Linkmarketing, linképítés technikák, amikkel értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz - Linkmarketing tippek 2018

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hatékony linkmarketing technikák, amikkel értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A visszahivatkozások megszerzése minden valamirevaló online marketinges egyik legfőbb célja. A visszahivatkozások, vagyis más webhelyeken elhelyezett, saját webhelyedre mutató linkek már régóta a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, hiszen egyértelmű jelek a keresőmotorok számára, hogy webhelyed értékes tartalommal rendelkezik.

Gondolj csak bele – amikor egy szerkesztő egy olyan linket helyez el tartalmában, ami egy másik webhelyre mutat, azzal lényegében azt üzeni a keresőmotoroknak, hogy „ez a tartalom annyira értékes lehet az olvasóimnak, hogy nem bánom, ha elhagyják miatta a saját tartalmamat”.

 

Persze az internet történelme során rengetegen megpróbálták kijátszani ezt a rendszert úgynevezett „black hat” (fekete kalapos, vagy „illegális”) technikákkal, ezért a keresőmotorok kénytelenek voltak egyre korszerűbb technológiákkal ellenőrizni a visszahivatkozások minőségét. Ez nem meglepő, hiszen az egyik legfontosabb szempontjuk megbízhatóságáról van szó.

 

Mindez azt eredményezte, hogy ma már csak legális, „white hat” technikákkal érdemes nekivágni a linképítésnek. A következőkben olyen megbízható módszereket mutatunk be, amiket a keresőmotorok (elsősorban természetesen a Google) is elfogadnak, és amikkel minőségi (mert hogy ez is számít) hivatkozásokat szerezhetsz saját webhelyed számára.

 

1. Vendégcikkek

A vendégcikkek célja ingyenes tartalmakat készíteni egy másik webhely vagy blog számára, amiért cserébe az említett webhely vagy blog visszahivatkozást helyez el webhelyedre. Ezeket a hivatkozásokat általában a vendégcikk tartalmában érdemes elhelyezni (gyakran a szerzői bemutatkozásban is szerepelhet a link, de itt általában kevésbé észrevehető, mint a szövegtörzsben).

 

A vendégblogolás már régóta népszerű és legális linképítési technika, amivel mindhárom fél (a szerző, a blog, és a blog olvasói is) jól jár. Sajnos azonban, mint sok más módszert, ezt is sokan megpróbálták kihasználni. Nem egy webmesternél vált szokássá külső cikkírók alkalmazása, és az általuk írt rossz minőségű cikkek beküldése „vendégcikk” címszó alatt. A Google is felhívta a figyelmet ezek veszélyeire, és mára már gyengébb súlyozást is kapnak a vendégcikkekben elhelyezett hivatkozások.

 

Ez sok webmestert eltántorított az ilyesfajta linképítéstől, de a jó minőségű, informatív, hasznos tartalmak továbbra is biztonságos eszközei lehetnek a linképítésnek.

 

2. Public relations, azaz „PR”

A PR maga sokkal inkább egy hagyományos marketingstratégiának hangozhat, mint egy linképítési módszernek, és általános értelemben az is. Azonban, ha a PR a linkmarketinggel kapcsolatban jön elő, akkor valójában ugyanarról a tevékenységről beszélünk, aminek a célja a sajtószerzés – csak itt éppen a linkszerzésről van szó.

 

Ehhez el kell érned, hogy forrásként jelöljenek meg, vagy idézzenek egy másik webhelyen megjelent tartalomban. Ezt megteheted olyan klasszikus PR módszerek segítségével, mint például egy sajtótájékoztató publikálásával.

 

A bloggerek és újságírók folyamatosan új információk után kutatnak, ezért valahányszor márkád valami fontos vagy hasznos bejelentenivalóval rendelkezik, ne habozz hangot adni a híreknek. A lényeg, hogy könnyedén fellelhetővé tedd ezeket az információkat, hogy minél többen idézhessék tartalmaidat saját publikációikban.

 

Persze semmi nem garantálja, hogy tájékoztatód átvevői linkkel is hivatkoznak majd rád, mint eredeti forrásra – ilyenkor minden esetben érdemes megkeresni a jelentés szerkesztőjét, megköszönni neki az említést, majd megkérni rá, hogy helyezze el az általad mellékelt hivatkozást is tartalmában.

 

E célból nem árt valamilyen online figyelőeszközt alkalmazni, ami folyamatosan vizsgálja az internetet, és figyelmeztet, ha valahol említésre kerül márkád, vagy adott tartalmad.

 

3. Hibás linkek „újjáépítése”

Még a legigényesebb, legtöbb tekintélynek örvendő webhelyeken is előfordulhatnak hibás hivatkozások, általában kifelé mutató linkek esetében. Ennek több oka lehet – például a céloldal más URL-re költözött át, törlésre került, vagy teljesen megszűnt az adott céldomain.

 

Amikor egy felhasználó hibás hivatkozásra kattint, akkor általában egy 404-es hibaüzenet jelenik meg neki, ami egy nem létező oldalra utal az adott címen. A 404-es hibaüzenetekkel nem csak az a baj, hogy meginog tőlük a felhasználók bizalma, hanem hogy a keresőmotorok sem tudnak velük mit kezdeni (nem tudják követni őket a linkelt oldal feltérképezésére és indexelésére).

