Készen áll márkád a hagyományos marketing végére?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Készen áll márkád a hagyományos marketing végére?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Amit eddig ismertünk lassan véget ér, a hagyományos marketingnek úgy tűnik, lassan leáldozik. A Te márkád készen áll már a változásra? Mindig járj egy lépéssel versenytársaid előtt!

A közösségi média már évek óta a digitális marketing egyik alappillére, sokan mégis a mai napig kötik magukat a már rég óta elavultnak számító régi módszerekhez. Míg a hagyományos marketingformák a tömegmarketinges kommunikációs módszereken alapszanak (pl. egy tömegeknek közvetített termékreklám a TV-ben), a modern, marketing sokkal közvetlenebb kommunikációt tesz lehetővé, amit a vásárlók el is várnak.

 

A marketing mai eszközei lehetővé teszik azt is, hogy ez a közvetlen kommunikáció egy sokkal nagyobb közönségre is kiterjedjen, hiszen minden elért személy pillanatok alatt továbbíthatja marketingüzenetedet (vagy legalább is márkád hírét) ismerősei irányába, azok az ő ismerőseiknek, és így tovább. Mindehhez azonban sokkal személyesebb, emberibb marketingfelfogásra lesz szükség.

 

Ezt többek között a közösségi médián folytatott influencer marketing teszi lehetővé – a modern kor egy másik szüleménye. Manapság egy Instagram modell vagy egy YouTube sztárnak már-már több befolyása van, mint egy világmárkának, ami dollármilliárdokat költ a marketingre.

 

Ez annak köszönhető, hogy sokkal közvetlenebb, emberibb szinten képesek kapcsolatot teremteni közönségükkel – az emberek könnyebben azonosulnak egy hús-vér influencerrel, akinek arca, és személyisége van, mint egy márkával, ami nem több egy logónál, és egy jelmondatnál (és ami úgyis csak a pozitívumokat emeli ki magáról). Az influencerek továbbá közvetlenül kommunikálnak követőikkel (legalább is közvetlenebbül, mint a legtöbb márka), és nem csak saját magukat fényezik, hanem érdekes történetekbe körítik mondanivalójukat – legyen az egy üzenet, vagy egy reklám.

 

Szóval veszélyben vannak a marketingesek?

Szerencsére a marketingeseknek nem kell attól félniük, hogy a marketing hagyományos formái szép lassan irrelevanciába merülnek, hiszen kellő haladásra való hajlandósággal bárki emberibbé, rokonszenvesebbé teheti márkáját célközönsége számára.

 

Ehhez (többek között) a következő lépésekre lesz szükség:
•    Olyan tartalmakat kell készíts a közösségi médiára, amelyek sokkal inkább hasonlítanak egy személyes írásra, mint valami olyasmire, amit egy vállalati marketingcsapat készített.
•    Meg kell mutatnod, hogy márkádnak saját személyisége van – ehhez be kell mutatnod néhány munkatársat a cégtől, külön kitérve arra, hogy hogyan könnyítik meg munkájukkal az ügyfelek dolgát.
•    Válaszolnod kell a hozzászólások zömére a közösségi médián. Fontos, hogy kerüld a sablonos válaszokat, és ne csak szimplán kedvelgesd a hozzászólásokat. Légy a közösség aktív tagja.
•    Márkanagyköveteket kell toboroznod elégedett ügyfeleid és munkatársaid közül, hogy saját, hiteles tartalmaikkal népszerűsítsék cégedet ismerőseiknek.
•    Kisebb csoportokra kell fókuszálnod a tömegmarketing helyett. Például készíts exkluzív Facebook csoportot leghűségesebb márkarajongóid számára (akik mindenkinél hamarabb értesülhetnek a legjobb ajánlatokról, stb.)
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!