A heyi SEO fontossága, Milyen előnyökkel jár a helyi seo, A local SEO sok lehetőséget tartogat magában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Miért nem szabad kihagynod a helyi SEO-t?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Túl gyakran megfeledkezünk a helyi keresőoptimalizálásról, elhanyagoljuk, pedig a Google Térkép már 15 éves és azóta teljesen átalakította az életünket. Megtanultuk, hogy csak egyetlen kattintásra vagyunk a részletes, pontos helyi adatoktól bárhol a világban és virtuálisan korlátlan mennyiségű információ áll a rendelkezésünkre egy adott hellyel, a szolgáltatásokkal és létesítményekkel kapcsolatban.

A helyi SEO nagyjából 2004-ben jelent meg, amikor a keresések földrajzi szándékkal indultak. Egy évvel utána a Google Térkép dobozkái elkezdtek megjelenni a találati oldalakon és ez nem csak abból a szempontból fontos, hogy nagyban hozzájárultak a SEO fejlődéséhez, de abban is fordulópont volt, hogyan éljük ma az életünket. A keresések csaknem felét helybeli szándékkal indítják el, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy az emberek maximálisan kihasználják a Google ezen funkcióját. Azonban mégis túl gyakran nem értékeljük eléggé a helyi keresések fontosságát. Az oldalak tulajdonosai általában nem a helyiekre koncentrálnak, hanem az egész országot célozzák kulcsszavakkal, figyelmen kívül hagyják a helyi hivatkozásokat és a technikai optimalizációt és helyette rögtön bele ugranak a mélyvízbe.


Ennek számtalan oka lehet, de a tapasztalatok szerint a leggyakoribb ok az, hogy sokan úgy látják, a helyi keresések korlátozottak, vagy a cég nagyobbnak akarja feltüntetni magát mint „csak” egy kis helyi szolgáltatás/üzlet. Nagyon gyakori, hogy az üzletek azt feltételezik, hogy a helyi vásárlók úgyis ismerik őket és ezt garantáltak is veszik, ez a hozzáállás viszont nagy kockázatot rejt magában, több okból is.


1.    A helyi keresések segíthetnek a versenytársaknak, hogy megelőzzenek a helyi fogyasztóknál még akkor is, ha erős a hírneved
2.    Ha a fő piacod a helyi fogyasztók, lehetővé kell tenned számukra, hogy könnyen értékes információhoz jussanak
3.    A Google mindig az adott helyre szabja a találatokat akkor is, ha nincsenek megadva a helységhez kapcsolatos kulcsszavak a lekérdezésben


Az elhelyezkedés nagyon is számít


Habár néhány szektorban, így az e-kereskedelemben például nem kell annyira aggódni a helyi vásárlók miatt, a cégek nagy részenek igenis figyelnie kellene erre. Tulajdonképpen bizonyíték van rá, hogy a helyi keresések fontosabbá válnak a legtöbb üzlet számára, mint valaha. Ha B2B szolgáltatásokat biztosítasz és az egész országot célzod, lehet, hogy nem érzed úgy, hogy a helyi láthatóság fontos tényező lenne, és azt választod, hogy kihagyod a helyi kulcsszavakat a tartalmaidból, vagy helyette távoli helyeket célzol meg. Lehet, hogy nem tartod fontosnak, hogy megjelenítsd az elhelyezkedési adataidat az oldaladon, vagy naprakészen tartsd őket, a Google Cégem pedig csak egy másodlagos gondolat, de sok cég esetében ez egy nagy hiba.


Miért kellene az országos szolgáltatásokat biztosító cégeknek is megfontolni a helyi kereséseket?


A Google tudni akarja hol vagy


A Google tudni akarja, hogy hol vagy részben azért, hogy segítsen az embereknek megtalálni, de azért is, mert ez segít fejleszteni az algoritmusait. Ha korlátozott, ellentmondásos, vagy semmitmondó válaszokat adsz, valószínűleg megakadályozza, hogy akár még a helyi keresésekben is feltűnj, vagy egyszerűen megbüntet. Emlékezz, hogy a Google szabályai szerint játszol.


