Grafikai elemek a tartalommarketingben: miért fontos?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A grafikai elemek szerepe a tartalommarketingben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sok cég számára a tartalommarketing jelenti az elsődleges kapcsolatot célközönségükkel. Nem csoda, hogy sűrűn hallunk a marketing e formájáról, azonban furcsamód ritkán esik említés a különféle grafikus elemekből, amelyek nélkül a tartalmak sokat veszítenének értékükből.

A vizuális tartalmak manapság fontosabbak, mint valaha. Legyen szóképekről, videókról, infografikákról, vagy akár grafikonokról, ezek mind egy kiegyensúlyozott tartalomstratégia szerves részét képezik.

Sok márka azonban elkerüli a vizuális tartalommarketinget, mert a mai napig erős a téveszme, miszerint ezek elkészítéséhez grafikus designernek kell lenni. Tény persze, hogy egy tehetséges grafikus csodákra képes, de nem kell művésznek lenned ahhoz, hogy látványos vizuális elemek segítségével adhasd elő márkád, vagy kínálatod történetét.

Számtalan olyan okostelefonos alkalmazás és ingyenes online grafikai eszköz létezik, amelyek segítségével remek designokat készíthetsz magadnak cikkeid illusztrálásához, vagy éppen márkád közösségi fiókjainak kicsinosításához (lejjebb néhányat fel is sorolunk ezekből).

 

Miért van szükség vizuális elemekre a tartalommarketingben?

Szóval miért olyan fontosak a grafikus, vizuális elemek a tartalmakban? Íme néhány nyomós érv, ami mellettük áll:

 

Emlékezetesebbé teszik a tartalmakat

Az emberek egyre rövidebb ideig hajlandók odafigyelni a dolgokra, ezért egy több száz szavas szövegtömb nem sokak érdeklődését kelti majd fel, hiszen nem tűnik ki semmivel a többi szöveges tartalom közül. A szövegesen megfogalmazott statisztikai adatok, listák, és egyéb információk összezavarhatják az olvasókat, akik a második bekezdés végére már azt is elfelejtik, hogy hogy kezdődött az előző.

Ezzel szemben a látványos vizuális elemek segítenek egy történetet elmesélni az olvasóknak, ami így sokkal érthetőbbé, és emlékezetesebbé válik számukra.

 

Feltűnőbbek a közösségi médián

Attól függően, hogy kiket/miket követnek, az emberek közösségi hírfolyamai tele vannak új tartalmakkal, valahányszor rájuk pillantanak. Könnyen előfordulhat, hogy az unott görgetés közben szöveges bejegyzéseid észrevétlenül átsuhannak a képernyőiken. Csökkentheted ennek a veszélyét azzal, hogy látványos képeket, vagy egy videót mellékelsz a bejegyzésekhez, ezzel láthatóbbá, feltűnőbbé téve azokat követőid számára.

Hogy mit ábrázoljon a kép, az attól függ, hogy követőid milyen vizuális ingerekre reagálnak jobban – ez lehet valami színes és humoros, valami kifinomult és elegáns, vagy valami meghökkentően sokkoló is. Tudd, hogy milyen érzelmekkel hathatsz közönségedre, és alkalmazd ezeket vizuális elemek formájában!

 

Egyszerűen újrahasznosíthatók velük a tartalmak

Egy tartalomstratégiában fontos, hogy olyan tartalmakat is készíts, amiket később újrahasznosíthatsz más formátumokban. A vizuális elemek sokat segíthetnek ebben. A képekkel, grafikonokkal később blogbejegyzéseket egészíthetsz ki, a képekkel illusztrált blogbejegyzések pedig idővel vizuális előadásokká alakulhatnak át.

 

Milyen grafikai eszközökkel készíthetsz vizuális elemeket tartalmaidhoz

Mint említettük, számos eszköz és alkalmazás áll rendelkezésedre, amelyekkel ingyen (vagy legalább is nagyon olcsón) készíthetsz látványos grafikákat márkád számára.

 

Canva

A Canva egy népszerű online grafikai eszköz, amivel gyakorlatilag bárki képes igényes grafikákat készíteni blogbejegyzéseibe, közösségi fiókjára, vagy egyéb felhasználási célokra. Még grafikonok és infografikák megalkotására is alkalmas, és valódi grafikus designerek is használják munkájuk során (de ennek ellenére egy nagyon felhasználóbarát eszköz). A Canvának létezik online, Android, és iOS változata is.

 

Stock webhelyek

Habár a leghitelesebb hatás érdekében érdemes saját fényképekkel illusztrálnod tartalmaidat, ez nem mindig fér bele a költségvetésbe, vagy egyszerűen nincs idő rá. Szerencsére számos ingyenes stock webhely kínál több tízezer képből álló könyvtárakat, amelyeket bátran felhasználhatsz tartalmaid illusztrálásához. A Pixabay, a Pexels, és az Unsplash csupán három jó példa ezekre.

Fényképszerkesztő alkalmazások

Fényképek szerkesztésére a közismert Snapseed, és az Adobe Lightroom applikációkat ajánljuk, amelyek szintén elérhetők mindkét népszerű platformra. Ezeken kívül ott van még a FotoRus is, ami egy fényképszerkesztő és kollázskészítő alkalmazás (Android és iOS készülékekre). Érdemes akkor elővenni, amikor egy kis extra stílust szeretnél hinteni Instagram fotóidra.

 

Videóvágó alkalmazások

A videóvágó videós megoldásokból sincs hiány. Ingyenes opcióként ott van a Filmora, komolyabb, fizetős alternatíváknak pedig a Lumen5, az Adobe Premiere Elements, és az Apple iMovie.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!