Google Cégem 2020-ban: Így használd ki előnyeit

Google Cégem 2020-ban

Miért és hogyan optimalizáld Google Cégem adatlapodat (Tipp)

Manapság a legtöbb cég tisztában van vele, hogy egy stabil online jelenlét nélkül nagyon nehezen lehet érvényesülni digitális világunkban. Ehhez az érvényesüléshez azonban nem csak egy igényes webhelyre, hanem egy megfelelően optimalizált Google Cégem adatlapra is szükséged lesz.

De mi az a Google Cégem, és miért van neked is szükséged rá a sikerekhez? A következőkben erről lesz szó!
 

Google Cégem 2020-ban

Mi az a Google Cégem?

A Google Cégem a Google egy ingyenes szolgáltatása, ami lehetővé teszi a címmel rendelkező cégek számára, hogy megjelenítsék magukat a Google keresések találatai mellett, illetve a Google Térképen.

Ha valaha rákerestél már egy cégre a Google-on, és a jobb oldali Tudáspanelen különböző információk jelentek meg róla, akkor te is láttál már Google Cégem adatlapot. Ez az, amire a te cégednek is szüksége lesz, ha labdába szeretne rúgni az interneten!

 

Miért van szüksége cégednek Google Cégem adatlapra?

A kérdés jogos, a válasz viszont hosszú. Íme néhány meggyőző érv a Google Cégem mellett!

 

A Google Cégem lehetővé teszi az érdeklődő felhasználók számára, hogy rátaláljanak céged címére

Az emberek többsége azért keres rá egy cégre az interneten, mert szeretné megtekinteni annak kínálatát, vagy arra kíváncsi, hogy hogyan jusson el annak címére. A Google Cégem főleg az utóbbiban segít (habár a kínálatról is lehet adatokat feltüntetni rajta) azzal, hogy egy pontos címet és egy térképet is kínál az érdeklődő felhasználók számára.

Akár számítógépen, akár okostelefonon találnak rá cégedre, néhány gombnyomás, és máris kapnak egy élő útvonaltervet is, amin keresztül eljuthatnak címedre.

 

Egy Google Cégem adatlappal láthatóbbá teheted cégedet a felhasználók számára

Sok felhasználó nem név, hanem jelleg alapján keres cégeket a közelben, vagy egy másik, tetszőleges területen. A Google ezeknek a felhasználóknak egy hasznos térképpel kedveskedik az adott helyről, illetve felsorol három olyan céget is, amelyek érdekelhetik őt a keresés alapján.

Ha például beírod a Google-ba, hogy „cipész Egerben”, akkor a Google a következő találatokat jeleníti meg:


Képzeld csak el, hogy milyen forgalma lehet azoknak a cégeknek, amik megjelennek ezekben a kiemelt térképes listákban. A Google ezzel lehetőséget kínál a különféle helyi szolgáltatóknak, termelőknek, és más vállalatoknak, hogy láthatóvá váljanak a lehetséges ügyfelek számára.

 

A Google Cégem adatlapon hasznos információkat helyezhetsz el cégedről, az ügyfelek pedig megírhatják rólad véleményüket

Amellett, hogy mind fizikálisan, mind pedig digitálisan felelhetőbbé teszi cégedet az érdeklődők számára, Google Cégem adatlapodon minden szükséges információt elhelyezhetsz vállalatodról, amire egy leendő ügyfél kíváncsi lehet. Feltüntetheted címedet, telefonszámodat, webhelyed URL-jét, a nyitva tartási órákat, a fizetési lehetőségeket, a szolgáltatásokat, feltölthetsz képeket, videókat, és így tovább.

A Google Cégem adatlap továbbá lehetőséget kínál az ügyfelek számára, hogy értékeljék cégedet egy ötcsillagos skálán, és hogy véleményeket írjanak róla. Ezek a vélemények okozhatják céged felvirágzását vagy bukását is, ezért ha jó értékelést szeretnél, akkor igyekezz kiérdemelni azt!

