Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Ezt a gondolatot John Mueller osztotta meg a szeptember 17-én tartott Google Webmaster Hangout során, miután egy SEO szakember a minimális terjedelemről (egész pontosan a szükséges szómennyiségről) kérdezte őket.


Az ideális szómennyiség gyakran felmerül ezekben a beszélgetésekben, az azonban ritkább, hogy valaki a minimális terjedelemről kérdezzen. Mueller szerint azonban nincs szükség minimális szószámra egy kategóriaoldalon – elég csak a termékeke nevét felsorolni rajtuk.

 

Hány szónak kell szerepelnie egy kategóriaoldalon?

Mueller elmondta, hogy nincs minimális limit azt illetően, hogy hány szónak kell lennie egy kategóriaoldalon. A kérdező tovább faggatta Muellert, az után érdeklődve, hogy 300 szó elegendő-e, a Google képviselője azonban nem akart konkrét választ adni.
Valamennyi információnak jelen kell lennie az oldalon, hogy a Google képes legyen értelmezni, miről is szól, és erre a célra gyakran a termékek nevei is elegendők. Íme Mueller válasza a 300 szavas kérdésre:
„Nincsen semmilyen limitünk. Nincsenek limitek, szóval nem fogom azt mondani, hogy igen, vagy nem. Azt hiszem, hogy valami más van, főleg a kategóriaoldalak esetében, szerepelnie kell valamennyi információnak az oldalon, hogy megértsük, mi a témája. Ez azonban általában nagyon kevés információt jelent, és sok esetben egyébként is elegendők hozzá a felsorolt termékek nevei.”

 

Mindez logikusan hangzik, azonban ha a termékek nevei nem elég beszédesek, akkor nem segítenek sokat a Google-nak. Ilyen eset például, ha egy terméknek valamilyen fantázianeve van, nem pedig a jellegére utal. Ilyen esetekben a Google-nak több információra van szüksége ahhoz, hogy azonosítani tudja az oldal tartalmát.


Ha viszont a termékek nevei nagyon általánosak, akkor a Google-nak ezek is elegendők lesznek, hogy be tudja azonosítani az oldal témáját.


„Ha a termékek neve elég egyértelmű, hogy megértsük, hogy – ez mondjuk egy, nem is tudom, futócipő vagy Nike futócipő vagy Adidas futócipő, különböző márkák, satöbbi, akkor egyértelmű, hogy ez egy futócipőket felsoroló lista.
Ide nem kell extra szöveget tenned. De néha a termékneveket valamivel nehezebb értelmezni, és ilyenkor van értelme némi további szöveget hozzájuk írni, hogy némi kontextust adj ezzel nekünk. De ilyenkor általában ez a plusz kontextus nagyjából, nem is tudom, talán két-három mondat kell legyen.”

 

Végezetül a kérdező arról érdeklődött, hogy átvehet-e tartalmakat egy blogcikkből a kategóriaoldalakra. Mueller szerint ez teljesen rendben van, nyugodtan választhatjuk ezt a taktikát.


„Persze. Ha csak egy egészen kis mennyiségű szövegről van szó, akkor egyáltalán nem baj, ha többször jelenik meg. Általában egy blogbejegyzésben több is előfordul, és ha néhány mondat pontosan megegyezik, az teljesen rendben van.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!