Google algoritmus és a tartalmak: kell-e minden kategória oldalra extra tartalom?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Ezt a gondolatot John Mueller osztotta meg a szeptember 17-én tartott Google Webmaster Hangout során, miután egy SEO szakember a minimális terjedelemről (egész pontosan a szükséges szómennyiségről) kérdezte őket.


Az ideális szómennyiség gyakran felmerül ezekben a beszélgetésekben, az azonban ritkább, hogy valaki a minimális terjedelemről kérdezzen. Mueller szerint azonban nincs szükség minimális szószámra egy kategóriaoldalon – elég csak a termékeke nevét felsorolni rajtuk.

 

Hány szónak kell szerepelnie egy kategóriaoldalon?

Mueller elmondta, hogy nincs minimális limit azt illetően, hogy hány szónak kell lennie egy kategóriaoldalon. A kérdező tovább faggatta Muellert, az után érdeklődve, hogy 300 szó elegendő-e, a Google képviselője azonban nem akart konkrét választ adni.
Valamennyi információnak jelen kell lennie az oldalon, hogy a Google képes legyen értelmezni, miről is szól, és erre a célra gyakran a termékek nevei is elegendők. Íme Mueller válasza a 300 szavas kérdésre:
„Nincsen semmilyen limitünk. Nincsenek limitek, szóval nem fogom azt mondani, hogy igen, vagy nem. Azt hiszem, hogy valami más van, főleg a kategóriaoldalak esetében, szerepelnie kell valamennyi információnak az oldalon, hogy megértsük, mi a témája. Ez azonban általában nagyon kevés információt jelent, és sok esetben egyébként is elegendők hozzá a felsorolt termékek nevei.”

 

Mindez logikusan hangzik, azonban ha a termékek nevei nem elég beszédesek, akkor nem segítenek sokat a Google-nak. Ilyen eset például, ha egy terméknek valamilyen fantázianeve van, nem pedig a jellegére utal. Ilyen esetekben a Google-nak több információra van szüksége ahhoz, hogy azonosítani tudja az oldal tartalmát.


Ha viszont a termékek nevei nagyon általánosak, akkor a Google-nak ezek is elegendők lesznek, hogy be tudja azonosítani az oldal témáját.


„Ha a termékek neve elég egyértelmű, hogy megértsük, hogy – ez mondjuk egy, nem is tudom, futócipő vagy Nike futócipő vagy Adidas futócipő, különböző márkák, satöbbi, akkor egyértelmű, hogy ez egy futócipőket felsoroló lista.
Ide nem kell extra szöveget tenned. De néha a termékneveket valamivel nehezebb értelmezni, és ilyenkor van értelme némi további szöveget hozzájuk írni, hogy némi kontextust adj ezzel nekünk. De ilyenkor általában ez a plusz kontextus nagyjából, nem is tudom, talán két-három mondat kell legyen.”

 

Végezetül a kérdező arról érdeklődött, hogy átvehet-e tartalmakat egy blogcikkből a kategóriaoldalakra. Mueller szerint ez teljesen rendben van, nyugodtan választhatjuk ezt a taktikát.


„Persze. Ha csak egy egészen kis mennyiségű szövegről van szó, akkor egyáltalán nem baj, ha többször jelenik meg. Általában egy blogbejegyzésben több is előfordul, és ha néhány mondat pontosan megegyezik, az teljesen rendben van.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!