Google algoritmus és a tartalmak: kell-e minden kategória oldalra extra tartalom?

Google tartalommarketing

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Google tartalommarketing

Ezt a gondolatot John Mueller osztotta meg a szeptember 17-én tartott Google Webmaster Hangout során, miután egy SEO szakember a minimális terjedelemről (egész pontosan a szükséges szómennyiségről) kérdezte őket.


Az ideális szómennyiség gyakran felmerül ezekben a beszélgetésekben, az azonban ritkább, hogy valaki a minimális terjedelemről kérdezzen. Mueller szerint azonban nincs szükség minimális szószámra egy kategóriaoldalon – elég csak a termékeke nevét felsorolni rajtuk.

 

Hány szónak kell szerepelnie egy kategóriaoldalon?

Mueller elmondta, hogy nincs minimális limit azt illetően, hogy hány szónak kell lennie egy kategóriaoldalon. A kérdező tovább faggatta Muellert, az után érdeklődve, hogy 300 szó elegendő-e, a Google képviselője azonban nem akart konkrét választ adni.
Valamennyi információnak jelen kell lennie az oldalon, hogy a Google képes legyen értelmezni, miről is szól, és erre a célra gyakran a termékek nevei is elegendők. Íme Mueller válasza a 300 szavas kérdésre:
„Nincsen semmilyen limitünk. Nincsenek limitek, szóval nem fogom azt mondani, hogy igen, vagy nem. Azt hiszem, hogy valami más van, főleg a kategóriaoldalak esetében, szerepelnie kell valamennyi információnak az oldalon, hogy megértsük, mi a témája. Ez azonban általában nagyon kevés információt jelent, és sok esetben egyébként is elegendők hozzá a felsorolt termékek nevei.”

 

Mindez logikusan hangzik, azonban ha a termékek nevei nem elég beszédesek, akkor nem segítenek sokat a Google-nak. Ilyen eset például, ha egy terméknek valamilyen fantázianeve van, nem pedig a jellegére utal. Ilyen esetekben a Google-nak több információra van szüksége ahhoz, hogy azonosítani tudja az oldal tartalmát.


Ha viszont a termékek nevei nagyon általánosak, akkor a Google-nak ezek is elegendők lesznek, hogy be tudja azonosítani az oldal témáját.


„Ha a termékek neve elég egyértelmű, hogy megértsük, hogy – ez mondjuk egy, nem is tudom, futócipő vagy Nike futócipő vagy Adidas futócipő, különböző márkák, satöbbi, akkor egyértelmű, hogy ez egy futócipőket felsoroló lista.
Ide nem kell extra szöveget tenned. De néha a termékneveket valamivel nehezebb értelmezni, és ilyenkor van értelme némi további szöveget hozzájuk írni, hogy némi kontextust adj ezzel nekünk. De ilyenkor általában ez a plusz kontextus nagyjából, nem is tudom, talán két-három mondat kell legyen.”

 

Végezetül a kérdező arról érdeklődött, hogy átvehet-e tartalmakat egy blogcikkből a kategóriaoldalakra. Mueller szerint ez teljesen rendben van, nyugodtan választhatjuk ezt a taktikát.


„Persze. Ha csak egy egészen kis mennyiségű szövegről van szó, akkor egyáltalán nem baj, ha többször jelenik meg. Általában egy blogbejegyzésben több is előfordul, és ha néhány mondat pontosan megegyezik, az teljesen rendben van.”
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok