Google a koronavírus idején: így reagált a keresőóriás a vírussal kapcsolatos álhírekre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi változik a Google Keresőben a koronavírus hatására?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A koronavírussal kapcsolatos álhírekre, a járvány okozta problémákat kihasználni vágyó hirdetésekre a Google már reagált. És hogy hogyan változtatta meg stratégiáját a keresőóriás? Mutatjuk a részleteket!

Életünknek jelenleg nincs olyan része, amire az új koronavírus (azaz a COVID-19) ne lenne hatással. A szerencsésebbek otthonról folytathatják munkájukat, sokan pedig bizonytalanok állásuk jövője tekintetében. Azonban míg megannyi felelősségtudatos cég inkább hazaküldi dolgozóit, addig sajnos egyre terjednek az olyan rosszindulatú szereplők is az interneten, akik épp, hogy az emberek félelmét és bizonytalan, gyakran félreinformált helyzetét igyekeznek kihasználni különféle csalásokkal, amelyek nem csak az emberek pénztárcáját, hanem egészségét is veszélybe sodorhatják. Ez átmenetileg rengeteg pénzt hozhat egy cégnek. Átmenetileg, a pénz azonban nem minden, hiszen a csalókra, a helyzetet erkölcstelenül kihasználókra a későbbiekben erről fognak emlékezni az emberek – ez pedig kommunikációban a legrosszabb döntés, amit hozhatsz. 

 

A koronavírus idején – ha ténylegesen segíteni nem tudsz – az egyetlen jó döntés amit tehetsz, hogy a jövőre koncentrálsz. Építsd a SEO-d, javítsd ki weboldalad hibáit, készülj a jövőre – hiszen ha jól csinálod, a válság után erősebb lehetsz, mint valaha! Ha ehhez jól jönne egy kis segítség, mi itt vagyunk – és keményen dolgozunk, ha szeretnéd, a Te marketingeden is. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és jöjjünk ki együtt jól ebből az időszakból! 

 

 

A csalók és álhírek ellen igyekszik fellépni a Google is a maga módján. A keresőóriás többek között letiltja azokat a hirdetéseket, amelyekről úgy véli, hogy a vírushelyzetből próbálnak hasznot húzni. Ezzel párhuzamban segíti az Egészségügyi Világszervezet és a különféle kormányhivatalok munkáját azzal, hogy előtérbe helyezi közérdekű bejelentésekről szóló hirdetéseiket.

 

Lehetetlen lenne felsorolni a Google összes intézkedését ebben a világméretű helyzetben. A cég megbízhatósággal és biztonsággal foglalkozó (Trust and Safety) csapata éjt nappallá téve dolgozik azon, hogy megvédje a felhasználókat az adathalászoktól, az összeesküvés-elméletektől, a rosszindulatú szoftverektől és a téves információktól.

 

A Google új rendkívüli politikájának köszönhetően már most lényegesen kevesebb rosszindulatú reklám terjedhet az interneten (legalább is azokon a részein, amelyek a Google hatáskörébe esnek).

 

Mindezt persze könnyebb mondani, mint ténylegesen kivitelezni

A Google erőforrásai is végesek, és sajnos komoly létszámfölényben vannak azok, akik a saját és szeretteik egészségét féltő felhasználók félelmét próbálják kihasználni. Éppen ezért még így is találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyeknek nem szabadna kikerülniük az internetre.

 

A Google napi szinten 30 milliárd hirdetésmegjelenítést szolgál ki, ami már önmagában hatalmas feladatot állít a biztonságügyi csapat elé, ráadásul a koronavírussal kapcsolatos kifejezések annyira felkapottakká váltak az elmúlt hetekben, hogy a keresőóriás szerint ez minden idők legnagyobb keresőtrendje a Google történelmében.

 

Hiába igyekszik elrejteni tehát a lehető legtöbb koronavírussal kapcsolatos haszonleső hirdetést (beleértve többek között azokat, amelyek sebészi maszkokat próbálnak eladni a felhasználóknak), egy-egy reklám még így is átcsúszik a szigorú szitán.

 

Sajnos még most is felbukkanhatnak olyan keresőhirdetések a Google találati oldalain, amelyek egyébként teljesen megfelelnek a keresőmotor irányelveinek – azt leszámítva, hogy valójában csalétkek az aggódó keresők számára. Előfordulnak például olyanok is, amelyek ugyan kézfertőtlenítőket reklámoznak, landing oldalaikon azonban többek között bevizsgálatlan koronavírus-tesztek is kaphatók.

 

Küzdelem az álhírekkel egy zavarodott világban

Annak ellenére, hogy egy-egy kérdéses hirdetésnek sikerül kikerülnie a nyilvánosság elé, a Google erőfeszítései nem hiábavalóak. 2018-ban például a keresőóriás sikeresen eltávolított 2,3 milliárd rossznak ítélt hirdetést, illetve 28 millió weboldalt a találatok közül, mert nem feleltek meg a hirdetési irányelveknek.

 

Persze legyen akármekkora hatalma is az interneten, a Google önmagában nem elegendő ahhoz, hogy megvédje a felhasználókat az álhírektől és csalóktól. A Microsoft is harcba száll a rosszindulatú tevékenykedőkkel: a cég március 16-án bejelentette, hogy a Bing használói már egy külön vezérlőpulton is nyomon követhetik a vírus terjedését, hogy naprakészek maradhassanak a helyzettel kapcsolatban.

 

E mellett úgy tűnik, hogy a Microsoft a sebészi maszkokkal kapcsolatos hirdetéseket is elrejtette a Bingről, habár erről még nem érkezett hivatalos bejelentés. Ebben egyelőre még nem jártak olyan sikerrel, mint a Google – sajnos több olyan hirdetés is megjelenik a találatok között, amelyek az egészségüket féltő felhasználók félelmét igyekeznek kihasználni, hogy spontán vásárlásokra próbálják rászedni őket. Tény azonban, hogy minden egyes elrejtett rosszindulatú hirdetés emberéleteket menthet.

 

Összességében elmondhatjuk, hogy a Google vezető példát kínál arról, hogy mi a helyes eljárás ilyen globális helyzetek esetén. Remélhetőleg hamarosan a Bing és más keresőmotorok is felzárkóznak, hogy egyesítsék erejüket egy olyan világban, ahol az álhírek és a téves információk gyorsabban terjednek, mint bármilyen vírus.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!