Google Shopping: tippek webáruházaknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ésszerű Google Shopping tippek online kereskedőknek

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Shopping hirdetésekről meglepően ritkán hallani, pedig már évek óta a Google keresőtalálati oldalainak szerves részét képezik.

Ha te is szeretnél többet kihozni ezekből a vásárlókat megcélzó hirdetésekből, akkor a következőkben hét remek tippet olvashatsz, amik segíthetnek új szintre emelni Google Shopping kampányaidat! Ha pedig úgy érzed, nincs még erre is  időd, bízd ránk bátran marketinged! IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot, hogy elkezdhessük a közös munkát. 

 

1. Kommunikálj a cég többi csapatával

A Shopping kampányok futtatásához nagyobb adatmennyiségekre van szükség, amiket gyakran csak komoly, összeszedett csapatmunkával lehet megfelelő formában biztosítani a Google számára.

 

Keresőmarketingesként te és csapatod bizonyára főként a Google Ads és a Shopping kampányok kezelésével vagytok elfoglalva, illetve valószínűleg a ti felelősségetek a cég Google Merchant Center fiókja is, amelyben a Shopping készleteket kell kezelnetek.

 

Azonban könnyen lehet, hogy a készleteket jelző adattáblákat már a cég más részlegei állítják össze, ahogy a termékkatalógusok elkészítése és az árképzés is más csapatok feladata.

 

Fontos tehát, hogy minden releváns csapat folyamatosan kommunikáljon egymással. A csapatmunka egyébként is az online marketing egyik legfontosabb alappillére, de amikor ilyen sok tényező is közrejátszik, akkor egyszerűen nélkülözhetetlen a sikerekhez.

 

2. Használd okosan termékadataidat

Habár nem számítanak újdonságnak, sokan a mai napig nem megfelelően kezelik Google Shopping hirdetéseket. A probléma az, hogy a legtöbb online marketinges és kereskedő a hagyományos fizetett keresőhirdetésekhez szokott hozzá, és ugyan azokat az elveket próbálja alkalmazni Shopping kampányaiba, mint a keresési hirdetések elkészítésekor.

 

Fontos azonban észben tartani, hogy a Shopping kampányokat nem kulcsszavak kötik össze a felhasználók kereséseivel, hanem egy adattábla. A kapcsolat tehát továbbra is fennáll, csak éppen egy másik eszközön keresztül. Éppen ezért fontos, hogy fokozott figyelmet fordíts termékadataidra. Ha ezt teszed, akkor különféle helyzetekre is felkészítheted kampányaidat – akár olyan helyzetekre is, amikre kulcsszavakkal nem tudnád hatékonyan megcélozni a felhasználók keresési szándékát.

 

Persze sokan szeretik aprólékosan testre szabni kampányaikat, ami bizonyos esetekben nagyon is jó ötlet. A Shopping kampányok esetében azonban ezzel a hozzáállással feleslegesen sok munkát teremtesz csupán magadnak. A túl részletesen beállítgatott Shopping kampányok, amelyeket termékszinten próbálnak meg kulcsszószerű szerkezettel kialakítani általában többet ártanak, mint amennyit használnának. Sokkal több munka karbantartani őket, és egyáltalán nem javítják a kampány teljesítményét (bizonyos esetekben még ronthatnak is azon).

 

Sokkal ésszerűbb megoldás egyszerűbb szerkezeteket használni, például márkák, kategóriák, vagy haszonkulcs alapján csoportosítani a termékeket.
 

 

3. A teljes készleted vidd fel a Merchant Centerbe

Fontos, hogy teljes készleted feltöltsd a Google Shoppinghoz tartozó Merchant Centerbe, hiszen minél több terméked szerepel az adattáblában, annál több eséllyel találnak majd rád lehetséges vásárlóid.

 

Vannak olyan kereskedők, akik azért nem töltik fel összes terméküket, mert attól tartanak, hogy nem hoznak majd hasznot. Ha te is emiatt aggódsz, akkor próbáld ki a cél-ROAS ajánlattételt). Ha sikerül a megfelelő célt beállítanod, akkor lehetőséged nyílik úgy eladni a kérdéses termékeket, hogy még hasznot is húzhass belőlük.

