Google algoritmus és a tartalmak: kell-e minden kategória oldalra extra tartalom?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Ezt a gondolatot John Mueller osztotta meg a szeptember 17-én tartott Google Webmaster Hangout során, miután egy SEO szakember a minimális terjedelemről (egész pontosan a szükséges szómennyiségről) kérdezte őket.


Az ideális szómennyiség gyakran felmerül ezekben a beszélgetésekben, az azonban ritkább, hogy valaki a minimális terjedelemről kérdezzen. Mueller szerint azonban nincs szükség minimális szószámra egy kategóriaoldalon – elég csak a termékeke nevét felsorolni rajtuk.

 

Hány szónak kell szerepelnie egy kategóriaoldalon?

Mueller elmondta, hogy nincs minimális limit azt illetően, hogy hány szónak kell lennie egy kategóriaoldalon. A kérdező tovább faggatta Muellert, az után érdeklődve, hogy 300 szó elegendő-e, a Google képviselője azonban nem akart konkrét választ adni.
Valamennyi információnak jelen kell lennie az oldalon, hogy a Google képes legyen értelmezni, miről is szól, és erre a célra gyakran a termékek nevei is elegendők. Íme Mueller válasza a 300 szavas kérdésre:
„Nincsen semmilyen limitünk. Nincsenek limitek, szóval nem fogom azt mondani, hogy igen, vagy nem. Azt hiszem, hogy valami más van, főleg a kategóriaoldalak esetében, szerepelnie kell valamennyi információnak az oldalon, hogy megértsük, mi a témája. Ez azonban általában nagyon kevés információt jelent, és sok esetben egyébként is elegendők hozzá a felsorolt termékek nevei.”

 

Mindez logikusan hangzik, azonban ha a termékek nevei nem elég beszédesek, akkor nem segítenek sokat a Google-nak. Ilyen eset például, ha egy terméknek valamilyen fantázianeve van, nem pedig a jellegére utal. Ilyen esetekben a Google-nak több információra van szüksége ahhoz, hogy azonosítani tudja az oldal tartalmát.


Ha viszont a termékek nevei nagyon általánosak, akkor a Google-nak ezek is elegendők lesznek, hogy be tudja azonosítani az oldal témáját.


„Ha a termékek neve elég egyértelmű, hogy megértsük, hogy – ez mondjuk egy, nem is tudom, futócipő vagy Nike futócipő vagy Adidas futócipő, különböző márkák, satöbbi, akkor egyértelmű, hogy ez egy futócipőket felsoroló lista.
Ide nem kell extra szöveget tenned. De néha a termékneveket valamivel nehezebb értelmezni, és ilyenkor van értelme némi további szöveget hozzájuk írni, hogy némi kontextust adj ezzel nekünk. De ilyenkor általában ez a plusz kontextus nagyjából, nem is tudom, talán két-három mondat kell legyen.”

 

Végezetül a kérdező arról érdeklődött, hogy átvehet-e tartalmakat egy blogcikkből a kategóriaoldalakra. Mueller szerint ez teljesen rendben van, nyugodtan választhatjuk ezt a taktikát.


„Persze. Ha csak egy egészen kis mennyiségű szövegről van szó, akkor egyáltalán nem baj, ha többször jelenik meg. Általában egy blogbejegyzésben több is előfordul, és ha néhány mondat pontosan megegyezik, az teljesen rendben van.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!