Grafikai elemek a tartalommarketingben: miért fontos?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A grafikai elemek szerepe a tartalommarketingben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sok cég számára a tartalommarketing jelenti az elsődleges kapcsolatot célközönségükkel. Nem csoda, hogy sűrűn hallunk a marketing e formájáról, azonban furcsamód ritkán esik említés a különféle grafikus elemekből, amelyek nélkül a tartalmak sokat veszítenének értékükből.

A vizuális tartalmak manapság fontosabbak, mint valaha. Legyen szóképekről, videókról, infografikákról, vagy akár grafikonokról, ezek mind egy kiegyensúlyozott tartalomstratégia szerves részét képezik.

Sok márka azonban elkerüli a vizuális tartalommarketinget, mert a mai napig erős a téveszme, miszerint ezek elkészítéséhez grafikus designernek kell lenni. Tény persze, hogy egy tehetséges grafikus csodákra képes, de nem kell művésznek lenned ahhoz, hogy látványos vizuális elemek segítségével adhasd elő márkád, vagy kínálatod történetét.

Számtalan olyan okostelefonos alkalmazás és ingyenes online grafikai eszköz létezik, amelyek segítségével remek designokat készíthetsz magadnak cikkeid illusztrálásához, vagy éppen márkád közösségi fiókjainak kicsinosításához (lejjebb néhányat fel is sorolunk ezekből).

 

Miért van szükség vizuális elemekre a tartalommarketingben?

Szóval miért olyan fontosak a grafikus, vizuális elemek a tartalmakban? Íme néhány nyomós érv, ami mellettük áll:

 

Emlékezetesebbé teszik a tartalmakat

Az emberek egyre rövidebb ideig hajlandók odafigyelni a dolgokra, ezért egy több száz szavas szövegtömb nem sokak érdeklődését kelti majd fel, hiszen nem tűnik ki semmivel a többi szöveges tartalom közül. A szövegesen megfogalmazott statisztikai adatok, listák, és egyéb információk összezavarhatják az olvasókat, akik a második bekezdés végére már azt is elfelejtik, hogy hogy kezdődött az előző.

Ezzel szemben a látványos vizuális elemek segítenek egy történetet elmesélni az olvasóknak, ami így sokkal érthetőbbé, és emlékezetesebbé válik számukra.

 

Feltűnőbbek a közösségi médián

Attól függően, hogy kiket/miket követnek, az emberek közösségi hírfolyamai tele vannak új tartalmakkal, valahányszor rájuk pillantanak. Könnyen előfordulhat, hogy az unott görgetés közben szöveges bejegyzéseid észrevétlenül átsuhannak a képernyőiken. Csökkentheted ennek a veszélyét azzal, hogy látványos képeket, vagy egy videót mellékelsz a bejegyzésekhez, ezzel láthatóbbá, feltűnőbbé téve azokat követőid számára.

Hogy mit ábrázoljon a kép, az attól függ, hogy követőid milyen vizuális ingerekre reagálnak jobban – ez lehet valami színes és humoros, valami kifinomult és elegáns, vagy valami meghökkentően sokkoló is. Tudd, hogy milyen érzelmekkel hathatsz közönségedre, és alkalmazd ezeket vizuális elemek formájában!

 

Egyszerűen újrahasznosíthatók velük a tartalmak

Egy tartalomstratégiában fontos, hogy olyan tartalmakat is készíts, amiket később újrahasznosíthatsz más formátumokban. A vizuális elemek sokat segíthetnek ebben. A képekkel, grafikonokkal később blogbejegyzéseket egészíthetsz ki, a képekkel illusztrált blogbejegyzések pedig idővel vizuális előadásokká alakulhatnak át.

 

Milyen grafikai eszközökkel készíthetsz vizuális elemeket tartalmaidhoz

Mint említettük, számos eszköz és alkalmazás áll rendelkezésedre, amelyekkel ingyen (vagy legalább is nagyon olcsón) készíthetsz látványos grafikákat márkád számára.

 

Canva

A Canva egy népszerű online grafikai eszköz, amivel gyakorlatilag bárki képes igényes grafikákat készíteni blogbejegyzéseibe, közösségi fiókjára, vagy egyéb felhasználási célokra. Még grafikonok és infografikák megalkotására is alkalmas, és valódi grafikus designerek is használják munkájuk során (de ennek ellenére egy nagyon felhasználóbarát eszköz). A Canvának létezik online, Android, és iOS változata is.

 

Stock webhelyek

Habár a leghitelesebb hatás érdekében érdemes saját fényképekkel illusztrálnod tartalmaidat, ez nem mindig fér bele a költségvetésbe, vagy egyszerűen nincs idő rá. Szerencsére számos ingyenes stock webhely kínál több tízezer képből álló könyvtárakat, amelyeket bátran felhasználhatsz tartalmaid illusztrálásához. A Pixabay, a Pexels, és az Unsplash csupán három jó példa ezekre.

Fényképszerkesztő alkalmazások

Fényképek szerkesztésére a közismert Snapseed, és az Adobe Lightroom applikációkat ajánljuk, amelyek szintén elérhetők mindkét népszerű platformra. Ezeken kívül ott van még a FotoRus is, ami egy fényképszerkesztő és kollázskészítő alkalmazás (Android és iOS készülékekre). Érdemes akkor elővenni, amikor egy kis extra stílust szeretnél hinteni Instagram fotóidra.

 

Videóvágó alkalmazások

A videóvágó videós megoldásokból sincs hiány. Ingyenes opcióként ott van a Filmora, komolyabb, fizetős alternatíváknak pedig a Lumen5, az Adobe Premiere Elements, és az Apple iMovie.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!