 

A Google Cégem egy teljesen ingyenes szolgáltatás

A Google Cégem valószínűleg legjobb tulajdonsága, hogy egy teljesen ingyenes szolgáltatás a Google-től. Sem a regisztráció, sem pedig a rövid- vagy hosszútávú használat nem kerül semmibe, és nincsenek fizetéshez kötött funkciók sem. Egyszerűen nincs jó indok arra, hogy valaki ne regisztráljon egy adatlapot cégének!

 

Google Cégem adatlapoddal spórolhatsz egy kicsit Google Ads hirdetéseiden

Ha készítesz cégednek egy Google Cégem adatlapot, és összekötöd azt google ads fiókoddal, akkor hirdetéseidet helybővítményekkel is kiegészítheted majd. A helybővítményeknek köszönhetően a hirdetésekben céged címe és egy azt ábrázoló térkép is megjelenik, amire rákattintva a felhasználók többet is megtudhatnak elhelyezkedésedről.

A Google Ads ingyenes hirdetésbővítményei (ilyen a helybővítmény is) feltűnőbbé, érdekesebbé teszik a hirdetéseket a felhasználók szemében, akik így gyakrabban rájuk kattintanak majd. Ez aktivitást kelt hirdetésed körül, amit a Google olcsóbb kattintásonkénti árakkal (CPC) jutalmaz majd.

A Google Ads és a Google Cégem összekapcsolása továbbá plusz hasznos helyi statisztikákat biztosít a Google Ads fiókban.

 

Hogyan készíts Google Cégem adatlapot céged számára

Remélhetőleg a fentiekkel sikerült meggyőznünk arról, hogy a te cégednek is szüksége van egy Google Cégem adatlapra. Nézzük meg tehát, hogy hogyan is zajlik egy ilyen regisztrálása!

A Google Cégemet ezen a linken keresztül érheted el (vagy ha rákeresel a Google-ban). Amint megérkezel az oldalra, kattints a jobb felső sarokban látható Bejelentkezés gombra, és jelentkezz be egy érvényes Google fiókoddal.

1. Add meg céged nevét

Az első lépés megadnod céged nevét. Fontos, hogy ez pontosan úgy szerepeljen itt, mint más, hivatalos jegyzékekben – karakterről karakterre!

2. Add meg a címet
Egy másik egyértelmű lépés, ami nem igényel túl sok magyarázatot. Add meg az összes címinformációt, amit ez az oldal kér, majd menj tovább.

3. Állítsd be a pontos címet a térképen
A Google ez után megkér, hogy helyezd el cégedet a térképen. Ügyelj rá, hogy minél pontosabb legyél – ha kell, nagyíts bele a térképbe. Sűrűbb helyeken különösen fontos, hogy céged jelölője a megfelelő helyre kerüljön.

4. Add meg, hogy szolgáltatásaidat a címen kívül is kínálod-e
A következő lépés is meglehetősen egyszerű – itt kell megadnod a Google-nak, hogy a megadott címen kívül is kínálod-e szolgáltatásaidat ügyfeleidnek, vagy kizárólag csak céged címén. Ez után megadhatod azokat a területeket (irányítószám alapján), amelyekre kiterjednek szolgáltatásaid.

5. Add meg céged üzleti kategóriáját
Fontos, hogy ezt az adatot minél konkrétabban add meg, mert ez alapján dönti el a Google, hogy milyen érdeklődésű felhasználóknak jelenítse meg cégedet, amikor azok valami kapcsolódóra keresnek rá.

6. Add meg elérhetőségeidet
Ez után nincs más dolgod, mint megadni telefonszámodat és webhelyed URL-jét (ha van).

 

Google Cégem adatlapod igazolása

Természetesen a fenti lépéseket gyakorlatilag bárki elvégezheti, ezért a Google-nak valamilyen bizonyítékra van szüksége arról, hogy valóban tiéd-e a regisztrált cég. Ehhez igazolnod kell adatlapodat, ami természetesen egy ingyenes lépés, csak éppen némi időt vehet igénybe.

