Fogorvosi Google Cégem profil: Újdonságok, optimalizálás 2022-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Cégprofil (Cégem) fogorvosoknak – Újdonságok és optimalizálás 2022-re

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A Google a világ elsőszámú keresőmotorja, ezért egyetlen cég és vállalkozó sem hagyhatja figyelmen kívül. Ha fogorvosként te is szeretnél láthatóbbá válni a Google találatai között pácienseid számára, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégprofil adatlapra. Ha eddig még nem készítetted el adatlapodat, akkor most van itt a legjobb alkalom erre!

Cégprofil? Nem Google Cégem?

A Google 2021 novemberében megváltoztatta ingyenes cégadatbázisának nevét. Amit korábban Google Cégemként (Google My Business) ismertünk, az mostantól Google Cégprofil (Google Business Profile) néven fut.
A Google a névváltoztatáson kívül más fontos frissítéseket is bevezetett 2021 végén, amelyek közül a legfontosabbakra az alábbiakban ki is térünk majd. Mielőtt azonban belevágnánk a részletekbe, íme egy kis rövid áttekintés azoknak, akik még sosem foglalkoztak a Google Cégemmel, azaz helyesebben a Google Cégprofillal.

 

Mi az a Google Cégprofil?

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) a Google szerint:
„[…] olyan díjmentes eszköz, amellyel a cégek és szervezetek egyszerűen kezelhetik internetes jelenlétüket a Google rendszerében, például a Kereső és a Térkép szolgáltatásban. Segíthetsz az ügyfeleidnek megtalálni a vállalkozást, és elmondhatod nekik a történetedet, igazolhatod a vállalkozást, és szerkesztheted a cégadatokat.”

Az „új” Google Cégprofil egy olyan üzletkezelő eszköz, amelynek segítségével egy fogorvos láthatóbbá teheti magát ideális páciensei számára az interneten, amikor azok a Google Keresőt vagy a Google Térképet használják.
A Google Cégprofil kifejezetten olyan cégek, vállalatok és szolgáltatók számára hasznos, akik egy fizikai helyszínen (pl. rendelőben) fogadják ügyfeleiket, és/vagy egy adott területet fednek le szolgáltatásaikkal.

 

Mik a Google Cégprofil újdonságai?

Mint fentebb olvashattad, a névváltoztatással együtt számos újítást is kapott a Google Cégprofil. Az összeset ezek közül túl sokáig tartana felsorolni, íme tehát azok, amelyek a legfontosabbak lehetnek a fogorvosok számára.

 

A Google Cégprofil adatlap megigénylése és igazolása közvetlenül a Google Keresőben és a Google Térképen

Az egyik legnagyobb újdonság, hogy a cégtulajdonosok immáron a Google Keresőn, illetve a Google Térképen keresztül is elvégezhetik a Cégprofil adatlap megigénylését, illetve igazolhatják is, hogy valóban ők a cég tulajdonosai. Ez korábban egy sokkal hosszadalmasabb és bonyolultabb folyamat volt.
A Google szerint az Google Cégprofil adatlapok szerkesztőinek nincs más dolguk, mint rákeresniük a cégük nevére a Google-on, vagy megkeresni cégüket a Google Térkép alkalmazás profilbeállításai között, ahol igazolhatják profiljukat.

 

A Google Cégprofilon keresztül érkező hívások adatainak nyomon követése

Mielőtt átnevezték Google Cégprofilra, a Google Cégemben egy kísérleti funkcióként szerepelt a korábbi hívások listája. Ez a funkció most már minden cég számára elérhető az Cégprofilban.
Valahányszor új hívásod érkezik a Google Cégprofilon keresztül, egy rövid üzenetet hallasz majd, ami tájékoztat a hívás forrásáról. E mellett a hívási előzményeket is visszanézheted majd, hogy könnyedén válaszolhass a nem fogadott hívásokra.

 

Üzenetküldés közvetlenül a Google Keresőn keresztül

Amikor egy lehetséges páciens rátalál Cégprofilodra a Google Keresőben, lehetősége lesz közvetlenül üzenetet küldeni neked. Ehhez csupán engedélyezned kell a Csevegés opciót a Google Cégprofilon.
Miután a Csevegést bekapcsolod, valós időben beszélgethetsz szöveges üzeneteken keresztül az ügyfelekkel, hogy megválaszolhasd kérdéseiket, és így tovább. Elképzelhető, hogy erre a feladatra érdemes lesz kijelölnöd valakit személyzetedből.

 

A vélemények és kérdések kezelése

A Google Cégprofilon válaszolhatsz az adatlapra érkezett véleményekre és kérdésekre is, akárcsak korábban a Google Cégemen is tehetted. Habár ez nem feltétlenül újdonság, jó, ha tudsz a lehetőségről.

 

Üzenetolvasási értesítések kezelése

Beállíthatod, hogy az üzenetküldő páciensek lássák-e, hogy elolvastad-e már üzeneteidet, vagy sem. Ezt a Google Térkép alkalmazáson belül szabályozhatod okoskészülékeden:

  1. Koppints a „Frissítés” lapra, majd a Továbbiak „…” gombra.
  2. Válaszd az Üzenetek kezelése, majd az Üzenetek opciót – több profil esetén ki kell választani a profilt, amit kezelni szeretnél.
  3. Kapcsold ki az „Olvasási értesítések” beállítást.

