Google a koronavírus idején: így reagált a keresőóriás a vírussal kapcsolatos álhírekre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi változik a Google Keresőben a koronavírus hatására?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A koronavírussal kapcsolatos álhírekre, a járvány okozta problémákat kihasználni vágyó hirdetésekre a Google már reagált. És hogy hogyan változtatta meg stratégiáját a keresőóriás? Mutatjuk a részleteket!

Életünknek jelenleg nincs olyan része, amire az új koronavírus (azaz a COVID-19) ne lenne hatással. A szerencsésebbek otthonról folytathatják munkájukat, sokan pedig bizonytalanok állásuk jövője tekintetében. Azonban míg megannyi felelősségtudatos cég inkább hazaküldi dolgozóit, addig sajnos egyre terjednek az olyan rosszindulatú szereplők is az interneten, akik épp, hogy az emberek félelmét és bizonytalan, gyakran félreinformált helyzetét igyekeznek kihasználni különféle csalásokkal, amelyek nem csak az emberek pénztárcáját, hanem egészségét is veszélybe sodorhatják. Ez átmenetileg rengeteg pénzt hozhat egy cégnek. Átmenetileg, a pénz azonban nem minden, hiszen a csalókra, a helyzetet erkölcstelenül kihasználókra a későbbiekben erről fognak emlékezni az emberek – ez pedig kommunikációban a legrosszabb döntés, amit hozhatsz. 

 

A koronavírus idején – ha ténylegesen segíteni nem tudsz – az egyetlen jó döntés amit tehetsz, hogy a jövőre koncentrálsz. Építsd a SEO-d, javítsd ki weboldalad hibáit, készülj a jövőre – hiszen ha jól csinálod, a válság után erősebb lehetsz, mint valaha! Ha ehhez jól jönne egy kis segítség, mi itt vagyunk – és keményen dolgozunk, ha szeretnéd, a Te marketingeden is. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és jöjjünk ki együtt jól ebből az időszakból! 

 

 

A csalók és álhírek ellen igyekszik fellépni a Google is a maga módján. A keresőóriás többek között letiltja azokat a hirdetéseket, amelyekről úgy véli, hogy a vírushelyzetből próbálnak hasznot húzni. Ezzel párhuzamban segíti az Egészségügyi Világszervezet és a különféle kormányhivatalok munkáját azzal, hogy előtérbe helyezi közérdekű bejelentésekről szóló hirdetéseiket.

 

Lehetetlen lenne felsorolni a Google összes intézkedését ebben a világméretű helyzetben. A cég megbízhatósággal és biztonsággal foglalkozó (Trust and Safety) csapata éjt nappallá téve dolgozik azon, hogy megvédje a felhasználókat az adathalászoktól, az összeesküvés-elméletektől, a rosszindulatú szoftverektől és a téves információktól.

 

A Google új rendkívüli politikájának köszönhetően már most lényegesen kevesebb rosszindulatú reklám terjedhet az interneten (legalább is azokon a részein, amelyek a Google hatáskörébe esnek).

 

Mindezt persze könnyebb mondani, mint ténylegesen kivitelezni

A Google erőforrásai is végesek, és sajnos komoly létszámfölényben vannak azok, akik a saját és szeretteik egészségét féltő felhasználók félelmét próbálják kihasználni. Éppen ezért még így is találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyeknek nem szabadna kikerülniük az internetre.

 

A Google napi szinten 30 milliárd hirdetésmegjelenítést szolgál ki, ami már önmagában hatalmas feladatot állít a biztonságügyi csapat elé, ráadásul a koronavírussal kapcsolatos kifejezések annyira felkapottakká váltak az elmúlt hetekben, hogy a keresőóriás szerint ez minden idők legnagyobb keresőtrendje a Google történelmében.

 

Hiába igyekszik elrejteni tehát a lehető legtöbb koronavírussal kapcsolatos haszonleső hirdetést (beleértve többek között azokat, amelyek sebészi maszkokat próbálnak eladni a felhasználóknak), egy-egy reklám még így is átcsúszik a szigorú szitán.

 

Sajnos még most is felbukkanhatnak olyan keresőhirdetések a Google találati oldalain, amelyek egyébként teljesen megfelelnek a keresőmotor irányelveinek – azt leszámítva, hogy valójában csalétkek az aggódó keresők számára. Előfordulnak például olyanok is, amelyek ugyan kézfertőtlenítőket reklámoznak, landing oldalaikon azonban többek között bevizsgálatlan koronavírus-tesztek is kaphatók.

 

Küzdelem az álhírekkel egy zavarodott világban

Annak ellenére, hogy egy-egy kérdéses hirdetésnek sikerül kikerülnie a nyilvánosság elé, a Google erőfeszítései nem hiábavalóak. 2018-ban például a keresőóriás sikeresen eltávolított 2,3 milliárd rossznak ítélt hirdetést, illetve 28 millió weboldalt a találatok közül, mert nem feleltek meg a hirdetési irányelveknek.

 

Persze legyen akármekkora hatalma is az interneten, a Google önmagában nem elegendő ahhoz, hogy megvédje a felhasználókat az álhírektől és csalóktól. A Microsoft is harcba száll a rosszindulatú tevékenykedőkkel: a cég március 16-án bejelentette, hogy a Bing használói már egy külön vezérlőpulton is nyomon követhetik a vírus terjedését, hogy naprakészek maradhassanak a helyzettel kapcsolatban.

 

E mellett úgy tűnik, hogy a Microsoft a sebészi maszkokkal kapcsolatos hirdetéseket is elrejtette a Bingről, habár erről még nem érkezett hivatalos bejelentés. Ebben egyelőre még nem jártak olyan sikerrel, mint a Google – sajnos több olyan hirdetés is megjelenik a találatok között, amelyek az egészségüket féltő felhasználók félelmét igyekeznek kihasználni, hogy spontán vásárlásokra próbálják rászedni őket. Tény azonban, hogy minden egyes elrejtett rosszindulatú hirdetés emberéleteket menthet.

 

Összességében elmondhatjuk, hogy a Google vezető példát kínál arról, hogy mi a helyes eljárás ilyen globális helyzetek esetén. Remélhetőleg hamarosan a Bing és más keresőmotorok is felzárkóznak, hogy egyesítsék erejüket egy olyan világban, ahol az álhírek és a téves információk gyorsabban terjednek, mint bármilyen vírus.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!