Az igazolásnak többféle módja is van, amikről a Google hivatalos, magyar nyelvű útmutatójában minden tudnivalót megtalálsz.

 

4 tipp Google Cégem adatlapod optimalizálásához

Miután befejezted Google Cégem adatlapod regisztrációját, és az igazolás is sikeres volt, érdemes alaposan megismerkedni az eszköz minden beállításával, és megadni minden egyéb adatot is cégedről, amit csak tudsz. Ne feledd – adatlapod csak annyira lehet hatékony, amennyire azzá teszed!

Íme néhány egyéb tipp arra, hogy hogyan hozd ki a legtöbbet Google Cégem adatlapodból!

 

Ellenőrizd rendszeresen Google Cégem adatlapodat

Google Cégem adatlapod rendszeres felügyeletet igényel majd. Először is, valahányszor változik valami cégeddel kapcsolatba, a te felelősséged, hogy frissítsd adatlapodat a legújabb információkkal. Ha ezt nem teszed meg, akkor kellemetlen helyzetbe hozhatod magadat és ügyfeleidet is.

A Google Cégem továbbá lehetőséget kínál a felhasználóknak, hogy változtatásokat javasoljanak adatlapod adatai között. Valójában ez úgy működik, hogy bárki módosíthatja Google Cégem adatlapod adatait anélkül, hogy adminisztrációs joga lenne hozzá, és ezekről a változtatásokról te, mint tulajdonos, semmilyen értesítést nem kapsz a Google-tól. Ezt a versenytársak rosszindulatúan is kihasználhatják, ezért rendszeresen pillants rá adatlapodra, hogy minden adat helyesen szerepel-e rajta.

 

Használd a Google Cégem alkalmazást

Hogy mindig felügyelet alatt tarthasd Google Cégem adatlapodat, töltsd le telefonodra a hivatalos Google Cégem applikációt. Ezzel nem csak adatlapod beállításait ellenőrizheted és módosíthatod, hanem egyszerűbben tölthetsz fel képeket és videókat is rá.

 

Kérd meg ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt Google Cégem adatlapodra

Az emberek többsége jobban bízik más ügyfelek véleményeiben, mint abban, amit egy cég saját magáról állít. A vásárlók előszeretettel olvasnak ilyen véleményeket termékekről, szolgáltatásokról, és még végekről is, mielőtt választanának egyet a lehetőségek közül. A te feladatod az, hogy arra ösztönözd elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak pozitív véleményeket cégedről a Google Cégem adatlapodon.

Minél több pozitív véleményt kap egy cég, annál valószínűbb, hogy a helyi találatok (a térkép alatt) között magasabb pozícióban jelenjen meg, ez ugyanis az alapértelmezett sorrendezési szempont.

Továbbá szánj időt néha arra is, hogy reagálj ezekre a véleményekre. A pozitívokat köszönd meg, a negatívokra pedig válaszolj mihamarabb, és próbáld kideríteni, hogy miért volt elégedetlen az ügyfél cégeddel. Ha mások látják, hogy próbálsz javítani az ügyfelek elégedettségén, akkor még egy negatív vélemény is pozitív hatással lehet márkád image-ére.

 

Tölts fel jó minőségű képeket cégedről

Sokkal egyszerűbben éri majd el célját Google Cégem adatlapod, ha jó minőségű képeket is feltöltesz rá. Ez különösen (de nem kizárólag) az olyan cégekre vonatkozik, amiknek van is mit megmutatniuk: egy étterem mutatós fogásai, egy szálloda gyönyörű szobái, és így tovább. A Google statisztikái szerint a képekkel rendelkező Google Cégem adatlapok webhelyhivatkozásaira 35%-kal többen kattintanak, és 42%-kal többen kérik le a hozzájuk vezető útvonalakat is.

Bármilyen jellegű céged is van tehát, igyekezz néhány releváns, de mindenképpen jó minőségű képet mellékelni adatlapodhoz. Lehetőség szerint kérj fel erre egy profi fényképészt, aki tudja, hogy hogyan ábrázolja a legelőnyösebben helységeidet vagy éppen termékeidet!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok