Amit eddig ismertünk lassan véget ér, a hagyományos marketingnek úgy tűnik, lassan leáldozik. A Te márkád készen áll már a változásra? Mindig járj egy lépéssel versenytársaid előtt!
A közösségi média már évek óta a digitális marketing egyik alappillére, sokan mégis a mai napig kötik magukat a már rég óta elavultnak számító régi módszerekhez. Míg a hagyományos marketingformák a tömegmarketinges kommunikációs módszereken alapszanak (pl. egy tömegeknek közvetített termékreklám a TV-ben), a modern, marketing sokkal közvetlenebb kommunikációt tesz lehetővé, amit a vásárlók el is várnak.
A marketing mai eszközei lehetővé teszik azt is, hogy ez a közvetlen kommunikáció egy sokkal nagyobb közönségre is kiterjedjen, hiszen minden elért személy pillanatok alatt továbbíthatja marketingüzenetedet (vagy legalább is márkád hírét) ismerősei irányába, azok az ő ismerőseiknek, és így tovább. Mindehhez azonban sokkal személyesebb, emberibb marketingfelfogásra lesz szükség.
Ezt többek között a közösségi médián folytatott influencer marketing teszi lehetővé – a modern kor egy másik szüleménye. Manapság egy Instagram modell vagy egy YouTube sztárnak már-már több befolyása van, mint egy világmárkának, ami dollármilliárdokat költ a marketingre.
Ez annak köszönhető, hogy sokkal közvetlenebb, emberibb szinten képesek kapcsolatot teremteni közönségükkel – az emberek könnyebben azonosulnak egy hús-vér influencerrel, akinek arca, és személyisége van, mint egy márkával, ami nem több egy logónál, és egy jelmondatnál (és ami úgyis csak a pozitívumokat emeli ki magáról). Az influencerek továbbá közvetlenül kommunikálnak követőikkel (legalább is közvetlenebbül, mint a legtöbb márka), és nem csak saját magukat fényezik, hanem érdekes történetekbe körítik mondanivalójukat – legyen az egy üzenet, vagy egy reklám.
Szóval veszélyben vannak a marketingesek?
Szerencsére a marketingeseknek nem kell attól félniük, hogy a marketing hagyományos formái szép lassan irrelevanciába merülnek, hiszen kellő haladásra való hajlandósággal bárki emberibbé, rokonszenvesebbé teheti márkáját célközönsége számára.
Ehhez (többek között) a következő lépésekre lesz szükség:
• Olyan tartalmakat kell készíts a közösségi médiára, amelyek sokkal inkább hasonlítanak egy személyes írásra, mint valami olyasmire, amit egy vállalati marketingcsapat készített.
• Meg kell mutatnod, hogy márkádnak saját személyisége van – ehhez be kell mutatnod néhány munkatársat a cégtől, külön kitérve arra, hogy hogyan könnyítik meg munkájukkal az ügyfelek dolgát.
• Válaszolnod kell a hozzászólások zömére a közösségi médián. Fontos, hogy kerüld a sablonos válaszokat, és ne csak szimplán kedvelgesd a hozzászólásokat. Légy a közösség aktív tagja.
• Márkanagyköveteket kell toboroznod elégedett ügyfeleid és munkatársaid közül, hogy saját, hiteles tartalmaikkal népszerűsítsék cégedet ismerőseiknek.
• Kisebb csoportokra kell fókuszálnod a tömegmarketing helyett. Például készíts exkluzív Facebook csoportot leghűségesebb márkarajongóid számára (akik mindenkinél hamarabb értesülhetnek a legjobb ajánlatokról, stb.)