Készen áll márkád a hagyományos marketing végére?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Készen áll márkád a hagyományos marketing végére?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Amit eddig ismertünk lassan véget ér, a hagyományos marketingnek úgy tűnik, lassan leáldozik. A Te márkád készen áll már a változásra? Mindig járj egy lépéssel versenytársaid előtt!

A közösségi média már évek óta a digitális marketing egyik alappillére, sokan mégis a mai napig kötik magukat a már rég óta elavultnak számító régi módszerekhez. Míg a hagyományos marketingformák a tömegmarketinges kommunikációs módszereken alapszanak (pl. egy tömegeknek közvetített termékreklám a TV-ben), a modern, marketing sokkal közvetlenebb kommunikációt tesz lehetővé, amit a vásárlók el is várnak.

 

A marketing mai eszközei lehetővé teszik azt is, hogy ez a közvetlen kommunikáció egy sokkal nagyobb közönségre is kiterjedjen, hiszen minden elért személy pillanatok alatt továbbíthatja marketingüzenetedet (vagy legalább is márkád hírét) ismerősei irányába, azok az ő ismerőseiknek, és így tovább. Mindehhez azonban sokkal személyesebb, emberibb marketingfelfogásra lesz szükség.

 

Ezt többek között a közösségi médián folytatott influencer marketing teszi lehetővé – a modern kor egy másik szüleménye. Manapság egy Instagram modell vagy egy YouTube sztárnak már-már több befolyása van, mint egy világmárkának, ami dollármilliárdokat költ a marketingre.

 

Ez annak köszönhető, hogy sokkal közvetlenebb, emberibb szinten képesek kapcsolatot teremteni közönségükkel – az emberek könnyebben azonosulnak egy hús-vér influencerrel, akinek arca, és személyisége van, mint egy márkával, ami nem több egy logónál, és egy jelmondatnál (és ami úgyis csak a pozitívumokat emeli ki magáról). Az influencerek továbbá közvetlenül kommunikálnak követőikkel (legalább is közvetlenebbül, mint a legtöbb márka), és nem csak saját magukat fényezik, hanem érdekes történetekbe körítik mondanivalójukat – legyen az egy üzenet, vagy egy reklám.

 

Szóval veszélyben vannak a marketingesek?

Szerencsére a marketingeseknek nem kell attól félniük, hogy a marketing hagyományos formái szép lassan irrelevanciába merülnek, hiszen kellő haladásra való hajlandósággal bárki emberibbé, rokonszenvesebbé teheti márkáját célközönsége számára.

 

Ehhez (többek között) a következő lépésekre lesz szükség:
•    Olyan tartalmakat kell készíts a közösségi médiára, amelyek sokkal inkább hasonlítanak egy személyes írásra, mint valami olyasmire, amit egy vállalati marketingcsapat készített.
•    Meg kell mutatnod, hogy márkádnak saját személyisége van – ehhez be kell mutatnod néhány munkatársat a cégtől, külön kitérve arra, hogy hogyan könnyítik meg munkájukkal az ügyfelek dolgát.
•    Válaszolnod kell a hozzászólások zömére a közösségi médián. Fontos, hogy kerüld a sablonos válaszokat, és ne csak szimplán kedvelgesd a hozzászólásokat. Légy a közösség aktív tagja.
•    Márkanagyköveteket kell toboroznod elégedett ügyfeleid és munkatársaid közül, hogy saját, hiteles tartalmaikkal népszerűsítsék cégedet ismerőseiknek.
•    Kisebb csoportokra kell fókuszálnod a tömegmarketing helyett. Például készíts exkluzív Facebook csoportot leghűségesebb márkarajongóid számára (akik mindenkinél hamarabb értesülhetnek a legjobb ajánlatokról, stb.)
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!