A helyi vásárlóid nem kötelesek kitartani melletted


Még ha a márkád stabil, vagy meglepően jól ismert is a városodban, ezt nem szabadna garantáltnak venned. A fogyasztók nagy részét befolyásolják a találati eredmények, amikor szolgáltatásokat keresnek és ha te nem tűnsz fel a virtuális térben, a versenytársaid viszont igen, akkor szépen lassan elveszik tőled a nehezen megszerzett szájról-szájra terjedt hírnevedet. A múltbeli siker nem garancia egy olyan korban, ahol a Google hangot adhat a versenytársaidnak – ha nem tartod a lépést, nagy kockázatot vállalsz.


A könnyen elérhető találkozások nagyon is kifizetődők


Képzeld magad a vásárlóid helyébe. A kommunikációs csatornák egyre összetettebbek, a fogyasztók pedig több időt töltenek azzal, hogy átgondolják a választásukat – nagyon gyakori, hogy megismételnek legalább egy dolgot konvertálás alatt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítőknek keményebben kell dolgozniuk és ami még fontosabb elérhetőnek kell lenniük a leendő ügyfeleknek. Ha közel vagy az a legkönnyebb módja ennek – a B2B szektorban például alig találni olyan ügyfeleket, akik messzebb vannak. Az emberek szeretnek találkozni az ügyfélszolgálatosokkal, konzultánsokkal elérhető távolságban, ha szükségük van rájuk.


A KKV-k valami mást kínálnak


Ha inkább országos, mintsem helyi céget választanak, annak legfőbb oka általában az árak. Akkor érdemes inkább a nagyobb, mintsem a helyi piacra fókuszálni, ha az üzleti modelled lényege, hogy kevesebbet kérsz, tehát árban alávágsz a versenytársaknak. Ez motiválhatja a fogyasztókat, hogy átlendüljenek az előnyökön, amit a közelség hozna, mint a könnyű, rendszeres találkozások, szállítás gyorsasága. Képzeld magad a helyükbe, ha közeli helyett inkább távolabbit választanak, az valószínűleg az utóbbi alacsonyabb árai miatt van. Míg a nagyobb márkáknak ez általában jobb opció, a kisebb helyi üzleteknek más tényezőkre kell építeniük. A jobb ügyfélszolgálat, rugalmasság, dinamizmus mind a helyi üzleteket segítik.


Részben mindig helyi üzlet leszel


És ez a lényeg. A Google nem fogja figyelmen kívül hagyni az elhelyezkedésedet csak azért, mert te igen. A szervered helye, az adatok az oldaladon, cím a közösségi médián és egyéb tényezők, amik az elhelyezkedésedre utalnak – a Google ezt mind számításba veszi. Éppen ezért sokkal okosabb ezt az előnyünkre fordítani, mint próbálni elkerülni a helyi fogyasztók célzását.


Valahol mindenki helyi üzlet


Mindenkinek, aki valamilyen szolgáltatást keres, van egy „legközelebbi” opciója. Határozott pozitívumai vannak, ha egy közelit választunk, gondolj erre úgy, mint a hazai pálya előnyére. Ha mégsem foglalkozol azzal, hogy elérd a helyi vásárlókat, nem csak ezt az előnyt veszíted el, de olyan területen versenyzel, ahol az előny a versenytársaidnál van. Miért hagynál ki egy könnyebb helyi piacot és nyúlnál a távolabbi, nehezebb felé csak azért, hogy nagyobbnak látszódj?


A marketingedben muszáj felismerned, hogy a legtöbb fogyasztó, még ha nem is használ helyi szavakat a keresésében, helyi eredményeket kap, mert így akarja a Google rendszerezni a találatait. A lényeg, hogy a vásárlók, akik a legtöbbet kapják belőled valószínűleg helyiek, így ha látható vagy számukra, az könnyű hozzáférést jelent a legígéretesebb piacodhoz. Ez a te tereped és itt van a legnagyobb esélyed a sikerre!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!