Hatékony marketingfolyamatok: 2021-ben erre kell ügyelned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így teheted hatékonyabbá marketingfolyamataidat 2021-ben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A koronavírus járványra reagáló marketingcsapatok világszerte komoly nyomás alá kerültek az elmúlt év során, hiszen a vészhelyzetben szűkös költségvetésekkel, és rendszeresen változó, megjósolhatatlan trendekkel voltak kénytelenek dolgozni.

Ahogy a szervezők a rendezvények többségét a következő évre csúsztatták, lemondták, vagy online közegbe helyezték át, arányosan több hangsúly került a közösségi médiára és a digitális kampányokra, illetve nőtt a célzott tartalmakra való igény is. Sok helyen a munkaerő nagy része is felköltözött az internetre, átmenetileg beszüntetve ezzel az irodai életet, és a gyors, személyes munkahelyi ügyintézés lehetőségét.

 

Ez pedig kihívásokat, új irányokat mutat a marketingben is. Ha úgy érzed, ezzel nem bírsz egyedül, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe a marketinged! 

 

A marketingesek kihívásai 2021-ben

Ez a környezet temérdek új kihívást állított a marketingesek elé. Mivel minden eddiginél több ember tölti szabadidejét otthon, az internetet böngészve, nagyobb az igény a gyorsan előállított, nagy mennyiségű tartalomra is.


Sajnos a marketingesek gyakran látják át egyszerre minden kampányukat, így nehezen is tudják összehangolni azokat egymással. A távmunka további fennakadásokat eredményez a kommunikációban és a csapatmunkában is, és a gyors irodai eszmecserékat és megoldásokat leváltották az emailek és az azonnali üzenetek.
Ez gyakran az olyan projektek szétszakadását is jelenti, amelyek több, különböző személyek által kezelt táblázatokra épülnek, amiket nehéz lehet összehangoltan kezelni.


Ha mindez nem lenne elég, napi szinten érkezhetnek új kérelmek a szélrózsa minden irányából, aminek köszönhetően képzavar alakulhat ki a feladatköröket illetően, és ez gyakran vezet felesleges plusz munkához, verziókezelési problémákhoz és egyéb hátráltató tényezőkhöz.

 

Mik segíthetik a marketingesek munkáját 2021-ben?

Az olyan felhőalapú eszközök, mint a Google Drive vagy a Dropbox segíthetnek összehangolni a marketingesek és más feladatköröket betöltők munkáját. Persze ezek az eszközök első sorban egy mindenki által elérhető, online tárhelyet kínálnak csupán, de nem oldják meg a kommunikációs és projektkezelési problémákat.

 

Egy központosított felügyeleti eszköz nélkül lehetetlen nyomon követni az összes marketingfolyamatot, főleg ha ezekkel több munkatárs is foglalkozik az ország különböző pontjain. A marketingeseknek szükségük van egy olyan felületre, amelyen egy helyen láthatják az összes kampány jelenlegi állását és a szükséges feladatokat. Ezt a mai helyzetben egy egyszerű táblázat már nem képes biztosítani a marketingcsapatok számára.


A csapatok egységes összeszinkronizálásával továbbá megelőzhetők a többszörösen kiosztott feladatok, így az emberi erőforrások is hatékonyabban használhatók fel. A csapat így könnyebben tarthatja magát a kitűzött határidőkhöz is, hiszen lesz egy prioritási listájuk, amit bármikor ellenőrizhetnek.


Az első lépés egy ilyen rendszer kialakításához a folyamatok egyértelmű, tiszta megfogalmazása, de persze olyan eszközökre is szükség lesz, amelyekkel ezek a folyamatok összehangoltan végezhetők el. Egy jó eszköz nem csak a beérkező kéréseket segíti rendszerezni, hanem az éppen zajló kampányokról is egy részletes, átlátható képet fest.

 

Maximális hatékonyság a munkatársak túlterhelése nélkül

Egy jó projektkezelő eszköz minden marketingtörekvést sokkal hatékonyabbá tehet, legyen szó egy kisebb kampány felügyeletéről, vagy egy teljesen új kampánysorozat megtervezéséről és lebonyolításáról.
Az ilyen eszközök minden illetékesnek hozzáférést biztosítanak a legfontosabb adatokhoz, természetesen a marketingcsapaton kívül is. Ez lehetővé teszi, hogy a projekteken egyszerre többen is dolgozzanak, akár egyszerre is, és hogy mindenki nyomon követhesse a projektek állapotát. 


Persze ez magától értetődőnek tűnik, azonban az olyan csapatok számára, amelyek tagjai (az otthoni munka miatt) szétszórva, és egyszerre több projekten dolgoznak, óriási segítséget jelenthet, ha egy összefogott felületen kaphatnak visszajelzéseket a többi csoport és osztály tagjaitól.

 

Egy jó projektkezelő eszköz segít a munkaterhelés ésszerű elosztásában is, biztosítva ezzel, hogy míg a munkafolyamatok optimálisan zajlanak, senkire sem hárul túl sok feladat. Egy projektmenedzsernek mindig tudnia kell, hogy van-e elegendő erőforrása a feladatok elvégzéséhez, és hogy mennyire leterhelt éppen a csapata az aktuális munkafolyamatokkal. Természetesen tisztában kell legyen a rá bízott projektek állapotával is.


Egy vizuális projektkezelő felület segítségével a projektfelelősök sokkal egyszerűbben megválaszolhatják ezeket a kérdéseket, függetlenül attól, hogy egy fedél alatt, vagy az országban szétszórva dolgoznak együtt munkatársaikkal.

 

Összességében, egy jó projektkezelő eszköz legnagyobb előnye, hogy rengeteg időt spórol meg minden érintett számára, így több projekt fejeződhet be sikeresen a határidőn belül, különösebb fennakadások és felesleges késlekedések nélkül.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!