 

Miért olyan fontos a Google Cégprofil fogorvosok számára?

Világszerte vállalkozók, cégek és szolgáltatók milliói használják a Google-t új ügyfelek bevonzására, hiszen az emberek többsége a Google Keresőhöz fordul, valahányszor találni szeretne valamit az interneten.
Ennek köszönhetően a Google Cégprofil manapság minden átfogó online marketingstratégia szerves részét képezi.

 

A Google Cégprofil adatlap optimalizálása fogorvosoknak

A fentiek alapján remélhetőleg egyértelművé vált, hogy manapság minden fogorvosnak szüksége van egy saját Google Cégprofil adatlapra. Íme néhány hasznos tanács az adatlap megszerzéséhe és kitöltéséhez!

 

1. Igényeld meg és igazold adatlapodat

Ha még nem tetted meg, először is meg kell igényelned Google Cégprofil adatlapod szerkesztési jogait, majd igazolnod kell, hogy valóban jogosult vagy a cég nevében használni az adatlapot. Csak akkor használhatod a szolgáltatás összes funkcióját, ha sikeresen igazoltad az adatlapot.
Mint fentebb olvashattad, ez manapság már sokkal egyszerűbben elvégezhető a Google Kereső vagy a Google Térkép felületén. Ezt a folyamatot itt is elindíthatod, miután bejelentkeztél Google fiókodba.

 

2. Ügyelj rá, hogy alapadataid mind pontosan add meg

A következő lépés meggyőződni róla, hogy az adatlapon szereplő adatok pontosak legyenek. Fontos továbbá, hogy ezek az adatok az interneten máshol is azonosan szerepeljenek, mint adatlapodon (tehát webhelyeden, a különböző orvosi adatbázisokban, a település webhelyén, ahol praktizálsz és így tovább). Ez segít majd, hogy a lehetséges ügyfelek könnyebben rátaláljanak rendelődre, illetve a Google is így győződik meg róla, hogy a megadott adatok valóban helyesek-e.
A legfontosabb adatok, amelyeket szinkronizálnod kell a különböző felületeken az úgynevezett alapadatok – a cég neve, címe és telefonszáma. Intézd el, hogy minden online felületen karakterről karakterre (szóközök, vesszők stb.) pontosan ugyan úgy jelenjenek meg, mint Google Cégprofil adatlapodon.

 

3. Válaszd ki a legrelevánsabb kategóriákat

A Google Cégprofilodon egy elsődleges, illetve kilenc másodlagos kategóriát adhatsz meg cégedhez. Az elsődleges kategória a lehető legáltalánosabb legyen – például „fogorvos” vagy „fogászati klinika”.
A másodlagos kategóriáknak a specialitásaidat érdemes megadni. Ha például kozmetikai beavatkozásokkal vagy sürgősségi fogászati ellátással foglalkozol, akkor itt feltüntetheted ezeket.

 

4. Írj egy jó leírást cégedről

A Google Cégprofil adatlapodon egy 750 karakter hosszú leírást/bemutatkozást adhatsz meg. Ezt semmiképpen ne felejtsd el kitölteni, és ügyelj arra, hogy minél több releváns kulcsszót is tartalmazzon a szöveg, persze csak természetes elhelyezéssel.
Írd le röviden, hogy ki vagy, mivel foglalkozol és hogy milyen problémákat segítesz megoldani pácienseid számára.

 

5. Tölts fel jó minőségű képeket és videókat

Google Cégprofilod adatlapja nem csak szöveges, hanem vizuális elemeket is kell, hogy tartalmazzon. A páciensek szeretik előre látni rendelődet, felszereltségedet és munkatársaidat, hiszen mindez nélkülözhetetlen a megelőlegezett bizalomhoz.
Fontos, hogy csak olyan képeket használj Cégprofilod adatlapján, amelyek ténylegesen rendelődet vagy munkatársaidat ábrázolják, tehát semmiképpen nem stock és más megvásárolható képeket.
Szintén érdemes rövid videókat is feltölteni az adatlapra, amelyekben például röviden bemutatkozhatsz és elmagyarázhatod, hogy miért a te rendelőd a legjobb megoldás ügyfeleid számára.

 

6. Készíts bejegyzéseket

A Google Cégprofilon készített bejegyzések a Google Tudáspanelen, az adatlapod alatt jelennek meg a kereső felhasználók számára. Ezekben a bejegyzésekben híreket és más újdonságokat oszthatsz meg az érdeklődő páciensekkel. Olyan ez, mint egy kezdetleges (de nagyon hasznos) Facebook idővonal, csak épp a Google felületén.

 

7. Kövesd nyomon és reagálj a véleményekre

A Google Cégprofil egyik fő funkciója, hogy a felhasználók véleményeket írhatnak adatlapodra, illetve pontozhatják is praxisodat, mindezt nyilvánosan.
Nagyon fontos, hogy minél hamarabb reagálj ezekre a visszajelzésekre (akár pozitívok, akár negatívok), hogy az emberek lássák, tényleg adsz pácienseid véleményére, és figyelembe veszed a mondandójukat.
Még fontosabb, hogy amikor válaszolsz ezekre a véleményekre, akkor minden nyilvános – ügyelj tehát rá, hogy ne ossz meg semmilyen személyes vagy egészségügyi adatot az illetőről, aki véleményt írt adatlapodra!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!