Google index: előfordulhat, hogy egy oldalt sosem indexel a Google?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

Ez a február 18-án megtartott Google Search Central SEO office-hours hangout beszélgetés során hangzott el.


Az egyik résztvevő arról kérdezte John Muellert (a Google egyik munkatársát, és a beszélgetés „házigazdáját”), hogy mit is jelent pontosan a „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot, és hogy várhatóan mikor változik majd meg.


Ez az állapotjelző arra utal, hogy a Google tud az oldal létezéséről, de nem térképezte fel és adta hozzá azt az indexéhez.
Számos magyarázata lehet annak, hogy a Google miért nem „foglalkozik” ezekkel az oldalakkal annak ellenére, hogy tudja, hogy léteznek.


Előfordulhatnak például technikai okok. A Google talán megpróbálta feltérképezni az URL tartalmát, de meglehet, hogy a webhely túlterhelt volt. Ilyenkor a Google általában megpróbálja máskor is feltérképezni az URL-t.


Az is lehetséges, hogy a webhely nem felel meg a Google minőségi elvárásainak. Még a látszólag mindenható Google is csak egy korlátozott informatikai kapacitással rendelkezik, amit nem szeretne rossz minőségű webhelyekre pazarolni.
Éppen ezért van az, hogy a „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán sosem fog megváltozni. 


Mindez John Mueller válaszából derül ki:
„Az örökké úgy maradhat. Az a helyzet, hogy nem térképezzük fel és indexeljük az összes oldalt. És bármilyen webhely esetében teljesen normális, ha nem indexelünk mindent.
És különösen egy újabb webhelyen, amin sok a tartalom, akkor feltételezem, hogy érthető, ha az új tartalom nagy része sokáig felfedezett lesz ugyan, de nem indexelt.
Aztán idővel megváltozik majd, és feltérképezésre kerül, és indexelve lesz, ha látjuk, hogy valóban értékes lenne többet koncentrálnunk az adott webhelyre. De ez nem garantált.”

 

Szóval mit tehet egy webmester, ha felfedezett, de nem indexelt oldalakat talál webhelyén (a Search Console jelentése alapján)?


Mueller szerint javítani kell a tartalom minőségén:
„Szóval ilyen szempontból nem mondanám azt, hogy csak várj egy kicsit és a dolgok majd hirtelen jobbak lesznek feltérképezés és indexelés értelmében.
Inkább foglalkozz tovább is a webhellyel és győződj meg róla, hogy a rendszereink felismerjék, hogy érdemes többet feltérképezni és indexelni belőle és aztán idővel egyre többet térképezünk fel és indexelünk majd.”
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!