 

Itt kezdődik a hibás linkek újjáépítése – egy módszer, amivel természetes, minőségi visszahivatkozásokat szerezhetsz webhelyednek. Az újjáépítés célja keresni egy számodra releváns
webhelyet, ahol szeretnél linket elhelyezni, keresni rajta egy hibás (nem működő) hivatkozást, majd felkeresni a szerkesztőt, felhívni a figyelmét erre a hiányzó linkre, és felajánlani helyette egyet, ami saját webhelyedre mutat, egy releváns tartalomra.

 

Ez a módszer előnyös mindkét fél számára – te egy természetes visszahivatkozást kapsz, a webhely tulajdonosának pedig egyel kevesebb rossz link miatt kell aggódnia. Külön előny, hogy ehhez nem is feltétlenül kell új tartalmakat készítened, hiszen meglévő cikkeidet kínálhatod fel a lecserélésre. Ha éppenséggel olyan hibás hivatkozást találsz egy másik webhelyen, amire nincs saját tartalmad, akkor lehet, hogy megéri ezért készíteni egyet – még ha nem is kapod meg a visszahivatkozást a szerkesztőtől, van egy új érdekes cikked, ami bizonyára érdekli majd olvasóidat.

 

Természetesen a hibás linkeket olyan blogokon és webhelyeken érdemes keresni, amelyek témája kapcsolódik sajátodéhoz.

 

Hogyan zajlik a hibás linkek lecserélése?

Először is tehát szét kell nézned néhány releváns webhelyen és blogon. Ezt legegyszerűbben egy bővítménnyel teheted meg, amiből többet is találhatsz Firefox és Chrome böngészőkre is. Amennyiben valamelyik népszerű fizetős eszközt használod, akkor minden bizonnyal lehetőséged van kizárólag a dofollow linkek szűrésére, ami jó ötlet, hiszen a nofollow hivatkozások nem örökítenek át linkértéket.

 

Miután találtál egy hibás linket, ellenőrizd, hogy valóban hibás-e. Nézd meg, hogy mi állt az URL-ben (ha beszédesebben van felépítve, akkor könnyebben kikövetkeztetheted, hogy miről is szól a tartalom) és a horgonyszövegben. Ehhez az internet archívumaként működő Wayback Machine eszközt is segítségül hívhatod. Írd be a megadott (hibás) URL-t, és az eszköz megjeleníti majd, hogy az elmúlt évek során mikor milyen tartalmak voltak láthatók az adott címen (ha voltak egyáltalán). Még ha a tartalom már nem is létezik, az archívumban jó eséllyel meglesz majd.

 

Ha sikerült megállapítanod, hogy milyen (már nem létező) tartalomra is linkel a webhely, akkor nézd át saját tartalmaidat, és keress köztük olyat, ami helyettesíthetné a hiányzó cikket. Ha ez is megvan, akkor ideje felkeresni a tartalom szerkesztőjét egy üzenettel, amiben felívod a figyelmét a hibás linkre, és hogy talán saját tartalmad (link mellékelve) helyettesíthetné azt.

 

4. Próbáld felülmúlni mások tartalmait

Mások tartalmának felülmúlása papíron egyszerű koncepció – keresel egy jól teljesítő tartalmat (legyen az egy cikk, egy útmutató, egy magyarázat, stb.), és jobbat csinálsz annál abban a témában.

 

Persze a gyakorlatban nem egy csettintésre történik mindez, ráadásul nem is úgy, ahogy a legtöbben gondolnák. Egyszerűen csak többet írni az eredeti tartalomnál nem minden esetben lesz effektív – több szempontból is meg kell vizsgálnod, hogy hogyan készíthetsz olyan saját tartalmat, ami felülmúlja az eredetit.

 

Ha találsz valamilyen sikeres tartalmat, akkor a következő kérdéseket kell feltenned vele kapcsolatban:

  • Mely kérdéseket nem válaszolja meg az adott tartalom?
  • Vannak-e lépések/magyarázatok, amelyek nem érthetően vannak prezentálva?
  • Mely célközönséget nem elégít ki ez a tartalom?

 

A célod az, hogy e kérdések alapján egy jobb minőségű tartalmat állíts össze az adott témában. Amennyiben használsz valamilyen fizetős webhelyellenőrző eszközt, pofonegyszerű kiszűrni azokat a tartalmakat az adott versenytárs domainjéről, amelyek jól teljesítenek.

 

Ha ilyen nem áll rendelkezésedre, egy egyszerű Google keresés az adott kulcsszóra máris felsorolja majd, hogy mely tartalmak a legnépszerűbbek (rangsorolásuk alapján).

 

A különböző linkelemző eszközök olyan hasznos információkhoz is segítenek hozzájutni, mint az adott URL visszahivatkozási profilja és horgonyszöveg-felhője. Ezek mind segítenek azonosítani, hogy mely webhelyek és miért hivatkoznak az adott URL-re.

 

Ha mindezen információkhoz hozzájutsz, akkor azt is láthatod majd, hogy mely linkelő webhelyek érdeklődhetnek saját tartalmaid iránt – érdemes lesz ezeket felkeresni.

 

5. Készíts egy forrást

Nem egyszerű megállás nélkül eredeti, saját tartalmakat készíteni, de nem is feltétlenül muszáj. Persze itt nem mások tartalmainak ellopására próbálunk buzdítani – léteznek más módszerek is mások tartalmainak felhasználására.

 

Például átolvashatsz néhány tanulmányt egy releváns témáról, és összegyűjtheted a legfrissebb információkat, amelyek hasznosnak bizonyulnának olvasóid számára. A trükk az, hogy a mások által megfogalmazott szakszöveget neked hétköznapi, olvasóbarát módra kell lefordítanod, hogy az információk emészthetőbbek legyenek az érdeklődők számára.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!