 

Fontos azonban észben tartani, hogy ha egy szigorúbban ellenőrzött piacot (pl. egészségügy vagy gyógyszerek) képviselsz, akkor nagyon oda kell figyelned arra, hogy milyen termékeket viszel fel az adattáblába.

 

Szerencsére a fiókszintű felfüggesztések manapság nagyon ritkák, és ha bármi kifogásolnivalót talál a kínálatodban, akkor a Google csak a problémás termékeket utasítja majd vissza.

 

4. Használj Intelligens ajánlattételt, hogy lekérdezés-szinten licitálhass

Google Shopping hirdetéseidet persze optimalizálhatod termékenként is. Mind az intelligens CPC (ECPC), mind pedig a cél-ROAS ajánlattételek minden egyes keresés sajátos kontextusa alapján állítják be az ajánlattételt, és a kontextustól függően egy lekérdezés különböző értékeket eredményezhet.

 

Az Intelligens ajánlattétel a legjobb módszer, ha lekérdezés-szinten szeretnél licitálni – sőt, az egyetlen módszer.

 

ECPC használatakor a saját ajánlattételeidet adot meg a termékcsoportnak, majd ezeket az ajánlatokat a Google feljebb vagy lejjebb állítja minden aukcióra, hogy a lehető legtöbb konverziót hozhasd ki az adott ajánlattételből.

 

A cél-ROAS beállításakor még ennél is kevesebb dolgod van: csupán annyit kell tenned, hogy kitűzöl egy megtérülési célt, és a Google úgy optimalizálja majd hirdetéseidet, hogy nagyobb ajánlattételi értékeket használ a határozottabb vásárlási szándékú keresések esetében.

 

5. Használj Bemutató Shopping-hirdetéseket a márkaépítésre

A Google Shopping hirdetéseknél fontos, hogy egy képet is mellékelj a termékadatokhoz, hiszen sokan ez alapján döntik el, hogy érdeklődnek-e egy termék iránt, vagy sem. Azonban amellett, hogy jó minőségű képeket keresel erre a célra, azon is érdemes elgondolkodnod, hogy a Google Shopping hirdetések segítségével egy teljesebb képet fess márkádról.

 

Ebben a bemutató Shopping-hirdetések segíthetnek, amik általában akkor jelennek meg, amikor a felhasználók általánosabb kifejezéseket használnak a konkrét, pontosabb lekérdezések helyett.

 

A bemutató Shopping-hirdetések tökéletesek arra, hogy egy egész kollekciónyi terméket mutathass be egy adott terméktípusból, és ezzel a vásárlói utazás egy sokkal korábbi szakaszában is megcélozhasd lehetséges ügyfeleidet.
 

Figyelem! A bemutató Shopping hridetések hazánkban jelenleg még nem érhetőek el.

 

6. Adj esélyt más hozzárendelési modelleknek is

A Shoping hirdetések a Google Ads adatközpontú hozzárendelési modelljeivel is képesek együttműködni. Ha még mindig nem kezdtél el kísérletezni a nem utolsó kattintáson alapuló hozzárendelési modellel, akkor minél előbb kezdj el megismerkedni vele. Ezek segítségével láthatod, hogy mely kattintások járultak hozzá leginkább keresési és Shopping kampányaid konverzióihoz.

 

Ha nincs elegendő forgalmat az adatközpontú hozzárendelések használatához, akkor érdemes egy szabályalapú modellt használni, ami minden kapcsolatteremtési pontot figyelembe vesz.

 

7. Hirdesd helyi készleteidet is az interneten

A helyi katalógushirdetések segítségével az interneten is meghirdetheted fizikai üzleteid készleteit, hogy több vevőt vonzhass boltjaidba. A Google statisztikái szerint azok a felhasználók, akik rákattintottak egy viszonteladó Google Search hirdetésére mielőtt meglátogatták az üzletüket, 25%-kal nagyobb eséllyel vásároltak valamit a boltokban, és átlagosan 10%-kal többet is költöttek.

 

Mint fentebb említettük, a Google Shopping kampányok sikeréhez csapatmunkára van szükség, ezért ha fizikai üzleteid készletét is meghirdeted az interneten, ne felejtsd el a boltokban dolgozó munkatársakat is bevonni a kommunikációba!

 


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!