedre utalnak – a Google ezt mind számításba veszi. Éppen ezért sokkal okosabb ezt az előnyünkre fordítani, mint próbálni elkerülni a helyi fogyasztók célzását.


Valahol mindenki helyi üzlet


Mindenkinek, aki valamilyen szolgáltatást keres, van egy „legközelebbi” opciója. Határozott pozitívumai vannak, ha egy közelit választunk, gondolj erre úgy, mint a hazai pálya előnyére. Ha mégsem foglalkozol azzal, hogy elérd a helyi vásárlókat, nem csak ezt az előnyt veszíted el, de olyan területen versenyzel, ahol az előny a versenytársaidnál van. Miért hagynál ki egy könnyebb helyi piacot és nyúlnál a távolabbi, nehezebb felé csak azért, hogy nagyobbnak látszódj?


A marketingedben muszáj felismerned, hogy a legtöbb fogyasztó, még ha nem is használ helyi szavakat a keresésében, helyi eredményeket kap, mert így akarja a Google rendszerezni a találatait. A lényeg, hogy a vásárlók, akik a legtöbbet kapják belőled valószínűleg helyiek, így ha látható vagy számukra, az könnyű hozzáférést jelent a legígéretesebb piacodhoz. Ez a te tereped és itt van a legnagyobb esélyed a sikerre!

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok